Šta je novo?

Tramvaji

@Sole
За трамвај Баново брдо-Земун, бирам што исправљенију трасу, без предугих чекања на лева и десна скретања, и усоравања када се посрећи са семафором. У свим комбинацијама је пожељна бочна веза ка Арени, за случајеве када је прекид саобраћаја код Сајма и слично, и може се правити у некој будућности линија са моста за Бежанију преко Милутина Миланковића. Трамвај са моста је требао или у Јурија Гагарина, или ма почетак Милутина Миланковића, и онда би се остваривале логичне везе.

Везано за 73 и 610, правац Савски блокови - Општина НБГ - Земун центар има довољно путника да би се правдала трамвајска линија. Увођење трамваја би требало да значи озбиљне измене на линијама 73 и 610.
 
Jel misliš na tramvaj kroz Zemunsku i Vojvođansku , pa da se spušta kroz Dr. Ivana Ribara ka bloku 45 i / ili kroz Nehruovu i Gandijevu ka blokovima 44 i 70?
Koliko sam razumeo , tramvaj bi išao Bulevarom umetnosti i ne bi kačio kružni tok kod Opštine?
 
ОК Карло, нисам разматрао варијанту да трамвај после силаска са УМП-а провучеш поред ограде ГСП-а. То би рецимо била бржа варијанта стизања до раскрснице Бул. Црвене армије и Ђорђа Станојевића али само десетак секунди, можда!! У замену за тих десетак секунди направио си укрштање две трамвајске пруге испод надвожњака као и укрштање са саобраћајем у Ђорђа Станојевића. То би више закомпликовало ситуацију и време отворености семафора за трамвај још више скратило.

Ако разматрамо шта треба урадити за твој предлог приметићеш да је потребно изградити више пруге, а и улицу Бул. Црвене армије од Ђорђа Станојевића до Насипа би требал потпуно реконструисати обзиром на садашњу ситуацију. Мислим да би варијанта коштала више од бенефита.
Што се тиче пружања трасе према и кроз Булевар уметноси опет сам мишљења да је краће а самим тим и јефтиније продужити пругу дуж блока 28 за шта већ постоје предуслови него отварати било какву рупу у насипу. Што се тиче семафора на раскрсници Шпанских бораца и Др.Милутина Миланковића требало би га поставити у валцер такт (чиними се да сада тако ради). Једна четвртина Милутина Миланковића, једна четвртина Шпанских бораца и једна четвртина тамваји. Тако је решено и код Правног факултета.
За називе улица сам користио називе на карти без обзира на то како се сада стварно поједине улице зову.
 
Meni npr. nije jasna stanica kad se ide iz J. Gagarina u Antifašističke borbe. Tramvaj tu stane i onda posle tipa 200m opet stane ispod žel. stanice Novi Beograd.
 
Па, стаје вероватно зато што има путника на оба места. Није све у брзини, односно, укупна брзина путовања за некога може бити већа ако треба дуже да пешачи до станице, ако нема директних вожњи итд.
Рецимо, дуж најдуже бечке зграде ("Карл Маркс Хоф", протеже се око километар), постоје четири трамвајске станице. Просечно међустанично растојање бечког трамваја је двоструко краће него у Београду. Наш трамвај "седмица" има веће међустанично растојање од друге линије париског метроа, а готово једнако као остале линије (иако прастар, париски метро је заправо изузетно функционалан и на подручју које покрива свакодневна употреба аутомобила је најнижа међу великим градовима у индустријализованим земљама).

Код "legacy" трамвајских мрежа, попут ове наше, нигде и није суштина у великој путној брзини, али они такође дају одличне резултате, ако добро функционишу. Чак се један од градова са идентичном трамвајском мрежом - Цирих - у светским размерама често узима за узор када је реч о квалитету јавног превоза и живота уопште. Е, сад, то је трипут мањи град од Београда, али има и приградску железницу која покрива једнако становника као шире административно подручје нашег града (више од милион и по). И, гле чуда, железничка станица заузима једно петину центра града и нико се не буни да је Цирих "окован", као у нашем случају (Швајцарска је за многе симбол малограђанштине, али изгледа да има и горих).

Мислим да се намеће одговор да нашем драгом Белом граду недостају и други шински системи и да ће онда и његов црвени трамвај имати много смисла.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389655#p389655:1486hosv je napisao(la):
Trejsi » Пет Јун 03, 2016 1:31 pm[/url]":1486hosv]Meni npr. nije jasna stanica kad se ide iz J. Gagarina u Antifašističke borbe. Tramvaj tu stane i onda posle tipa 200m opet stane ispod žel. stanice Novi Beograd.
Логика и струка кажу да се стајалишта позиционирају непосредно после раскрснице у смеру кретања. Ако причамо о смеру ка центру, по тој логици следеће стајалиште би требало бити непосредно по скретању у Др. Милутина Миланковића где ће вероватно и бити стајалиште ако проради крак пруге преко Ђорђа Станојевића. У Супротном смеру станица би требала бити такође по скретању у Антифашистичке борбе негде у нивоу са бившим приказом Теразија.
Да су ту израдили стајалишта требали би поставити и некакве надстрешнице. Овако су оба стајалишта сместили испод железничке станице и уштедели на надстрешницама а и људима на пешачењу до ж. станице.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iFD4gh5h5Lg[/youtube]
A look inside the Dubai Tram Depot
 
@Čika Brana
Волео бих када би разлика између два начина проласка трамваја кроз раскрсницу била 10 секунди, али није тако. На Новом Београду, сигнални циклус траје најчешће 2 минута. Трамвај на Новом Београду проведе 1/3 времена на семафорима. Најкритичнији су они где постоје лева или десна скретања. На самом укључењу у Ђорђа Станојевића је са оваквим везама предвиђен "МУП Савска ефекат". То су она два чувена семафора, на којима су 3, 12 и 13 губили по 2-4 минута. Сада је један од њих укинут, па су задржавања много краћа. Али је зато накачен још један семафор код Шумарског факултета, и онај додатни код Белвила, који праве проблеме.

Везано за трамвај за Земун, да, сматрам да треба да иде право Агостина Нета и Булевар Уметности, затим у Михајла Пупина, преко кружног тока код Општине исто као трамвај преко Аутокоманде. Даље све до Џона Кенедија, па кроз ту улицу ка Дунаву, и кроз центар Земуна једноколосечни круг, ка Тргу Бранка Радичевића преко кеја, а у супротном правцу Главном.

@Пантограф
Одрастао сам на Вождовцу, и никада трамвај није био бољи него сада када су избачена по 2 стајалишта у сваком смеру. Лако је Паризу да буде добар са метро станицама на 500 метара, када у том делу града има и аутобус у жутим тракама, и брзи РЕР. За нас је прескупо да трамвај буде спор, када нема изгледа да имамо густу метро мрежу, а железничке пруге покривају само неке делове града (тај систем у има предуслове да буде доминантан превоз за предграђа, али не и централно подручје). Са те стране, наш циљни стандард за трамвајски систем би требала да буде средња брзина преко 20км/с.
 
Карло, код класичних трамвајских система та брзина је неостварива. То нигде нема, ни приближно. Једино код потпуно нових трамваја, где једна линија користи једну трасу су пројектоване средње брзине око 20 км/х (по правилу, у Европи, у стварности буду мање, упркос пуном сигналном приоритету итд.).

За нас је једино могуће да уложимо велики новац у једну-две тунелске деонице у центру, па да добијемо некакав преметро/лрт и онда бисмо имали тако неку средњу брзину. Алтернатива је или то, или метро.

Мислим, такође, да приградска железница код нас има потенцијал да добије и градску функцију. У сваком БГ:возу сада већ имаш путнике који се возе и на кратким релацијама (чак и Панчевачки мост - Вуков споменик буде по двоје-троје). Да се догради понеки колосек, уведу нове линије и станице: Вишњица, Карабурма, Цвијићева, Чубура, Сајам, Омладинских бригада, Камендин, Алтина, Ресник, Раковица, Кијево, Кнежевац, Железник, Беле воде, Видиковац, Београд главна, Бранков мост, Калемегдан, Дорћол, Лука, Аеродром, Сурчин, Јаково... хм, па то је већ градска мрежа, поприлично метролика. Онда и постојећи трамвај добија смисао, тако што од станица БГ:воза развози путнике што ближе кући/послу. Уосталом, баш то му је и функција у градовима са метроом.
 
Не знам шта је то компликовано и немогуће код нагазних семафора? Какви тунели, какви бакрачи
 
Приметио сам да код шпанаца сад возач отвара и затвара врата, и да због тога иде много брже
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389800#p389800:uqmfadyn je napisao(la):
Delija » 04 Jun 2016 10:28 am[/url]":uqmfadyn]Не знам шта је то компликовано и немогуће код нагазних семафора? Какви тунели, какви бакрачи


Postaje komplikovano i nemoguće kad sve te linije naguraš u Nemanjinu ulicu. Onda ništa od nagaznog semafora, jer bi morao da ukineš sve poprečne ulice, uključujući i Kneza Miloša. Nedostaje ti bar još jedna kvalitetna veza sa grebenom i centrom da bi raspodelio linije, a nju možeš da dobiješ samo tunelom.
 
Немањина нема никакве везе са трамвајима у Јурија Гагарина и чињеницом да само на том потезу можемо скратити путовање 10 минута нагазним семафорима. Исто у Булевару, једног дана и у Цара Душана, Пожешкој...

А све линије нису нагуране у Немањиној, постоји крак ка Калишу, за коју годину и преко новог моста. Тунел није и не треба да буде уопште приоритет, посебно не у правцу кроз који свакако треба да прође прва или друга метро линија.

Након нових подземних гаража, отуђења тротоара и зелених површина у корист аутомобила, ти лрт-олики прескупи пројекти буџења трамваја би дефинитивно докусурили овај град.
 
Nemoj te da proširujete tramvajsku infrastrukturu u Beogradu, ako nije denivelisana ta nova trasa. Pogotovu za Novi Beograd. Ljudi jedva koriste i ovaj tramvja što postoji. a na moj prodleog gde je i slepcu očigledno da se skoro cela trasa tramvaja poklapa sa autobusom linija 95, jedva prihvate izmenu da se 95-ca izmesti na korisniju trasu na Novom Beogradu. Ako uspete moj predlog 95-ce da ostvarite, time ste već odmah unapredili korišćenje postojećeg tramvaja na Novom Beogradu.

Link predloga za autobus na liniji 95: http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=18&t=1578&start=2350#p385755

Ovo što se radi zbog iskorišćenja Mosta na Adi to je iznuđeni izuzetak, jer metro nemamo da bi Most na Adi iskoristili. Tako da je ovo sada i ko zna kada sledeći put.
 
Користи се трамвај и те како на Новом Београду. Користи се много 95, јер вози директно у центар, за разлику од трамваја, и зато се не сме дирати, све док за блокове, једног лепог дана, не крене метро.
 
Danas postoji vremenski ograničena karta za beskonačan broj presedanja, a presedanje se i pre vremenske karte i sada vrši kod Hyatt-a - Ušća. Iz svakog tramvaja koji tu stane uvek izađe poveći broj putnika da preseda na tom mestu i pored toga što ima 95 koja ide direktno kroz Brankovu ulicu i Doma omladine. Zbog toga samo neko neupućen može da tvrdi da linija 95 treba da ostane na ovoj trasi kroz Novi Beograd, a pogotovu kroz ulicu Milentija Popovića.

Na tom mestu ima veliki broj linija koji vode kroz centar 16,65,67,77,95 mali broj putnika ide u ulicu Despota Stefana, a tu ima odličnu 16 i 95. Dok bi 95 promenila trasu samo kroz Novi Beograd tako da bi putnici ulazili kod Ušća ako im tada naiđe pre linije 16. Ostali putnici idu do Zelenog venca jer su na taj način stigli u centar. Do Zelenog venca sa mesta Ušće - Hyatt ima još više linija pored ovih nabrojanih. Tako da se ja pitam da li si ti uopšte i video moj predlog na temi ka kojoj sam ja stavio link?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389800#p389800:h3vlmyp3 je napisao(la):
Delija » 04 Jun 2016 10:28 am[/url]":h3vlmyp3]Не знам шта је то компликовано и немогуће код нагазних семафора? Какви тунели, какви бакрачи
Са тешком муком би сигнални приоритет могао по негде, али не на већини раскрсница. Разлози нису технички већ политички. У Србији не постоји јака Странка зелених, која би рекла да зелени талас за јавни превоз мора да има приоритет у односу на зелени талас за аутомобиле, и да се та одлука спроведе у оквиру њиховог учешћа у власти.

На Новом Београду велика ствар се може урадити кружним токовима на раскршћима Милентија Поповића и Милутин Миланковића, и Ивана Рибара и Јурија Гагарина, те другачијом расподелом стајалишта у смислу пре или после семафора.

Ево скице предлога за Нови Београд и Земун. Жутом бојом је означен трамвај, а љубичастом лака железница са везама за Аеродром, Сурчин, Миријево, Борчу, Сремчицу, Обреновац, и неком линијом кроз Раковицу.

2cyhk7.jpg


Испрекидане линије представљају:
1) Трамвај кроз Михајла Пупина право за Земун, уместо 78+83. Ако и када се изгради метро, овај трамвај ће итекако бити важан.
2) Трамвај за Прокоп
3) Повратак некадашње лоше искоришћене, и уклоњене Земунске кичме Земун центар - Земун Нови град. Због полу-планског развоја, другим правцима је јако тешко спојити Нови Град и Стари Земун, а сама зона има великих изгледа за нови урбани развој и градске садржаје.

Мислим да има још предлога за ширење мреже, али ето, за сада.

@Pantograf
Средња брзина трамваја у разним градовима је различита. У Берлину је 20км/с, у већини градова Француске 18км/с, а у Београду 15км/с после силних ремонта инфраструктуре. Добар пример је Гетеборг, где ка периферији има доста деоница са издвојеном трасом, и средња брзина је 25км/с, и Самара, где је скоро 30км/с према информацијама доступним на интернету. Немам већи број извора информација, али Самарски метро је најмање коришћени метро у Русији. Разлог је што је Самара један велики плански грађени Нови Београд, са великом густином становања, али и трамвајске мреже уз висок квалитет исте. Сам метро никада није још досегао неке главне дестинације, што је такође важно. Могућност да формирамо брзу, издвојену трасу имамо од Бановог до Петловог брда, релативно јдноствно и јефтино Али за то би требало понуштити накарадни садашњи план, у којем је регулација преуска, а нарочито корените измене би захтевала петља Петлово брдо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389877#p389877:26alajd7 je napisao(la):
Mair » Sub Jun 04, 2016 5:20 pm[/url]":26alajd7]Danas postoji vremenski ograničena karta za beskonačan broj presedanja, a presedanje se i pre vremenske karte i sada vrši kod Hyatt-a - Ušća. Iz svakog tramvaja koji tu stane uvek izađe poveći broj putnika da preseda na tom mestu i pored toga što ima 95 koja ide direktno kroz Brankovu ulicu i Doma omladine. Zbog toga samo neko neupućen može da tvrdi da linija 95 treba da ostane na ovoj trasi kroz Novi Beograd, a pogotovu kroz ulicu Milentija Popovića.

Na tom mestu ima veliki broj linija koji vode kroz centar 16,65,67,77,95 mali broj putnika ide u ulicu Despota Stefana, a tu ima odličnu 16 i 95. Dok bi 95 promenila trasu samo kroz Novi Beograd tako da bi putnici ulazili kod Ušća ako im tada naiđe pre linije 16. Ostali putnici idu do Zelenog venca jer su na taj način stigli u centar. Do Zelenog venca sa mesta Ušće - Hyatt ima još više linija pored ovih nabrojanih. Tako da se ja pitam da li si ti uopšte i video moj predlog na temi ka kojoj sam ja stavio link?
Evo jos jednog genija koji bi da osakati 95 i pretvori je u potpuno nefunkcionalnu liniju. Da li bi iko normalan iz savskih blokova prema gradu isao preko TOSINOG BUNARA?! Ovakve ideje su sulude, pa jos ovi biseri sa presedanjem, presedajte vi i bavite se linijama u vasem okruzenju, jer sa novog beograda ocigledno niste, a linije 95 se okanite jer je to JEDINA direktna veza ogromnog broja ljudi sa centrom grada, i nijedna tramvajska linija joj nije alternativa. Takodje, morate razumeti da tramvaje na nbg ne mozete napuniti na silu, kao i da postoje veoma ozbiljni razlozi zbog kojih su oni prazni (a da to nema nikakve veze sa 95):
-Pogresno trasirana mreza, svako ostrije skretanje znacajno usporava tramvaj, sto je i vise nego ocigledno na primeru spanskog tramvaja. Optimalna trasa bi bila da direktno iz mil popovica ide u j gagarina, bez obzira sto ne bi kacila zel stan
-Potpuno neuskladjeni semafori u j gagarina, dovoljno bi bilo da se usklade sa stanicnim zaustavljanjima
-Nepotreban broj linija, 9 niko ne koristi dalje od slavije, jer previse kruzi, svako normalan na vozdovac ce ici preko gazele ili sa 94, dok 13 ne treba ni komentarisati, smejurija od linije koja postoji samo zato sto nemaju gde spanske tramvaje da stave. Dakle, za blokove su dovoljne 7 i 11, a liniji 9 ispraviti trasu i usmeriti je ka zemunu iskljucivo preko bul m pupina, jer je najfrekventnija ulica, kicma saobracaja kao i j gagarina, gde bi sami tokovi putnika garantovali dobru popunjenost.
Ako malo bolje proanalizirate, vozdovacki i zvezdarski pravci su jedine trase van kruga dvojke gde tramvaji nisu prazni iz prostog razloga sto je trasa pravolinijska, semafori nisu toliki problem, plus "hrane" periferne terminuse.
Sve ovo bi trebalo imati u vidu prilikom svakog novog projekta za sirenje mreze, jer u suprotnom cemo dobiti ono sto na nbg i bb vec imamo, a to su prazni tramvaji.
Projekat preko novog mosta je iznudjeno resenje, originalno tu nisu ni trebali da idu tramvaji, bojim se da ce sa ovakvim projektom deliti sudbinu ostalih nbg tramvaja, tj vozice promaju. Ono sto je ovaj projekat jedino moglo da spase, jeste ono sto je "karlo" dobro primetio, da trasa direktno sa mosta silazi u j gagarina. Zivi bili pa videli.
Ali, ocigledno da se i ovaj projekat uklapa u sva katastrofalna resenja vezana za ovaj nesrecni most, pocev od toga da je napravljen gradski most sa svim karakteristikama prigradskog tj obilaznog, pa tako na nbg strani, umesto nivelisane raskrsnice mosta sa m. popovica i j. gagarina, cime bi se obezbedila optimalna distribucija saobracaja u svim pravcima novog beograda, mi sada imamo potpuno nepristupacan most iz pravca usca i sc. Treba izgraditi potpuno nepotrebnu saobracajnicu paralelnu sa prugom, a umesto toga mogao je da se iskoristi potpuno neiskoriscen milankovicev bul, pa kroz t. bunar do autoputa. Ovako ce tranzitni i poluobilazni pravac ici ulicom n. dobrovica koja za tako nesto nema kapaciteta. O raskrpetlji tek sta reci koliko je nepotrebno zakomplikovano. Sve biser do bisera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390139#p390139:zwkw0yex je napisao(la):
Bumbarevo brdo » June 6th, 2016, 1:49 am[/url]":zwkw0yex]
Evo jos jednog genija koji bi da osakati 95 i pretvori je u potpuno nefunkcionalnu liniju. Da li bi iko normalan iz savskih blokova prema gradu isao preko TOSINOG BUNARA?! Ovakve ideje su sulude, pa jos ovi biseri sa presedanjem, presedajte vi i bavite se linijama u vasem okruzenju, jer sa novog beograda ocigledno niste, a linije 95 se okanite jer je to JEDINA direktna veza ogromnog broja ljudi sa centrom grada, i nijedna tramvajska linija joj nije alternativa. Takodje, morate razumeti da tramvaje na nbg ne mozete napuniti na silu, kao i da postoje veoma ozbiljni razlozi zbog kojih su oni prazni (a da to nema nikakve veze sa 95)
Bolje se vi držite svoje Bežanijske kose , to vam mnogo bolje ide nego komentarisanje linija iz Savskih blokova , obzirom da niste iz tog dela NBG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390166#p390166:vrxg3z2w je napisao(la):
solecar » Pon Jun 06, 2016 8:41 am[/url]":vrxg3z2w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390139#p390139:vrxg3z2w je napisao(la):
Bumbarevo brdo » June 6th, 2016, 1:49 am[/url]":vrxg3z2w]
Evo jos jednog genija koji bi da osakati 95 i pretvori je u potpuno nefunkcionalnu liniju. Da li bi iko normalan iz savskih blokova prema gradu isao preko TOSINOG BUNARA?! Ovakve ideje su sulude, pa jos ovi biseri sa presedanjem, presedajte vi i bavite se linijama u vasem okruzenju, jer sa novog beograda ocigledno niste, a linije 95 se okanite jer je to JEDINA direktna veza ogromnog broja ljudi sa centrom grada, i nijedna tramvajska linija joj nije alternativa. Takodje, morate razumeti da tramvaje na nbg ne mozete napuniti na silu, kao i da postoje veoma ozbiljni razlozi zbog kojih su oni prazni (a da to nema nikakve veze sa 95)
Bolje se vi držite svoje Bežanijske kose , to vam mnogo bolje ide nego komentarisanje linija iz Savskih blokova , obzirom da niste iz tog dela NBG.
Evo ga, opet se javlja najveci predmet sprdnje u prostorijama DJP-a, iako ga niko nista nije pitao, niti ga je na bilo koji nacin pomenuo. Izgleda da se sam prepoznao u mom komentaru za 95, jer je i on imao biserne predloge da ljudi iz savskih blokova za grad treba da idu preko tosinog bunara. A izgleda i da ima opsesivno-kompulsivnu potrebu da napise nesto na forumima u vezi javnog prevoza, makar i totalnu glupost. Mucenik ,ako ne napise nesto odma'ga 'vata kriza.
Samo se vi, tokom izvantelesnog iskustva spiritualne seanse smisljanja novih genijalnih predloga, drzite podalje kompletnog novog beograda i sve ce biti dobro.
 
Uvek sam bio fasciniran reakcijama sugradjana (ne svih) sa Novog Beograda kada im se pominje presedanje. To je jednostavno, neprihvatljivo resenje. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390193#p390193:1zo2g9iv je napisao(la):
hiavata » Pon Jun 06, 2016 11:30 am[/url]":1zo2g9iv]Uvek sam bio fasciniran reakcijama sugradjana (ne svih) sa Novog Beograda kada im se pominje presedanje. To je jednostavno, neprihvatljivo resenje. :D
Da li govorite o JEDINOJ liniji javnog prevoza, koja iz ovog dela vozi u centar, a pokriva najmanje TRECINU novog beograda? Dakle, jedna linija na vise od 100 hiljada stanovnika, vam bas toliko smeta?
 
Ne smeta meni nista, samo primecujem. :) Zar ne postoje jos 3 tramvajske linije koje idu do centra?
 
Vrh