Šta je novo?

Tramvaji

Pa poenta je da se na tender prijavilo 17 proizvodjaca od koji su samo dva dostavila ponudu tako da je verovatno medju njima bio i neki proizvodjac koga vise prizeljkujes. Uostalom ne smatram da je greska uzimanje niskopodnog tramvaja vec ono sto je navedeno a to je testiranje pre kupovine.
 
Hvala. Tekst je opširan i dotiče se više stvari, zato pitam za poentu. Kupovina bez probe je naravno apsurd, to stoji. Inače kupovina tramvaja koju su sproveli kao da kupuju autobus (mada i za autobus postoje određeni specifični uslovi od grada do grada) je besmislica. Kako god, odluka je bila na gradu, ako su već rešili da sprovedu nabavku kao da kupuju sijalice, a ne tramvaje, mogli su da ponove proceduru, nisu morali da uzmu ponudjeno ako ne zadovoljava. Takodje nisu morali da se ograniče na 100% nizak pod (nigde ne kažem da je problem niskopodan, nego 100% niskopodan tramvaj, kao najskuplja i "najsvilenija" opcija).
 
nestorBK":3ki3k6oz je napisao(la):
Somi303":3ki3k6oz je napisao(la):
А у чему би ти да се возиш?
Npr u tramvaju u kome su od 5 modula tri niskopodna, a pogonski točkovi su ispod dva modula koji nisu niskopodni, pa bi taj pogonski sklop bio robusniji, manje osetljiv na lošu beogradsku mrežu i složenu konfiguraciju terena, samim tim jeftiniji i lakši za održavanje, a opet bi postojao niskopodni deo za slabije pokretna lica.

Ovakve tramvaje imaju u Gracu, super izgledaju i funkcionalni su.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
nestorBK":3f5u4q7l je napisao(la):
Somi303":3f5u4q7l je napisao(la):
А у чему би ти да се возиш?
Npr u tramvaju u kome su od 5 modula tri niskopodna, a pogonski točkovi su ispod dva modula koji nisu niskopodni, pa bi taj pogonski sklop bio robusniji, manje osetljiv na lošu beogradsku mrežu i složenu konfiguraciju terena, samim tim jeftiniji i lakši za održavanje, a opet bi postojao niskopodni deo za slabije pokretna lica.
У време куповине тих трамваја сва возила су морала да имају раван под, дакле никакве степенице унутра. Осим степеница твој предлог ништа друго не би донео.
 
Hajde evo još jednom, i toliko od mene:

nestorBK":2iwhv350 je napisao(la):
pa bi taj pogonski sklop bio robusniji, manje osetljiv na lošu beogradsku mrežu i složenu konfiguraciju terena, samim tim jeftiniji i lakši za održavanje
Eto to bi doneo.
 
Po ko zna koji put se priča o tome da li su CAFovi loši za Beograd. I opet mi nije jasno, je l' mi treba da prilagođavamo tramvaje kretenima koji ne znaju da naprave krivinu ( ili jednostavno neće, jer bi tako manje para ostalo njima ) i nestručnim vozačima, ili građanima?!
 
Gradjanima, samo mora redom, šta nam vredi preskup tramvaj ako nismo uredili mrežu.

Somi303":38j2ys9h je napisao(la):
Мхм, ево цео свет хрли ка том решењу.
Mhm, pa to rešenje i jeste iz sveta, nije sa Marsa.
 
Вау, одох ја на марс, претпостављам да су тамо нископодни трамваји ок. Учини нам услугу и прекини са овом расправом.
 
A ko si ti da me učiš pameti i da mi određuješ koju ću raspravu da vodim? U raspravu si se umešao sam, replicirao sam forumašu čije mišljenje delim, ti si upao i počeo da pametuješ, to što se ložiš na kafove je tvoj problem, i nemoj da si bezobrazan, ako ti se ne sviđa to što pišem, obiđi me.
 
Ко си ти да мени објашњаваш који трамвај одговара Београду? Јел видиш колико је глупо кад то кажеш? Нисам безобразан, иронично сам рекао да цео свет хрли ка таквим трамвајима јер их осим Стокхолма нико не купује. Београд није ни Дубаи ни Лисабон да му требају специјални трамваји.
 
Ne znam koji deo ti nije jasan, al ajde ovako: ko si ti da meni (ili bilo kome) kažeš da završim raspravu? Јa sam izneo šta JA mislim o kafu, ako ti se to ne dopada, tvoja je stvar da se o tome izjasniš kao što se ja izjašnjavam šta mi se kod tramvaja dopada a šta ne, a ne da sebi dozvoliš bezobrazluk da mi naređuješ da završim raspravu.
 
Somi303":27nnzeqm je napisao(la):
Учини нам услугу и прекини са овом расправом.
NestorBK ti je sa pravom odgovorio. Uostalom koji smo to mi.
 
Hvala, Igore. Izvinjavam se ako je tema prežvakana, spontano sam se nadovezao na priču i ne mogu za svaki post da kopam šta se pričalo/pisalo pre 5 godina, što mislim da nije razlog za ovakve reakcije. Meni je CAF vrlo loš izbor, ovde postoje ljudi koji misle drugačije, pa ne dajem sebi za pravo da bilo kome naređujem o čemu će da raspravlja.
 
Igor":2vbkgpdv je napisao(la):
Somi303":2vbkgpdv je napisao(la):
Учини нам услугу и прекини са овом расправом.
NestorBK ti je sa pravom odgovorio. Uostalom koji smo to mi.
Број таквих трамваја показује колико је то решење добро. Милион пута је о томе расправљано, а ствар готова одавно.
 
a pocemu su Cafovi losi za Beograd???Niskopodni su i dosta su prakticni To sto je GSP nesposoban da opere ona strokava sedista e to je posebna prica.
 
КАФови имају лош распоред седишта и рукодржача. По искоришћености простора су најстарији донирани швајцарски Дивази најефикаснији трамваји.
 
Sto ne znaci da je Caf los proizvodjac. Uradili su ono sto je trazeno. Sad, to sto nasi "strucnjaci" nisu imali pojma sta treba, to je druga stvar, pa smo dobili tramvaje koji ne odgovaraju nasim uslovima. Da imaju unutrasnju konfiguraciju kao Svajcarci, 2+1 ili pak Katice 1+1, sa bolje rasporedjenim rukodrzacima, onda bi bila druga prica. Ovako kako su napravljeni, ocigledno je nametnuta slika da tramvaji nisu toliko korisceni ili da nema toliko putnika u Beogradu. Dakle, dovoljno sedista, broj i raspored rukodrzaca minimalan.
 
Sa jedne strane ti nametnu sliku da tramvaji nisu toliko korišćeni i da zato ne treba da imamo tramvaje sa boljom iskorićenošću raspoloživih kapaciteta , a sa druge strane ti serviraju priču kako je slaba iskorišćenost tramvaja i kako treba da se ljudi preorijentišu na tramvaje sa implementacijom nove mreže linijia.
 
dare":1fjz70xp je napisao(la):
a pocemu su Cafovi losi za Beograd???Niskopodni su i dosta su prakticni To sto je GSP nesposoban da opere ona strokava sedista e to je posebna prica.
Krenulo se od kraja, kupljena su moderna vozila, a nije modernizovana infrastruktura, niti je bilo ideje o konceptu saobraćaja u koji će se tramvaji uklapati, konkretno:
solecar":1fjz70xp je napisao(la):
Sa jedne strane ti nametnu sliku da tramvaji nisu toliko korišćeni i da zato ne treba da imamo tramvaje sa boljom iskorićenošću raspoloživih kapaciteta , a sa druge strane ti serviraju priču kako je slaba iskorišćenost tramvaja i kako treba da se ljudi preorijentišu na tramvaje sa implementacijom nove mreže linijia.
, iliti klasično srpsko razmišljanje od mandata do mandata, tj. od kurte do murte.
Deo priče o neadekvatnom enterijeru su objasnili ostali sagovornici.
 
nestorBK":ntn0v3yx je napisao(la):
dare":ntn0v3yx je napisao(la):
a pocemu su Cafovi losi za Beograd???Niskopodni su i dosta su prakticni To sto je GSP nesposoban da opere ona strokava sedista e to je posebna prica.
Krenulo se od kraja, kupljena su moderna vozila, a nije modernizovana infrastruktura, niti je bilo ideje o konceptu saobraćaja u koji će se tramvaji uklapati, konkretn


Па, добро сад, како није модернизована инфраструктура?? Већина трамвајских пруга у Београду је обновљена у последњих 12-13 година, до стандарда који нам је у принципу раније био непознат. Повећана је и брзина, и удобност (не љуља се трамвај) итд.
 
Slažem se, daleko od toga da nije ništa urađeno, govorim isključivo u kontekstu nabavke ovog vozila.
 
dare":26287pv7 je napisao(la):
a pocemu su Cafovi losi za Beograd???Niskopodni su i dosta su prakticni To sto je GSP nesposoban da opere ona strokava sedista e to je posebna prica.

Не могу диду нигде осим на седмицу. Није CAF крив него будале које су изабрали модел да купе
 
Чуо неко од вас пљувача за линију 13? Ускоро ће и на 12, на остале линије нема потребе да иду.
 
На 12 иде одавно, а кад се обнове Славија и Булевар ослобођења ићи ће и на 9. И то би било то.
Да је набављен само за линије 6 и 7, такође не би био промашај, јер је на те две линије ангажовано укупно 30-ак трамваја.

Једино можемо да причамо о томе да ли је требало набавити 100% нископодно возило. Ја мислим да јесте, и да возила јавног саобраћаја у скорој будућности у кабини не би требало да имају степенике. Други мисле другачије (ни ја се на крају вероватно не бих бунио да се набаве 90% нископодни трамваји као у Братислави - али тај модел није постојао пре пет година - 65% или 70% нископодни модели ми се мање допадају). Како год, мени је ЦАФ омиљено превозно средство у Београду, а нисам једини.
 
Vrh