Šta je novo?

Tramvaji

Tacno. Osnovna kultura je da se brinemo o onome sto nam je poklonjeno. Sad to sto ih ne odrzavaju kako treba govori vise o njima.
 
Zašto nije potreban? Realno je da tramvaj stigne pre do okretnice nego servisno vozilo, treba iskoristiti maksimalno tramvajsku infrastrukturu.
 
Па нзм колико ће то бити брзо кад испред себе има 12 трамваја. Сад кад имамо вишак трамваја овај неће фалити сигурно.
 
Sigurno brže tramvajem prođeš kroz Nemanjinu petkom, nego bilo kojim drugim prevoznim sredstvom :D
Da, slažem se, neće nedostajati u saobraćaju, a po meni, biće veoma koristan.
 
I onda što dobije u nemanjinoj izgubi na slaviji i idemo :D Koliko se u opšte pesak troši na okretnici? I zašto se delovi ne prevoze noću? Koja je to hitna popravka Tramvaja da mu se hitno dovozi drugim tramvajem neka osovina ili šta več?
 
Ako tramvaj nije u stanju da nastavi put , čak i ako je prikačen za drugi , onda je neophodno i hitno.
 
Najace ce biti kad se ovaj teretni konj pokvari i zaglavi saobracaj , bice interesantno , u koju boju ce ga ofarbati ,
 
Setnja po tramvajskim kontaktim vodovima naj hit dana u bg covjek prosto da nepovjeruje
 
^ Koliki su napon i snaga za naponsku mrežu tramvaja? Može li i tu da se stvori elektromagnetni luk bez dodirivanja vodova, u blizini vodova?

Pre godinu dana mladić je poginuo na železnici upravo od EM luka, kada je stajao izmedju dva visokonaponska železnička voda. Ni tu ne znam napon i snagu, sigurno bar nekoliko puta više.
 
DRAMA KOD SAJMA Dečak hodao po žicama tramvajskog stuba
B.J. - M.M. | 11. 01. 2015. - 14:16h izmena vesti 14:30h | Foto: Čitalac \"Blica\" | Komentara: 24

Učenik sedmog razreda iz Beograda popeo se na tramvajski stub u blizini Beogradskog sajma i hodao po žicama. Zaustavljen je saobraćaj, a vatrogasno vozilo sa kranom je došlo na mesto incidenta.

559660_penjac-na-banderu11012015foto-citalac004_f.jpg


Vatrogasci i policija uspeli su da spuste dečaka sa tramvajskog stuba.



Dečak je, kako saznaje "Blic" iz doma Drinka Pavlović iz kojeg inače često beži i nije prvi put da se penje na stubove. Iako se u prvom navratu sumnjalo da pokušava da skoči, njemu nije to bila namera.



Nekoliko desetina slučajnih prolaznika posmatralo je ovaj događaj, dok je mladić hodao po žicama.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/525718 ... skog-stuba
 
Pa, ne biju...
Dok su tukli ovakve se stvari nisu desavale...
Danas ni svoje rodjeno dete ne smes da kaznis (ni fizicki, ni 'psiholoski'), a kamoli sticenika doma...
 
Burazeru, kako bi ga isprangijao kao malog majmuna kad bi ga skinuo odozgo. Dok bi ga vozio u bolnicu, prebio bi ga kao majmuna, da bar ima razlog sto ide u bolnicu, sledeci put mu ne bi palo na pamet.
 
Само да напоменем, што се напона тиче, стандардни трамвајски напон је 700 волти, и сумњам да је жица додиривана. Чак и ако би струја заобишла виталне органе, пао би. Вероватно је ходао преко изолованих помоћних каблова између стубова.

На железници је напон 25.000 волти неизменичне струје, и он може да привуче или одбаци тело у зависности од тренутка у којем се затекне лудак. Одбачени добијају тешке опекотине, са трајним последицама чак и ако преживе, а привиченима се тело угљенише. На метар је сигурна смрт, а могућа је и већ на два метра. Осим непосредног умирања, железничка електрификација представља далековод, са зрачењима штетним по здравље у случају дужег боравка у близини истих. То је један од разлога зашто се машиновођама и техничарима енергетике дају бенефиције на радни стаж. Путници далеко мање бораве у тим зонама, даљински путују ретко кратколинијски путују кратко, тако да су утолико и по њих последице мање. Трамвај због далеко нижег напона нема такав ефекат.
 
A koliko utiče zračenje voznih žica na stanovanje u neposrednoj blizini?
 
Од трамваја су штетна зрачења на пар метара, уз напомену да је и у становима при распоређивању намештаја важно одаљавати места где људи доста бораве од водова, бар метар. Од железничких водова је око 20 метара, а од далековода 50-100 метара у зависности од врсте водова. Имамо изузетно пуно становника који живе испод далековода, чак је и познати ресторан Кумбара у Белом потоку испод далековода 400.000 волти.
 
Ja moram primetiti jednu stvar, tj preneti je ovde :)
Na mostu Miladina Zarića su šine nečim oštećene ili su loše varene. Na svakih x metara je udubljenje. Em treska tramvaj em se prenose silne vibracije na mostovsku konstrukciju. A verujem da to prouzrokuje i oštećenja na vozilima.
 
Tramvaji stari a idu kao novi
N. VUKIĆ | 12. januar 2015. 14:53 | Komentara: 3

Beograđani već duže od decenije iz Švajcarske dobijaju na poklon tramvaje

BEOGRAĐANI već duže od decenije iz Švajcarske dobijaju na poklon tramvaje. Iako vremešna, „Duvagova” vozila iz Bazela, stara i po 30, 40 i više godina, pokazala su se kao vrlo kvalitetna i funkcionalna, pa ne čudi što će nova donacija od ukupno 28 zelenih i žutih tramvaja u srpsku prestonicu biti isporučena tokom 2015. i 2016. godine.

Kada stigne novi kontingent, u pogonu GSP „Beograd” ukupno će biti oko 70 tramvaja sa Alpa, što čini 30 odsto šinskog voznog parka.

- Tramvaji dolaze kao donacija iz dve bazelske firme, Transportnog preduzeća Bazel (BVB), koje je poput našeg GSP, i iz drugog gradskog preduzeća BLT, koje se bavi prigradskim prevozom - kaže Željko Milković, direktor GSP „Beograd”. - Prvo preduzeće pokloniće 15 zelenih „Duvagovih” tramvaja i deset prikolica. Isporuka prvih osam tramvaja očekuje se u julu, a do kraja godine će stići još sedam sa 10 prikolica. Žute tramvaje, BLT će isporučiti 2016. Predviđeno je da sledeće godine stigne 13 vozila serije 100, koja su Švajcarci radili po „Duvagovoj” licenci, a pre 5-6 godina ih je kompletno remontovao „Bombardijer”. Uz njih idu i rezervni delovi.

Milković objašnjava da su ovi tramvaji još u saobraćaju i prevoze putnike u Bazelu, te da će biti isporučivani Beogradu, kako nova vozila, koja će ih zameniti, budu pristizala u ovaj švajcarski grad.
MANjE SE KVARE OD DRUGIH VOZILA TRAJNOST i upotrebljivost „Duvagovih” tramvaja je duga jer su manje skloni kvarovima nego druga vozila. Projekat pomoći u polovnim šinskim vozilima počeo je da se realizuje 2001. godine. Prvobitno je planirano da tramvaji budu na ulicama prestonice dve do tri godine, pošto nisu novi. Međutim, ispostavilo se da su veoma pouzdani i posle skoro čitave decenije.

- „Duvag” tramvajima, koji su zaštitni znak Bazela i već decenijama špartaju njegovim ulicama, zadovoljni su švajcarski putnici, ali i Beograđani, kao i mi u GSP - dodaje prvi čovek najvećeg beogradskog prevoznika. - Izdržljivi su, retko se kvare, dobro su očuvani, a s obzirom na to da su i sveže remontovani, očekujemo da ćemo ih eksploatisati u saobraćaju bar 15 godina. Tramvaji koji su već duže od decenije na beogradskim ulicama uglavnom su iz osamdesetih godina prošlog veka, mada imamo i jednu prikolicu koja datira čak iz davne 1949, a ispravna je, i u funkciji.

HTELI IH BUGARI

- mnogi su bili zainteresovani za tramvaje, između ostalih i Bugarska, za Sofiju. Zbog dobrih odnosa sa Bazelom, donatori su se ipak odlučili da ih poklone nama - kaže Milković.


MOGU DA TRAJU PO PET DECENIJA

ŽELjKO Milković, direktor GSP, kaže da se tramvaji prave za period od 30 godina, a ako se adekvatno održavaju životni vek može da im bude 50 i više godina. Pomoć, osim nabavke tramvaja, obuhvata i reviziju, i njihovu tehničku adaptaciju, isporuku rezervnih delova, tehnički remont, obuku osoblja, kao i savete stručnjaka vozačima i radnicima na održavanju.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-kao-novi
 
direktor":3l6u2yl7 je napisao(la):
MOGU DA TRAJU PO PET DECENIJA

ŽELjKO Milković, direktor GSP, kaže da se tramvaji prave za period od 30 godina, a ako se adekvatno održavaju životni vek može da im bude 50 i više godina. Pomoć, osim nabavke tramvaja, obuhvata i reviziju, i njihovu tehničku adaptaciju, isporuku rezervnih delova, tehnički remont, obuku osoblja, kao i savete stručnjaka vozačima i radnicima na održavanju.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-kao-novi

A ako se nešto ne održava , ne može da izdrži ni trećinu predviđenog perioda.
 
Predviđeno je da sledeće godine stigne 13 vozila serije 100, koja su Švajcarci radili po „Duvagovoj” licenci, a pre 5-6 godina ih je kompletno remontovao „Bombardijer”. Uz njih idu i rezervni delovi.

Koji su sad to iz serije 100 ??? Da nisu to oni solo švajcarci ?
 
Ali tramvajske infrastrukture nemamo dovoljno ni za postojece tramvaj???
Gde je ovde logika???
 
Poklonu se u yube negleda dobro je da imaju rezaernih vozila , mozda prosire mrezu dozovu se pameti
 
Gde bi eventualno mogla da se prosiri tramvajska mreza?
 
Vrh