Tramvaji stari a idu kao novi
N. VUKIĆ | 12. januar 2015. 14:53 | Komentara: 3
Beograđani već duže od decenije iz Švajcarske dobijaju na poklon tramvaje
BEOGRAĐANI već duže od decenije iz Švajcarske dobijaju na poklon tramvaje. Iako vremešna, „Duvagova” vozila iz Bazela, stara i po 30, 40 i više godina, pokazala su se kao vrlo kvalitetna i funkcionalna, pa ne čudi što će nova donacija od ukupno 28 zelenih i žutih tramvaja u srpsku prestonicu biti isporučena tokom 2015. i 2016. godine.
Kada stigne novi kontingent, u pogonu GSP „Beograd” ukupno će biti oko 70 tramvaja sa Alpa, što čini 30 odsto šinskog voznog parka.
- Tramvaji dolaze kao donacija iz dve bazelske firme, Transportnog preduzeća Bazel (BVB), koje je poput našeg GSP, i iz drugog gradskog preduzeća BLT, koje se bavi prigradskim prevozom - kaže Željko Milković, direktor GSP „Beograd”. - Prvo preduzeće pokloniće 15 zelenih „Duvagovih” tramvaja i deset prikolica. Isporuka prvih osam tramvaja očekuje se u julu, a do kraja godine će stići još sedam sa 10 prikolica. Žute tramvaje, BLT će isporučiti 2016. Predviđeno je da sledeće godine stigne 13 vozila serije 100, koja su Švajcarci radili po „Duvagovoj” licenci, a pre 5-6 godina ih je kompletno remontovao „Bombardijer”. Uz njih idu i rezervni delovi.
Milković objašnjava da su ovi tramvaji još u saobraćaju i prevoze putnike u Bazelu, te da će biti isporučivani Beogradu, kako nova vozila, koja će ih zameniti, budu pristizala u ovaj švajcarski grad.
MANjE SE KVARE OD DRUGIH VOZILA TRAJNOST i upotrebljivost „Duvagovih” tramvaja je duga jer su manje skloni kvarovima nego druga vozila. Projekat pomoći u polovnim šinskim vozilima počeo je da se realizuje 2001. godine. Prvobitno je planirano da tramvaji budu na ulicama prestonice dve do tri godine, pošto nisu novi. Međutim, ispostavilo se da su veoma pouzdani i posle skoro čitave decenije.
- „Duvag” tramvajima, koji su zaštitni znak Bazela i već decenijama špartaju njegovim ulicama, zadovoljni su švajcarski putnici, ali i Beograđani, kao i mi u GSP - dodaje prvi čovek najvećeg beogradskog prevoznika. - Izdržljivi su, retko se kvare, dobro su očuvani, a s obzirom na to da su i sveže remontovani, očekujemo da ćemo ih eksploatisati u saobraćaju bar 15 godina. Tramvaji koji su već duže od decenije na beogradskim ulicama uglavnom su iz osamdesetih godina prošlog veka, mada imamo i jednu prikolicu koja datira čak iz davne 1949, a ispravna je, i u funkciji.
HTELI IH BUGARI
- mnogi su bili zainteresovani za tramvaje, između ostalih i Bugarska, za Sofiju. Zbog dobrih odnosa sa Bazelom, donatori su se ipak odlučili da ih poklone nama - kaže Milković.
MOGU DA TRAJU PO PET DECENIJA
ŽELjKO Milković, direktor GSP, kaže da se tramvaji prave za period od 30 godina, a ako se adekvatno održavaju životni vek može da im bude 50 i više godina. Pomoć, osim nabavke tramvaja, obuhvata i reviziju, i njihovu tehničku adaptaciju, isporuku rezervnih delova, tehnički remont, obuku osoblja, kao i savete stručnjaka vozačima i radnicima na održavanju.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-kao-novi