Šta je novo?

Tramvaji

Cini ti se, vrlp cesto se desava, mozda nisi ni znala da je to to. Dok su isli tramvaji u VS skoro svaki dan u kojem god tramvaju da sam bio, proklizavao je, pogotovo zimi. Jednom se cak i zapalilo nesto ispod zbog proklizavanja jer je napravilo varnice.
 
На Дорћолу је проклизавање стална појава јер лишће пада право на шине и трамвај мора да проклиза. Ту где проклиза остаје бели као прах, погледај понекад кад је суво и видећеш доста.
 
И у Војводе Степе зна да проклиза на узбрдици испод биоскопа Вождовац.
 
Proklizavanje je kod šinskih vozila čest problem (o kom se vodi računa). Trenje na kontaktnoj površini točak-šina je i inače vrlo malo (zbog toga šinski saobraćaj i jeste jedan od najefikasnijih, jer se vrlo malo gubi na savladavanje trenja - zato je dovoljno dva-tri čoveka da gurnu ceo tramvaj na ravnom, ako je raskočen, iako je težak 18-20 tona, dok nema šansi da i mnogo veća grupa ljudi gurne kamion iste težine zbog trenja guma-podloga). Kada je šina vlažna, ili na njoj ima snega, blata ili lišća (koje je masnjikavo) onda točak vrlo lako prokliže, jer obrtni momenat motora na trenutak bude prevelik za postojeće trenje. Kod jednosmernih motora je to bio problem, jer motor koji se naglo rastereti (a ima tzv. rednu pobudu) ima težnju da brzinu rotacije poveća do beskonačnosti - čitaj da se mehnaički raspadne. Zato se uvek ugrađuje i elektronika koja to treba da detektuje, pa da automatski spusti struju na pogonskim motorima na onim točkovima koji su proklizali. Težina samog tramvaja naravno pomaže da se proklizavanje dešava što ređe. Uz to tramvaji i sva ostal šinska vozila uvek imaju peskare - u tim situacijama mala količina peska ispod točka drastično povećava trenje. Kod novih tramvaja (pa i CAF-a) koriste se asinhroni trofazni motori, koji imaju par divnih osobina, nemaju četkice za napajanje rotora, pa su mnogo manje podložni kvarovima izazvanim vlagom i vodom, a drugo - motor ne može da se vrti brže od obrtnog magnetnog polja statora, pa ne mogu ni proklizati beskonačnim ubrzavanjem. Kod njih se kontrola postiže tako da se održava konstantnim odnos U/f, pa kreću pod malim naponom i malom frekvencijom (mali broj obrtaja), pa se polako diže i frekvencija i napon i time postiže odlična vuča pri različitim brzinama.
Kod KT4 se momenat proklizavanja baš lepo i čuje, kada tramvaj kreće, ako čujete zvuk motora koji se jako brzo pojačao, a da se tramvaj jedva pokrenuo - to vam je to, posle toga obično sledi jedno glasno "klak" - vozač ukapirao klizanje pa "naglo oduzeo gas", a zatim ponovo pomalo pojačavanje zvuka motora dok tramvaj ne dobije na brzini (u međuvremenu je i pesak verovatno bačen na šinu).
 
Ako je to klak na sta mislim to se bas cesto cuje :) Ne znam sta je kod trola u pitanju ali se isto cuje
 
To se čuje uvek kada se naglo prekine strujno kolo pogonskih motora. Tada se odvajaju kontakti releja za vožnju pa postoji i mehanički zvuk (ali on je tih), a kada se naglo isključi induktivni potrošač (a to je motor) dolazi do pojave prenapona u kolu koji se negde mora isprazniti. pa se na odvodniku prenapona javlja iskra koja proizvodi taj "klak" zvuk.
 
Koga zanima papučica i akcelerator:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CqnsNhDVefs[/youtube]

A što se tiče lišća, je li mnogo teško da se na svaki tramvaj ili neki određeni broj stavi po neka četkica ispred prednjih točkova?
 
Jutros na TV-u bila neka priča o ovom misterioznom popisivanju stanara u Savamali, i po prvi put videh CAF tramvaj da prolazi Karađorđevom posle Bristola.
 
Inače, koliko sam uspeo pročitati na različitim mestima, ovaj akcelerator (ništa drugo nego obrtni relejni sklop koji prespaja veze ka namotajima motora) je i slaba tačka, jer se dešava da se u nekim situacijama akcelerator prvo iz stanja vuče mora prebaciti na neutralno pa tek onda na motorno kočenje (kočenje elektrodinamičkim otporom motora kada radi u generatorskom režimu - koje je glavno kočenje pri svim većim brzinama) i onda se desi da je tramvaj sekund-dva potpuno bez kočenja. Ovo, po pričama pravi i problem vozačima, jer već pri sledećem kočenju sve radi kako treba, pa je, u slučaju da je došlo do nekog "čukanja" gotovo nemoguće potvrditi da kočenje u tom momentu prosto nije odmah reagovalo.
 
Homer Jay":1qalplyl je napisao(la):
Jutros na TV-u bila neka priča o ovom misterioznom popisivanju stanara u Savamali, i po prvi put videh CAF tramvaj da prolazi Karađorđevom posle Bristola.
432d2e84d8aa3a7ee246fd50c479f282.jpg

Већ доста дуго возе до Пристаништа, не знам како ниаи видео :)
 
Deo pruge i okretnice na Pristaništu je remontovan , pa veroivatno zato mogu da idu tuda.
 
Pule":haz3qxs9 je napisao(la):
Novi vid biznisa je u pitanju.
Ovako prepravljene tramvaje sam vidjao nocu kako voze prestonicom a unutra se odrzavaju putujuce zurke. Princip rada je po sistemu zakupa. Zakupis specijalni tramvaj za zurku koji ce da te voza ulicama Beograda. Ovi pultovi su inace postavljeni ka barovi na kojima se drzi pice ili vec sta?

Fora je dobra a zainteresovanih ima sve vise. Pre neki dan sam bas pored ovakog prosaou u Bulevaru i bio zacudjen odakle bije jaka muzika? Kad ono iz tramvaja koji se sav ljulja od uzavrele energije mladih.
Kako te ne mrzi da lupas ovakve gluposti?
Ovo je tramvaj za transport, radi se o Kargo tramvaju, koji ce sluziti za interni prevoz tereta. Radice prevoz delova od Depoa do okretnica tramvaja, onda prevoz delova u depo Livnica i sl.
 
Постоји и трамвај за журке које организује КСТ повремено. Штета што није искоришћен потенцијал постојећих трамвајских шина за транспорт робе и одношење смећа ноћу.
 
Somi303":3a19p1fk je napisao(la):
Homer Jay":3a19p1fk je napisao(la):
Jutros na TV-u bila neka priča o ovom misterioznom popisivanju stanara u Savamali, i po prvi put videh CAF tramvaj da prolazi Karađorđevom posle Bristola.
432d2e84d8aa3a7ee246fd50c479f282.jpg

Већ доста дуго возе до Пристаништа, не знам како ниаи видео :)
Ја сам видео фотку тога
 
Kargo tamvaj je super stvar, nego nije mi jasno zašto se tramvaji peskom pune na okretnicama?
 
Da li su švajcarci posavili nekakve uslove o održavanju tih vozila jer ono na šta švajcarci liče kod nas je sramota, svi su pocepani, prljavi, ižvrljani , sa pola svetla?
 
Izgleda da su samo Japanci bili pametni i da je samo njima bilo dovoljno stalo do nas. Nama treba bebisiter. E sad, što bi se Švajcarci cimali? Evo vam pa radite šta hoćete. I ja da sam ti poklonio biciklu ne bih išao za tobom i terao te da podmazuješ lanac :)
Hvala im i za ovoliko, ostalo pokazuje koliko brige posvećujemo sebi i svojoj infrastrukturi.
 
Vrh