Proklizavanje je kod šinskih vozila čest problem (o kom se vodi računa). Trenje na kontaktnoj površini točak-šina je i inače vrlo malo (zbog toga šinski saobraćaj i jeste jedan od najefikasnijih, jer se vrlo malo gubi na savladavanje trenja - zato je dovoljno dva-tri čoveka da gurnu ceo tramvaj na ravnom, ako je raskočen, iako je težak 18-20 tona, dok nema šansi da i mnogo veća grupa ljudi gurne kamion iste težine zbog trenja guma-podloga). Kada je šina vlažna, ili na njoj ima snega, blata ili lišća (koje je masnjikavo) onda točak vrlo lako prokliže, jer obrtni momenat motora na trenutak bude prevelik za postojeće trenje. Kod jednosmernih motora je to bio problem, jer motor koji se naglo rastereti (a ima tzv. rednu pobudu) ima težnju da brzinu rotacije poveća do beskonačnosti - čitaj da se mehnaički raspadne. Zato se uvek ugrađuje i elektronika koja to treba da detektuje, pa da automatski spusti struju na pogonskim motorima na onim točkovima koji su proklizali. Težina samog tramvaja naravno pomaže da se proklizavanje dešava što ređe. Uz to tramvaji i sva ostal šinska vozila uvek imaju peskare - u tim situacijama mala količina peska ispod točka drastično povećava trenje. Kod novih tramvaja (pa i CAF-a) koriste se asinhroni trofazni motori, koji imaju par divnih osobina, nemaju četkice za napajanje rotora, pa su mnogo manje podložni kvarovima izazvanim vlagom i vodom, a drugo - motor ne može da se vrti brže od obrtnog magnetnog polja statora, pa ne mogu ni proklizati beskonačnim ubrzavanjem. Kod njih se kontrola postiže tako da se održava konstantnim odnos U/f, pa kreću pod malim naponom i malom frekvencijom (mali broj obrtaja), pa se polako diže i frekvencija i napon i time postiže odlična vuča pri različitim brzinama.
Kod KT4 se momenat proklizavanja baš lepo i čuje, kada tramvaj kreće, ako čujete zvuk motora koji se jako brzo pojačao, a da se tramvaj jedva pokrenuo - to vam je to, posle toga obično sledi jedno glasno "klak" - vozač ukapirao klizanje pa "naglo oduzeo gas", a zatim ponovo pomalo pojačavanje zvuka motora dok tramvaj ne dobije na brzini (u međuvremenu je i pesak verovatno bačen na šinu).