Šta je novo?

Tramvaji

Obično staklo sigurno nije, tonirano je protiv UV zračenja, ima specijalnu termo zaštitu, verovatno je i kaljeno da bude otpornije na pritisak itd.

Budući da je mene sijalica za tablicu na kolima izašla 2500 RSD u zvaničnom servisu cenim da nije u pitanju nikakvo pranje para već realna cena.

A GSP svakako u Pančevu može nabaviti 5 puta jeftinije staklo a koliko se to isplati možemo videti po autobusima gde se ta vrhunska stakla iz Pančeva lome na svakih 2 meseca.
 
U Pančevu isto možeš da naručiš tonirana stakla sa termo zaštitom, e sad što naši kače prvo što nude to je druga stvar.
Verujem da će se više isplatiti da dođu majstori iz Pančeva i donesu staklo, nego da dođe majstor iz Španije i donese isto. U startu par hiljada eura jeftinije...
 
pa sad to je pitanje ako tako krenemo da budzimo sve sto je jeftinije kod nas, dokle ce to na kraju izaci. Valjda su osigurani ti tramvaji?
 
becks89":2rwmkq8x je napisao(la):
U Pančevu isto možeš da naručiš tonirana stakla sa termo zaštitom, e sad što naši kače prvo što nude to je druga stvar.

ГСП би ставио најлон најрадије. Из Шпаније не можеш да наручиш бло шта, а из Панчева можеш а квалитет стакала који ГСП наручује из Панчева је за Богу плакати. Ако и на КАФ крену да уграђују ону полупластику што пуца од јачег удара ветра, фотомонтажа члана Феликс55 ће почети да се остварује.
 
Bice tu jedna tabla lima 1 mm debljine sa pop nitnama i vozi kao autobus gbr 505 sa limom umjesto stakla
 
stf":1zwm4pvv je napisao(la):
Obično staklo sigurno nije, tonirano je protiv UV zračenja, ima specijalnu termo zaštitu, verovatno je i kaljeno da bude otpornije na pritisak itd.

Budući da je mene sijalica za tablicu na kolima izašla 2500 RSD u zvaničnom servisu cenim da nije u pitanju nikakvo pranje para već realna cena.

A GSP svakako u Pančevu može nabaviti 5 puta jeftinije staklo a koliko se to isplati možemo videti po autobusima gde se ta vrhunska stakla iz Pančeva lome na svakih 2 meseca.

Sta ce naruciti, videcemo, ali da u pancevu mogu da dobiju adekvatno staklo odgovarajuceg kvaliteta, po visestruko nizoj ceni, to svakako stoji.
Posto je GSP Beograd javno preduzece koje se (dobrim) delom finansira iz budzeta grad zanima me imamo li mi gradjani koji punimo taj budzet pravo da podnesemo prijavu za nesavesno ili neadekvatno odrzavanje i popravku?
Pade mi to sad na pamet u vezi ovog stakla, ali moslim da bi to mogao da bide modalitet kojim bi se na gradskog prevoznika izvrsio pritisak da podigne nivo odrzavanja.

P.S. (off)
Sijalica za tablicu 2500din???
Prijatelju, ne znam sta vozis, ali veruj mi na rec da su te bukvalno odrali... ;-)
 
Gsp je toliko nepsosoban isporuce mi neodgovoarajuce djelove njima je potrebno da skontaju da su dobili pogresne 3 mjeseca umjesto da iste nisu preuzeli vec odma poslali nazad kao neadekvatne toliko su neorganizovani katastrofa [saznadoh danas za neke pripetije ]nemam zivaca da pisem koliko sam se iznerviroa i koliko su nesposbni
 
Наше чувене импровизације и "крпљачине", са све доступнијим и приступачнијим решењима... то је тако типично за нас. Сигуран сам да стакло из Панчева ни по квалитету, ни по изгледу не може бити као оригинално. Вероватно ни димензије не би потрефили... погрешили би, па макар за милиметар-два. Једноставно, постоје фабрике које су специјализоване за производњу одређених типова стакала, стаклених панела и плоча... па тако и за овакве типове трамваја.

Стакло на КАФ-овом трамвају јесте скупо и уопште не треба да чуди то што кошта 1000 евра, поприлично је велико. Један баналан пример, мада мислим да у неку руку може бити компаративан... Пре неколико година мењао сам стаклену плочу од стола, димензије 130x80x8 mm, оригинална се нажалост поломила због јаког механичког удара при селидби. Иста таква тонирана плоча (наводно италијанска) тешко се може наћи код нас, а чуо сам да би коштала око 200 евра... На крају, узео сам домаћу и јефтинију варијанту. Утисци... неупоредиво је лошијег дизајна, ивице нису тако елегантно заобљене, фине и глатке, "боја" је лошија, oгреботине су уочљиве за разлику од старог, дакле и квалитет самог стакла је лошији.

Углавном, мењаће они сваки део који сами могу да скарабуџе, њихове бравуре трају већ деценијама. Генијални изуми из домаће радиности ипак су овде омиљена врста импровизације, новине, лим, парче дрвета, пластике, стиропора... Ништа не кошта, а "завршава пос'о". Вози Мишко... Ипак, да не будем на крај срца, све то има и својих позитивних страна, јер је чак и самим возачима дата слобода да изразе своју инвентивност и креативност.
 
Ma daaaa...
Gde bi u Srbiji moglo da se isece staklo i obore ivice...
I jos za CAF-a?
Pa ajte molim vas, pa na njemu NASA testira stakla za sledecu generaciju svemirskih modula :D

Izvinite, morao sam jer mi se povraca od tog pljuvanja po svemu svom.
Pa nije to avionsko staklo ljudi moji ;-)
Poenta je sledeca.
Narucivati pojedinacno staklo iz spanije od proizvodjaca je skupo makar ga dobili na poklon.
Jednostavno transport istog je skup. Sad sto o tome nismo mislili pri izboru proizvodjaca, to je vec druga prica, mada su i vremena i perspektive delovale drugacije u tom trenutku.
 
laki72":1ekszh6z je napisao(la):
P.S. (off)
Sijalica za tablicu 2500din???
Prijatelju, ne znam sta vozis, ali veruj mi na rec da su te bukvalno odrali... ;-)

Сеат Кордоба пријатељу. Ништа бесно. Зато и кажем да нема говора о прању пара у цени стакла, јер су оригинални делови скупи. Наравно, све се може наћи и јефтиније само да не уграђујемо ону српску шему: "[vercovano из Румуније са Бугарским деловима"
 
Sa gsp foruma od ckd kt4
726269.jpg

http://transphoto.ru/photo/726269/

Čak i Rusi polako (ponovo) uviđaju korist od nezavisnih šinskih sistema (koji nisu samo metroi).

izvalite samo kako su sredjene zelene povrsine pored pruge kako bi to moglo izgledati ,na nbg u jurija gagarina
 
Pošto nemaju više mesta na vozovima , krenuli su na tramvaje. Kada njih završe , baš me interesuje da li će preći na trolebuse ili autobuse , i šta će biti kada sva vozila unište , šta će onda da šaraju?
 
loyola":1jcw1sjd je napisao(la):
pa sad to je pitanje ako tako krenemo da budzimo sve sto je jeftinije kod nas, dokle ce to na kraju izaci. Valjda su osigurani ti tramvaji?
Sva vozila su osigurana kod "Dunav osiguranja" :)
stf":1jcw1sjd je napisao(la):
becks89":1jcw1sjd je napisao(la):
U Pančevu isto možeš da naručiš tonirana stakla sa termo zaštitom, e sad što naši kače prvo što nude to je druga stvar.

ГСП би ставио најлон најрадије. Из Шпаније не можеш да наручиш бло шта, а из Панчева можеш а квалитет стакала који ГСП наручује из Панчева је за Богу плакати. Ако и на КАФ крену да уграђују ону полупластику што пуца од јачег удара ветра, фотомонтажа члана Феликс55 ће почети да се остварује.
A ti si siguran da se staklo za CAF baš radi u Španiji? Samo da nije naše, izgleda je to jedina parola kojom se vodite, a to što se u toj ceni ugrade tri različita čoveka, nema veze, bitno je da nije naše!

Aegir":1jcw1sjd je napisao(la):
Наше чувене импровизације и "крпљачине", са све доступнијим и приступачнијим решењима... то је тако типично за нас. Сигуран сам да стакло из Панчева ни по квалитету, ни по изгледу не може бити као оригинално. Вероватно ни димензије не би потрефили... погрешили би, па макар за милиметар-два. Једноставно, постоје фабрике које су специјализоване за производњу одређених типова стакала, стаклених панела и плоча... па тако и за овакве типове трамваја.

Стакло на КАФ-овом трамвају јесте скупо и уопште не треба да чуди то што кошта 1000 евра, поприлично је велико. Један баналан пример, мада мислим да у неку руку може бити компаративан... Пре неколико година мењао сам стаклену плочу од стола, димензије 130x80x8 mm, оригинална се нажалост поломила због јаког механичког удара при селидби. Иста таква тонирана плоча (наводно италијанска) тешко се може наћи код нас, а чуо сам да би коштала око 200 евра... На крају, узео сам домаћу и јефтинију варијанту. Утисци... неупоредиво је лошијег дизајна, ивице нису тако елегантно заобљене, фине и глатке, "боја" је лошија, oгреботине су уочљиве за разлику од старог, дакле и квалитет самог стакла је лошији.

Углавном, мењаће они сваки део који сами могу да скарабуџе, њихове бравуре трају већ деценијама. Генијални изуми из домаће радиности ипак су овде омиљена врста импровизације, новине, лим, парче дрвета, пластике, стиропора... Ништа не кошта, а "завршава пос'о". Вози Мишко... Ипак, да не будем на крај срца, све то има и својих позитивних страна, јер је чак и самим возачима дата слобода да изразе своју инвентивност и креативност.
A šta to ima staklo iz Španije, što nema u Pančevu? Jako su mi zanimljive te pljuvačine i poređenja, pa za jedno staklo iz Španije će dati 5x više para, ne rastu pare na grani, pritom ne dobijaju nikakvu značajniju razliku u kvalitetu istog.

stf":1jcw1sjd je napisao(la):
Сеат Кордоба пријатељу. Ништа бесно. Зато и кажем да нема говора о прању пара у цени стакла, јер су оригинални делови скупи. Наравно, све се може наћи и јефтиније само да не уграђујемо ону српску шему: "[vercovano из Румуније са Бугарским деловима"
A mogao si sve sam uraditi za 300 dinara, dve led diode, 2 otpornika i kalaj, velike filozofije oko ničega... I veruj mi da bi ti to duže trajalo od bilo koje "originalne" sijalice, verovatno produkta iz Kine...

Dorcolski44":1jcw1sjd je napisao(la):
Има ли тај клинац дозволу да шврља дониране трамваје?
Bolje pitanje je čemu služi 10 radnika obezbeđenja u smeni, ako im ovako vršljaju po depou? Isto tako je mogao da skida delove ili demolira imovinu svih nas...
 
stf":2zco3mzg je napisao(la):
laki72":2zco3mzg je napisao(la):
P.S. (off)
Sijalica za tablicu 2500din???
Prijatelju, ne znam sta vozis, ali veruj mi na rec da su te bukvalno odrali... ;-)

Сеат Кордоба пријатељу. Ништа бесно. Зато и кажем да нема говора о прању пара у цени стакла, јер су оригинални делови скупи. Наравно, све се може наћи и јефтиније само да не уграђујемо ону српску шему: "[vercovano из Румуније са Бугарским деловима"

Nisu odrali STF-a.
Imajte u vidu da je sijalica dosla iz spanije!
 
becks89":1p76x6ph je napisao(la):
stf":1p76x6ph je napisao(la):
ГСП би ставио најлон најрадије. Из Шпаније не можеш да наручиш бло шта, а из Панчева можеш а квалитет стакала који ГСП наручује из Панчева је за Богу плакати. Ако и на КАФ крену да уграђују ону полупластику што пуца од јачег удара ветра, фотомонтажа члана Феликс55 ће почети да се остварује.
A ti si siguran da se staklo za CAF baš radi u Španiji? Samo da nije naše, izgleda je to jedina parola kojom se vodite, a to što se u toj ceni ugrade tri različita čoveka, nema veze, bitno je da nije naše!

Нон стоп потежеш то "ми" , "ви" ... који то "ми"? Која је то подела? Она, ви шофери мученици и ми путници сотоне? Јел та подела?Мани ме тих једностраних будалаштина.

Да мало мање острашћено читаш форум знао би да се ја залажем увек за куповину домаћег када год то није бесмилено (као ономад фаворизовање Заставе). У овој конкретној причи нисам против нашег стакла, стаклара у Панчеву је на нивоу. Имам проблем са искуством мозгова из ГСП-а који су до сада од домаћих обавезно наручивали делове најгорег могућег квалитета, што је нарочито уочљиво управо на стаклима. Немам поверење у ГСП да ће наручити квалитет, а разлика је у томе што ће им Панчево испоручити ђубре ако наруче, а шпанци неће.

becks89":1p76x6ph je napisao(la):
stf":1p76x6ph je napisao(la):
Сеат Кордоба пријатељу. Ништа бесно. Зато и кажем да нема говора о прању пара у цени стакла, јер су оригинални делови скупи. Наравно, све се може наћи и јефтиније само да не уграђујемо ону српску шему: "[vercovano из Румуније са Бугарским деловима"
A mogao si sve sam uraditi za 300 dinara, dve led diode, 2 otpornika i kalaj, velike filozofije oko ničega... I veruj mi da bi ti to duže trajalo od bilo koje "originalne" sijalice, verovatno produkta iz Kine...
Није то твој Икарбус да се зајебаваш са електроником и глумиш електричара. То "ја знам све" је тако типично српски, или што би мој другар из Ритопека рекао "Све што разјебеш, ти жицом привежи".

Баш тако српски сам заменио десни фар који више нико жив не може да наштелује јер та јефтинија 300 кинти сијалица чак ни не леже на своје место како треба, упаднеш у рупу, баца горе, закачим сливник, баца лево ... а да ... леви оригинални "кинески" и даље сија (7 година) а тај српски сам мењао 3 пута
 
OK
ovako

@ Spatio
Imas pice za komentar o sijalici, jer si me nasmejao do suza.

@Beck @stf
malo laganije, samo razmenjujemo vidjenja za postojeci problem...
cinjenica je da postoji opravdana bojazan da ce `neki vrli strucnjak` iz GSP-a smisliti neko instant resenje i tu razumem STF-ovu zabrinutost. Sa druge strane, slazem se da pancevci mogu da urede staklo odgovarajuceg kvaliteta, kao i da jesmo skloni da sve tudje precenjujemo, a svoje potcenjujemo.

@STF
ne zameri, ali ovo za sijalicu te jesu odrali i to je zaista bezobrazluk ovlascenog servisa ili prodavca.
sijalica fara H11 koja spada medju najskuplje (ne racunajuci originalne xenon-e kosta od 1000 do 2500 dinara.
svetlo tablice kod tebe kao i na vecini automobila je sijalica sa oznakom C5W kojima je cena od 20 do 150din.

proizvodjac neretko za delove koje ne proizvodi uzima ogromnu marzu ako se nabavlja preko njegove prodajno/servisne mreze.
Upravo zato mislim da je velika sreca sto imamo staklaru pancevo, jer se time stedi veliki novac pri navavci stakala.
 
@STF
Zasto nisi probao da skines sam kontrolnu tablu, odnosno onaj deo sa instrumentima i zamenis sijalicu?
Tu ne mozes da pogresis samo izvadis izgorelu sijalicu i zamenis novom.
Sto kaze Laki72, izaslo bi te 150 dinara maksimum za jednu C5W.
 
@ Laki

Ne zameram, u potpunosti se slažem da su me odrali, ali za cenu te sijalice su krivi svi, od pohlepnih trgovaca preko pohlepne carine. Sve što sam želeo da kažem je to da cena stakla za KAF nije naduvana jer neko krade pare, već to toliko dođe kad se uzima original.

@ Spatio

Zato što nisam ni znao da je to crklo, da jesam, zamenio bih sam. Oni su to na redovnom servisu našli, promenili jer valjda zakonski ne smeju da me puste sa servisa ako to ne radi, fakturisali i to je to. Možda zakonski nisu smeli da me stave pred svršen čin, ali me stvarno mrzi da se ganjam za 2500 dinara.
 
stf":13tart0y je napisao(la):
becks89":13tart0y je napisao(la):
stf":13tart0y je napisao(la):
ГСП би ставио најлон најрадије. Из Шпаније не можеш да наручиш бло шта, а из Панчева можеш а квалитет стакала који ГСП наручује из Панчева је за Богу плакати. Ако и на КАФ крену да уграђују ону полупластику што пуца од јачег удара ветра, фотомонтажа члана Феликс55 ће почети да се остварује.
A ti si siguran da se staklo za CAF baš radi u Španiji? Samo da nije naše, izgleda je to jedina parola kojom se vodite, a to što se u toj ceni ugrade tri različita čoveka, nema veze, bitno je da nije naše!

Да мало мање острашћено читаш форум знао би да се ја залажем увек за куповину домаћег када год то није бесмилено (као ономад фаворизовање Заставе). У овој конкретној причи нисам против нашег стакла, стаклара у Панчеву је на нивоу. Имам проблем са искуством мозгова из ГСП-а који су до сада од домаћих обавезно наручивали делове најгорег могућег квалитета, што је нарочито уочљиво управо на стаклима. Немам поверење у ГСП да ће наручити квалитет, а разлика је у томе што ће им Панчево испоручити ђубре ако наруче, а шпанци неће.
Na prvi deo tvog patetisanja nebih reagovao, što se tiče ostatka posta, koliko tvoja priča pije vodu uzmi i pogledaj prateće delove na Solarisu. Svi su smešnog kvaliteta, šta misliš španci ne umeju da šišaju ovce? Mi smo za njih ovce, firma u kojoj porudžbine rade ljudi koji su videli bus na kalendaru ili eventualno 33ku koja prolazi pored Saobracajnog faksa,pa što ih i nebi šišali

stf":13tart0y je napisao(la):
Није то твој Икарбус да се зајебаваш са електроником и глумиш електричара. То "ја знам све" је тако типично српски, или што би мој другар из Ритопека рекао "Све што разјебеш, ти жицом привежи".
Pa valjda sam učio neke škole u svom životu, jako velika filozofija je uzeti zalemiti 2 diode i 2 otpornika, znaš koliko godina treba to da se nauči. Jedina razlika što na tvojim kolima radi na 12v, a na busu radi na 24v. A ti i dalje glumi pametnjakovića pa plaćaj 10 puta više para za nešto jako jednostavno...

stf":13tart0y je napisao(la):
Баш тако српски сам заменио десни фар који више нико жив не може да наштелује јер та јефтинија 300 кинти сијалица чак ни не леже на своје место како треба, упаднеш у рупу, баца горе, закачим сливник, баца лево ... а да ... леви оригинални "кинески" и даље сија (7 година) а тај српски сам мењао 3 пута
Ne valja što je srpsko... ;)
 
becks89":2nk8es17 je napisao(la):
Aegir":2nk8es17 je napisao(la):
Наше чувене импровизације и "крпљачине", са све доступнијим и приступачнијим решењима... то је тако типично за нас. Сигуран сам да стакло из Панчева ни по квалитету, ни по изгледу не може бити као оригинално. Вероватно ни димензије не би потрефили... погрешили би, па макар за милиметар-два. Једноставно, постоје фабрике које су специјализоване за производњу одређених типова стакала, стаклених панела и плоча... па тако и за овакве типове трамваја.

Стакло на КАФ-овом трамвају јесте скупо и уопште не треба да чуди то што кошта 1000 евра, поприлично је велико. Један баналан пример, мада мислим да у неку руку може бити компаративан... Пре неколико година мењао сам стаклену плочу од стола, димензије 130x80x8 mm, оригинална се нажалост поломила због јаког механичког удара при селидби. Иста таква тонирана плоча (наводно италијанска) тешко се може наћи код нас, а чуо сам да би коштала око 200 евра... На крају, узео сам домаћу и јефтинију варијанту. Утисци... неупоредиво је лошијег дизајна, ивице нису тако елегантно заобљене, фине и глатке, "боја" је лошија, oгреботине су уочљиве за разлику од старог, дакле и квалитет самог стакла је лошији.

Углавном, мењаће они сваки део који сами могу да скарабуџе, њихове бравуре трају већ деценијама. Генијални изуми из домаће радиности ипак су овде омиљена врста импровизације, новине, лим, парче дрвета, пластике, стиропора... Ништа не кошта, а "завршава пос'о". Вози Мишко... Ипак, да не будем на крај срца, све то има и својих позитивних страна, јер је чак и самим возачима дата слобода да изразе своју инвентивност и креативност.
A šta to ima staklo iz Španije, što nema u Pančevu? Jako su mi zanimljive te pljuvačine i poređenja, pa za jedno staklo iz Španije će dati 5x više para, ne rastu pare na grani, pritom ne dobijaju nikakvu značajniju razliku u kvalitetu istog.

Код нас је пракса да се гунђа и пљује на све и свашта и када за тим реално нема потребе, истина..., али исто тако обичај је и да се добронамерна критика представи као "пљувачина". Ако се не варам, за 30 КАФ-ових трамваја плаћено је укупно 81 милион евра, то је 2,7 милиона по комаду, па нек' је и нешто мање, то не мења суштину.

Дакле, изузетно су скупе "играчке" ти наши трамваји да би их на своју руку крпили и импровизовали са домаћим решењима, па макар то било и поменуто стакло. Пођи од себе... да којим случајем возиш неки луксузни аутомобил од нпр. сто хиљда евра и да мораш да замениш неки његов део, вероватно би гледао да ипак уградиш оригинални, бар бих ја тако размишљао.

Којекакве импровизације, поготово у континуитету, на крају су по правилу доводиле до јако лоших резултата, то смо до сада искусили небројено пута, што због свеукупне небриге и немара, што због "лако ћемо" фразе. Са таквим размишљањем и приступом ћемо и овим "Шпанцима", сигуран сам, скратити век трајања. Један од главних проблема код нас је управо одржавање, како укупне инфраструктуре, тако и самих возила јавног градског превоза.
 
Kuc, kuc!!!
Ima li koga?
Za vecinu automobila pa i autobusa stakla pravi pilkington.
Soferka za jedan tako ekskluzivan automobil je kod njih placena oko 2000eur, ali je kod proizvodjaca automobila ista kostala oko 7500, sto je vise nego 3 puta skuplje!
Pri tom govorim o prednjem staklu, sofersajbni koja ima el. Grejace u sebi, 3 antene, sloj srebra i jos stosta.

Naravno da ne treba da se bavimo improvizacijama, ali stakla ce se i dalje lomiti, stakla koja sama po sebi nisu nista posebno zahtevna. Zna se debljina, dimenzija, dal je viseslojno, koliko i kojim tonom tonirano, stop sol (...) i slicno.
Posalje se zahtev sa tom specifikacijom u staklaru pancevo i ceka ponuda.
Uporedo, naravno poslati upit i spancima, ali i drugim dobavljacima i izabrati najbolju ponudu.
Zar je to toliko komplikovano?
 
@laki72 Сви ми би били пресрећни када би у земљи Србији преовладавала максимална озбиљност и када би нас карактерисао професионални приступ у сваком послу, у било којем друштвеном сегменту. Али нажалост, то није тако.

Не знам да ли је НАСА на нашем КАФ-оњи тестирала стакло за следећу генерацију свемирских модула, као што си ти то онако иронично и шаљиво написао у једном од својих постова изнад, али бојазан да и нешто једноставно може бити и те како "исфушерисано" је и више него оправдана.

Може бити да сам ја мало претерао и потценио нашу стакларску индустрију. Ето, надајмо се да ће Панчевци направити и боље стакло од оригиналног... или барем приближног квалитета (свакако је јефтиније) и да ће то за њих бити рутински посао.
 
Vrh