Šta je novo?

Tramvaji

VATRA I NIŠTA Kako je plamen progutao 122 godine istorije Beograda

Marija Kosanović | 25. 08. 2014. - 15:24h izmena vesti 16:07h | Foto: D. Milenković | Komentara: 22
Zgrada "Depoa" koja je sada gotovo potpuno uništena jedna je od najstarijih u ovom delu Beograda.
506886_depo-2_f.jpg

Za vreme Drugog svetskog rata u Depou se nalazio nacistički logor. A pre toga bio je početna stanica prvog zaprežnog tramvaja koji je prevozio Beograđane još 1892. godine. Upravo zbog toga ovo mesto zvalo se “Tramvajske štale”.

Kako je ovaj deo grada uvek bio pun ljudi, prodavci su počeli da nižu tezge niz Bulevar kralja Aleksandra. Zbog toga, na površini od oko 1.000 kvadratnih metara Depo je 1996. godine pretvoren u prodajni centar.
506908_tramvajske-stale_f.jpg

Devedesetih se masovno išlo u Depo po garderobu, jer su cene sa uličnih tezgi ostale iste, samo su se prodavci preselili. Ulice su postale čistije, a oko 160 prodavaca dobilo je mesto za svoju robu.

Zbog pristupačnih cena u Depo su odlazili svi i nema Beograđana koji barem nekad nije nešto tamo kupio.

Garež, izgorele tezge, istopljene lutke na kojima je spaljena garderoba, i u uglovima tek po neke čitave farmerke - to je sve što u ovom, za istoriju Beograda važnom mestu, sada postoji.
506907_tekst--o-depou_f.jpg

Ogromni požar, koji je izbio u tržnom centru Depo od ovog popularnog šoping mesta, napravio je zgarište.

Dvojica policajca i radnici obezbeđenja ceo dan stoje ispred izgorelog Tržnog centra. Oko njega celom dužinom zalepljena je crveno-bela traka. Prolaznici pognute glave prolaze i rukom prekrivaju nos, jer se miris gareži i dalje oseća u vazduhu. Krova više uopšte nema, kroz metalna vrata unutra vidi se vedro nebo i dole samo crnilo - porušene tezge, izgorele konstrukcije. Sve je izgorelo.
506904_depo-nekad_f.jpg

Vlastko Kostov, čuvar Depoa koji je u subotu ujutru prvi primetio požar, i juče je čuvao tržni centar, tačnije, ono što je od njega ostalo.
506905_depo-posledice24082014foto-a-stankovic11_f.jpg

Morao sam da dođem na posao da ne bi neko došao sa namerom da nešto ukrade. Unutra nema više ničega, samo garež, ali sve je nesigurno i moglo bi da se sruši ako bi neko ušao - priča Kostov.

Još uznemiren čuvar se priseća vatrene stihije koja je sve progutala.

- Video sam kako gori prva tezga i garderoba na ofingerima, koja se nalazila na lancu. Samo da sam to uspeo da ugasim ne bi do ovoga došlo... ali lanac se ljuljao i prenosio vatru okolo... Da li ste ikada videli kako gori sintetika? Plane u sekundi i dok kažeš “keks” sve je gorelo. Ceo Depo nestao je za sat i po vremena - prepričava Kostov.
lasnici tezgi okupili su se ispred Depoa s nadom da je nešto preteklo posle vatre. Kada su prišli vratima da tek virnu unutre izgledali su bespomoćno.

- Osećam se kao da mi je kuća izgorela... tu sam provela skoro 20 godina - kaže tiho Lidija Jocić.

Prolaznici među sobom komentarišu da Depo “nije slučajno izgoreo” i da su sigurni da će “neko ovo iskoristiti” i na njegovom mestu sagraditi zgradu ili luksuzni tržni centar. I da Depo nikada više imati svoju dušu.

Prodavci neće iseljenje
Inspekcija JKP “Gradske pijace” došla je juče do Depoa, međutim nije želela ništa da komentariše dok ne stignu zvanični rezltati istrage. Saopštili su da će danas biti formirana komisija koja će utvrditi detalje i sastati se sa prodavcima.
- Ne pristajemo da nas prebace negde drugde. Tražićemo rekonstrukciju. I mi koji smo radili u Depou želimo da pomognemo u obnovi - rekao je Milan Papić, jedan od prodavaca.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/490229 ... e-Beograda
 
Kako je dobro ispao. Kod nas je bio onaj konkurs negde 2007-2008 i pobednicko resenje je bila ona traktorska kabina :)
 
Inace koliko sam ranije pratio tu pricu i koliko smo na forumu diskutovali rekao bih da se modernizacija itekako isplati a mozda usput i restilizacija da se odradi doduse ja katice ne bih menjao vizuelno sem mozda dodavanja niskopodnog modula na odredjenom broju vozila.

Bilo bi tu posla za Masinski faklutet i za remontne zavode i elektro struku ali izgleda da nismo dorasli tako nekom sveobuhvatnoj akciji uposljavanja makar i malog dela industrije i domace pameti.
 
Da ja bih bio zadovoljan i kao one iz Gose
 
Inace koliko je nasih katica proslo modernizaciju pominjali smo to ranije ali ne mogu da nadjem. Tada je koliko me secanje sluzi radjena coperizacije prevashodno i malo doteran enterijer?
 
Jeste radjena coperizacija u utegnut enerijer ukupno 30 komada , gsp kaze da ej zadovoljan i da se najmanje kvare , uspejli su svejdno da stuku par komada , zanm da je jedna sastvljen od 2 komada i da stoji u depou nije izlazio u sobracaj donira djelove
Inace gsp se jako nemarno i bahato odnosi prema imovini jos nisu sredili 420 i pitanje i hoce li , cigani pokrali bakar iz cijelg tramvaj koji stoji na dorcolu [cuvarska sluzba nula ]

1907968_10203643063061490_3054915580623004817_n.jpg

sa fpz zvezdarka vracaric
 
Igor":210wq1l7 je napisao(la):
Inace koliko sam ranije pratio tu pricu i koliko smo na forumu diskutovali rekao bih da se modernizacija itekako isplati a mozda usput i restilizacija da se odradi doduse ja katice ne bih menjao vizuelno sem mozda dodavanja niskopodnog modula na odredjenom broju vozila.

Bilo bi tu posla za Masinski faklutet i za remontne zavode i elektro struku ali izgleda da nismo dorasli tako nekom sveobuhvatnoj akciji uposljavanja makar i malog dela industrije i domace pameti.
Свађали смо се на форуму око овога својевремено. :) За оне паре које су потрошили на куповину одличних, али за наше дивљачке услове лоших пруга и још горег одржавања превише плишаних кафова, смо могли да темељно модернизујемо све постојеће катице и још да нам остане финих пара. И што ти кажеш, најслађи бенефит би био тај што би то радиле наше фирме и што би паре остале у Србији. А идеја и победнички дизајн су били такви да би се сигурно јавили и страни градови да и са њима одрадимо нешто слично.

Тек након модернизације катица требало је приступити набавци нових трамваја који би се у тим околностима можда чак и производили у Србији са страним кооперантом. Но, тако би поступила нека нормална и озбиљна држава (нпр Белорусија са Сименсом) али ми ни случајно.

Мени је невероватно да је власт толико бахата да нема макар план модернизације катица већ их отписује једну по једну. Па једном Берлину није било испод части да их модернизује.
 
Da li ste pročitali šta sam ja napisao , kao odgovor otkud CAF na Slaviji? Idu tuda zbog promocije kadeta , pošto je Tašmajdan zatvoren za saobraćaj.
 
Znaci ipak moze da ide preko Slavije. Ok, nisam video da si napisao, mozda smo u isto vreme poslali post. :)
 
Sat vremena razlike... Mislim da postoji fotka jos od pretprosle godine Kaf na Slaviji. Posle kada su govorili da ne moze preko Slavije, nista mi nije bilo jasno. Tako da ocekujem da i nakon ovoga govore da ne moze preko Slavije...
 
Због оптерећења качи асфалт подом.
 
Vrh