Šta je novo?

Tramvaji

e pa jbg da se ima para sigurno bi se kupovali rezervni delovi unapred al nema se kolko para tolko muzike ps ne branim gsp
 
Deo prepiske sa busevi com:

Ja: To sto je tramvajska linija 3 produzena do Omladinskog stadiona pruza veci broj mogucnosti direktnih voznji, kao i voznji sa jednim presedanjem. Ono sto bi trebalo zahtevati je da se tramvajske bastice u Ruzveltovoj i Beogradskoj zabrane za privatne automobile, i tako bi dobili pouzdanu liniju 3, ali ne samo 3 nego bi i linije 2,10,12 i 14 bile mnogo pouzdanije, te autobuske linije kroz Ruzveltovu.

Brainiac: Te ulice su previse prometne da bi jedna traka (kad se oduzme tramvajska bastica) bila dovoljna. Nadlezni to znaju, i nece zabraniti tramvajske bastice za automobile.

Ja: Recimo, neka uzmemo u obzir da u gradu postoje i odredjene potrebe za kretanjem privatnim automobilima, te zbog toga bi nezgodno bilo uvesti "zute trake". Onda najbolje uvesti zute trake radnim danom od 7-9 i 14-17, kao u Vojislava Ilica. Inace JAVNI PREVOZ u Beogradskoj ulici preveze oko 5000 putnika na sat u svakom smeru. Za toliki automobilski prevoz je potrebno po 5 bulevarskih traka u svakom smeru. Sa zabranom kretanja privatnih automobila makar u spicevima:
- Umesto neefikasnog i automobila i javnog prevoza, imali bi po grad mnogo bolji efikasan javni prevoz.
- Za skoro sve linije koje prolaze kroz Beogradsku, Beogradska stvara najvece probleme na liniji. Poremecaje najvise osete oni kojima je neka linija jedina (Miljakovac III, Kumodraz, Rakovica, Savamala.
- Sa istim brojem tramvaja moguce je ostvariti krace intervale i na taj nacin dodatno poboljsati prevoz.
- Ekonomske ustede su reda velicine 4-8 miliona evra godisnje.
U Udruzenju ljubitelja zeleznice razmatramo da pokrenemo neku gradjansku akciju sa zahtevima da:
- Na svakoj tramvajskoj liniji radnim danom interval ne bude veci od 10 minuta, za sta imamo dovoljan broj tramvaja
- Da se u Beogradskoj i Ruzveltovoj zabrani kretanje automobila u tramvajskoj bastici radnim danom u spicu

Mere su krajnje jednostavne, tako da i sa ovako losom kadrovskom politikom, kakvu imamo u gradskim sluzbama, izvodljivo je. "Pametni semofori" su vec naucna fantastika za nase, a Srbi sposobni za tako nesto rade ili u buticima, ili su zbrisali u inostranstvo. U najboljem slucaju u prosveti.
 
Ovaj drugi predlog je bezveze , jer za tako nešto je potrebno svakodnevno angažovanje saobraćajaca , pošto većina ljudi ne bi poštovala to pravilo.
 
Na svakoj tramvajskoj liniji radnim danom interval ne bude veci od 10 minuta, za sta imamo dovoljan broj tramvaja

Djaba i sadasnji i buduci red voznje
kada idu u ,,rojevima,, ko da su žel. vagoni :violina:

Poremecaje u saobracaju koriste za formiranje ,,roja-jata ,,
umesto da održavaju razmak u intervalu

Na primer ako vozač van strogog centra grada vidi da sustiže na istoj pruzi drugog vozača
treba da se zadrži na stanicama po 30tak sekundi duže kako bi se razmak ujednačio

Sada oni se trude da još i ubrazaju, kako bi se sustigli, tako da dobijamo čitave kompozicije :bash:
što se može videti svakodnevno u V. Stepe, Bul. K. Aleksandra i na NBgdu

Ćudo da o tome ne uče na obuci a i nj. unutrasnja kontrola saobracaja ne reaguje na takve pojave :shok:

Verovatno se svako trudi da postigne lični red polazaka i u vanrednim slučajevima kašnjenja
kako bi smanjio izgubljenu minutažu
umesto da ,, izgubljeno vreme,, odbaci i nastavi sa redom narednog polaska

Takav pristup ,,postizavanja,, jasno govori o zastarelosti funkcionisanja dispecarskog centra
očigledno treba ga osavremeniti sa novim pristupom za održavanje reda vožnje.

Ako vozač vidi da se ,,priljubio,, za dr. vozilo postojecim sl. mobil. tel. traži dozvolu i
dispecar može i mora da vrši korekciju rasporeda vožnje-polazaka
kako bi saobracaj što bolje funkcionisao :dil:
 
solecar":1f6frl8c je napisao(la):
Ovaj drugi predlog je bezveze , jer za tako nešto je potrebno svakodnevno angažovanje saobraćajaca , pošto većina ljudi ne bi poštovala to pravilo.
A kako to pravilo ljudi postuju u Bulevaru oslobodjenja od Veterinarskog do Slavije, u Kralja Milana, na Brankovom mostu u Vojvode Misica, Despota Stefana? Istina tokom 90-tih i pocetkom 2000-tih je bio veliki problem sa privatnim automobilima u trakama za gradski prevoz, ali je to reseno efikasnijim radom policije. I ovde, samo je potrebna dobra signalizacija, i efiksan rad policije. :grand:
 
U Beogradskoj su tramvajske šine po sredini , i ne postoji tramvajska baštica , pa iz tog razloga se ne bi ljudi pridržavali , a što se tiče Ruzveltove , tu su šine na krajevima ulice , i tu takođe nema cwelom dužinom tramvajskih baštica , a ima previše malih radnjica , banki , menjačnica , pekara i zbog tog razloga je neizvodljivo , jer i dan danas smo svedoci toga da je ljudima lakše da se zaustave sa kolima na tramvajskim šinama , i odu da obavljaju poslove.
Što se tiče Bulevara oslobođenja , tamo osim po kojeg kioska i dve tri prodavnice , nema ništa drugo zbog čega bi ljudi (vozači) imali potrebe da se zaustavljaju na tramvajskim bašticama.
 
Karlo del Ponte":2dastf7h je napisao(la):
U Udruzenju ljubitelja zeleznice razmatramo da pokrenemo neku gradjansku akciju sa zahtevima da:
- Na svakoj tramvajskoj liniji radnim danom interval ne bude veci od 10 minuta, za sta imamo dovoljan broj tramvaja
- Da se u Beogradskoj i Ruzveltovoj zabrani kretanje automobila u tramvajskoj bastici radnim danom u spicu

Mere su krajnje jednostavne, tako da i sa ovako losom kadrovskom politikom, kakvu imamo u gradskim sluzbama, izvodljivo je. "Pametni semofori" su vec naucna fantastika za nase, a Srbi sposobni za tako nesto rade ili u buticima, ili su zbrisali u inostranstvo. U najboljem slucaju u prosveti.

Додајте у акцију и враћање линије 11.
 
Karlo del Ponte":2xrwy18e je napisao(la):
Mere su krajnje jednostavne, tako da i sa ovako losom kadrovskom politikom, kakvu imamo u gradskim sluzbama, izvodljivo je. "Pametni semofori" su vec naucna fantastika za nase, a Srbi sposobni za tako nesto rade ili u buticima, ili su zbrisali u inostranstvo. U najboljem slucaju u prosveti.

Грешиш овде. Познајем један број људи који је уложио у образовање и мислио да тај потез сам по себи решава све. Ти су људи огорчени и све им је криво, све их спутава, све је због неповољних околности... Не волим тај став. Способни су они који нађу начин, који се не предају, не чекају.

Погледај свој пример. Акције, предлози, кампање, скупови па предпостављам да не продајеш стрипове јер си акциони херој. Замисли да су Делија и Стф чекали да их нађе неко у кафани да му направе простор код Локија у краља Петра, или да ће неко да те пробуди у сред ноћи да средиш станице у Гроцкој, па још плати. Булеварац, дечко има више пријава него што већина примети проблема у граду. Ако вредиш, докажи то прво себи, па потом и друге поведи јер си квалитет и имаш и обавезу да вучеш горе све из овог блата. А ако не можеш ни себе из бутика... шта тврдиш за себе и ко ти је ту крив.
Значи предлог за све је да не кукају већ да налазе начине.

Што се трамвајског успоравања тиче. А ако у Београдској имаш траку за трамвај и траку за Буцка, где је ту трака за ауто. :roll: или да се забрани ипак то за хасање па се можда и убрза ствар 8)
 
ма у Београдској треба скроз укинути трамвај, а Ресавску затворити за све видове саобраћаја осим јавног (само бусеви и трамваји)
 
JohnnyLee":wxd3zdyj je napisao(la):
ма у Београдској треба скроз укинути трамвај, а Ресавску затворити за све видове саобраћаја осим јавног (само бусеви и трамваји)
Slažem se evo kako bi to otprilike izgledalo kao u Sidneju
lightrail-render_martinplace-resize_zps4ff74b85.jpg
lightrail-render_georgestaustsq-resize_zpsfc4bfc2c.jpg
Lightrail-render_haymarket-resize_zpsffd35706.jpg
 
Sve to izgleda lepo , ali oni su celu ulicu pretvorili u pešačku zonu sa tramvajima , a mi teško da možemo tako nešto da priuštimo sebi , da deo Resavske bude bez automobilskog saobraćaja , kao i deo Beogradske.
 
imate primer novog sada sa tin zatvranjem sta je nastalo :) cim su zatvorili centar sve se umrtvilo a zamislite kako bi to ovde izgledalo :) tri puta vece guzve bi bile
 
BEOGRAD

Stari tramvaji neće dobiti klima-uređaje
Zahvat je, kažu u GSP-u, tehnički neizvodljiv na vremešnim šinskim vozilima, od kojih je gotovo trećina starija od 40 godina. – Za godinu i po dana na „špancima” pričinjena šteta „teška” 140.000 evra


35800i1pol16.jpg


Zbog radova na petlji „Radnička” do 30. septembra tramvajske linije 12 i 13 biti skraćene, a „trojka” ukinuta. Ovaj vid javnog gradskog prevoza i pri aktuelnom letnjem redu vožnje stabilno funkcioniše i opslužuje dvadeset odsto ukupnog broja putnika. Radnim danima na šinama je 86 vozila, ali problem je što sa izuzetkom 29 „španskih” tramvaja, ostali nemaju klima-uređaje. Kako navode u GSP-u, o ugradnji se i ne razmišlja, jer je takav zahvat tehnički neizvodljiv na vremešnim tramvajima s kojima Beograd raspolaže. Neki od njih, poput sedamdesetak koji su dobijeni kao poklon grada Bazela, stari su između 40 i 50 godina. Ipak, moći da se koriste još najmanje deceniju. Ako se dobro održavaju i ne oštećuju, tramvaji su generalno manje skloni kvarovima nego druga vozila javnog saobraćaja. Nažalost, nisu pošteđeni od napada gradskih vandala, koji posebno imaju „pik” upravo na nove tramvaje proizvođača KAF. Poslednji takav ispad dogodio se pre dva dana: dvojica maloletnika, besni što im je kontrolor rekao da napuste vozilo jer nisu imali kartu, flomasterom su ižvrljali dva sedišta pre nego što su izašli iz tramvaja!

Za proteklih godinu i po dana, otkada saobraćaju na linijama 7, 12 i 13, na „špancima” je pričinjena šteta „teška” 140.000 evra.

U novobeogradskom depou Gradskog saobraćajnog preduzeća nalazi se oko 240 tramvaja, ali je na postojećoj šinskoj mreži istovremeno moguće angažovati najviše 150 vozila. Sve iznad tog broja, uveravaju u GSP-u, usporilo bi saobraćaj i dovelo do „gomilanja” tramvaja na stajalištima.

– Problem sa tramvajskim saobraćajem jeste i što se jednom u toku dana poremećeni red vožnje teško ponovo uspostavlja. Ukoliko se dogodi da se na šinama nađu parkirani automobili, a to je čest slučaj u ulicama 27. marta i Vojvode Stepe, stvori se zastoj i formira kolona tramvaja. Drugi problem je što se na pojedinim deonicama pruge posle pljuskova formiraju velike bare, a ako je sloj vode deblji od šest santimetara, tramvaji moraju da stanu dok „vodostaj” ne opadne – objašnjavaju stručnjaci.


spanci(1).jpg

12 tramvajskih linija, 240 vozila 20 odsto putnika koristi ovaj vid javnog prevoza (Foto D. Jevremović)


„Internacionala” na šinama

Poslednje dve decenije, GSP je obnavljao vozni park tramvajima iz Češke. Tih vozila, prepoznatljivih po oznaci „KT4”, u ergeli Gradskog saobraćajnog preduzeća ima najviše – 138. Vlada Švajcarske i grad Bazel, u okviru projekta „Tramvaji za Beograd”, poslednjih devet godina poklanjaju našem glavnog gradu tramvaje koji su prevalili dobar deo radnog veka, ali još nisu za staro gvožđe. Ovih vozila, iz pogona firme „Divag”, na šinama glavnog rada ima 72.

„Perjanicu” tramvajskog voznog parka čini 29 tramvaja španskog proizvođača KAF. Prvi od njih je počeo da prevozi putnike 29. avgusta 2011, a gotovo godinu i po dana van stroja je „španac” koji je teško oštećen u saobraćajnoj nezgodi u Resavskoj ulici.

D. Spalović
objavljeno: 10.07.2013.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Stari-tramvaji-nece-dobiti-klima-uredjaje.lt.html
 
Dnevno funkcionisanje neracionalnog na autobusima zasnovanog sistema javnog prevoza u Beogradu košta 410.000 evra, a oni kukaju zbog štete od 140.000 - za godinu i po. Da se 50 odsto javnog saobraćaja u gradu obavi takvim tramvajima, šteta za godinu i po bi bila 1.400.000, a ušteda za isti period jedno 50 miliona evra.
 
А од 140 000 евра, 120 000 су седишта за коју је крив сам ГСП са својим кадровима без мозга. Како их није срамота да се жале? Принудна управа под хитно.
 
Једино војна управа тамо помаже. Генерале Ал Сиси, сврати из Каира у "Космај"!
 
sasa901":1v6bjqha je napisao(la):
imate primer novog sada sa tin zatvranjem sta je nastalo :) cim su zatvorili centar sve se umrtvilo a zamislite kako bi to ovde izgledalo :) tri puta vece guzve bi bile

+1

Ekološku čistu, jeftinu i ne malu mrežu sakatiti je van pameti
Mreža ne mali broj godina nije širena na druge delove grada i ako postoje potrebe i vozila
očigledan nemar nerazvijanja koj se krije iza jadnog održavanja postojece
 
prolazio sam pored krzo treci bulevar i tamo je ko stvoreno za prosirenje :) al ne znam dal se za to ima para :)
 
Ima u gradu više mesta koja su idealna za proširenje , kako tramvajske , tako i trolebuske mreže.
 
Tramvajska: Bulevar Milutina Milankovića , Višnjička , od Banovog brda ka Žarkovu (duž Trgovačke) , Bulevar vojvode Bojovića ...
Trolebuska: trasa linija 27E , 31 , 50 i 84 , Bulevar Despota Stefana , Višnjička , Mirijevski bulevar , Mirijevo , potez Batutova - Bulevar Kralja Aleksandra - Gospodara Vučića do Vojislava Ilića ...
 
Vrh