U Udruzenju ljubitelja zeleznice razmatramo da pokrenemo neku gradjansku akciju sa zahtevima da:Ja: To sto je tramvajska linija 3 produzena do Omladinskog stadiona pruza veci broj mogucnosti direktnih voznji, kao i voznji sa jednim presedanjem. Ono sto bi trebalo zahtevati je da se tramvajske bastice u Ruzveltovoj i Beogradskoj zabrane za privatne automobile, i tako bi dobili pouzdanu liniju 3, ali ne samo 3 nego bi i linije 2,10,12 i 14 bile mnogo pouzdanije, te autobuske linije kroz Ruzveltovu.
Brainiac: Te ulice su previse prometne da bi jedna traka (kad se oduzme tramvajska bastica) bila dovoljna. Nadlezni to znaju, i nece zabraniti tramvajske bastice za automobile.
Ja: Recimo, neka uzmemo u obzir da u gradu postoje i odredjene potrebe za kretanjem privatnim automobilima, te zbog toga bi nezgodno bilo uvesti "zute trake". Onda najbolje uvesti zute trake radnim danom od 7-9 i 14-17, kao u Vojislava Ilica. Inace JAVNI PREVOZ u Beogradskoj ulici preveze oko 5000 putnika na sat u svakom smeru. Za toliki automobilski prevoz je potrebno po 5 bulevarskih traka u svakom smeru. Sa zabranom kretanja privatnih automobila makar u spicevima:
- Umesto neefikasnog i automobila i javnog prevoza, imali bi po grad mnogo bolji efikasan javni prevoz.
- Za skoro sve linije koje prolaze kroz Beogradsku, Beogradska stvara najvece probleme na liniji. Poremecaje najvise osete oni kojima je neka linija jedina (Miljakovac III, Kumodraz, Rakovica, Savamala.
- Sa istim brojem tramvaja moguce je ostvariti krace intervale i na taj nacin dodatno poboljsati prevoz.
- Ekonomske ustede su reda velicine 4-8 miliona evra godisnje.
Na svakoj tramvajskoj liniji radnim danom interval ne bude veci od 10 minuta, za sta imamo dovoljan broj tramvaja
A kako to pravilo ljudi postuju u Bulevaru oslobodjenja od Veterinarskog do Slavije, u Kralja Milana, na Brankovom mostu u Vojvode Misica, Despota Stefana? Istina tokom 90-tih i pocetkom 2000-tih je bio veliki problem sa privatnim automobilima u trakama za gradski prevoz, ali je to reseno efikasnijim radom policije. I ovde, samo je potrebna dobra signalizacija, i efiksan rad policije.solecar":1f6frl8c je napisao(la):Ovaj drugi predlog je bezveze , jer za tako nešto je potrebno svakodnevno angažovanje saobraćajaca , pošto većina ljudi ne bi poštovala to pravilo.
Karlo del Ponte":2dastf7h je napisao(la):U Udruzenju ljubitelja zeleznice razmatramo da pokrenemo neku gradjansku akciju sa zahtevima da:
- Na svakoj tramvajskoj liniji radnim danom interval ne bude veci od 10 minuta, za sta imamo dovoljan broj tramvaja
- Da se u Beogradskoj i Ruzveltovoj zabrani kretanje automobila u tramvajskoj bastici radnim danom u spicu
Mere su krajnje jednostavne, tako da i sa ovako losom kadrovskom politikom, kakvu imamo u gradskim sluzbama, izvodljivo je. "Pametni semofori" su vec naucna fantastika za nase, a Srbi sposobni za tako nesto rade ili u buticima, ili su zbrisali u inostranstvo. U najboljem slucaju u prosveti.
Karlo del Ponte":2xrwy18e je napisao(la):Mere su krajnje jednostavne, tako da i sa ovako losom kadrovskom politikom, kakvu imamo u gradskim sluzbama, izvodljivo je. "Pametni semofori" su vec naucna fantastika za nase, a Srbi sposobni za tako nesto rade ili u buticima, ili su zbrisali u inostranstvo. U najboljem slucaju u prosveti.
Slažem se evo kako bi to otprilike izgledalo kao u SidnejuJohnnyLee":wxd3zdyj je napisao(la):ма у Београдској треба скроз укинути трамвај, а Ресавску затворити за све видове саобраћаја осим јавног (само бусеви и трамваји)
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Stari-tramvaji-nece-dobiti-klima-uredjaje.lt.htmlBEOGRAD
Stari tramvaji neće dobiti klima-uređaje
Zahvat je, kažu u GSP-u, tehnički neizvodljiv na vremešnim šinskim vozilima, od kojih je gotovo trećina starija od 40 godina. – Za godinu i po dana na „špancima” pričinjena šteta „teška” 140.000 evra
Zbog radova na petlji „Radnička” do 30. septembra tramvajske linije 12 i 13 biti skraćene, a „trojka” ukinuta. Ovaj vid javnog gradskog prevoza i pri aktuelnom letnjem redu vožnje stabilno funkcioniše i opslužuje dvadeset odsto ukupnog broja putnika. Radnim danima na šinama je 86 vozila, ali problem je što sa izuzetkom 29 „španskih” tramvaja, ostali nemaju klima-uređaje. Kako navode u GSP-u, o ugradnji se i ne razmišlja, jer je takav zahvat tehnički neizvodljiv na vremešnim tramvajima s kojima Beograd raspolaže. Neki od njih, poput sedamdesetak koji su dobijeni kao poklon grada Bazela, stari su između 40 i 50 godina. Ipak, moći da se koriste još najmanje deceniju. Ako se dobro održavaju i ne oštećuju, tramvaji su generalno manje skloni kvarovima nego druga vozila javnog saobraćaja. Nažalost, nisu pošteđeni od napada gradskih vandala, koji posebno imaju „pik” upravo na nove tramvaje proizvođača KAF. Poslednji takav ispad dogodio se pre dva dana: dvojica maloletnika, besni što im je kontrolor rekao da napuste vozilo jer nisu imali kartu, flomasterom su ižvrljali dva sedišta pre nego što su izašli iz tramvaja!
Za proteklih godinu i po dana, otkada saobraćaju na linijama 7, 12 i 13, na „špancima” je pričinjena šteta „teška” 140.000 evra.
U novobeogradskom depou Gradskog saobraćajnog preduzeća nalazi se oko 240 tramvaja, ali je na postojećoj šinskoj mreži istovremeno moguće angažovati najviše 150 vozila. Sve iznad tog broja, uveravaju u GSP-u, usporilo bi saobraćaj i dovelo do „gomilanja” tramvaja na stajalištima.
– Problem sa tramvajskim saobraćajem jeste i što se jednom u toku dana poremećeni red vožnje teško ponovo uspostavlja. Ukoliko se dogodi da se na šinama nađu parkirani automobili, a to je čest slučaj u ulicama 27. marta i Vojvode Stepe, stvori se zastoj i formira kolona tramvaja. Drugi problem je što se na pojedinim deonicama pruge posle pljuskova formiraju velike bare, a ako je sloj vode deblji od šest santimetara, tramvaji moraju da stanu dok „vodostaj” ne opadne – objašnjavaju stručnjaci.
12 tramvajskih linija, 240 vozila 20 odsto putnika koristi ovaj vid javnog prevoza (Foto D. Jevremović)
„Internacionala” na šinama
Poslednje dve decenije, GSP je obnavljao vozni park tramvajima iz Češke. Tih vozila, prepoznatljivih po oznaci „KT4”, u ergeli Gradskog saobraćajnog preduzeća ima najviše – 138. Vlada Švajcarske i grad Bazel, u okviru projekta „Tramvaji za Beograd”, poslednjih devet godina poklanjaju našem glavnog gradu tramvaje koji su prevalili dobar deo radnog veka, ali još nisu za staro gvožđe. Ovih vozila, iz pogona firme „Divag”, na šinama glavnog rada ima 72.
„Perjanicu” tramvajskog voznog parka čini 29 tramvaja španskog proizvođača KAF. Prvi od njih je počeo da prevozi putnike 29. avgusta 2011, a gotovo godinu i po dana van stroja je „španac” koji je teško oštećen u saobraćajnoj nezgodi u Resavskoj ulici.
D. Spalović
objavljeno: 10.07.2013.
sasa901":1v6bjqha je napisao(la):imate primer novog sada sa tin zatvranjem sta je nastalo cim su zatvorili centar sve se umrtvilo a zamislite kako bi to ovde izgledalo tri puta vece guzve bi bile