Šta je novo?

Tramvaji

Pa baš to bi bila uzajamna korist za obe države, referenca i razvoj proizvoda za dalju prodaju. Zato je trebalo tako nešto napraviti, pa makar to značilo i lošiji proizvod i za njih i za nas.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":v62qdmjl je napisao(la):
Pa baš to bi bila uzajamna korist za obe države, referenca i razvoj proizvoda za dalju prodaju. Zato je trebalo tako nešto napraviti, pa makar to značilo i lošiji proizvod i za njih i za nas.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Ne znam, meni je njihov tramvaj ružan a i ne sviđa mi se prednji deo u obliku slova U.
 
Milisav,E pa za tako nešto nije bio inacijative od strane proizvođača,a verovatno ni političke volje.Inače mogli smo mi još dosta toga da zajednički proizvedmo i da prodamo prvo ex yu gradovima pa i regionu i šire.Čak smo i Metro mogli da jefinije gradimo za sve gradove regiona jer imamo domaće jeftinije materijale a i još uvek stručne ljude.Međutim to zvuči samo tako kada se gledamo preko plota.Setimo se da je Končar hteo da gradi Lrt u Skoplju.
Relanost je da su nas zajedno progutale multi corp.i da se za malo toga pitamo pa čak ni za to koji ćemo model tramvaja voziti,pa u evropi ima nekoliko proizvođača tramvaja koji žongliraju međusobno i tu nema mesta za patuljke.
E baš će Evropa da se vozi SR i HR tramvajima,nemaju druga posla, to su samo dozvolili Poljacima "Pesa" kao miljenicima. :kafa:
Realnost;ŽS kupuje; DMU-Metrovagonmaš
EMV-Stadler
Tramvaji-CAF
Lokomotive-Bombardier
Trole-Belkomunmaš
Metro-Alstom(verovatno)
Autobusi-Solaris ,Man(neodlučeno)
 
Mogu da mislim na šta bi ti tramvaji ličili, pa bili bi kamenovani, ižvrljani itd...
A i ne mogu da zamislim da svi govore na ulici evo ga hrvatski tramvaj...
Mislim da ne bi trebali više da pričamo o njima, jer znamo da je hrvatska zatvorena zemlja za nas, pa zašto bi mi njima nešto otvorili.
 
To sa Eu je samo deo priče,i Škoda proizvodi tramvaje ali je Pesa i Solaris u modi.. :wink:
 
2012":16ia3rf9 je napisao(la):
Samim tim što je razvijen model posebno za Bg uslove i cena ne nekom novom tenderu za nabavku još novih tramvaja će biti uvek na strani CAF-a jer neće imati troškove razvoja novog modela.

Ako su ga razvijali za BG uslove onda su po svim pokazateljima omanuli u tom poslu...
 
CAF je razvijen za uslove Saragose a to su normalni kolosek, i temperatura iznad 0 tokom cele godine sto je sasvim suprotno uslovima BG.
 
laki72":1nesnfy9 je napisao(la):
2012":1nesnfy9 je napisao(la):
Samim tim što je razvijen model posebno za Bg uslove i cena ne nekom novom tenderu za nabavku još novih tramvaja će biti uvek na strani CAF-a jer neće imati troškove razvoja novog modela.

Ako su ga razvijali za BG uslove onda su po svim pokazateljima omanuli u tom poslu...
Realno,Omanuo bi i svaki drugi proizvodjac,jer su svi novi tramvaji u svetu niskopodni a pokazalo se da u zimskim pa ni letnjim uslovima ne tako sjajni. Zbog snega,pljuskova,i vecih kolicina vode na prugama uslovima nije najbolje resenje.Zato se visokopodni tramvaji bolje snalaze,mada i kod tih starijih modela elektronika je u podu pa ima i tu nedostataka.A da kazemo da i tramvajske pruge uopste nisu bile ociscene,skretnice zamrznute bez grejaca pravi :fijasko: voda od snega je kapljala u unutrasnjost kabine,a tramvaji bili hladni bez grejanja ili na minimumu.
Trebalo bi proveriti kod kolega u skandinaviji da li su imali ili imaju slicna iskustva i kako se otklanjaju,barem za sneg se moze dobiti dobar savet ili preporuciti pouzdana oprema.
Jedina Uteha za Lrt lobi je da ovi Lrt tramvaji lepo izgledaju i leti dobro hlade, valjda zato sto su iz Spanije. :D
Zato je fenomenalno dobar primer ,da se za Metro nikako ne narucuju niskopodni vozici kako su neki u komisiji za metro hteli ,vec klasicne metro kompozicije.Primer je da je od svega haosa u gradu jedino BGVoz radio tacno u minut.Trole su se pokazale kao veoma pouzdane i udobne u zimskim uslovima.
Jokk,CAF tramvaj je prodat u dosta gradova medju kojima i Stokholm,Alstom recimo ne proizvodi tramvaje za metarski kolosek.Koncarev u Zagrebu je u vovom snegu bio totalno van upotrebe sa otpalim delovima itd..Znaci ima nesto i u odrzavanju pruge sto je ovoga puta omanulo do kraja.
P.S Setih se prosle zime i problema sa zavejanim selima i da stab za vanredne situacije nije znao kako da dodje do zavejanih sela i dostavi pomoc.Neko se setio da pita Svedjane sta oni rade u takvi situacijama,odgovor su dobili uz osmeh pa da oni koriste motorne sanke i da se cude kako mi to nemamo za hitne slucajeve.Odmah su odvojene pare da se kupi dvadesetak motornih sanki.E pa molimo ove u gradu da se isto tako konsultuju sa Stokholmom kako ciste tramvajski pruge zimi i cime. :wink:
A Evo im resenja,specijlne masine proizvedene u Italiji ne u Svedskoj.S obzirom da beobuild daje resenja,
Evo im linka da stupe u kontakt

http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2k&cad=rja
2789.jpg

Snow Removal Unit
This unit is a “heavy” railcar, designed for the maintenance of railway, tramway and underground railway lines, as well as for shunting and towing of immobilized trains. The unit is suitable for operate also at low temperatures (functioning range: -40°C -/+35 °C). The unit has been designed to be equipped with optional tools for snow removal (snowblowers, snow ploughs, etc) or also for the cleaning of railway lines (from light snow, ballast or leaves). It is made up of a main frame with a cabin, a loading bed and a loading crane.
Tkodjer nam treba i ovo ,jer se sada ciscenje kanala sina radi rucno :o
.thumb_1200_900_swingo150_tramgroove_cleaning_0744%5B2290%5D.jpg
 
Ljudi, molim vas, informišite se malo pre nego što nešto napišete. CAF se ne proizvodi samo za španske gradove (a ni oni nisu svi sunčani i topli kako se ovde misli), već i za mesta poput Stokholma, Edinburga i Birmingema! Ako mogu da idu po njihovoj zimi, zašto ne bi mogli po beogradskoj!?
 
Ove male masine za ciscenje su stvarno super slicnu ali ne tako naprdnu ima pravni fakultet nesto kao velika lopata mislim cak da je domace proizvodnje nekad je to proizvodio 21oktobar krusevac.Mogli bi za sledecu zimu da napravimo posao uvezemo i prodajemo
 
Ima ih za kupiti u "Mekuru"svih veličina cena nešto ,od 200 eur pa nadalje...također švedska husqvarna ih ima na lageru,pa institucije i bogatiji kućni saveti navalite.. :mrgreen:
Prioritet bi bio da ovo nabavi gradska čistoća,zelenilo i gsp za čišćenje stajališta,oko kontejnera za smeće,ušteda u vremenu i radnoj stazi je ogromna,pa domovi zdravlja i dalje..
 
Naravno. Vrlo brzo bi bio resen problem zatrpani i neprohodnih trotoara.
Sad odosmo u off topic ali ne zamerite. :kk:
 
Пендолино, 2012 хвала. баш супер ако узмемо Траксове или Еуроспринтере. мада се не би жалио ни на Шкоду
 
Videh juce CAF na okretnici bogoslovija.Stvarno zanimljiva pojava s obzirom na sta lici onaj uzas od okretnice,i vidis vozilo koje kosta toliko dok grad/opstina nece da zakrpe kratere velicine automobile koji se nalaze na trotoaru te okretnice.

Sve u svemu mislim da ima smisla sto 3ka okrece na bogosloviji jer nije bilo dovoljno da samo 12ica saobraca ruzveltovom.
 
Vrh