Šta je novo?

Tramvaji

veceras,mocni kt sa raonikom cisti sneg sa sina po bulevaru.nije u kvaru !

 
Радио је и у недељу, видео сам га два пута нарелацији Булевар-Ушће-Булевар...
 
#381 je oko 7:30 imao sudar sa taksijem u blizini Trosarine u smeru ka Banjici... Mislim da ce biti zastoja tramvajskog saobracaja u tom delu grada..
 
Oko 8:30 u Pozeskoj je 37 imala sudar prema gradu. Tramvaji nisu isli jer su sat vremena ranije vec crkli na hipodromu.
 
nikola011":1eldxldp je napisao(la):
Oko 8:30 u Pozeskoj je 37 imala sudar prema gradu. Tramvaji nisu isli jer su sat vremena ranije vec crkli na hipodromu.

Čisto da te informišem da sada za ovakve stvari postoji tema "zastoji i poremećaji na linijama"
 
Da li se još neko seća Duevagovih tramvaja iz 70-ih?
4achserexhagen3zb-tramva.jpg

T4Z exHagen na okretnici kod Bogoslovije, Beograd

Tada su iz GSP-a govorili da su to najgori ikad viđeni tramvaji i uspeli su da ih likvidiraju za 3, slovima tri, godine, a tada su bili noviji od ovih koje sada dobijamo od Bazela.
 
Е, свака част на слици и много хвала!
Тада су говорили за трамваје које данас хвале да су катастрофа. Тако и данас говоре да шпански трамваји не ваљају, а пошто они идуће године стигну у Стокхолм, и када их за 35 година будемо половне куповали од Швеђана, нашу децу ће замајавати причама како су то најбољи трамваји на свету...
GSP delendam esse!
 
Лепо је знати колико смо назадовали....
 
Kako je mogce da se kreditna sredstva ne naplate. Nama na forumu problem sa 1501 poznat od samog pocetka da ga nema na ulici :)
 
Gradonacelnik ne kupuje robu tako sto za kredt stavi tu robu pod hipoteku.
On nije uzeo kredit za most pa da garancija bude sam most, nego prosto garantuje kao grad za ta sredstva celokupnom imovinom grada, prevenstveno onom koja se lako prodaje, zemljiste, nekretnine.
Kod mosta su se te pare namenski trosile iskljucivo za most zato sto je evropska banka dala strogi uslov po kome ce ona da kontrolise da li grad koristi taj kredit za placanje mosta.
U medijima je uzeo kredit za tramvaj, ali ga je potrosio za nesto prioritetnije, mozda hitnu isplatu dodatka za penzionere koju je trazio Krkobabic ili nesto slicno, a vidimo da su tek u budzetu grada za 2013. izdvojena sredstva za nabavku tramvaja, i to oko 30 miliona evra, sto znaci da ce tek da se plati veliki deo duga.
On prosto radi kao i svi ostali, drzi vodu dok majstori odu i uzima kredite za nesto, a placa ono drugo.

Ne znam da li je platio firme za izvodjenje infrastrukturnih radova, to je globalno veliki problem u citavoj republici, a najvise u Vojvodini. Zato su mnoge gradjevinske firme u stecaju, zbog duga drzave i gradova.
Ono sto on navede za troskove neke investicije niko ne zna da li se za to i koristilo. Ovo je samo nacrt budzeta, njegovu stvarnu realizaciju znamo tek na kraju godine. Znas da kod nas ne funcionisu ni revizori, ni kontrola, nista. Tako funkcionise kompletna drzava.
Nacrt budzeta su zapravo neke okvirne zelje, ne i realnost.
 
Pa valjda hocemo ako je to sve sto dugujemo :)
I onda jos da nabavimo 280.000 da posaljemo onaj na popravku. Posto nam sada spanci "veruju" verovatno cemo popravke placati avansno :)
 
На ГСП форуму сам прочитао да је оштећени део #1501 требао да буде послат за Шпанију камионом који би довезао #1522 тако да је он можда већ у Шпанији а да овај ни не зна за то. Колико укупно коштају трамваји? Сам сам себе сад нешто збунио :)
 
Spanci ipak nisu uzeti na veliki kredit. Kredit je samo 20 miliona evra koji je verovatno posluzio za avans da se posao obezbedi i realizuje. Problem je sto sada treba placati te tramvaje iz budzeta pa to ne ide verovatno bas redovno.

četvrtak, 05. nov 2009, 07:40 -> 17:18
"Končar" nezadovoljan tenderom za nabavku tramvaja

Posle potpisivanja ugovora o nabavci 30 tramvaja španske kompanije "Kaf" i grada Beograda, hrvatski "Končar" poručio da će rušiti rezultate tendera svim raspoloživim sredstvima jer tvrdi da je imao najpovoljniju ponudu.

Hrvatska firma "Končar", koja je učestvovala na tenderu za nabavku tramvaja za Beograd, najavila je da će "rušiti rezultate tendera svim raspoloživim sredstvima".

Tender za nabavku tramvaja za potrebe Beograda sproveden je po pravilima Evropske investicione banke, saopštio je gradonačelnik Dragan Đilas povodom najavljene žalbe hrvatskog proizvođača "Končar".

Ponudu "Kaf"-a izabrala je ekspertska komisija, iako je za nekoliko procenata bila jeftinija ukupna ponuda hrvatske kompanije "Končar", ali je ocenjeno da je španski proizvod kvalitetniji.

Ukupna cena španskih tramvaja iznosi 81,36 miliona evra sa porezom, a cena končarovih 79,04 miliona evra". Razlog te razlike je veća cena transporta i obuke, navodi se u saopštenju.

Sa odlukom Gradske uprave saglasila se Evropska investiciona banka, a hrvatska kompanija je imala apsolutno ravnopravan tretman na pomenutom tenderu, naveo je u pisanoj izjavi za medije gradonačelnik Đilas.

"To mi se u karijeri nije dogodilo", prokomentarisao je predsednik Uprave "Končar-Elektroindustrije d.d." i predsednik udruženja Hrvatski izvoznici Darinko Bago rezultate beogradskog tendera, preneo je regionalni poslovni portal za Jugoistočnu Evropu "Seebiz.eu".

Prema Bagovim rečima, kriterijum na takmičenju bila je cena, a "Končar", koji je imao najpovoljniju ponudu, nije prošao "zbog nekakvih tehničkih uslova".

Bago je istakao da su zakoni o javnoj nabavci u Srbiji jako slični hrvatskim, da je "Končar" sasvim ispoštovao pravila Evropske investicione banke (EIB) i da "ne zna kako se ovo moglo desiti".

Na tenderu za nabavku tramvaja pobedila je španska kompanija "Kaf", sa kojom je grad Beograd, pre dva dana potpisao ugovor o nabavci 30 novih tramvaja za Gradsko saobraćajno preduzeće, čija je ukupna vrednost oko 81 milion evra, a koji treba da budu isporučeni u naredne tri godine.

Cena jednog tramvaja je oko 2.126 miliona evra, dok cena končarovog vozila iznosi 2.159 miliona evra, ističe se u gradonačelnika Dragana Đilasa. Na tu cenu dodaju se troškovi rezervnih delova, specijalnih alata, obuke, isporuke i kontrole.

Oko 20 miliona evra obezbediće se od kredita EIB, dok će se ostatak pokriti iz gradskog budžeta.
 
Najbolje bi bilo da smo mogli da uzmemo končare a platimo ikarbusima.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":16c4fkk1 je napisao(la):
Najbolje bi bilo da smo mogli da uzmemo končare a platimo ikarbusima.

Djilas je zaista do sada imao veliku moc i uticaj kako u gradu Beogradu tako i u inostranstvu. Da je hteo, kao od sale bi nabavio i novac i firmu da od Ikarbusa napravi nesto poput Fiat automobili Srbija.

On to nije hteo. Ne znam ciji je interes stitio, ali interes grada Beograda definitivno nije.
 
MilisaV":txgq6b2p je napisao(la):
Najbolje bi bilo da smo mogli da uzmemo končare a platimo ikarbusima.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
Nema potrebe da se otvara ta tema ovde, jer je politička.Končarev tramvaj je najmanje prodavan tramvaj u Evropi,prodavan je samo u matičnoj državi,ima ne baš neki dokazani kvalitet, barem ono što pročitasmo u hr.štampi.Trgovinski deficit je i dalje na našoj strani,politički odnosi na ledu.Čudi me da neki i dalje se trude da ga prodaju Beogradu,ako nisu tada uspeli sada je to nemoguća misija.
Uostalom da su iz Zagreba tada predložili proizvodnju zajedničkim kapacitetima sa Beogradom ,možda bi ga prodali danas Rusiji,Kini,Arapima..ovako..Končar će verovatno samo proizvoditi neke delove za Siemens i sl.
Isto važi i za vozove za Gradsku železnicu,zašto bi se pored renomiranih svetskih proizvođača za malu razliku u ceni kupovali neprovereni Končar,tako da je izbor Švajcarskog Stadlera od Ž.S,i lokomotiva od Bombardiera dobra stvar.Jbg ubila ih konkurencija,tj.multi n.korpoacija.
A isto može da se kaže i za Ikarbusove autobuse,zašto bi ih Zagreb kupovao kada je odabrao Mercedes.A čak ni grad Beograd neće da ih kupi,pa nemogu ni na tender?
I da dodamo da je Beograd veći evropski grad, i da mora da koliko je to moguće da prati i sarađuje sa renomiranim svetskim kompanijama u modernizaciji javnog prevoza,CAF je sigurno jedna od takvih kompanija i njihovi tramvaji su sasvim ok izbor.Samim tim što je razvijen model posebno za Bg uslove i cena ne nekom novom tenderu za nabavku još novih tramvaja će biti uvek na strani CAF-a jer neće imati troškove razvoja novog modela.
Dakle,nije ovde na Beobuild niko kritikovao CAF izbor,već planiranje grada,i da je bilo preče finansirati gradnju Metroa dokazuje se već svake sve žešće zime,i sve nepodnošljivo toplih leta,I da retrogradna ekipa saobraćajaca koja forsira gradnju samo saobraćajnica i ni jednog km.metroa.Da novac uložen u rekonstrukciju tramvajske mreže i nije doneo neki napredak u javnom prevozu,kao što je pouzdanost,brzina.Građani stižu za isto vreme do centra ili posla kao i pre rekonstrukcije tramvajskog sistema,nisu ispeglane kritične krivine,nije data prednost tramvajima na raskrsnicama,grejača na skretnicma,mašina za čišćenje snega sa pruga.To je više nego dovoljno da se zameni cela ta ekipa "saobraćajaca" i da prednost pametnom planiranju i zdravorazumskom urbanizmu.
I sam tehnički sistem Bus Plus je tehnički napredna stvar,ali niko im nije rekao da njime treba da upravlja privatna firma iz Turske,a ni da umesto info panela na stanicama trebaju da plaćaju sms poruke.
Dakle ne treba nenamerno ili namerno skretati temu sa bitnih stvari za funkcionisanje i palniranje javnog pa i tramvajskog prevoza.
 
Vrh