Šta je novo?

Tramvaji

Да ли сте знали да КАФ-ови имају најаву стајалишта, напољу? Стиже данас трам у станицу и одједном "Стајалиште Звездара пијаца" :D Имаш осећај као да стиже воз 8)
 
Dakle oni koji cekaju na cvetku pola sata tramvaj dobise i potvrdu da su na cvetku,genijalno.
 
Firebird-011":34c5xvav je napisao(la):
Матеја Бељан":34c5xvav je napisao(la):
Проширење мреже је пожељно само на неким деоницама, где је то лакше изводљиво и потребно:

- Мост на Ади и део око Белвила,
- Булевар Милутина Муланковића,
- Трговачка
Да ли постоји неки пројекат премошћавања шина из Пожешке до Трговачке? Како би то изгледало?
Не знам да ли постоји, али једино паметно решење је подвожњак испод раскрнице Трговачке и Водоводске, те подвожњак испод раскрснице Аце Јоксимовића и Трговачке.

Уопште се не слажем да би овакав пројекат блокирао градњу МЕТРО-а. Чак се од Окретнице Баново брдо према југу прави траса, коју може користити метро, када се ствари услов за функционалан метро (10-так километара континуалне издвојене трасе). Ред цене инвестиције улагања у продужетак трамваја до садашњег аутобуског терминала Видиковац је око 8-9 милиона евра за колосек и подстанице, 12-15 милиона евра за денивелисане објекте, око 20-30 милиона евра за потребан повећан број трамваја. Све у свему, реда обима инвестирања од 10-так милиона евра по километру. То се може и доста смањити набавком половних возила, која би се буџила, и употребом половних класичних сила и коришћењем класичног железничког колосека. Ту остаје отворено велико питање проширења проширења путног правца Жарково-Орловача, колико оно кошта и да ли објединити пројекте? Све у свему, када се све сабере, финасијска конструкција за такав пројекат је далеко мања него финансијска конструкција потребна за МЕТРО. Врло велики пројекат МЕТРО са врло великим ефектима спада у потпуно другу категорију пројеката. Финансијска конструкција за Метро је реда величине оне потребне за мост на Ади са приступним саобраћајницама, а сви економски показатељи показују да град Београд неће бити спреман за тако нешто наредних барем 5-6 година. Трамвајске и Беовоз пројекте је могуће финансирати буквално из уштеда рационализацијом технике и пословања самог ГСП, чиме би се смањиле потребне субвенције, дакле из домаћег буџета.

Под озбиљним метро пројектом за почетак мреже сматрало би се да за мање од 6 година буде пуштена у рад линија од минимално 10 километара, а то је немогуће без великих кредита. Тек тада, заиста вреди "трамвајско-Беовоз фонд из уштеда рационализацијом функционисања града" преусмерити на метро, како би се скратио период улагања без коришћења. Управо период само улагања без коришћења је најкритичнији период великих стратешких пројеката, и оправданост инвестиције јако често зависи од могућности скраћивања овог периода.

Ако блокирамо улагања у не-метро-подсистеме, нарочито оне који могу остварити највеће ефекте, само зато што немамо пуну финансијску конструкцију за метро, ми блокирамо развој града. Оно што све то треба да обједини је стратегија, која би морала објединити и метро, и трамвај, и аутобус, и бициклизам, и будуће стамбене, пословне, индустријске спортске и друге зоне, односно потпуно нови ГУП, овај пут са стварним укључивањем свих заинтересованих страна, далеко бољом сарадњом између струка, па и са иностранством, односно заснованом на концептима отвореног урбанизма.
 
Na nekom od foruma je pisalo da je za sadasnju tramvajsku mrezu potrebno 150 tramvaja i da bi uvodjenje vise od tog broja preopteretilo mrezu. Navodno sada postoji visak tramvaja, tako da ispada da bi za prosirenje mreze bilo sasvim dovoljno. Uz to, vec duze vreme u Beogradu nije cela mreza bila u upotrebi zbog rekonstrukcija (na pr. trenutno se ne koristi trasa od zel. stanice NBG do Bloka 45, sledi rekonstrukcija V.Stepe o sl.). Po tome ispada da bi 20-30 miliona evra za nabavku tramvaja, kako kaze Karlo, moglo da se utrosi kasnije, kad cela prosirena mreza bude u upotrebi, odnosno tek kad trenutni broj tramvaja (ukljucujuci sve narucene CAF-ove i tramvaji iz donacije) bude nedovoljan za prosirenu mrezu.
 
samo optimizacijom semafora, i optimizacijom linija, taj broj potrebnih tramvaja može dosta da se smanji. samo na novom beogradu, od bloka 45 do savskog mosta optimizacijom semafora vreme potrebno za prelazak te deonice može da se smanji i preko 10 minuta.
 
A da ne pominjemo stroziju kontrolu saobracajne policije!!! Kad bi se postovali propisi, sav saobracaj bi se lakse odvijao, ne samo tramvajski.
 
MilisaV":mg7d2z6w je napisao(la):
samo optimizacijom semafora, i optimizacijom linija, taj broj potrebnih tramvaja može dosta da se smanji. samo na novom beogradu, od bloka 45 do savskog mosta optimizacijom semafora vreme potrebno za prelazak te deonice može da se smanji i preko 10 minuta.

Sa ovim se u potpunosti slažem.

Postoji veći broj semafora, naročito onih namenjenih isključivo za pešake, koji znatno produžavaju vreme putovanja. Najčešće ovakvi semafori zadržavaju tramvaje, a da pri tome nema pešaka koji bi prešli kolovoz/prugu. Takvi semafori se nalaze između semaforizovanih raskrsnica na kojima postoji zeleni talas i uklopljeni su u njega. Međutim, kako se tramvaji zaustavljaju na stanicama oni ispadaju iz zelenog talasa pa se obavezno zaustavljaju na svakom semaforu dok istovremeno automobili nesmetano prolaze kroz zeleni talas.

Već dugo se pitam da li postoji neka mogućnost kako bi se dala mogućnost vozačima tramvaja da prelaze preko pešačkih prelaza sa semaforima bez zaustavljanja na njima. Ovo bi se moglo uraditi npr. ukidanjem semafora uz ostavljanje samo pešačkih prelaza ili samo ukidanjem semafora na pešačkom prelazu samo na delu preko pruge kada se pruga nalazi u sredini ulice ili davanjem prava vozačima tramvaja da sami procene da li mogu preći preko semaforizovanog pešačkog prelaza ( npr. neka vrsta žutog treptećeg svetla koja bi važila samo za tramvaje).

Primeri pomenutih semaforizovanih pešačkih prelaza koji usporavaju tramvaje su:
- prelaz ispod železničke stanice Novi beograd
- prelaz u Milutina Milankovića
- 2 pešačka prelaza u Milentija Popovića


Prelaz u Milutina Milankovića

http://www.panoramio.com/photo/69677362 ... google.com
 
Колико се ја сећам, денивелисани аутономни шински саобраћај нема тих проблема.
 
Shto bi stari rekli od@ Babe ne mozes da napravish devojku@,a od Trandze Lrt ili daleko bilo Metro.. :mrgreen:
 
2012":16c6qq9s je napisao(la):
Shto bi stari rekli od@ Babe ne mozes da napravish devojku@,a od Trandze Lrt ili daleko bilo Metro.. :mrgreen:

Pa od trandze mozes da napravis nesto sto lici na devojku. hahaha :))))
 
Konacno da se malo nasmejem, a ne da padam u depresiju od kojekakvih svadja. :) Sto se srpski kaze, a breath of fresh air. ;)
 
@2012


da skratim priču. od tramvaja možemo da napravimo brzi tramvaj. odnosno denivelisane staze i prioritete na raskrsnicama.
 
Pa imali su svo vreme +novac ovoga sveta,da naprave "brzi tramvaj"prema B.brdu...a šta se desilo?,tramvaj je spor isto kao i najstarije kante koje us vozile tuda,pruga i krivine kod hipodroma su za ginisa,nisu se ni potrudili ni da ispeglaju onu koja razdvaja pruga preme Rakovici,semafori,Ruska koja kao nožem preseca trasu...Savska.. itd Dakle ono što je loše projektovano i pored para,novih tramvaja ne možeš da pretvoriš u "brzi tramvaj"jer su autobusi brži..a novac koji je to prilikom rekonstrukcije mogao da ispegla više nema.. :kafa: ha ha Lrt lobisti nisu uspeli od tramvaja da "unaprede" u brzi ,a kamo li Lrt.. :fijasko:
 
Ja nista vise ne razumem. Koja je to brzina kojom bi trebalo da tramvaji idu da bi bila zadovoljavajuca? Sto se tice Banovog brda, otkada je "svijeta i vijeka", u Pozeskoj je brzina ogranicena na 40km/h (bar poslednjih 45 godina, koliko se ja secam) i to s razlogom, zbog skola, doma zdravlja i sl. Problem nije to ogranicenje brzine, vec nepostovanje propisa ostalih ucesnika u saobracaju, koji se zaustavljaju na tramvajskim sinama, ulaze u raskrsnice kroz koje ne mogu da prodju, nesemaforizovane pesacke prelaze... Secam se da su tramvaji, kad je uspostavljena pruga ka B. brdu, savladavali uspon i krivine oko hipodroma sasvim solidnom brzinom. Posle rekonstrukcije Bulevara V. Misica, tramvaji idu bezmalo istom brzinom kao i ostali saobracaj, a dok se Gazela rekonstruisala, tramvaj je bio ubedljivo najbrze prevozno sredstvo do B. brda. Ne znam kako bi vreme voznje od B. brda do grada moglo da bude skraceno sem da se iskopa tunel od recimo pijace na B. brdu do Beogradjanke ili Slavije, da se nazove metro, da nema medjustanica i da se omoguci brzina od 120 km/h. Budimo realni, nijedno prevozno sredstvo nam nece biti dovoljno brzo ako ne prevozi putnike od tacke A do tacke B bez usputnih zadrzavanja (stanice, semafori, raskrsnice itd.) potpuno odvojenom trasom.
 
1517 u subotu 6.10.2012 imao češanje u resavskoj sa nepropisno parkiranim automobilom, kojem je bio podignut gepek. Stakla od prvog modula pa do drugog na drugim vratima se vidi jasna ogrebotina od gepeka, stakla nisu polupana.

1517 je poslat odma u garazu.

Sa 1524 su poskinuti delovi, kao sto su: dispelj od vozaca,poklopac sa štela na srednjem modulu i kako sam mogao da vidim nesto su očigledno i sa krova skinuli.
Pitanje je sad da li je taj tramvaj uopste izlazio u saobraćaj ili ima veliku fabričku grešku. Pitanje je sad.
 
Somi303":25i8tvjj je napisao(la):
Да ли сте знали да КАФ-ови имају најаву стајалишта, напољу? Стиже данас трам у станицу и одједном "Стајалиште Звездара пијаца" :D Имаш осећај као да стиже воз 8)

To postoji od početka, ali se jedva čulo. Popravljen je kvalitet zvuka pa se bolje čuje i unutra i spolja. Spolja je to radilo desetak dana a onda su se ljudi koji stanuju blizu stanica bunili da ne mogu od CAF-a da spavaju noću i sada su koliko znam spoljašnji zvučnici isključeni.

Inače novo je da se na unutrašnjem displeju pokazuje i broj linije i krajnja stanica. Slika iz 1521 je malo neoštra jer se poruka kreće.

13l1.jpg
 
lento.

nije problem u maximalnoj brzini tramvaja, nego u prosečnoj. optimizacijom semafora i reorganizacijom nekih raskrsnica prosečna brzina bi bila drastično veća.
 
lento":3m2c785a je napisao(la):
Ja nista vise ne razumem. Koja je to brzina kojom bi trebalo da tramvaji idu da bi bila zadovoljavajuca? Sto se tice Banovog brda, otkada je "svijeta i vijeka", u Pozeskoj je brzina ogranicena na 40km/h (bar poslednjih 45 godina, koliko se ja secam) i to s razlogom, zbog skola, doma zdravlja i sl. Problem nije to ogranicenje brzine, vec nepostovanje propisa ostalih ucesnika u saobracaju, koji se zaustavljaju na tramvajskim sinama, ulaze u raskrsnice kroz koje ne mogu da prodju, nesemaforizovane pesacke prelaze... Secam se da su tramvaji, kad je uspostavljena pruga ka B. brdu, savladavali uspon i krivine oko hipodroma sasvim solidnom brzinom. Posle rekonstrukcije Bulevara V. Misica, tramvaji idu bezmalo istom brzinom kao i ostali saobracaj, a dok se Gazela rekonstruisala, tramvaj je bio ubedljivo najbrze prevozno sredstvo do B. brda. Ne znam kako bi vreme voznje od B. brda do grada moglo da bude skraceno sem da se iskopa tunel od recimo pijace na B. brdu do Beogradjanke ili Slavije, da se nazove metro, da nema medjustanica i da se omoguci brzina od 120 km/h. Budimo realni, nijedno prevozno sredstvo nam nece biti dovoljno brzo ako ne prevozi putnike od tacke A do tacke B bez usputnih zadrzavanja (stanice, semafori, raskrsnice itd.) potpuno odvojenom trasom.
Pa..valjda bi posle silno ulupanog novca u totalnu rekonstrukciju pruge prema B.Brdu,podlogu,šina+novih tramvaja putovanje tramvajima trebalo da bude barem za trećinu brže..a nije..zašto? :kafa:
Na nekim mestima,kao što su krivine kod hipodroma,okretnice kod sajma,novi tramvaji prelaze mnogo sporije od starih,jer su stari imali zbog postolja bolje performanse u krivinama. :kafa:
 
Upravo zbog ostalih faktora koji uticu na tramvajski saobracaj, na primer rezim rada semafora, nepostovanje saobracajnih propisa ostalih ucesnika u saobracaju, ali i nepostovanje propisa vozaca tramvaja - setite se situacije na Gl. zel. stanici kad su se tri tramvaja "upetljala". Zamislite samo koliko bi se skratilo vreme zadrzavanja tramvaja (ali i autobusa i trolejbusa) u stanicama, kad bi ljudi imali malo razumevanja i pameti, pa pustali putnike da izadju pre nego sto krenu da ulaze u prevozno sredstvo. Ne bi nam trebale zelene i crvene nalepnice, "usmerivaci", nasilna komunalna policija i slicne "diktatorske" mere.
 
Званично се линија 13 зове 13П.
Вероватно јер планирају да је пусте преко моста на Ади када се колосеци заврше.
 
Ne znam da li spada u ovu temu, ali da li neko zna sta se desilo danas oko 13 i 45 u ulici Vojvode Stepe kod bioskopa Vozdovac? Znam da je bila duga kolona tramvaja, nesto sam nacuo da je neko udario neko zenu na pesackom...
I da javim da je oko 19 i 30, mozda nesto ranije, tramvaj na nekoj liniji, ne znam koja, bio pokvaren, odnosno varnicio je (po mom misljenju, smrdeo je na metal), opet pretpostavljam negde u blizini autokomande. Tramvaji naravno nisu isli, tek kada je ovaj povucen iz saobracaja, odnosno vucen, saobracaj se "normalizovao". To je trajalo mozda 30 minuta.
 
Vrh