Šta je novo?

Tramvaji

Primetih da najmanje dva CAF-a (sa garažnim brojevima između 1500 i 1510) previše kloparaju tokom vožnje, pa se buka i jake vibracije prenose na unutrašnjost... Deluje kao da se kreću po šinama čiji su sastavi užasno neravni, pa na svakom sastavu točkovi lupe.
S druge strane, noviji CAF (npr. 1518) se kreće potpuno glatko i tiho po tim istim šinama.
Zna li neko o čemu se tu radi?
 
видех у понедељак 1505 и мислим се како је остарио.... ваљда зато што није пран одкако је довежен.... слепци
 
Felix ti nisu imali obrdu tockova svremenom se na tockovima jalvjaju ravne povrsine koje udaraju tzv tabani to se uklanja tredovnim odrzavanjem [ako se moze reci da kod gsp radi nesto redovno osim sto pali vozila ]
 
Felix55":1fnhg196 je napisao(la):
Primetih da najmanje dva CAF-a (sa garažnim brojevima između 1500 i 1510) previše kloparaju tokom vožnje, pa se buka i jake vibracije prenose na unutrašnjost... Deluje kao da se kreću po šinama čiji su sastavi užasno neravni, pa na svakom sastavu točkovi lupe.
S druge strane, noviji CAF (npr. 1518) se kreće potpuno glatko i tiho po tim istim šinama.
Zna li neko o čemu se tu radi?
Samo pretpostavljam da su verovatno pri nekom hitnom kočenju malo "izlizali" bandaže točkova na jednom delu pa više nisu okrugli, pa kad naiđe na taj izlizani deo lupa. Ali to se sredjuje brušenjem bandaža u radionici, jer obično se radi o potrebi da se skine vrlo tanak sloj (naravno time se smanjuje vek trajanja bandaža, jer postoji debljina do koje se sme tanjiti, ali izlizani bandaži zbog lupanja proizvode vibracije koje pri izrazito niskim temperaturama mogu dovesti i do pucanja bandaža, pa je za nadati se da će ih uskoro istokariti). Prevideo sam "direktorov" post, a sad ovaj ne mogu da obrišem, sorry za ponavljanje.
 
img3274.jpg

Овим путем се захваљујем Милмару на овако моћној фотографији *_*
 
Nisam znao da spustaju pantografe na toj stanici, odnosno kada prolaze tu... Zanimljivo...
A sto se tice higijene, CAFovi su unutra super, ali spolja su neverovatno prljavi. Danas sam isao jednim od Ustanicke do Tasmajdana, nisam nista mogao da vidim kroz prozor od prljavstine. Samo kada tramvaj prolazi kroz senku, onda se nesto vidi, ali kada je sunce, onda se samo kapljice blata vide...
 
Nahvata se po njima brzo prašina i čađ, pa onda prva kišica skroz isfleka spoljašnjost CAF-ova, a GSP očigledno (po njihovom starom običaju) nema nameru da ih redovno pere...
A i tokom leta dok nije bilo kiše svakodnevno ih je prskala voda iz onih prskalica za zalivanje trave duž šina u Milutina Milankovića, i to nedovoljno jako da bi ih oprala ali taman dovoljno da svi prozori budu prekriveni braon flekicama od osušenih prljavih kapljica...
 
Felix55":a6lhqhcn je napisao(la):
Nahvata se po njima brzo prašina i čađ, pa onda prva kišica skroz isfleka spoljašnjost CAF-ova, a GSP očigledno (po njihovom starom običaju) nema nameru da ih redovno pere...
A i tokom leta dok nije bilo kiše svakodnevno ih je prskala voda iz onih prskalica za zalivanje trave duž šina u Milutina Milankovića, i to nedovoljno jako da bi ih oprala ali taman dovoljno da svi prozori budu prekriveni braon flekicama od osušenih prljavih kapljica...

GSP-ovci kažu da su CAF-ovi mrljavi upravo od prskalica za travu, koje bi trebalo da rade samo noću kada tramvaji ne voze, a ne svako veče i svako jutro. Ali prskalice su u nadležnosti Direkcije za javni prevoz koja je izabrala firmu koja šiša travu i zaliva je. Dešava se da Katice ako su im otvoreni prozori dođu sa mokrom unutrašnjošću. Problem je što nema nikakve koordinacije, pa žalbe GSP-a niko ne čuje.
Pošto je voda za zalivanje obična česmovača koja je tvrda, kapi ostaju i posle sušenja u saobraćaju se vremenom sve više taloži krečnjak. Na Katicama koje su i inače mat, to se slabo primećuje. Krečnjak se standardnim pranjem četkama više ne može skinuti, već mora da se tramvaj ručno opere nekim sredstvom koje nije previše agresivno da ne ošteti boju, a da skine krečnjak. A to GSP nema.
Inače po rasporedu se svaki dan peru dva CAF-a.
cafpranje0.jpg
 
Јел тачно да их гурају Катице, јер они не могу да раде на напону који је у перионици? По овој слици бих рекао да јесте, јер се не види пантограф.
 
Tačno je. Da bi tramvaj prošao kroz perionicu bez opasnosti od strujnog udara napon se snižava. Jednosmerni motori Katica na takvom naponu mogu da prođu lagano perionicu sopstvenom vučom. Asinhroni motori koje imaju CAF-ovi to zbog drukčijeg sistema rada ne mogu.
 
Tramvaji kasne i do 45 minuta zbog parkiranja na šinama

Zbog vozača koji nepropisno parkiraju vozila na šinama, tramvaji u proseku dnevno kasne i do 45 minuta. Tramvajdžije kažu da se u gradu dnevno dogode dva-tri veća zastoja zbog bahatog parkiranja, ali i desetak manjih, koje i ne prijavljuju, jer vozači, posle upozorenja, sami pomere nepropisno parkirano vozilo.

523455-18.jpg

Наставак овде.
 
Izbušiš gumu , pa završiš u čorki , a on i dalje nastavlja da se parkira na šinama.
 
Zanimljivo je kako nikada nije bilo blokiranja saobracaja u Ruzveltovoj zbog parkiranja sina,verovatno jer se koriste sine i za automobilski saobracaj.
 
Vucko, meni se desilo u Ruzveltovoj, zimus, onako zaledjeni cekamo tramvaj,pa prvo dok je stigao pauk, a onda dok se gosn` kabadahija raspravljao sa policajcem, da bi mu na kraju ipak odneli kola. Zbog takvih bi trebalo ugradjivati plugove za sneg na tramvaje majke mi.

Nego videh povratak radnika kod zst NBG, zna li se neki rok kada ce ponovo da puste tramvaje ka blokovima?
 
Somi303":a1gclypp je napisao(la):
Tramvaji kasne i do 45 minuta zbog parkiranja na šinama

Zbog vozača koji nepropisno parkiraju vozila na šinama, tramvaji u proseku dnevno kasne i do 45 minuta.

Ovo je jedna od onih stvari za cije shvatanje u mom mozgu nema kapaciteta. :bash:
Cekaj covece, to su sine...Po sinama ide neko vozilo, u ovom slucaju tramvaj. I ti dodjes, i ostavis svoj auto, na sinama, preko kojih ce uskoro preci tramvaj jer ne moze da skrene i zaobidje kao automobil. Cekaj, pa takav ima dozvolu za voznju?! Pa njega u ludaru pod hitno, pa da kroz nekoliko meseci kad bude trebao da izadje polaze ispit kod cika psihica, ali ne za dozvolu za voznju, nego za dozvolu da izadje napolje medju svet i pesaci.
 
Meni u nekim CAF-ovim pocinje da se oseca specifican miris kao da ne ciste klimu, ventilaciju ili sta vec , sve se oseca kao da si na pijaci ili ko je sta jeo u njemu. Valjda se uvuce miris, a posle se ventilacijom izbacuje!
 
Bivis":11sal5e2 je napisao(la):
Dok ne počneš da bušiš gume takvim idiotima ništa ne vredi.

Моје је мишљење да је за овакво стање крива полиција...

Само по џепу и да видиш како се навике мењају! Ако "ношење" пауком кошта преко 100 евра не схватам како то полицији није рентабилно...е сад...што за такву пооштрену политику нема воље...
 
гледам данас купловане Катице и смишљам идеју: две Катице се споје у једну, са још једним зглобом, тако да буде трозглобан трамвај са четири јединице. мислим да је изводљиво (виђали смо овде свакакве збуџотине из Европе), да би Гоша или неко други то могао да учини. шта ви мислите? да ли се нешто тако исплати?
 
Шта желиш да постигнеш тиме? Проходност путника кроз возило или због неке компактности система...?
 
Када пуштају трамваје према Блоку 45?
 
Firebird-011":12s435bg je napisao(la):
Шта желиш да постигнеш тиме? Проходност путника кроз возило или због неке компактности система...?

проходност путника. и делимично компактност, јер би ишли на линије на којима има велики број путника, а не могу да иду Шпанци (9, 10, 12)
 
Vrh