Šta je novo?

Tramvaji

Ako nisu mogli horizontalne šipke kod vrata, mogli su bar postaviti rukodržače™, kao na ovoj fotografiji sa desne strane:
362982.jpg
 
izvinite za off ali koji je ovo tram na slici iznad bas je uzan mada dosta podseca na naseg Kaf
 
Александар":3e5pnxpg je napisao(la):
dziggy":3e5pnxpg je napisao(la):
Ako se dobro prisetimo to je najnoviji sistem semaforizacije za najnoviji bulevar. Odlicno funkcionise, niko se ne buni.

Stariji sugrađani su se žalili na semafore u Bulevaru, jer nisu uspevali da pređu preko ulice, a upali se crveno. Možda su im uslišili želje.

Eh da, dobro si me podsetio, mladjem sugradjaninu, meni, se upali crveno i pre nego stignem da predjem ulicu, a mnogi stariji ostanu na pola kada prelaze, kod Djerma i kod Liona.
 
криви су к'о куче када га ухватиш како каки :) ово јавно објавити у вестима, без цензуре, па нека покушају поново
 
I ove džabalebaroše adekvatno kazniti, sa mesec dana društveno korisnog rada u Gradskoj čistoći.
 
I ojačavanje šasije aparata da s ene čupaju tako lako. I Axisove kamere u celoj floti!
 
Siniša":2c32yxv5 je napisao(la):
I ove džabalebaroše adekvatno kazniti, sa mesec dana društveno korisnog rada u Gradskoj čistoći.

tacno tako. tudj hleb jede, a moje validatore je nasao da cupa. :) kakav mentol, morace sve da plati, samo po dzepu, i za novi validator, i za majstore.
 
Али ови апарати су стварно слаби. Један лик је предамном одвалио један, а ни овај се није много помучио :D
 
Ево једне старе вести, која нам је, чини ми се, промакла :D

Stigao još jedan "Španac"

Iz španske Saragose u srpsku prestonicu stigao i 14. supermoderni tramvaj firme "KAF". Devet vozila već saobraćaju svakog dana na linijama "7" i "13"

bg-spanski%20tramvaj.jpg

Слика је ПРЕЛЕПА! :D

JOŠ jedan "španac" na beogradskim ulicama. U depou "Sava" Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" od ponedeljka je na šinama 14. vozilo koje je stiglo iz Saragose, a već naredne sedmice u Beograd stiže sledeće. U GSP Beograd" kažu da Beograđane svakodnevno prevozi devet novih tramvaja.

- Četvora kola su u fazi testiranja, što je praksa svakog puta kada ih preuzmemo - kaže Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću iz GSP. - I jedno vozilo, oštećeno prilikom nedavnog sudara, je na popravci. Novi tramvaji saobraćaju na linijama "7" i "13", a razmatra se uvođenje vozila i na broju "12".

Putnike u srpskoj prestonici svakodnevno prevozi 150 tramvaja na 12 linija, koje prolaze kroz centralnu zonu grada. Inače, ovim prevozom putuje 20 odsto od ukupnog broja korisnika usluga javnog gradskog prevoza.

Prvi niskopodni tramvaj iz Španije stigao je u maju prošle godine, a radni vek započeo je u avgustu na liniji "7". Kupljeno je 30 novih šinskih vozila, a isporuka koja je započeta lane biće nastavljena do kraja godine.

Ceo projekat vredan je više od 80 miliona evra, a novac je obezbeđen iz budžeta Beograda i kredita Evropske investicione banke.


MODERNIJI, TIŠI I - EKONOMIČNIJI

NOVI tramvaji dugi su 33,5 metara, a širine 2,3 metra. U njih može da stane 242 putnika, od kojih 77 može da sedne. Ova vozila su tiša 50 odsto. Buka koju pravi kretanje starih vozila je 120, dok je španski glasan jedva 60 decibela.

Patos tramvaja je na visini od 350 milimetara, za razliku od starih gde je 900 milimetara. Ovi tramvaji mogu da uštede i do 30 odsto električne energije.

Линк: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:369330-Stigao-jos-jedan-quotSpanacquot
 
Somi303":25vkc0gz je napisao(la):
Stigao još jedan "Španac"
...
MODERNIJI, TIŠI I - EKONOMIČNIJI

NOVI tramvaji dugi su 33,5 metara, a širine 2,3 metra. U njih može da stane 242 putnika, od kojih 77 može da sedne. Ova vozila su tiša 50 odsto. Buka koju pravi kretanje starih vozila je 120, dok je španski glasan jedva 60 decibela.

Patos tramvaja je na visini od 350 milimetara, za razliku od starih gde je 900 milimetara. Ovi tramvaji mogu da uštede i do 30 odsto električne energije.

Линк: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:369330-Stigao-jos-jedan-quotSpanacquot
Пошто бих на Новостима био цензурисан, бар овде да исправим дезинформације. Скала у децибелима је логаритамска. Према мерењима буке крајем 1980-тих година бука трамваја је била до 86 децибела без икаквих пригушних елемената у колосеку, што одговара буци аутобуса. 75-80 децибела је бука аутомобила, а бука од 60 децибела је веоватно само у случајевима колосека са пригушним елементима, тамо где нема скретница, укрштаја и оштрих кривина. Бука од 130 децибела може изазвати трајно оштећење слуха, а при буци од 55 децибела је могуће спавати.

Та уштеда енергије се може постићи једино рекуперацијом (повратак струје у мрежу), а да би имали успешну рекуперацију потребне су огромне промене у самом трамвајском систему. Сам трамвај је празан мало тежи од две катице, а има шездесет и нешто посто капацитета дупле катице. Са безброј заустављања ван станице и прекратким међустаничним растојањима цео систем је ионако енергетски недовољно ефикасан.
 
Како би он мени лепо трасирао Коридор 10 кроз Грделицу... Голим рукама, го и бос. :D
Да му поштено судимо па да га стрељамо... :D
 
Danas sam se vozio u 1511 sa crvenim sedištima. tramvaj je prešao samo oko 2300 km što bi se reklo nov ispod čekića :D :D .

inače ne sviđaj mi se digitalni pokazivač brzine. nije tolko precizan kao analogni. kad tramvaj stane on mu još prikazuje da ide 20-30 km h. takođe i ogledala kao retrovizori daju mnogo bolju sliku nego kamera postavljena na mesto retrovizora.
ali cenim da bi to poremetilo đuđaro dizajn.
 
Somi303":xgak41ag je napisao(la):
Ево једне старе вести, која нам је, чини ми се, промакла :D

Stigao još jedan "Španac"

Trenutno se u Jurija Gagarina izodi proba tramvaja.
Ovo se radi na delu između Buvljaka i Belvila vožnjom napred - nazad.
Iako nisam siguran za garažni broj na ovoj deonici je na isti način vršena početna proba tramvaja i ranije.
 
MilisaV":1vqdgwa8 je napisao(la):
Danas sam se vozio u 1511 sa crvenim sedištima. tramvaj je prešao samo oko 2300 km što bi se reklo nov ispod čekića :D :D .

inače ne sviđaj mi se digitalni pokazivač brzine. nije tolko precizan kao analogni. kad tramvaj stane on mu još prikazuje da ide 20-30 km h. takođe i ogledala kao retrovizori daju mnogo bolju sliku nego kamera postavljena na mesto retrovizora.
ali cenim da bi to poremetilo đuđaro dizajn.

ako cemo da se hvalimo, vozio sam se u njemu jos proslog cetvrtka, ili kog vec dana, mislim da je bio treci dan eksploatacije, i zglobovi su bas zvucno skripali u krivinama. Da li i ti imas slican utisak?
 
nemam. išao je veoma uglađeno čak i preko skretnica. doduše stajao sam napred kod vozača. ne znam kakva je situacija u drugim delovima tramvaja.
 
Somi303":xhsez6xe je napisao(la):
У другим деловима се чује језиво крцкање пластике :rolleyes: :D

Ne vozim se puno Caf-om ali i meni je to bio utisak kada su poceli da voze. Verujem da to vremenom prodje jer posle nisam imao taj utisak.
 
Plastika dosta krcka tokom vožnje, a da na nekima su zglobovi ili postolja počela da škripe, ali ništa strašno
 
Плусчетина :D
Приметио сам да су КАФ-ови много прљави споља. Овај горе и није, али 1502 који највише вози је штрокав! :rolleyes:
 
Vrh