Šta je novo?

Tramvaji

Meni je delovalo kao da se španac odlično snalazi na snegu. Vožnja je bila jednako udobna kao ranije, a temperatura optimalna, a pogled kroz prozor - prava zimska idila.

Sledećeg dana - tramvaji ne rade. Razlog? Zaleđuju im se skretnice.
Mlakonje.

A prvog dana zime ovog snega, tramvaji su bili najefikasniji, posle bg voza.
 
Marcus Lupus":14366at8 je napisao(la):
Kompanijo, beograd nije zavejana planina, a ni KT nije "terenski tramvaj", već je potpuno ista vrsta vozila i za istu namenu kao i CAF, samo starija. Kada se nešto poredi, mora se porediti u istim kategorijama.

Tramvaj koji kupi Beograd MORA da može da ide uzbrdo-nizbrdo, u oštre krivine, na loše šine, na preko 40 stepeni i na -10 stepeni, po magli, suncu, jakom vetru, snegu itd, jer sve to je potrebno da bi bio upotrebljiv.
Upravo tako.Spanac je kupljen za gledanje a ne za koriscenje.Recimo svi novi autobusi i BKM trole su u saobracaju dok spance cuvamo.

A sta ce onda biti ako kupimo jos 50 spanaca i onda nam pola voznog parka bude CAF?
 
212209_zastoj-tramvaja-011-foto-nebojsa-markovic_origh.jpg


Zastoj tramvaja
foto: N. Marković
 
Necete vjerovati gsp ima vozilo za ciscenje snjega upitanju je mali kamioncic sa grtalicom juce vidjen u bulevaru kod vuka gbr 62x .Problem je sto sklanja snjeg sa sina na kolovoz a onda naidje veliki kamion i snjeg vrati na sine. :/
 
Delija":3kedfz0b je napisao(la):
medjutim":3kedfz0b je napisao(la):
Da, i ja baš mislim da je fijasko tramvaja i buseva usko vezan sa novim mostom i UMP..

Али задуживање града од 450 милиона за 3 километра булевара док нам је ЈГП у јадном стању је најблаже речено ирационално.

Да крајње поједноставим. Дакле имаш саобраћајне гужве и две опције:

1) Да улажеш огромна средства у скупе булеваре са упитном функционалношћу а да ти ЈГП остане и даље у јадном стању и да тако додатни број становника усмериш на аутомобиле.

2) Да понудиш алтернативу аутомобилима - Квалитетан и поуздан јавни превоз високог капацитета.Тиме би у ствари кренуо у решења оба почетна проблема - и градских гужви и јадног ЈГП-а.
Немој претеривати.
Железница: Уведен поуздан БГ воз на јако оптерећеној деоници.

Трамваји: Задњих 10 година се трамвајска инфраструктура мења, и у плану је даља реконструкција преосталих деоница. Купљени су нови трамваји, неке катице ремонтоване.

Тролејбуски: Замењена готово цела контактна мрежа, и купљен цео нови возни парк.

Аутобуски: Уведене жуте траке, постављене камере, купљени бусеви на гас. приватници приморани да купе нова возила.

Једино ако под ЈГП не мислиш само на метро.
 
direktor":29jls0er je napisao(la):
Necete vjerovati gsp ima vozilo za ciscenje snjega upitanju je mali kamioncic sa grtalicom juce vidjen u bulevaru kod vuka gbr 62x .Problem je sto sklanja snjeg sa sina na kolovoz a onda naidje veliki kamion i snjeg vrati na sine.

disdain021.gif

Još jedna od apsurdnih situacija u ovom gradu... Bar da neko od nadležnih u tom sektoru GSP-a primeti u čemu je problem, da koriguje položaj te ploče koja odguruje sneg tako da ga baca ka ivičnjaku... Nego bitno je da se zadovolji forma, da se kaže da se obavlja čišćenje šina, a to što je efekat nula nikom ništa...
 
Премален је простор између шина и коловоза да би се оволико количина снега склонила, а да не смета ни једним ни другим. Не сећам се зиме, а да трамваји нису бар један или два дана возили или возили али не на свим линијама.
 
Nije to uopšte komplikovano, samo je potrebna koordinacija. U konkretnom slučaju bulevara, šinama prolazi grtalica koja od sredine gura sneg na stranu, odnosno na kolovoz, a u isto vreme iza nje ide bager koji gura u sledeću traku, a iza njega još jedan bager koji konačno sa poslednje trake gura na trotoar. Vrlo jednostavno.

Pre neki dan sam se oduševio kada sam sa prozora (Blokovi) video dva bagera da rade baš tako, sinhronizovano.
 
Па, онда је боље да прво прођу по коловозу, а тек онда по шинама.
 
Video sam po internetu mašine koje "usisavaju" sneg i izbacuju kroz šmrk u daljinu. Pored nje bi mogao da se postavi kamion sa nekim svodom tako da se sneg ne baca okolo nego da ide u kamion, dakle moguće je.


cgmiki":15mqunw3 je napisao(la):
Па, онда је боље да прво прођу по коловозу, а тек онда по шинама.


Sklone sneg sa kolovoza, pa posle njih prolazi grtalica šinama koja sa šina sklanja sneg na kolovoz? Logike bez.
 
Зато што је количина снега на шинама много мања него на коловозу и оно што падне на коловоз не би требало да представља проблем за саобраћај.
 
stf":2xok98zq je napisao(la):
Једино ако под ЈГП не мислиш само на метро.

Па не знам ни један други поуздани вид јавног превоза на који би рецимо запослени могли да се ослоне,осим метроа и градске железнице тј регионалног метроа. Све ово што си ти нвео је шминкање или пуко одржавање ЈГП-а док се са друге стране улажу стотине милиона евра у 3км булевара,

И нисам уопште претерао.Поента је да се таквим улагањем тапка у месту јер се не нуди алтернатива аутомобилу и тиме буквално примораваш остале становнике да купе неку половну кршину.

Мада ова држава преживљава на дрању возача.Верујем да су имали у виду и ту рачуницу кад су кренули у овакве пројекте.
 
Sutra idem da se vozim sa kumom na liniji 3. Prima smenu u 16:50 kod Tasmajdana. Rekao mi je da bulevarom ide samo linija 5 zato sto ako bude vise tramvaja u belevaru moze da pola bulevara ostane be struje.
 
pre neki dan sam prošao topčiderom bilo je metar snega na šinama. drago mi je da su očistili.
 
Cuburac93":k2wnx4sa je napisao(la):
Sutra idem da se vozim sa kumom na liniji 3. Prima smenu u 16:50 kod Tasmajdana. Rekao mi je da bulevarom ide samo linija 5 zato sto ako bude vise tramvaja u belevaru moze da pola bulevara ostane be struje.
Srecno putovanje linijom na kojoj nikad nije dosadno. Hoce li ti kum i narednih dana biti na trojci i hoces li opet dolaziti na nju u tom slucaju?
 
Neznam tacno posto jos linija 14 neide. Pa ako 14 nebude jos dugo isla onda ce valjda ostati na lini 3 dok se nepusti lini 14 u saobracaj
 
U Segedinu je trenutno -21 stepen, šta mislite, da li njihove trole i tramvaji lepo rade?
 
Матеја Бељан":3h79cigk je napisao(la):
U Segedinu je trenutno -21 stepen, šta mislite, da li njihove trole i tramvaji lepo rade?
Skoro sam bio u Segedinu, video sam trole i buseve ali ne i tramvaje?
 
Pa dobro ljudi -27 nije normalna temp.za naše podneblje otud i vanredna situacija,ja bih rekao da sve dobro funkcioniše u odnosu na oklolnosti.Ljudi ne živimo u Skandinaviji pa da je sve prilagođeno tim uslovima.Ist tako kada je letos bilo +40 u Skandinaviji oni obrnuto nisu umeli da funkcionišu normalno..
 
Katice su opet zakazale na ovom minusu sto se tice grejanja. Ovih dana u svaku u koju sam usao je bila ledara, sto se ne moze reci za Svajcarce. Jutros je u Svajcarcu bila prava banja.
 
Ja se obradujem kada vidim da nema grejanja u busu/tramvaju :D Ovih dana kada izađem iz stana obučen sam naravno, kao i svi ostali, za -18 stepeni, pa kada uđem u bus u kome je 20 stepeni ili i više imam samo 2 mogućnosti - ili da krenem odmah sa svlačenjem jakne, šala, kape, džempera, itd. ili da se skuvam totalno pre nego što izađem opet na -18... :kafa:
 
Vrh