Šta je novo?

Tramvaji

1507,overismo direktor i ja.Radila je najava samo na 3 stanice,posle je iskljucio najavu vozac jer je posandrcala.A sve vreme stoji na displejima stanica Lion...

Svaka cast GSP-u,oni bi pokvarili i kamen.
 
Александар":2hpmpk6j je napisao(la):
photo.jpg
НЛО изнад Аде!! :shok: :lool:
 
Sad sam bio u Istanbulu i desilo se da se poremetila najava za dve stanice u LRT-u. Vozač se izvinjavao preko razglasa i obaveštavao ljude o pravim stanicama dok se najava nije dovela u red. :lol:
 
Александре, супер слиџе, ова са мостом је стварно феноменална, онако, баш моћно изгледа :vops: :pob:
 
Ne znam kako funkcionisu najave u tramvajima u drugim zemljama, ali da sam to ocekivao i jesam (premda mi se jos nije decilo a vozio sam se 5-6 pita cafom). Mada mi najava stanica za tramvaje deluje kao nesto komplikovaniji sistem nego za metro jer metro nigde ne staje al to je laicki skroz.

Mozda je i problem do struje, primetio sam da se cesto desava da postoje neki prekidi u napajanju koji kontam da su na relaciji pantograf-trola, koji mozda poremete struju i najave. Iste prekide sam primetio i kod BGvoza , kada u tunelu bljesne i voz cimne. Ne znam kako je regulisano to preko jer se nisam vozio u evropi tramvajima sem jednom u pragu, ali na metrou koji ima trecu sinu to nisam primetio :)
 
Koliko znamo, Kafko ima anatomiju, a i nove trole, tako da prekid napajanja nije izgovor.
 
^^ mislio sam na one zice od trole kroz koje ide struja, tramvajska elektro mreza, ne znam kako se to profi kaze. ove zice gore

IMG_4958.jpg


i jos da dodam , bice da naravno i element neazurnosti utice na najavu stanica, al ostaje da se nadamo da ce se vremenom vozaci naviknuti na to. ipak su presli sa katica gde to nije bila rutina.
 
Ne verujem d anikakve veze ima kratkotrajni prekid napajanja (u deluću sekunde) sa bilo kakvom najavom. Sva vozila za unutrašnje instalacije koje nisu pogonske imaju akumulator.
 
Vozaci CAF-a imaju vece plate nego vozaci ostali tramvaja,stoga i treba da rade svoj posao a ne da zabusavaju.
 
Шта мислите, да ли је Београд требао да узме другачије трамваје? Мени се више свиђају другачије варијанте од овог који смо добили :|
Овај ми је убедљиво најлепши :)
bildschirmfoto20091103u.jpg

Овај је сладак :)
bildschirmfoto20091103u.jpg
 
Somi303":3lof5xag je napisao(la):
Шта мислите, да ли је Београд требао да узме другачије трамваје? Мени се више свиђају другачије варијанте од овог који смо добили :|
Овај ми је убедљиво најлепши :)
bildschirmfoto20091103u.jpg

Овај је сладак :)
bildschirmfoto20091103u.jpg

Prvi tramvaj je Urbos 2 za normalni kolosek (1435mm) a drugi CAF Urbos 1, dakle stariji model, takodje za normalni kolosek.
 
Али лепши су + постоји могућност да се "сужи" ,односно направи модел за 1000мм :p То је урађено и са "Urbos" тројком који вози по Београду :p
 
Upravo zbog tog prilagodjavanja, sto se moze nazvati razvojem novog modela je od potpisivanja ugovora do isporuke prvog tramvaja proslo tacno dve godine. Drugim recima, da smo uzeli Hrvate, sada bismo docekivli 30-ti tramvaj, ali za CroTram postoje takodje mnoga nerazjasnjena pitanja. Medjutim, mi necemo ovim poslom zavrsiti obnovu tramvajskog parka. 30 novih tramvaja zadovoljavaju tek petinu potreba. Treba takodje uzeti bar jos 60-ak tramvaja ali kracih, ako se takvi jos uvek prave, ili temeljno remontovati Katice na primer, mada ih ja nesto i ne mirisem.
 
Ponoviću nešto što sam ranije govorio: meni je uski kolosek esetski prijemčiviji, a tramvaj je uži, elegantniji
 
Ne postavlja se vise pitanje koloseka, sistem imamo kakav imamo, to se vise ne moze menjati, ali cinjenica je i da ce posle isporuke svih CAF-ova prosecna starost tramvaja biti veca od starosti trola i buseva. Zato se postavlja pitanje sta sa preostalih 150 tramvaja, da li treba remontovati, kupovati novo ili "mladje" polovno?
 
Novo, pa makar jedan po jedan... To je jedino dugorocno resenje.
Polovno bi moglo, ako se zna da je kvalitet dobar. Cisto sumnjam da bi tako nesto nasli.
 
Трамвај није аутобус и има много дужи век трајања. Наше Катице нису ни на пола (нарочито оне произведене 1990. и 1997.), тако да треба у њих улагати.

Много ЧКД трамваја је отишло у расход пре времена, јер су превише запуштени. Ове што су нам остале треба лепо да средимо и мирни смо наредних 30 година, а и више.

Никакви нови трамваји. И ових 30 ћемо да отплаћујемо до 2390. године. :rolleyes:
 
Да ли би мирисао овакву "катицу"?
bg_tramvaj_redizajn.jpg

Ја сам за ремонт катица, па тек онда за куповину нових. Сасвим ок би било да се ремонтује око 50-80 (ако их има толико) "катица" и евентуално купи 30 нових. То сад није изводљиво, али за коју годину биће. :)
 
Ма ни не треба више нових. Када стигне свих 30 ЦАФ-ова, под условом да се ниједан не расходује (а пожељно би било да се најкритичнији ремонтују), имаћемо око 200 трамваја.

Сасвим довољно за следећих 30-50 година, уз адекватно одржавање, које је кључно и сукцесивно обнављање возног парка.

У овом тренутку нису потребни нови трамваји, нити за то постоје финансијски услови.
 
@somi303 to bi bio pun pogodak ali samo ako
- promene ta retro vrata
- remont bude izveden kod nas, uz upotrebu domacih resursa
- stave konfiguraciju sedista 2+1.
- remont da obuhvata samo novije katice.
 
Зашто да се ремонтују новије? :o

Ваљда је логичније да се старијима уради ремонт?
 
Vrh