Šta je novo?

Tramvaji

Budapest-Combino.jpg
 
Dada, sad pogledah, imaju 6 delova u stvari, ali svaki deo je ooogroman. :shok:
 
Није лоше то у Будимпешти, обично трамвај саобраћа булеварима где је забрањено скретање лево. Сећам се како сам тамо љубоморно посматрао путнике у трамвају док сам колима био заглављен у градској гужви.
 
orion":2u0mm3ba je napisao(la):
Није лоше то у Будимпешти, обично трамвај саобраћа булеварима где је забрањено скретање лево. Сећам се како сам тамо љубоморно посматрао путнике у трамвају док сам колима био заглављен у градској гужви.

Koliko je dobro ovo resenje sestodelnih tramvaja u Budimpesti pokazuje da su odustali od kupovine toliko dugackih kompozicija u buducnosti... :rolleyes:

Ovo cudo kad ti se zaglavi na raskrsnici, ne moze ni policajac Shaft da te spase!
 
Мислим да су одустали од куповине истих због лошег експлоатисања трамваја. Сименс је у питању :D
 
Somi303":25rjhy8o je napisao(la):
Мислим да су одустали од куповине истих због лошег експлоатисања трамваја. Сименс је у питању :D

Ma da, Siemens je kriv sto tramvaj pravi guzve u budimpesti...

Mora da je to neki njihov politicar rekao... :lol: :p
 
Нисам рекао да им је сметало то што трамови права хаос због дужини него да су се кварили :| :D
 
Somi303":3jrbc6rr je napisao(la):
Нисам рекао да им је сметало то што трамови права хаос због дужини него да су се кварили :| :D

Aha ok, nisam te razumeo Somi. ;)

Ma sve u svemu, CAF je zakon za ovu njihovu gusenicu! :D
 
КАФ је... (нзм како да га опишем) лепотица у поређењу са овим одвратним Сименсом. :laugh: Мислим ко још купујем Сименс? :D :D
 
O bože, gde čujete sve to xDDDD Ja mislim da će se za svaki tramvaj koji bude stigao reći da se srušila dizalica na njega prilikom istovara...
izvinjavam se ako je istina, samo ne mogu da poverujem...
 
Па неко је написао да му је поломљена маска :rolleyes: Ваљда је неко до сада сазнао :laugh:
 
E sad ću da zvučim kao pravi zadrti Srbin koji je protiv svake promene koja remeti njegov život koji se jedva kotrlja, i za to da krivim zapad, što možda i jesam. Sva događanja u vezi novog tramvaja koji stiže iz daleke Španije specijalno za naš Beli grad, pratio sam na ovom forumu. Stigao je, istovarili su ga u gsp, testirali, mi ga lovili noću da vidimo to čudo koje se ne čuje. Kad ono zuji, pa je krenulo redom, ne može ovde da skrene, ovde mu je usko, ovde ga žulja skretnica. Pa smo sve to sređivali za njega, jer vidi ga kakav je ko spejs šatl. Pa se posle nekog vremena novi stanovnik beogradskih šina slupao sa starosedeocom iz švajcarske, šta će, nove niko ne voli, mora da je zeleni bio ljubomoran.

No kao i svaki čovek ni u šta nisam bio siguran dok sam ne istestiram. I tako danas čekajući sa kolegom 95 do zelenjaka, naiđe nova 7, i mi utrčimo ko prvačići u školu, misleći da je tamo lepo. Prva reakcija mog kolege bila je pa on priča, što sam ja već očekivao. Drugo što smo shvatili je da na 2 sedišta u tramvaj marke "caf" ne mogu da stanu dva beogradska studenta prosečne širine hranjena srpskom kuhinjom, da nisu Španci mislili da smo dimenzija braće Kineza ili Japanaca. Sledeće, sedišta su udobna ko u ikarima iz '90ih, da ne pričam o udobnostima tramvaja češke proizvodnje, ne bi bilo fer. Onda smo skapirali da tramvaj malo previše priča, ali ajde, to se da srediti. Grejanje barem ono dole sa strane, ne radi. Opran spolja, nije skoro. Plastika škripi kao da će svakog trenutka da se raspadne kao fotomorgana. Prolaze između sedišta, mogućnosti držanja za odgovarajuću šipku nisam isprobao, bio je prazan. Još jedna valjda popravljiva sitnica je da čekanje dugmeta da pozeleni, ali to nije strašno.

Novi tramvaji su plaćeni 2,1 milion evra po komadu. Ali ajde da to zaukružimo na 3 jer se na to dodaju troškovi obuke vozača, delova, ZAMENA šina. Jeste, naše šinu su raspad i ovako i onako bi ih menjali. A za to vreme "naši" stari tramvaji ćute i rade, ne smetaju im ni šine, ni nepristojni putnici, ni vozači koji ne paze, ni putnici koji ih zovu kantama. Popularne Katice se klate, izlgeda ko da će ipsasti iz šina na svakom skretanju i svakom drugom ubrzanju, ali to je naš roler koster, ko preživi jednom posle se navikne i uživa u pomeranju unutrašnjih organa pri svakoj vožnji. Ali znajte ako nekad neko opet krene tenkovima na Beograd slobodne se sakrijte u Katicu njoj ni tenk ne može ništa, dok će kafko Dunavom pobeći nazad u Španiju, tamo se ne ratuje, tamo su nove šine i uvek sija sunce.
 
КАФ-а је ударила ка(н)тица, а не Швајцарац :p Што се седишта тиче могли су и дрвена ставе јер за боље и нисмо и лакше се (не)одржавају. Што се снаге трамваја тиче није издржљив као ка(н)тица, али је зато 2 пута тежи и може послужити као камиказа :D :p
 
Malo ću iskočiti iz teme ali imao sam zanimljivo iskustvo sa rekao bih tramvajem pre nekoliko dana.Bio sam u Padovi pa sam iskoristio priliku da se provozam njihovim javnim prevozom,tj,tramvajem(u stvari translohrom)o kpjim asma čitao ranije ali nisam ima prilike videti ih uživo.Imaju jednu ili dve linije,nisam siguran,i neobična vozila.Tramvaj ima jednu šinu i to po sredini vozila a sa strane vozi na normalnim gumenim točkovima.U delu grada gde nije razvučena mreža vozi sa spuštenim pantografom,ne znam na koji pogon,baterije ili dizel motor.U svakom slučaju uđem da se provozam,vozilo novo,niskopodno naravno,kad krenu i kad poče da odskače,ko bus :) shvatih da se on uglavnom oslanja na točkove a ne na šinu koja mu očigledno služi da ga vodi po trasi.
E reko,neka hvala nisi ti ni prineti našem špancu.Onda se upitam pa što jednostavno nisu kupili trolejbuse nego teraju ove mutante po gradu,nit je jedno nit je drugo :) .u svakom slučaju zanimljivo iskustvo koje ne verujem da ću imati prilike da skoro ponovo negde isprobam.
 
Bonvivan":pbec3v8l je napisao(la):
Malo ću iskočiti iz teme ali imao sam zanimljivo iskustvo sa rekao bih tramvajem pre nekoliko dana.Bio sam u Padovi pa sam iskoristio priliku da se provozam njihovim javnim prevozom,tj,tramvajem(u stvari translohrom)o kpjim asma čitao ranije ali nisam ima prilike videti ih uživo.Imaju jednu ili dve linije,nisam siguran,i neobična vozila.Tramvaj ima jednu šinu i to po sredini vozila a sa strane vozi na normalnim gumenim točkovima.U delu grada gde nije razvučena mreža vozi sa spuštenim pantografom,ne znam na koji pogon,baterije ili dizel motor.U svakom slučaju uđem da se provozam,vozilo novo,niskopodno naravno,kad krenu i kad poče da odskače,ko bus :) shvatih da se on uglavnom oslanja na točkove a ne na šinu koja mu očigledno služi da ga vodi po trasi.
E reko,neka hvala nisi ti ni prineti našem špancu.Onda se upitam pa što jednostavno nisu kupili trolejbuse nego teraju ove mutante po gradu,nit je jedno nit je drugo :) .u svakom slučaju zanimljivo iskustvo koje ne verujem da ću imati prilike da skoro ponovo negde isprobam.

S'oprostenjem, to u cemu si se vozio u Padovi je "njesra" :D :p ;)
 
Kokos":1v6ke0ra je napisao(la):

Хммм... :rolleyes:
http://www.youtube.com/watch?v=bFm-7rL3p6w&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=dR0PMgyGouk&feature=player_embedded
А ове вести "Швајцарац-Шпанац" су класичан пример простоте и трчања пред руду. Мондо је познат по томе. Једном је хтео све да претекне па је објавио да је Ноле изгубио меч, а уствари је победио :bash: :p
 
Translohr je navođeni trolejbus zapravo. Ne oslanja se na tu šinu. Od trole je bolji jer može da bude dugačak kao tramvaj i da ide bliže vozilu iz suprotnog smera
 
Siemensovi Combinosi su prelepi tramvaji i mnogo izdržljivije i robusnije izgledaju od CAFovih. Enterijer im je prilično sličan, osim što je utisak te dužine unutar Combinoa mnogo izraženiji, naravno
 
Koliko sam ja čuo, katica uopšte nije uradarila kafenog, samo mu je preranom promenom skretnice, a dok je zadnji deo kafenog još uvek bio na istoj, izbacio zadnji deo kafenog za šina, on proklizao i izudarao se po banderama itd. U međuvremenu je došao švajcarac iz drugog pravca i stao gde je stao, nije mogao dalje jer se čitav haos isprečio na putu.
 
@Kokos
Za dobar deo tih mana koje pominješ odgovoran je naš cenjeni GSP i Grad kao naručilac... Neoprana spoljašnost, najava stanica sa previše priče i ponavljanja, preuska sedišta i uski prolazi između njih (posledica insistiranja naručioca na rasporedu sedišta 2+2), nedovoljno rukohvata (posledica "zaboravljanja" naručioca da CAF-u naglasi da kod nas, zbog gužvi, obično više putnika stoji nego što sedi u javnom prevozu)...
 
Vrh