Šta je novo?

Tramvaji

Te četiri linije bih drugačije označio:

T1 - Ustanička - Blok 45 (takt: 2 min)
T2 - Banjica - Beko (takt: 4 min)
T3 - B. brdo - Omladinski stadion (takt 5 min)
T4 - Knežeac - Beko (takt 5 min, pri čemu bi svaki drugi polazak išao samo do Gospodarske mehane ili čak Topčidera)
 
Ima već dosta kako je zidar izbacio ovaj plan i sve to vreme pokušavam da mu nađem manu i ne ide mi. :) Iskreno, samo bih dodao dvojku, jer je to ipak ''brend'' Beograda i ne treba ga se odricati, pa kako god da bude ogranizovana.

Čini mi se da se još ne shvata dovoljno važnost jakog takta, a što zidar stalno ističe. To kad bude shvaćeno, ovaj plan će postati stvarnost za ''15 minuta''. Npr. moj kolega dolazi u centar sa B. Brda, šizi zbog gužvi i zastoja kad ide busom, oduševi se što je tramvajem za 15 minuta na poslu/kod kuće, ali stalno ističe da je to lutrija - ponekad naiđe odmah a nekad ga čeka 20 minuta pa mu sve presedne. Kad budemo imali prevoz na svaka dva-tri minuta, biće nam svejedno što moramo da presedamo. Jbt, kako to ubaciti u glavu nadležnima?
 
trialin":3bky13y2 je napisao(la):
E u subotu sam se vozio jednom vasom 14com do Banjice ,verovali ili ne imaju rupe na njoj,katastrofa cime se vozite,pod hitno da ih povucete dok neko ne izgine..

Rupe, kakve rupe, na karoseriji? Zašto misliš da će neko izginuti? Devedesetih su bile u neuporedivo gorem stanju, pa se nisu događali veći incidenti, tako da su poprilično sigurne :)
 
vucko":3p96a8tw je napisao(la):
Frajlo,ce te dobijete onaj displej na stanici traNvaja na kome ce pise-molimo da se robovi prebace sa stanice u resavskoj na stanicu slavija.7ica na saobraca resavskom jer je Mile ponovo udario Rokija u audiju.Vas grad Beograd.Hvala na saradnji.

Vucko zaboravio si ovo
Frajlo,ce te dobijete onaj displej na stanici traNvaja na kome ce pise-molimo da se robovi prebace sa stanice u resavskoj na stanicu slavija.7ica na saobraca resavskom jer je Mile ponovo udario Rokija u audiju.Vas grad Beograd.
Vaš mt:s, erste banka, tempo . Hvala na saradnji.

:D
 
@ Zidar
Ideja mi se svidja, ali mislim da bi trebalo razmisliti o par modifikacija, koje su trase zaista preko potrebne. I dalje sam misljenja da je trasa 9-ke daleko najopterecenija, i mozda vaznija od 7. 7 je u nasim mozgovima, iz nekog razloga kljucna linija, a ona to u praksi nije.

Posto redovno koristim obe linije prenosim ti direktno stanje stvari.

7. se kod Vuka najcesce potpuno isprazni i do zeleznicke stanice u tramvaju je toliko ljudi da svi sede i mozda dvoje, troje stoji. Sto znaci da 7 opsluzuje primarno Bulevar. Druga stvar, navala ljudi sa poteza 300 na terminus Ustanicka je ogroman. Opsina Grocka je jedina prigradska opstina koja nema alternativu u vidu Beovoza, BG:voza, linije direktno do centra itd. Celokupno stanovnistvo je orjentisano na dve okretnice na periferiji: Ustanicka i Sumice, koje su jako blizu jedna drugoj.
U spicevima se desava da tramvaju krecu sa Ustanicke bukvalno na 1.5 minuta i SVI su krcati.
Ovo pricam jer je diskutabilno u praksi ostavljati Bulevar samo sa jednom linijom. Ona bi u tom slucaju u spicevima morala da ide na 1.5 minut minimum.

Druga stvar. Najpopunjenija linija posle Vuka koja dolazi iz Bulevara je 5. To nam govori da najveci broj ljudi sa Bulevara ide na Dorcol.

Linija 9, sa za razliku od 7 je opterecena jednako od izvora do usca. Zato smatram da je ukidati 9, odnosno direktnu vezu Vozdovca na NBG los potez. Mozda je samo preusmeriti.

Znaci umesto 10 zadrzati 9, a umesto 7 zadrzati 5.
 
Konačno neko da kaže da je 9. toliko potrebna da se ne sme ukidati !! O tome ja pričam da je to jedino sredstvo sa voždovca na nbg iz vojvode stepe i recimo autokomande ne računajući 18 u kojoj možeš se poduže voziti zbog autoputa.
 
stf":3bga1p20 je napisao(la):
Znaci umesto 10 zadrzati 9, a umesto 7 zadrzati 5.
Ја мислим да треба задржати и 7 и 5. Замисли какве би тек гужве биле да остане само 5 :rolleyes:
 
umesto da se mreža širi i razvija, neko priča o ukidanju? i to kad je izvesno da od metroa još dugo dugo nema ništa
 
Treba da se shvati da od tramvaja ne treba praviti metro. Tramvaj je tramvaj i jednom trasom treba ići više linija iskoristiti jeftiniju infrastrukturu nego metro da se pravi.... KAd bude bio metro tad neka jedna linija koristi jednu trasu..
 
@ Gargoyle

Ništa ne bi bilo ukinuto već optimizovano.
Ucrtane linije bi imale takt od oko 3-4 minuta, dako da bi tramvaji bili češći nego sad, a ujedno i znatno pouzdaniji.
 
Frajla":1x30y54z je napisao(la):
Ja se ozbiljno potresem kad cujem (ili vidim) da gori katica... Ona mene odveze najbrze do posla, i radi grejanje u njoj ranom zorom za razliku od onih sa plavim sedistima (kako god se zvali)...

A to da idu kola po sinama kod zeleznicke je svakodnevna pojava, danas je jedan izvodio nesto, moze biti da je bilo obilazenje, ma za dlaku je izbegao da ga ne oduva tramvaj... A ja zamalo glavu ne razbih o sipku kad je majstor zakocio...

Biće tako dok ne premeste autobusku stanicu i ne proteraju šlepere iz Karadjordjeve tj. završe Kineski most. Često i saobraćajci navode da se ide preko šina.

Moram nekako da se opravdam :rolleyes:
 
MilisaV":18kidmad je napisao(la):
zidar da ti kažem da što više razmišljam o tvom planu da mi se više sviđa....
naravno ostavio bi dvojku gde bi neki oldtajmeri od tramvaja saobraćali, na primer đđ, solo švajcarac, breda....

Zahvaljujem :cool: Nemam ja nista protiv 2. kao sentimentalne turisticke linije sa slabim taktom, naprotiv (ubedise me CSI i direktor).

Матеја Бељан":18kidmad je napisao(la):
Te četiri linije bih drugačije označio:

T1 - Ustanička - Blok 45 (takt: 2 min)
T2 - Banjica - Beko (takt: 4 min)
T3 - B. brdo - Omladinski stadion (takt 5 min)
T4 - Knežeac - Beko (takt 5 min, pri čemu bi svaki drugi polazak išao samo do Gospodarske mehane ili čak Topčidera)
Renumeracija je opsirno pitanje, ja bi ih zvao 11,12,13,14 (1,2,3... su oznake za metro) kako nebi doslo do zabune.
Moze i T11, T12 itd a metro M1, M2, u svakom slucaju svaki broj bi se koristio samo jedanput.
Za taktove se slazem, 2do 5 minuta po liniji zavisno od broja vozila na raspolaganju.

Barkley":18kidmad je napisao(la):
Ima već dosta kako je zidar izbacio ovaj plan i sve to vreme pokušavam da mu nađem manu i ne ide mi. :)
:cool:

stf":18kidmad je napisao(la):
@ Zidar
Ideja mi se svidja, ali mislim da bi trebalo razmisliti o par modifikacija, koje su trase zaista preko potrebne. I dalje sam misljenja da je trasa 9-ke daleko najopterecenija, i mozda vaznija od 7. 7 je u nasim mozgovima, iz nekog razloga kljucna linija, a ona to u praksi nije.

I dalje sam u dilemi koju vezu privilegovati Blokovi-Usce-Vuk ili Blokovi-Usce-Autokomanda i jedna i druga imaju svoje za i protiv, u sledecem postu postavicuu plan sa ocuvanom 9.
stf":18kidmad je napisao(la):
Znaci umesto 10 zadrzati 9, a umesto 7 zadrzati 5.
to je tacno ono sto je Systra predlagala u svojoj studiji za BGD 2001., nisam ja izmislio princip nezavisnih trasa :)

sa dvojkom:
52_systra-2001-1.png


bez dvojke:
52_systra-2001-2.png


glavna mana systrinog plana je to sto se 5. i 9. ne dodiruju to jest nema mogucnosti presedanja

Somi303":18kidmad je napisao(la):
Ја мислим да треба задржати и 7 и 5. Замисли какве би тек гужве биле да остане само 5 :rolleyes:

Ako napravimo nezavisne linije takt ce biti jaci i pouzdaniji nego danas, poenta nije u broju linija vec u broju vozila na odredjenoj trasi
 
plan sa 9. i funkcionalnom 2., glavna mana je guzva u nemanjinoj
52_tramvaj-x32_v2.png


i apsolutni sampion: plan sa samo 3 linije (jedino Beogradska nije pokrivena sto i nije lose):

52_tramvaj-x3.png
 
Ne valja sa devetkom, 12 nije dovoljno jaka da pokrije Bulevar, a ruku na Srce Blokovi su mnogo veći od Voždovca. Zaključak Bulevar i Blokovi su dva najopterećenija pravca, zato tu mora biti takt 2 min, Voždovac je odmah posle njih, zato 4 min, a Banovo brdo dolazi tek na treće mesto.

Kompromisno rešenje bilo bi: 2, 3, 5, 7, 9, i 12, dakle šest linija. Plus preko novog mosta 13 kao sedma
 
c.s.i.":24peqnu8 je napisao(la):
@ Gargoyle

Ništa ne bi bilo ukinuto već optimizovano.
Ucrtane linije bi imale takt od oko 3-4 minuta, dako da bi tramvaji bili češći nego sad, a ujedno i znatno pouzdaniji.

kao neko ko koristi uglavnom tramvaj, ne mogu da se složim sa ovim, jer ne verujem u optimizacije u našem sistemu, one su uglavnom bile na štetu korisnika, bez obzira na društveni segment u kojem se sprovode, verujem samo u nove linije uz, naravno, ne preraspodelu postojećeg voznog parka, već uvođenje novih vozila
 
prvi plan mi je najbolji. jedino u tom planu može da se stigne od bilo koje tačke do bilo koje bez dva presedanja ili uz neko ogromno kruženje što je neminovnost u svim ostalim slučajevima.

dajem prednost očuvanju linije 7 nego 9. ako se sistem zasniva na presedanju onda bolje da ovi sa devetke presedaju.
 
Zidar, nisam ja protiv favorizovnja javnog prevoza ali sam protiv tako radikalnih resenja. Konkretno na trasi koju si uzeo za reper imas:
1-most
2-Karadjordjeva
3-Resavska
4-Bulevar

Mislim da su Karadjordjeva i Bulvar mnogo problematicnije deonice za koje je neophodno pronaci resenje , a na kraju pribeci zatvaranju mosta kao najosteljivijem pitanju od sva 4.

Karadjordjevu ne mozes resiti postavljanjem barijera jer problem manjim delom nastaje zbog bahatosti vozaca, a vecim zbog manjka prostora u samoj ulici. Prosto nema dovoljno mesta da bi u 4 trake( 2 za svaki smer) prolazili sleperi i autobusu uz nesmetan prolaz 2 tramvaja ili autobusa na liniji 83. Sam problem je dodatno usloznjen katastrofalnim stanjem same ulice koja vise lici na povrsinu Meseca nego li centar grada i sa druge strane nedovoljnom propusom moci poteza od Brankovog mosta do zgrade poste.

Kada tome dodamo pesake koji sa sve prtljagom trce ne bi li stigli na autobus ili voz situacija postaje alarmanta.

Sam most ne stvara narocite probleme javnom prevozu, problemi nastaju po skretanju desno sa samog mosta.

Stoga probleme treba resavati fazno.

Javni prevoz je zaista bitna karakteristika svakog modernog grada, ali Beograd mora pazljivo pritupiti resenju tog problema.
Mi smo grad koji i dalje ima samo jedan most preko Dunava. Mi smo grad koji nema obilaznicu, mi smo grad koji dobija novi most preko Save posle prakticno 4 decenije. Mi smo grad u kome nema dovoljno alternativa.
 
Recite mi kad vam dodju svi ove katice sve idu u staro gvozdje ili?
Koliko Gsp ima tramvaja uopste i koliko mu treba?
 
trialin":3ob41w7s je napisao(la):
Recite mi kad vam dodju svi ove katice sve idu u staro gvozdje ili?

:shok: Neeee! Tako mlada vozila bi ti u staro gvoždje :shok:

Stanje: oko 100 KT4 YUB(1981-1990) + 20 KT4M-YUB(1997) + 27 KT4-YUB-M (Goša/2002) + 28 Duewag Be 4/6 i onih par unikata.
Uz novih 30 taman da imamo dovoljno, dosta smo sekli devedesetih.
 
Zar nije bilo govora o dobijanju jos tramvaja iz Bazela? Da li ce se raditi modernizacija preostalih nemodernizovanih katica?
 
Vrh