Stigli novi CAF-ovi, nista novo u sustini, tramvaj kao tramvaj, kapacitet neznatno veci od dve uparene katice ali zato komforniji i elegantniji. CAF sam po sebi ne menja nista u funkcionisanju tramvajske mreze ali mogao bi da posluzi za bitnije ciljeve. Isto kao sto je novi mosta na Adi jedinstvena prilika to jest povod da se reorganizuje kompletna mreza GSP, tako je dolazak CAFonja izvanredno opravdanje da se reorganizuje tramvajska mreza.
Sadasnja mreza ima dva glavna nedostatka u infrastrukturi i organizaciji:
Infrastruktura: iako je na vecini trasa tramvaj odvojen od ostatka saobracaja, postoji nekoliko deonica gde dolaze u konflikt - stari most, Resavska, Beogradska i u neku ruku trase gde je tramvaj vozi izmedju kolovoza i trotoara - Vojvode Stepe, Pozeska, Dusanova.
organizacija linija: GSP princip sprovodjenja nekoliko linija kroz istu trasu kako bi se njihovi taktovi sabirali a putnici imali izbor nekoliko destinacija bez presedanja mogao bi da funkcionise u Japanu ali u BGD se konkretno dogadja sledece: Havarija kod Sava Centra = ispadaju iz takta 7, 9 i 13 to jest simultano ostaju bez pouzdanog prevoza 4 kraka tramvajske mreze: Jurija Gagarina/Sajam-Pozeska/Vojvode Stepe/Bulevar.
Nabavka "svemirskih" spanskih tramvaja prilika je da se ti problemi rese. Lakse ce proci reorganizacija pod izgovorom da je to neophodno za nove tramvaje i da time idemo tramvajem u 22. vek.
Poenta je kao i uvek u mojim planovima u planiranju tramvajske mreze na kojoj svaka linija ima trasu odvojenu od ostalih. Time moze da odrzi pouzdan takt, ne smetaju joj kasnjenja to jest poremecaji drugih linija, a havarija na trasi ne pogadja ostale krake mreze. Uz to u slucaju havarije, dispecer preusmerava tramvaje sa samo jedne linije sto je izvodljivo i daleko lakse od preusmeravanja vozila sa 3 ili 4 linije. Prebacivanja tramvajskih vozila na 4 linije omogucava na njima takt 3/4 minuta cime presedanja postaju prihvatljiva. Pitanje je da li hocemo direktno putovanje na svakih 10 min uz mogucnost da vozilo uopste ne dodje jer je mreza nepouzdana ili putovanje sa presedanjem ali prosecnim cekanjem 2 minuta, i to bez greske.
Sta nam je ciniti:
Postaviti sve CAF tramvaje na liniju 7 i proglasiti je za primer buduce tramvajske mreze. Skloniti sve ostale linije sa trase 7., uspostaviti takt 4min, zatvoriti stari most za automobilski saobracaj, zatvoriti Resavsku za automobilski saobracaj, postaviti papucice na raskrsnice kako bi tramvaj uvek imao prednost.
Time dobijamo brz i pouzdan prevoz izmedju Ustanicke-Vuka-Usca-Blokova a novi fensi tramvaji su tu da opravdaju zrtvovane automobilske saobracajnice.
Posto ce transformacija 7. biti ogroman uspeh, prebacujemo CAFove na liniju 10 i pretvaramo Vojvode Stepe u pesacko/tramvajsku ulicu itd.
Na kraju cemo dobiti jasnu mrezu sa 4 brze i pouzdane linije na koje putnici uvek mogu da racunaju.
NB: U ovu pricu se dvojka iz funkcionalnih razloga uopste ne uklapa a njena trasa je ionako pokrivena. Moze se eventualno zadrzati iz sentimentalno-simbolickih razloga sa slabim taktom (>30min) i nekim lepim starinskim vozilima.