Šta je novo?

Tramvaji

ипак би оставио да 3 иде до Таша, а да 2 остане као садашња, са тактом од око 10 минута. слажем се за Ресавску и трамвајски мост. што се тиче Београдске, ја би ту укинуо трамвај и пребацио га у Ресавску. варијанта Б, направити трамвајске баштице, тј. забити кочеве у асфалт да аутомобили не могу да јашу по шинама (као и у Карађорђевој). у Војводе Степе и правац Цара Душана - Вук урадити исто као и у Булевару
 
I na žalost LRT lobija.. još i sporiji od starih tramvaja,tj.ČKD Raketa. :kafa:
 
Ja se ozbiljno potresem kad cujem (ili vidim) da gori katica... Ona mene odveze najbrze do posla, i radi grejanje u njoj ranom zorom za razliku od onih sa plavim sedistima (kako god se zvali)...

A to da idu kola po sinama kod zeleznicke je svakodnevna pojava, danas je jedan izvodio nesto, moze biti da je bilo obilazenje, ma za dlaku je izbegao da ga ne oduva tramvaj... A ja zamalo glavu ne razbih o sipku kad je majstor zakocio...

Neeeeeeego! Ziva nisam da znam zasto svaki drugi dan tramvaji umesto pored Beogradjanke idu preko Slavije?
Mnogo puta mi se desi da izadjem sa posla i po pola sata cekam tramvaj a onda poludim pa odem do Slavije i gleeeeeeedaj cuda naidje mi sedmica! Naravno obavestenja nema nigde...
 
Правац Цара Душана-Вук је спреман за реконструкцију, али да буде потпуно исто као булевар :D
 
zidar sto ne zatovris i Karadjordjevu?
mislim cemu zatvaranje mostova i Resavske ako usko grlo i dalje ostaje?

Ne mozete pribegavati tako radikalnim merama u gradu u kome ne postoje jasne alternative!

Pa najveci problem je upravo Karadjordjeva a ona ce biti resena kada se:

1-napravi most Vinca

2-Kada se izmesti autobuska stanica

3-KAda se vecim delom izmesti zeleznicka stanica
 
Trebalo bi tramvaj produziti posle Banovog brda da nastavi do Zarkova posto ima mesta po sredini travnjaka da prodje dvokolosecna pruga sa sve stajalistima.
 
šta do žarkova. sve do labudovog brda da se nekako ubudži na sadašnju okretnicu 23, 53.

ali pre makar i metra pruge produžetka da se sagradi metro.
 
MilisaV":3r9m1hkh je napisao(la):
šta do žarkova. sve do labudovog brda da se nekako ubudži na sadašnju okretnicu 23, 53.

ali pre makar i metar pruge metro.

Slazem se da ide do labudovog brda ali bi trebalo pre toga dodati 2 trake ibarskoj i travnjak pa da tramvaj ide po sredini.
 
Ja mislim da bi najbolje od svega bilo da se kroz centar Beograda napravi jos tramvajske i trolejbuske infrastrukture,i da kroz centar i okolinu voze samo tramvaji i trolejbusi,nabavi se jos tramvaja (npr. polovne katice od nemaca koje su jeftine a u odlicnom stanju) i trolejbusa,napravi se jos pogona,a da se autobusi izmeste da voze samo do prigradskih naselja tipa ovca,borca,begaljica,surcin itd...tako se dobija na ekoloskom planu,kao i na ustedi para,jer tramvaj traje mnogo duze od autobusa,manje se kvari,i potrebno je manje odrzavanja... :cool:
 
A ako jedan tramvaj stane - dovidjenja, prijatno, sto ste se vozili - vozili ste se, dalje mozete da nastavite peske ka svojim kucama :lol:
 
Baš suprotno! Kada je tramvajska mreža kompleksna kao u drugim gradovima, problemi sa zastojem ili većim kvarom se rešavaju preusmeravanjem vozila na najbližu trasu, što je često samo jedna ulica pored (slično kod nas sa autobusima). Zato tramvajske linije u drugim gradovima bolje funkcionišu, kod nas je sve zrakasto raspoređeno, bez poprečnih veza čime se maksimalno smanjila mogućnost bilo kakvog manevrisanja. Svakako bi trebalo električni nadzemni transport forisrati gde je to moguće, posebno u zagađenim zonama, o čemu sam pisao. Tramvaj bi svakako bio najbolje rešenje, trolejbus jeftinije.
 
Zidarev plan je plan trenutne optimizacije, a ne plan daljeg razvoja tramvajskog sistema. Ionako smo se već složili da ne treba ulagati u njegovo proširavanje dok ne počne izgradnja metroa.
Smatram da je plan odličan, ali sa održavanjem "sentimantalne" dvojke.
 
Frajla":3e3qkq2v je napisao(la):
A ako jedan tramvaj stane - dovidjenja, prijatno, sto ste se vozili - vozili ste se, dalje mozete da nastavite peske ka svojim kucama :lol:


Ti si carica :)) :)
 
Ja dvojku ne vidim sentimentalno, negu funkcionalno. Ipak, zaista je višak sa ovakvim svedenim planom.
 
Hehe, hvala laki72 :D

Александар":3su1mlut je napisao(la):
problemi sa zastojem ili većim kvarom se rešavaju preusmeravanjem vozila na najbližu trasu, što je često samo jedna ulica pored (slično kod nas sa autobusima).

Faaaaaaala tebi lepo na tom preusmeravanju, preusmeravaju oni svaki drugi dan pa mi sirotanovici dzedzimo na stanici po pola sata k'o lude naste... :D
 
Frajlo,ce te dobijete onaj displej na stanici traNvaja na kome ce pise-molimo da se robovi prebace sa stanice u resavskoj na stanicu slavija.7ica na saobraca resavskom jer je Mile ponovo udario Rokija u audiju.Vas grad Beograd.Hvala na saradnji.
 
Александар wrote: ,, . . . . kod nas je sve zrakasto raspoređeno, bez poprečnih veza. . . ,,

Upravo to :)
nekoliko puta sam isticao potrebu za povezivanje postojecih trasa sa
poprečnim vezama tako da bi smo dobili mrežu po principu
,,olimpiskih krugova,,

što bi omogucilo veci broj različitih linija
a i lakše preusmeravanje i zaobilaženje mesta nekog zastoja
 
Rados' :lol: To će, svakako, razveseliti i dati mi elana da se odvučem u osinjak zvani Slavija :lol:
 
E u subotu sam se vozio jednom vasom 14com do Banjice ,verovali ili ne imaju rupe na njoj,katastrofa cime se vozite,pod hitno da ih povucete dok neko ne izgine..
 
djordje*******g":gkznsudl je napisao(la):
zidar sto ne zatovris i Karadjordjevu?
mislim cemu zatvaranje mostova i Resavske ako usko grlo i dalje ostaje?

He, he, veoma rado bih od Karadjordjeve napravio pesacku ulicu ali prvo kamioni iz luke treba da nauce da plivaju.
Resavska i most rezervisani za GSP znatno bi ubrzali saobracaj sami po sebi, ne zaboravimo da bi ih koristili i autobusi. Bio bi to siguran prelaz preko reke za korisnike gradskog prevoza, isto kao i zuta traka na Brankovom mostu i Supre-Zuta na novom mostu na Adi. A i pravedno je, automobili dobijaju 1+2+2 trake (Brankov+Gazela+Ada) a Gradski prevoz 1+1+1+1 (Brankov+stari+novi zeleznicki+ada).

Sto se uskog grla kod zeleznicke tice, to je stvar saobracajne policije ili betonskih bastica. Tramvaj ionako ima zasebnu trasu samo sto je automobili ne postuju. Ukidanjem automobilskog saobracaja na starom mostu usko grlo ce se ionako rasteretiti a kamioni iz luke imaju poseban rezim saobracaja to jest smo u odredjeno doba dana u konvojima opsluzuju luku. Pandur ili beton/klin i resena stvar.

djordje*******g":gkznsudl je napisao(la):
Ne mozete pribegavati tako radikalnim merama u gradu u kome ne postoje jasne alternative!

Pa najveci problem je upravo Karadjordjeva a ona ce biti resena kada se:

1-napravi most Vinca

2-Kada se izmesti autobuska stanica

3-KAda se vecim delom izmesti zeleznicka stanica

Jedina alternativa saobracajnom kolapsu u Beogradu je smanjenje broja vozila to jest razvoj gradskog prevoza, dzaba nam novi mostovi.
A da bi se to postiglo potrebne su ponekad trenutno bolne mere.
Puno se ljudi zalilo kada su uvedene zute trake, sada one postoje i sluze svojoj svrsi. Treba nastaviti dalje. Nije to kampanja protiv automobila vec za gradjane. Svaki gradjanin mora imati pravo na pravu alternativu: licni automobil ili gradski prevoz. Ko bude isao pouzdanim prevozom stici ce na vreme na odrediste, ko bude isao kolima camice komforno u zastoju uz muziku i cigaru. Sve je stvar izbora, samo taj izbor mora da postoji, narocito sto svi mi finansiramo i puteve i gsp kroz gradske namete.

BG:voz sa jakim taktom, pouzdan tramvaj, zatim par autobuskih linija koje saobracaju iskljucivo zutim trakama od pocetka do kraja i eto dobrog pocetka.
 
trialin to dok ne crkne do kraja to se nece povlaciti uz saobracaja, veruj mi moj :kum: i njegove kolege su 90-tih vozili nesipravne tramvaje bukvalno su ucili i vozili putnike na neispravnim tramvajima.
 
zidar":c0bo6q47 je napisao(la):
Stigli novi CAF-ovi, nista novo u sustini, tramvaj kao tramvaj, kapacitet neznatno veci od dve uparene katice ali zato komforniji i elegantniji. CAF sam po sebi ne menja nista u funkcionisanju tramvajske mreze ali mogao bi da posluzi za bitnije ciljeve. Isto kao sto je novi mosta na Adi jedinstvena prilika to jest povod da se reorganizuje kompletna mreza GSP, tako je dolazak CAFonja izvanredno opravdanje da se reorganizuje tramvajska mreza.

Sadasnja mreza ima dva glavna nedostatka u infrastrukturi i organizaciji:

Infrastruktura: iako je na vecini trasa tramvaj odvojen od ostatka saobracaja, postoji nekoliko deonica gde dolaze u konflikt - stari most, Resavska, Beogradska i u neku ruku trase gde je tramvaj vozi izmedju kolovoza i trotoara - Vojvode Stepe, Pozeska, Dusanova.

organizacija linija: GSP princip sprovodjenja nekoliko linija kroz istu trasu kako bi se njihovi taktovi sabirali a putnici imali izbor nekoliko destinacija bez presedanja mogao bi da funkcionise u Japanu ali u BGD se konkretno dogadja sledece: Havarija kod Sava Centra = ispadaju iz takta 7, 9 i 13 to jest simultano ostaju bez pouzdanog prevoza 4 kraka tramvajske mreze: Jurija Gagarina/Sajam-Pozeska/Vojvode Stepe/Bulevar.

Nabavka "svemirskih" spanskih tramvaja prilika je da se ti problemi rese. Lakse ce proci reorganizacija pod izgovorom da je to neophodno za nove tramvaje i da time idemo tramvajem u 22. vek.

Poenta je kao i uvek u mojim planovima u planiranju tramvajske mreze na kojoj svaka linija ima trasu odvojenu od ostalih. Time moze da odrzi pouzdan takt, ne smetaju joj kasnjenja to jest poremecaji drugih linija, a havarija na trasi ne pogadja ostale krake mreze. Uz to u slucaju havarije, dispecer preusmerava tramvaje sa samo jedne linije sto je izvodljivo i daleko lakse od preusmeravanja vozila sa 3 ili 4 linije. Prebacivanja tramvajskih vozila na 4 linije omogucava na njima takt 3/4 minuta cime presedanja postaju prihvatljiva. Pitanje je da li hocemo direktno putovanje na svakih 10 min uz mogucnost da vozilo uopste ne dodje jer je mreza nepouzdana ili putovanje sa presedanjem ali prosecnim cekanjem 2 minuta, i to bez greske.

Sta nam je ciniti:

Postaviti sve CAF tramvaje na liniju 7 i proglasiti je za primer buduce tramvajske mreze. Skloniti sve ostale linije sa trase 7., uspostaviti takt 4min, zatvoriti stari most za automobilski saobracaj, zatvoriti Resavsku za automobilski saobracaj, postaviti papucice na raskrsnice kako bi tramvaj uvek imao prednost.
Time dobijamo brz i pouzdan prevoz izmedju Ustanicke-Vuka-Usca-Blokova a novi fensi tramvaji su tu da opravdaju zrtvovane automobilske saobracajnice.

Posto ce transformacija 7. biti ogroman uspeh, prebacujemo CAFove na liniju 10 i pretvaramo Vojvode Stepe u pesacko/tramvajsku ulicu itd.

Na kraju cemo dobiti jasnu mrezu sa 4 brze i pouzdane linije na koje putnici uvek mogu da racunaju.

NB: U ovu pricu se dvojka iz funkcionalnih razloga uopste ne uklapa a njena trasa je ionako pokrivena. Moze se eventualno zadrzati iz sentimentalno-simbolickih razloga sa slabim taktom (>30min) i nekim lepim starinskim vozilima.

52_beograd-tramvaj-x4.png

Ali #nomegusta, nemam ni jednu direktnu liniju za Voždovac! Ni autobusku...
 
zidar da ti kažem da što više razmišljam o tvom planu da mi se više sviđa....

naravno ostavio bi dvojku gde bi neki oldtajmeri od tramvaja saobraćali, na primer đđ, solo švajcarac, breda....
 
ma treba imati sto vise sina,mreze,tramvaja,to je najbolje,malo je ovih 127km sina (otprilike) sto imamo,bilo bi dobro kad bi kroz mnogo veci broj ulica mogao da prolazi tramvaj,od onih autobusa smrdi pola grada... :|
 
Vrh