Šta je novo?

Tramvaji

MilisaV":1q4omwjs je napisao(la):
danas sam se vozio u prikolici gb 1404 koju je vukao švajcarac gb 615. mogu da kažem da je odlično išao i da ga je majstor brzo vozio. izuzetno lepo je prelazio skretanja na raskrsnicama bez cimanja i klaćenja i to čak tamo gde se šine ukrštaju i to sa sasvim pristojnim brzinama. prosto da se čovek zapita kako to da tako matori tramvaji idu tako dobro i tako su robusni a ovi novi cafovi sve nešto svileni i sve im smeta...prosto da se zapitamo što dajemo tolke pare za te kad bi mogli da remontujemo ovo što gsp seče i da uživamo u brzoj, glatkoj i relativno tihoj vožnji.
To isto pitanje su postavili i ostali Evropljani i Švajcarci su se žalili da njihovi novi niskopodni tramvaji jednostavno nisu ni prići po performansama starih tramvaja,svima nešto tu smeta em su sporiji,em škripe,krckaju,nemaju dovoljan protok vazduha i sl.stvari.Razlog zašto su stari tramvaji boljih karakteristika možda leži u tome što su rađeni kao i vozovi,od čelika i viša postolja daju bolje performanse,brzinu,nagib i sl.
 
Novi CAF nema klasična obrtna postolja, pa se i lošije ponaša na šinama. Nego je govorio da je izrađena studia po kojoj bi Bg tramvaji bili 75% niskopodni, ali posedovali neka obrtna postolja i time delimično zadržali dobre karakteristike starih tramvaja

Obrtno postolje KT4 tramvaja:
bauteile-7953.jpg

strassenbahn-cottbus.startbilder.de
 
@Aleksandar,to sam i ja predlagao ranije da nam Česi urade nove tramvaje sa zadržavanjem svih dobrih karakteristika starih ČKD ali sa nižim podom baš kao što si rekao 75%.Jednostavno ako se nešto decenijama pokazalo kao kvalitetan proizvod trebalo ga je samo unaprediti.Dok se vožnjom u Švajcarcima osećate moćno i carski..dok su novi niskopodni tramvaji svi iznutra bezlični ,staklo pa opet staklo itd. :kafa:
 
било би супер кад би нпр Гоша и још неке наше фирме направили полу-нископодне трамове за БГ :D
 
Somi303":xr5kuj8c je napisao(la):
било би супер кад би нпр Гоша и још неке наше фирме направили полу-нископодне трамове за БГ :D

Češkoslovački remontni zavodi su razvili mali milion varijanti za budženje i obnovu ČKD tramvaja i teoretski u kooperaciji sa njima Goša bi od naših rashodovanih katica mogla da napravi bukvalno šta god nam padne na pamet, verovatno ima i varijanta da katicu na harmonici rastave na pola i u sredini umetnu niskopodni deo. Neki budući gradonačelnik pre bi trebao da pokuša tako nešto nego da naručuje trodelne CAF-ove...
A možda nikada ne bismo ni morali da kupujemo CAF da ČKD nije propao, godišnje su pravili 1000 tramvaja za SSSR a onda je sve stalo i gigant se pod teretom finansijske dubioze urušio. Beogradske katice 401-420 su zadnje ikada napravljene. Devedesetih je ČKD razvio niskopodni tramvaj, urađene su valjda samo 4 kompozicije za Prag dok nije došao stečaj. Na likvidaciji je sva prava na modele ČKD tramvaja kupio Siemens, sa jasnim ciljem da proizvodnja i razvoj budu zauvek zaustavljeni, kako ih istočnoevropska konkurencija u tramvajima ne bi na duži rok pojela, kao što istočni autobusi i trolejbusi osvajaju tržište...
 
Но, добро де, зато и служе пробни трамваји, да се на њима испроба, колико се могу оптеретити. Сад знамо да не могу много те их не ваља слати у шпиц шпица. Плус, забрањен улазак путницима који носе више од две вреће песка :)

Разлог зашто модерни трамваји не возе као раније је исти као и зашто ће нови Волво да се поквари пре од оног из 1980-их као и онај због којег се фармацеутске компаније више баве прелепљивањем патената и пилулама за ерекцију него прављењем нових лекова за праве болести, а тај је да фирмама управљају менаџери а не стручњаци из те области (инжењери-машинци-фармацеути-итд). Менаџерска памет ће све да направи ефикасније, улицканије, јефтиније, да се боље прода - ал’ обично не и боље. Ал’ на Београду је да плива у задатој понуди трамваја - не можемо ми ту нешто да променимо.
 
У Сарајеву су у средину убацили нископодан део, али мислим да нису трамваји као наши и мислим да је то глупо. Степеницама силазиш у тај део и ружно је :D Ја ћу бити презадовољан да Гоша ремонтује све остале ка(н)тице као оних 30 :D
 
Ремонтоваће Гоша ФШВ ако буде жива.
 
Jao kakvi su smaraci a taman sam se u nedelju nameracila da idem na Zvezdaru i cvrsto resila da cu da idem novim tramvajem... Grrrrrrr, uvek mi poremete planove...

Inace u nedelju nece biti ni struje u blokovima, znaci fantazija :laugh:
 
bauteile-7953.jpg

Коначно могу да питам јер имам слику :)
Шта је и зашта служи ова дугуљаста "плочица" између предњег и задњег точка на овом обртном постољу :D
 
Jutros u CAF-u sam se uverio da je zaista besmisleno da se preko ozvučenja najavljuju sva moguća presedanja 2 puta - i onda kada tramvaj krene sa prethodne ka toj stanici, i minut-dva kasnije kada stigne do te stanice koju najavljuje.

Tokom tih minut-dva vožnje između 2 stanice niko nov nije mogao da uđe unutra, pa samim tim su svi čuli najavu već prvi put, nema potrebe ponavljati sve još jednom u tako kratkom razmaku. Dovoljno je drugi put samo objaviti naziv stanice, i to je to...
 
stanislaw":31zdxuwj je napisao(la):
verovatno ima i varijanta da katicu na harmonici rastave na pola i u sredini umetnu niskopodni deo.

постоји та варијанта, и имао сам прилику да се возим истом. прво, споља изгледа врло ружно, друго страшно је не практично због степеница између вагона, и још се на њима ствара велика гужва. једина релативно добра варијанта би била да се од једне катице направе две нископодне приколице и као такве накаче на регуларан трамвај.

едит: још се нисам возио Кафеним. је л' и даље важи онај ред вожње од пре пар страна?
 
Ево и од мене која слика.
Low-middle_tram_in_Tallinn.JPG

zk_27.jpg

zk_28.jpg

139Polnocna_wokolica.JPG

ktnf6bw-X800.gif


Па и није плочица :D Виси изнад шина између точкова.
Septa_PCC_car_truck.jpg
 
JohnnyLee":144jgn86 je napisao(la):
едит: још се нисам возио Кафеним. је л' и даље важи онај ред вожње од пре пар страна?

Važi samo pitanje da li može da stigne na svako vreme. Uglavnom je to vreme pa + jedno 10-20 minuta :) Ili uzmi prati kamere na naxi i mondu sajtu pa kad ga vidiš znaš gde je i znaš kako i gde da ga uloviš :)
 
Šinska kočnica se koristi u vanrednim situacijama. Ta kočnica poseduje elektromagnet i ta ploča se pri aktiviranju elektromagneta zalepi za šine čime bi trebala hitro da zaustavi tramvaj! Aktiviraju se kada se pritisne taster "kočnica za slučaj opasnosti" ili kada se nožna papučica nagazi do kraja. U redovnim okolnostima koriste se električne (elektrodinamičke) i kardanske kočnice.

Somi303":2u6c4qpu je napisao(la):

Ovo nije exKT4 :D
 
Зато трам онако "забоде" кад стисну ону кочницу :D
Извињавам се на погрешној слици :)
 
е то је боље да се накачи на наши катицу, а не да се од ње прави неки хибрид. фала богу имамо доста возила која се не користе а од којих би ово могло да се направи
 
Koliko uhvatih gsp ima 179 tramvaja.

To je znatno manje od pominjanih 250 komada
 
Vrh