Šta je novo?

Tramvaji

Uopste mi nisu jasni ti pileci mozgovi koji se bave "kapitalnim projektima", a sitnice im stalno promicu. Postavljanje dodatnih skretnica moze da olaksa i ubrza saobracaj, jer saobracaj moze da se preusmeri ako su neki radovi u toku ili ako dodje do zastoja. Ovako citave linije iskacu iz opticaja, jer ne postoji alternativni pravac. Ko zna, mozda je to jeftinija varijanta. :p
 
vucko":1m84iroa je napisao(la):
ko zna kada jer moraju da rekonstruisu celu ulicu i seku svo drvece celom duzinom,taj drvored je x puta gori od onog iz Bulevara.

Znaci tom trasom novi tramvaj nece proci ni 2013
 
Da su malo mozgali, mogli su NBG i Bulevar da rekonstruisu tako da njim amogu da saobraćaju vozila sa dve upravljačke kabine i vratima na obe strane. Tako ne bismo imali gliste na Ustaničkoj čega se svi plaše, uz neke usputne skretnice bi tramvaji mogli da saobraćaju do pola bulevara ako je, od pola na primer, pukla cev ili ulegao kolovz "malo"... Ali to bi išlo uz onaj koncept da samo 7 ide po NBG i na Bulevaru, pa bi peroni mogli biti i po sredini čak
 
Da su tako razmisljali, problem Vojvode Stepe bi bio mnogo laksi, jer bi sine mogle da se prebace u sredinu, a stanice izmedju sina. Slicno je i sa 27. marta/Kraljice Marije/Dz. Vasingtona/Dusanovom.
 
Jeste da imamo jedan sistem i da se ne može odmah preći na drugi, ali obično je između prelazaka neki hibrid, kao što se negde, kao u sofiji, kombinuje uski i široki kolosek. Koliko se samo otvara mogućnost za podzemne okretnice onda... Da šestica uroni u zemlju kod Trga N. Pašića i okrene ispod Bezistana, i da se to ne zove metro nego TRAMVAJ 6.

Čak bi i KT4 tramvaji mogli uz neku modifikaciju tako da funkcionišu, probiju se vrata s druge strane, upare se u suprotnim smerovima i eto
 
Да, само што у том случају можемо да се поздравимо са метроом за сва времена...
 
Wile E. Coyote":2lrb2e29 je napisao(la):
Да, само што у том случају можемо да се поздравимо са метроом за сва времена...
Naprotiv!!!! U tom slucaju mozemo da racunamo na brzi metro, jer stanice mogu da budu udaljenije, a na povrsini ce se tramvaji brze kretati, jer ce moci da im se obezbedi veca nezavisnost kretanja, pa se ce do najblizih stanica metroa brze stizati. U krajnjem slucaju, metro se i nece poklapati sa sadasnjom mrezom tramvaja.
 
lento":3ei7nebn je napisao(la):
Mislim da upravo to o cemu pricas postoji u Milanu i jos negde u bivsoj Istocnoj Nemackoj. Juce sam video slike na railfuneurope.net.

http://www.railfaneurope.net/pix/it/trams/Milano/interurban/milano192_dk037617.jpg

трамвајски систем у Будимпшети је са вратима са обе стране, у Прагу има пар таквих линија, лондонски Трамлинк исто, трамвај у Барселони, Паризу, има доста примера са вратима са обе стране
 
JohnnyLee":2b9tqmrb je napisao(la):
lento":2b9tqmrb je napisao(la):
Mislim da upravo to o cemu pricas postoji u Milanu i jos negde u bivsoj Istocnoj Nemackoj. Juce sam video slike na railfuneurope.net.

http://www.railfaneurope.net/pix/it/trams/Milano/interurban/milano192_dk037617.jpg

трамвајски систем у Будимпшети је са вратима са обе стране, у Прагу има пар таквих линија, лондонски Трамлинк исто, трамвај у Барселони, Паризу, има доста примера са вратима са обе стране

Koliko sam ja razumeo Mateju, govorio je o tome da se ubace vrata na drugu stranu postojecih tramvaja, bez dodavanja upravljacke kabine na drugom kraju tramvaja i kuplovanjem dva takva tramvaja da se prakticno dobije dvosmerna kompozicija.

U vecini gradova sa standardnim tramvajskim kolosekom (1435mm) postoje dvosmerni tramvaji zato sto nije potrebno da se gradi okretnica, koja bi imala veliki precnik.
 
Wile E. Coyote":2fikggnc je napisao(la):
Да, само што у том случају можемо да се поздравимо са метроом за сва времена...

Pa zašto da se pozdravimo, o su male modifikacije postojećeg sistema. A ako može da se poveže Bulevar sa Terazijama uz male izmene, zašto da ne? OK, ne želimo LRT, ali ne želimo ni da ostanemo bez tramvaja, ne znam zašto svako ukopavanje i svaku sličnost sa LRT-om povezujete sa metroom.

Inače, metro, po meni, ne bi trebalo da ide bulevarom, već preko Crvenog Krsta, otprilike kao trole, pa da se završi na Ustaničkoj... A i ako bi išao Bulevarom, onda bi trebalo jako malo stanica da ima duž njega, na svake 2 do 3 tramvajske jedna M.
 
lento":2iqrbayi je napisao(la):
Wile E. Coyote":2iqrbayi je napisao(la):
Да, само што у том случају можемо да се поздравимо са метроом за сва времена...
Naprotiv!!!! U tom slucaju mozemo da racunamo na brzi metro, jer stanice mogu da budu udaljenije, a na povrsini ce se tramvaji brze kretati, jer ce moci da im se obezbedi veca nezavisnost kretanja, pa se ce do najblizih stanica metroa brze stizati. U krajnjem slucaju, metro se i nece poklapati sa sadasnjom mrezom tramvaja.
Напротив!!! У том случају би паре отишле за трамвај, а не за метро!
Матеја Бељан":2iqrbayi je napisao(la):
Pa zašto da se pozdravimo, o su male modifikacije postojećeg sistema. A ako može da se poveže Bulevar sa Terazijama uz male izmene, zašto da ne? OK, ne želimo LRT, ali ne želimo ni da ostanemo bez tramvaja, ne znam zašto svako ukopavanje i svaku sličnost sa LRT-om povezujete sa metroom.
Не желимо да останемо без трамваја, али све то што се предлаже, много кошта. Дакле, прво метро, па онда трамвај.
 
Ja bi trojku iskoristio da razvaža putnike ne željeznici od Beograd Glavne do Rakovice, pošto taj potez tramvaj prelazi dva puta brže nego voz!
Nisam siguran da li bi se uopšte dvije Katice mogle kuplovati tako da jedna ide unapred, a druga unazad, a probijanje vrata sa obje strane i dodavanje upravljačnica nije mali posao.
Najeftinijim poslom za poboljšanje protočnosti tramvajskog saobraćaja u BG mi se čini rušenje svih tzv. tržnih centara koji se nalaze na pojedinim "okretnicama" i pretvaranje rečenih "okretnica" u prave okretnice (pre svega Ustanička i Banjica).
 
Wile E. Coyote":o19wy7zp je napisao(la):
Не желимо да останемо без трамваја, али све то што се предлаже, много кошта. Дакле, прво метро, па онда трамвај.
:kk:

tramvajska mreza nije toliko losa kao takva, treba je samo ubrzati:

- senzori koji daju prednost tramvajima na raskrsnicama
- Resavska i tramvajski most samo za GSP
- ukidanje nekoliko stanica kako bi se povecao interval i ubrzalo putovanje

i naravno nezavisne linije radi pouzdanog takta

time bi vec imali sasvim solidan sistem, a ako treba trasa da se menja ili produzava ja sam prvenstveno za @stf-ov predlog prebacivanja sina iz Beogradske u Kralja Milutina, radi rasterecenja kruznog toka na Slaviji, uz dodao bih ukidanje skretanja na Bulevaru.

Kada se napravi prva metro linija Vuk-NBGD stanica, prihvatam produzetak trase od Banovog Brda do Ceraka/Belih Voda (ko zna da li ce ikada metro do tamo doci)


u teskoj smo situaciji, naravno da bismo hteli da razvijamo tramvajsku mrezu a jos vise volimo da pricamo i mastamo o tome, ali sa druge strane posto smo ubedjeni da je Beogradu metro neophodan ne zelimo da ostvarenje tog projekta dovedemo u pitanje promovisanjem nekog drugog, narocito sto bilo koje sirenje tramvajske mreze priziva avet LRT-a kao lakseg i jeftinijeg nazovi resenja za saobracaj. Cista sizofrenija :rant:
 
Koliko sam danas pročitao u 24sata jeste da će prva metro linija biti potpuno nezavisna i ići će od ustaničke do zemuna . Izgradnja bi počela 2013 a sve tri linije (koliko ih je ukupno planirano) biće završene do 2033 godine...
 
Opet se vraćam na trojku. Da li bi ti Wile E. Coyote pre rekonstruisao trasu trojke ili uložio u prvu stanicu metroa?
 
Tu trojku koriste 100000 X manje ljudi koje bi koristilo metro realno ..
 
Pa i nema zurbe.... A CAFova taman ima (bice) dovoljno za 7micu i buducu 13ticu. Tek ako budu narucivali jos, bice hitno da se rekonstruisu sine na 3ci, krugu dvojke i ka Banjici.
 
Sledecu ulicu koju ce raditi je vojvode stepe pa karadjordjevu.

Caf tesko da ce slati na 3ku jer nema puno putnika a interes grada je da se sto vise izreklamira.
 
zidar":3s585511 je napisao(la):
time bi vec imali sasvim solidan sistem, a ako treba trasa da se menja ili produzava ja sam prvenstveno za @stf-ov predlog prebacivanja sina iz Beogradske u Kralja Milutina, radi rasterecenja kruznog toka na Slaviji, uz dodao bih ukidanje skretanja na Bulevaru.

Koje skretanja bi ukinuo na Bulevaru? A sta bi se u tom slucaju desilo s prugom u Beogradskoj od Pravnog do 27. marta?
Kada se napravi prva metro linija Vuk-NBGD stanica, prihvatam produzetak trase od Banovog Brda do Ceraka/Belih Voda (ko zna da li ce ikada metro do tamo doci)

Metro ne iskljucuje tramvaj, vec naprotiv jedan drugog dopunjavaju. Metro sigurno nece imati stanice na istoj razdaljini kao tramvaj, tako da ce tramvaj prevoziti putnike izmedju stanica metroa.

Ako se gradnja metroa uslovi potpunim prestankom razvoja ostalih vidova, naci cemo se u situaciji da ce samo oni koji zive na trasi metroa imati koristi od metroa, a ostali ce morati da se voze jos gorim saobracajem nego sada. Pitanje je i da li bi tada bilo dovoljno putnika za metro. :bash:
 
Матеја Бељан":1wyljgy1 je napisao(la):
Opet se vraćam na trojku. Da li bi ti Wile E. Coyote pre rekonstruisao trasu trojke ili uložio u prvu stanicu metroa?
Наравно, уложио у прву станицу метроа.

Али да се вратимо на почетак: не бих ишао трамвајем у 21. век и не бих бесомучно ових година реконструисао све трамвајске шине по граду. Поново узимам пример Софије: они су пре 20 година кренули мало-помало и сада имају оперативну једну линију метроа. Ако ми и даље будемо ширили причу са трамвајем, они ће за 20 година имати оперативан метро, а ми неоперативан трамвај.
 
"Caf tesko da ce slati na 3ku jer nema puno putnika a interes grada je da se sto vise izreklamira."

ili mozda je glupo staviti nove tranvaje tamo gde ce manje ljudi imati korisit od udobnijeg transporta, lakseg pristupa, klime, i dodtne bezbednosti
 
Шпанац мора приоритетно да иде на главне градске линије, да би се што боље "продао" јавности.
 
Vrh