Šta je novo?

Tramvaji

@RockerSVK


Izgleda se nismo baš razumeli.
Ne kažem da je loše što se nabavljaju novi tramvaji niti bilo šta slično.

Ja sam samo izrazio iznenađenje tj nevericu da zaista neko misli da je pametno CAF-u odmah dati posao za narednih 50 tramvaja bez tendera

i još gore da forumaši koji se zalažu za to ne vide neki mali problemčić u tome.

@RockerSVK

Ja sam se pomalio razočarao tramvajima u Bratislavi.Očekivao sam da ima puno novih niskopodnih, ali se izgleda nije ulagalo u to.
Inače, Bratislava mi je veoma dopadljiv grad i sigurno ću ga opet rado posetiti.


Da li znaš nešto o ovom?


Croatian ZET Trams In Bratislava


http://dalje.com/en-croatia/croatian-zet-trams-in-bratislava/129486

Zagreb mayor, Milan Bandic, is in Bratislava, where he is discussing the renewal of the capital`s tram system with his counterpart.

Zagreb Mayor Milan Bandic met today with Bratislava Mayor Andrej Durkovski and discussed the co-operation when it comes to renewing their tram system, Bandic`s Office announced today.

Croatian CROTRAM consortium has already been instructed to issue its bid for the reorganisation of the Slovak capital`s tram system.

Bandic presented the current project of trams crossing over the Danube River, which will be accomplished in the next four years, initiating co-operation with experts from both cities.

Durkovski suggested that Slovak experts come to Zagreb and officially visit Zagreb Electric Tram (ZET) and CROTRAM to inform themselves in greater detail about Zagreb low-floor trams, one of the more famous Croatian potential export products.

Bandic and Durkovski have arranged the start of a cultural co-operation between the two capitals at this meeting anent the 15th anniversary of diplomatic relations between the Slovak Republic and Croatia.
Vest je iz 2008
 
ОК, опуштено.:) Експлоатација ће дати одговоре на многа питања. Што се тиче прича о трмвајима у Братислави, било је ту свега, од Шкоде, Сименса до Кро(У)-Трама, али све је остало само на папиру новина и разних (де)ме(н)дија. Слушам свашта последњих 20 година, али најдаље се догурало са прављењем "нових" модела у ПАРС Шумперк (Чешка) на платформи старих ЧКД К2 (читај ПЦЦ), од којих су последњи дошли на пролеће 2009 године. Дакле високоподност 100%. И још да то не буде мало, град се 2010 стравично задужио због куповине нових аутобуса и изградње хале за СП у хокеју ове године. Хоћу да видим, од којих пара ће се након изградње пруге до Петржалке купити ти фамозни трамваји. Иако градски превоз не користим, братиславском тролејбуском и трамвајском систему треба хитна модернизација, због реномеа самог града. Но немам ја разлога да пљујем град, земљу и нацију због тога, што деценије гледам те чекадејце. У аутобусима се направио велики помак, а за остало, ће видимо. Иначе, увек добродошао у Братиславу и надам се, да ћеш овај град посећивати што чешће:)
 
Tacno je sve to sto je nbumbic napisao. CAF spada slobodno mogu da kazem u trecerazredne proizvodjace sinskih vozila. Zna se koji su najbolji. Dosta toga je CAF radio u kooperaciji sa drugim fabrikama (uglavnom Siemens).
Tramvaji super izgledaju, drago mi je da konacno dobijamo nove tramvaje i slazem se da je potrebna unifikacija voznog parka, ali, tehnologija se stalno menja i mozda ovo vozilo nece biti moderno u narednih 10 goina, mozda ce se pojaviti neke nove potrebe za beogradski tramvajski sistem. Onda se mora na vreme zameniti citav vozni park, a to kosta. I ko ce to da plati, tj. da otplacuje? Opet cemo se zaduzivati. Izjava GSP celnika da ce do 2020 potpuno promeniti vozni park je nerealna, da kazem neozbiljna.
Prvo neka GSP promeni nacin poslovanja, jer ako nastave da odrzavaju vozila kako ih inace odrzavaju, CAF-ovi tramvaji ce se brzo raspastati, mozda brze nego Katice.
 
CAF trećerarzredni proizvođač? Mislim da grešiš,pogledaj koje su sve Metroe opremili a stalan su isporučilac za Londonski Metro i železnicu...zna se da Englezi traže extra kvalitet za svoje gradove..a ako bi nastavili sa isporukom još 50 tramvaja za Beograd bilo bi to logično jer su oni razvili poseban model za uslove Beograda i proizvodnjom velike serije teško da iko može da im konkuriše posebno cenom, a imati ujednačeni tramvajski vozni park je najbolje i zbog održavanja uostalom Siemensovi tramvaji za razliku od vozova su se pokazali kao nepouzdani u Budimpešti je bilo problema koliko se sećam dok za najnoviji Avenio kažu da je čudo tehnologije e to nije za Beograd,, :kafa: I još nešto vreme tendera prolazi vreme pogodbi dolazi jer svetska ekonomija ide u tom pravcu, baš kao što se u svetu izgradnja Metroa dogovara međudržavnim ugovorima.. :kafa:
20070920065612_Barcelona03_6000.jpg
20061019102852_bruselas01.jpg
20050526051019_01m8000.jpg
20050504110028_roma01.jpg
20050317121935_101.jpg
20101015015106_metro_nuevadelhi_G.jpg

CAF;Barcelona,Madrid,Rima,Brisel,Vašington,New Delhi...i mnogi drugi kako za LRT tako i Tramvaj do super brzih vozova..
 
Ne kudite konja koga još niste jahali.... videcemo na prvom primerku... mada je cudno da nismo prvo pre zakljucenja ugovora isporbali jedan po Bgdu, pa tek onada naručili toliki broj ...čudno ...

Drugo nedavno na temi Slavija pao je vrlo dobar predlog o dogradnja krace trase kao sto je u Resavskoj radi rasterecenja trga,
a na ovoj temi gde i jeste pravo mesto o tramvajskom saobracaju ni slova o tome...
 
Wile E. Coyote":171aa4vd je napisao(la):
GOJE":171aa4vd je napisao(la):
Wile E. Coyote":171aa4vd je napisao(la):
Фали сточић! :laugh:
Kako fali, eno ga na samom kraju, na izvlačenje, pobogu. Elegantno.
Јеси ли сигуран да је то сточић? Мени изгледа као поклопац од неких релеја.
Moraću svoje ironične napade da planiram malko bolje..... :lol:
 
amm8990":tvzqzmjp je napisao(la):
Ako budu kupovani, u sledećoj instanci će nam verovatno biti potreban i kratki model.
Не би требало да буде проблем развити модел са једним или два зглоба из овог модела. Већи би проблем био обрнута ситуација.
 
GOJE":khatfu47 je napisao(la):
Wile E. Coyote":khatfu47 je napisao(la):
GOJE":khatfu47 je napisao(la):
Kako fali, eno ga na samom kraju, na izvlačenje, pobogu. Elegantno.
Јеси ли сигуран да је то сточић? Мени изгледа као поклопац од неких релеја.
Moraću svoje ironične napade da planiram malko bolje..... :lol:
:lool: +1
 
Па јасно је да би ЦАФ на следећем тендеру предложио нижу цену него на првом, Разлог би био, тај, што су морали да адаптирају модел на ужи колосек, са само једном кабином, и вратима на само једној страни.

Значи, већ имају пројекат трама, а то доста смањује трошкове, а тиме и цену.

Све ово, наравно, само уколико се покаже као добар, у шта н сумњам.
 
+ ne zaboraviti da na novom tenderu jedino CAF može odmah isporučiti model za Beograd, svim ostalim proizvođačima bi bilo potrebno minimim 18 meseci da razviju model za Beograd+ test,isporuka realno gledano nemaju šanse...realno je da će CAF samo nastaviti isporuku već razvijenog modela s obzirom na još min 50 kom. po verovatno nižoj ceni..baš kao što ni Zagrebu ne pada napamet da kupuje tramvaje drugog proizvođača do Končara..a isporuka za Bratislavu ..ne verujem zato što smo sada valjda svi shvatili da smo veoma mali da bi nudili svoje proizvode bilo kome pored jednog Siemensa,Caf-a,Alstoma..a mesto koje je možda mogao da zauzme Končar je već zauzela Poljska "Pesa"
 
2012":26xqbyz0 je napisao(la):
CAF trećerarzredni proizvođač?
Mozda sam se grubo izrazio. Mislio sam na ovako nesto, da postavim proizvodjacena mesta:
1. mesto: Alstom, Bombardier
2. mesto: Siemens
3. mesto: CAF, Ansaldobreda, Skoda
2012":26xqbyz0 je napisao(la):
a stalan su isporučilac za Londonski Metro i železnicu...zna se da Englezi traže extra kvalitet za svoje gradove..
Tacno...to su Bombardier i Alstom, ne CAF
Ukratko, zelim puno srece i uspeha novim tramvajima. Trebace im.
 
Cuburac93":2n2wdk42 je napisao(la):
e me lozite da je Bratislava kupila od hrvata tramvaje
Ако Братислава буде куповала нове трамваје (а то сада није реално), највероватније ће бити Шкоде, мада може бити свачега у тендеру.
----
А само да напоменем око Сименса, "интернет-стручњачка" јавност у Братислави их нешто много задњих година не хвали претерано. Ја бих могао овај модел КАФ да замислим и у Братислави, али највероватније због уских контаката између Словачке и Чешке ће се наручувати Шкоде. Ако буде било назнака тендера, јављам овде.
 
Da realno to sa Škodom,ali nedavno je Varšava kupila vozove za Metro od Siemensa i Metrovagonmasha iako je Škoda bila na tenderu, tako da ni regionalna saradnja ne znači mnogo pred velikim igračima..
 
@nbumbic ako mene pitaš ja ne bih ni kupovao nove tramvaje. A kad smo ih već kupili, unifikacija je potrebna.
 
2012":3btlbhz5 je napisao(la):
Da realno to sa Škodom,ali nedavno je Varšava kupila vozove za Metro od Siemensa i Metrovagonmasha iako je Škoda bila na tenderu, tako da ni regionalna saradnja ne znači mnogo pred velikim igračima..
Ја највише преферирам Бомбардије али мене нико не пита:)
 
Ko bude najbolje "lobirao" taj će dobiti posao, a to najbolje rade veliki.. ;)
 
Ја знам, само што овде у Братислави су се у већини случајева намештали тендери да победи чешки произвођач. Видећемо.
 
Čisto zbog ličog ne poznavanja tramvajske tehnologije ,
da li je moguce da između železničkih šina da se ugrade i tramjvaske šine
na primer stari železnički most preko Save ili Pančevački most ...
različita visina i širina šina isključuje smetnju a betosnski pragovi za te deonice mogu da prime usađivanje tramvajskih....
možda dodatni akumulatorski pogon bi tu ,,kratku,,deonicu mogao da izgura bez pantografa (kao trolejbus) ...SF..? :)
 
само треба да се ставе ужи колосек, висина је добра. видео сам напољу да трамваји користе железничке шине. само је главни проблем различита волтажа (600-700В за трамваје и 25кВ за возове)
 
Kuku sta uradise ovi.... strasno
Ja se slazem sa tobom RockerSVK bolje skode nego one hravte da uzimate.... teli oni nama da uvale......
Hvala bogu da smo kupili Spance... oni su kvalitetniji od hrvatski....
E da li neko zna gde ovi istovaraju tramvaje kod nas u Beogradu
 
Pre se to radilo u Topčideru... jedva čekam prvi...... sa fotki izgleda tako svemirski.....
a bilo bi lepo da između njih zuji i neka ..antika,, ćisto zbog arome
 
Колико се сећам разних расправа по разним форумима, због дужине-ширине-питајбогачега рампе у Топчидеру неће моћи да се истоваре тамо.
 
boca-ica":gq5pd6ws je napisao(la):
Čisto zbog ličog ne poznavanja tramvajske tehnologije ,
da li je moguce da između železničkih šina da se ugrade i tramjvaske šine
na primer stari železnički most preko Save ili Pančevački most ...
različita visina i širina šina isključuje smetnju a betosnski pragovi za te deonice mogu da prime usađivanje tramvajskih....
možda dodatni akumulatorski pogon bi tu ,,kratku,,deonicu mogao da izgura bez pantografa (kao trolejbus) ...SF..? :)
JohnnyLee":gq5pd6ws je napisao(la):
само треба да се ставе ужи колосек, висина је добра. видео сам напољу да трамваји користе железничке шине. само је главни проблем различита волтажа (600-700В за трамваје и 25кВ за возове)
Moze, ima mesta izmedju koloseka standardne sirine (1435 mm) postaviti i metarski kolosek, a moze i unutar da se postavi treca sina, kao kod mene u Pertu, (tamo su u pitanju 1435 i 1067 mm)
Evo dokaza slika sa Wikipedije
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/GaugeStandardMetreCentre.svg
Postoje i dvosistemski tramvaji koji koriste oba napona, upravo namenjena da koriste napon gradske mreze i zeleznicke mreze, (npr. Karlsruhe, Saarbrücken), ali su takvi tramvaji izuzetno skupi.
 
Vrh