Šta je novo?

Tramvaji

Dovoljan je video nadzor,privođenje od strane komunalne policije i kažnjavanje novačno ili koristan rad ribanje toaleta..
Komunalna policija u saradnji sa gradom mogla imati redovnu patrolu na šinama,poseban tim ljudi za bezbednost u javnom prevozu jer ako recimo policija leti može da patrolira adom na biciklima ili skuterima, javni prevoz bi zaista mogao dobiti svoj bezbednosni centar to je dobra ideja,kombinacija video nadzora sa patrolama na šinama..a koja bi se odnosila na tramvaje i gradsku železnicu a kasnije i Metro..
 
"nego,jel primetiste da tramvaj nije 100% niskopodan jer ima stepenik nazad gde su ona 4 sedista?" - to je bina, kad udje lik sa harmonikom/violinom/trubom :violina: :D
 
Tramvaji odlicno izgledaju :kk:

Cak se i spominje narucivanje 50 novih, nakon sto ovi budu izruceni. :vops:
 
GOJE":2z7qgl50 je napisao(la):
Wile E. Coyote":2z7qgl50 je napisao(la):
dziggy":2z7qgl50 je napisao(la):
Фали сточић! :laugh:
Kako fali, eno ga na samom kraju, na izvlačenje, pobogu. Elegantno.
Јеси ли сигуран да је то сточић? Мени изгледа као поклопац од неких релеја.
nombre":2z7qgl50 je napisao(la):
Tramvaji odlicno izgledaju :kk:

Cak se i spominje narucivanje 50 novih, nakon sto ovi budu izruceni. :vops:
Где се то спомиње? Ако је тако, лепо. :cool:
 
bg259":2fl24gy3 je napisao(la):
"nego,jel primetiste da tramvaj nije 100% niskopodan jer ima stepenik nazad gde su ona 4 sedista?" - to je bina, kad udje lik sa harmonikom/violinom/trubom :violina: :D
Nekome je smetalo što su nazad sedišta. i ja bih voleo da ima prostora za stajanje... Ali verovatno je ispod elektronika. I na remontovanim KT4 ugrađivali su neku kutiju pozadi koja smeta putnicima. Niskopodno je to vozilo, mora negde da postoji prostor za uređaje.
 
amm8990":39fupyns je napisao(la):
dziggy":39fupyns je napisao(la):
a jel se zna hoce li biti glasom i natpisom na displeju oznacavane stanice ?
Firma koja je dobila na tenderu posao implementacije novog sistema naplate karata ima zadatak da i u vozilima posle ugradnje GPS sistema ugradi sistem za obaveštavanje putnika o sledećem stajalištu, verovatno glasovno! Sva odgovornost nefunkcionisanja sistema će biti u nadležnosti te firme tj. KentKarda ili kako se već zove.

ups ipak jeste... pa secam se da je u ovim katicama bilo jedno vreme zenski glas je izgovarao naziv stanice , al to je bilo samo 2 puta
U remontovanim Katicama je postojao takav sistem, ali se zanisvao više na dobroj volji vozača, jer je morao aktivirati takav sistem, a zatim posle svakog kretanja pustati najavu sledeće stanice. Naravno to nije bila obaveza, pa je to ubzro izbačeno... Novi sistem razglasa će biti u vezi sa GSP sistemom, pa će na osnovu njega reprodukcija ići automatski.
hvala.

sve u svemu mogu reci da sam na kraju zadovoljan, ali dok ga ne probamo nista ne znamo :)
 
а што да расписују тендер, само потпишу нови уговор са КАФ-ом ако буде све ок
 
Управо тако. Можда буде и неки попуст на количину, бар се неће бламирати као са оном клацкалицом "Кончар или КАФ".
 
Тако је, ово би могла бити сјајна сарадња између Београда и Сарагосе, као некада између Београда и Прага. Ако се трамваји покажу, нека наруче још КАФова и готово. Да је унифициран возни парк барем за троле и трамваје, кад у аутобуском сегменту већ мора постојати то велико шаренило.
 
Ako budu kupovani, u sledećoj instanci će nam verovatno biti potreban i kratki model.
 
JohnnyLee":2l0dez8b je napisao(la):
а што да расписују тендер, само потпишу нови уговор са КАФ-ом ако буде све ок
Pa mora to po zakonu...
 
Tenderi moraju postojati i zakon se mora postovati

Da imamo tendere dobili bi bolje buseve i poceli bi da prave kvalitetnije Ikarbuse a ne da grad kupuje te nesretne.
 
Nisam rekao da mislim da je tender najbolji, nego da je to velika prepreka opštijeg pravnog akta Republike, i da je teško promeniti je zbog potreba unificiranja voznog parka, ako nije tako ispravite me, nisam čitao te zakone. Direktore?
 
Sve javne nabavke moraju ici preko tendera bas zbog smanjenja mogucnosti za malverzaciju.

Sta ako na iducem tenderu se pojavi neki ponudjac koji ima bolji tramvaj a i manje kosta?Ali mi smo odlucili da kupimo CAF zbog unifikacije i oni nam recimo zviznu vecu cenu,nasi politicari to opravdaju,drpe neke parice u dzep i svi srecni.Razumes sta hocu reci?
 
Istina je da tendera mora biti, ali moramo imati u vidu da je projektovanje ovog tramvaja trajalo jako dugo, te da u uloženi veći napori da se uradi ovaj prototip, što znači da iskustva mogu da utiču na sledeću seriju. Kasnije uniformisanje voznog parka olakšava i njegovo održavanje, ne znam na koji način, ali primetih da većina evropskih gradova posle početka kupovine novih tramvaja od jednog proizvođača nastavlja tu tradiciiju.
 
Ako sam u pravu: nije moguće prekršiti opšti pravni akt koji važi na nivou Republike. Ja ne znam da li Vlada ima mogućnosti da donosi neke uredbe kojima se izuzimaju neke nabavke. Ako ima, mi nismo pravna država.

To ne znači da se ne slažemo svi (verovatno) da bi trebalo tragati za načinom da se ceo tramvajski vozni park unificira.
 
Mislim da je dovoljno pri sledecem tenderu caf-u dati dodatne bodove pri odredjivanju "najpovoljnije/najbolje ponude", ako se prijavi naravno
 
Pa kod nas tender nije problem namestiti, primer kupovine autobusa :D
 
Ja mislim ovako, ali ozbiljno, to je jedini način: nametnuti nemoguće uslove, tipa, identičan spoljašnji dizajn uz minimalne izmene. I to će se isplatiti samo CAF-u
 
Izvinite na grubosti.

Ne mogu da verujem da zaista neko misli da je pametno CAF odmah dati posao za narednih 50 tramvaja bez tendera
Još manje mogu da verujem da ozbiljno raspravljate kako namestiti tender.

Zar ne vidite neki mali problemčić u tome?

I ne, ne mislim na problem zakonitosti.


Ljudi, pa taj CAF-ov tramvaj nije ništa posebno u Zapadnim zemljama pa da se tako primate na isti.
Drugo je što je on za nas, zbog ratova i siromaštva, epohalni korak.

Iskreno, i ja se prilično radujem njima, no ipak sam svestan da su:
npr. Turci imaju slične tramvaje već jako dugo.

Ovoliko naše oduševljenje tim tramvajem samo pokazuje koliko smo zaostali od 1991. pa na ovamo.
 
Па мора се већ једном однекле кренути, ил' ћемо још можда наредних 20 година кукати како је било добро пре 91е, а? А уопште у овом сегменту Београд неће бити тако лоше на томе, у Братислави нема ниједног нископодног трамваја и последњи апдејт модела (т.ј. почетак набавке ЧКД Т6А5) је почео 1991-92 године. Не знам када ћемо ми расписати тендер на нове трамваје, пре 2013 године тешко. Дакле сада није место овде за кукњаве. Или ће Београд већ једном кренути напред, или ће заувек остати заглављен у 1991, нема средње варијанте.
 
Vrh