Šta je novo?

Tržni centar i hotel u Rajićevoj - [ 57.000m2 ]

file.php

@pantograf

Kako mozes da tvrdis da je ovo dobro uklopljen objekat, zanemarimo cak i estetiku, gledajmo samo visinu i oblik. :notok:
 
Али зашто да занемаримо естетику? Како год да га окренеш не ваља.
 
U slabašnu odbranu te strane ka Pariskoj, to je tek trećina zamišljenog objekta. "Štrčanje" bi svakako bilo manje da je izgrađen ceo potez od Uzun Mirkove do Biblioteke. Ne bi bio manje kontroverzan - to svakako - ali bi manje "iskakao".

Ono što Panta želi da kaže, a sa čim sam saglasan, jeste da u širem kontekstu objekat u Rajićevoj nije napravio neku veliku pometnju, kako se to tvrdi. To se npr. odnosi na vizuru sa reke ili utisak sa pozicije šetača u Knezu.

Inače, u vezi sa izmenama idejnog projekta. Sada je već jasno da svaki idejni projekat u Beogradu u svojoj narednoj fazi ide u "biroe za pojeftinjenje" (u ovom slučaju je to Mašinoprojekt, ali tu su i CEP, Energoprojekt, CIP, Zapp itd). Oni su zaduženi da zamisao arhitekte svedu na meru investitorovog novčanika. Tu kreću one prepravke gde ćeš da "pojednostaviš" fasadu, izbaciš "nepotreban" detalj, "ispraviš" neke krive linije itd. To svima rade u celom gradu, a najizraženije je u "Navodnom Beogradu" gde svaki idejni projekat toliko "unakaze" da mi se čini da strani biroi počinju da se odriču autorstva nad tim zgradama (pošto ih ne stavljaju na svoje sajtove ili ih uklanjaju sa njih).

I u ovako pojeftinjenu i krnju verziju Rajićeve je opet uloženo 80 miliona evra, a to je baš, baš velika lova. Imajte u vidu da je Srbija i dalje relativno rizično mesto za investicije, i da oni koji ulažu tri put mere pre nego što preseku. I to se neminovno odražava na arhitekturu novih objekata u gradu. Najbolji primer je možda Beko, gde su odustali od Zahinog projekta i uprkos raznim teorijama zavere zašto je do toga došlo (javnost ih naterala da se predomisle, diskriminišu Grke itd), razlog je žalosno jednostavan - skoro pola predviđenog budžeta Lamde za Beko (oko 90 mil. evra) bi moralo da se da samo za fasadu Zahinog kompleksa :(
 
@lepi

А погледај како све то одскаче од оног кућерка иза, од Педагошког музеја. Питам се, зашто већ пре 90-ак година у том крају нису градили једноспратнице, нити приземне куће?


Затим, да учинимо један експеримент: станемо на средину Бранковог моста, погледамо лево, ка Рајићевој, па онда десно, ка БВ резиденсиз... И, шта "одскаче"?
 
што каже Хомер, прошетао сам се туда пре пар недеља, и могу да вам кажем да се толико не примећује. штавише, мени уопште и не смета тај објекат, барем из угла пешака у Кнезу
 
Ja razumem i pare i potrebu da se dobije sto vise.
Ali bre pa arhitektu plate da izuvce maksimum i da to uklopi i prilagodi postojecem stanju.

Nije dobar arhitekta onaj koji svoj trenutak inspiracije pretoci u projekat, a izrada istog nije izvodljiva zbog novca. Taj momenat da se izvuce makisimum iz postojeceg stanja i okvira sto onih koji daju investitiri, sto onih koje daje okolina je zapravo ono sto treba da krasi nekoga ko se drzne da projektuje na ovakvoj lokaciji.
A to sto ne strci u pogledu sa brankovog mosta je samo dobar momenat da eto bar odatle nije ruzno i nikako ne moze da opravda projekat.
 
Ako ova tvorevina nije promašaj, onda u arhitekturi "promašaj" ni ne postoji.
 
Ova zgrada u Budimpesti na poslednjem linku stvarno je katastrofa, bio sam pre par godina u Budimpesti i bas bode oci i primetio sam da generalno Hilton hoteli imaju mnogo ruzne zgrade!A ovaj drug link ne znam gde se nalazi ali je rugoba ima takva slicna gradjevina u Pragu ako nadjem postavicu!
 
Rajićevu sam video uživo i na osnovu toga sam formirao utisak a ovo su samo fotografije, pa ako je cilj naći kontradiktornost ili neprincipijelnost, kakav god da je moj utisak o ovim fotografijama to je irelevantno za stav formiran o Rajićevoj.

Sve tri zgrade, za razliku od Rajićeve, deluju kao da nisu projektovane pomoću samo par osnovnih alata i tekstura u nekom CAD programu.

Prve dve deluju kao da su autori oslobodili maštu i na kraju realizovali nešto poput vizije budućnosti iz nekog uvrnutog naučnofantastičnog stripa. Treća - Hilton u Budimpešti, mi negativan primer uklapanja zato što su se u svakom detalju trudili da hotel skockaju prema okolini pa su stvorili jednu novu celinu koja je po (mom subjektivnom sudu) ispod kvaliteta svake pojedinačne zgrade koje treba da čine tu celinu.

Ali sve tri su daleko ispred robne kuće u Rajićevoj, najviše zbog očigledno velikog truda da se stvori nešto posebno i jedinstveno.
 
1. Treba novu fasadu
2.bec muzej kvoter sarkofag u medju starim zgradama pretvorenim u muzeje bio vidio uklapa mi se nekako po kontrastu na cudan nacin
3.moglo je to bolje
Mislim da je problem sa raicevom u prevelikom ocekivanju i velikom razocarenju pojetinjenju projekta
plus sve sto je homer rekao sta je tu je valja ga ljuljati
 
1. Tumor - poštujem inovativnost, ali sa aspekta uklapanja u okolinu je tumor
2. Zatvor. U svakom smislu
3. Ok je, sviđa mi se
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447960#p447960:3mphitvf je napisao(la):
Homer Jay » 24 Apr 2017, 11:22[/url]":3mphitvf]I u ovako pojeftinjenu i krnju verziju Rajićeve je opet uloženo 80 miliona evra, a to je baš, baš velika lova. Imajte u vidu da je Srbija i dalje relativno rizično mesto za investicije, i da oni koji ulažu tri put mere pre nego što preseku. I to se neminovno odražava na arhitekturu novih objekata u gradu. Najbolji primer je možda Beko, gde su odustali od Zahinog projekta i uprkos raznim teorijama zavere zašto je do toga došlo (javnost ih naterala da se predomisle, diskriminišu Grke itd), razlog je žalosno jednostavan - skoro pola predviđenog budžeta Lamde za Beko (oko 90 mil. evra) bi moralo da se da samo za fasadu Zahinog kompleksa :(

O fala .. da neko i ovo kaze. I u zemljama mnogo bogatijim od Srbije se ne razbacuju a kamoli u Srbiji, koja je em siromasna em jos uvek nestabilna u svakom smislu. Samo su kompleksi sigurni i ima ih u izobilju.

Pantograf:
1. Sjajno. - Grac je pun istorijskih zgrada i jako je tesko i zahtevno se tu uklapati, a da ne sklizne u kic -imitaciju starih zgrada ili neko poluresenje. Na ovaj nacin jasno i veoma drasticno se pravi rzlika, sa objektom kroz koji se zeli pokazati sav tehnoloski naredak savremenog drustva a koji se opet nalazii u okviru kulturnog istoriskog konteksta. Ovakvo nesto je moguce u Gracu ili slicnim gradovima, gde je relativno ujednacen vremenski period i stil nastanka vecine objekata, pa "iskakanje" jednog ili par njih ne stvara konfuziju, vec zapravo naglasava i okolne objekte.

2. MUMOK- Muzej moderne umetnosti u okviru becke muzejske cetvrti, hvaljen objekat, ali po mom misljenju veoma los, neinovativan kako spolja tako i unutra. Nema jasnu "komunikaciju" i odnos sa okolnim objektima a ni sa posetiocima kao korisnicima.

3. Bez komentara
 
1. Muzej u Gracu je remek delo, izgleda kao da je sleteo nekakav svemirski organizam u grad iz 19 veka i tu parazitira. Prosao test vremena.
2. MUMOK u Becu je "blizanac" po obliku slicne zgrade koja se nalazi sa druge strane tog trga (Muzej Leopold). Inace, ceo taj prostor su bile konjusarnice i bio je zatvoren za posetioce, nije bio deo pes. zone ili ulice.
3. nemam komentar
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448008#p448008:2bz2nhkx je napisao(la):
Пантограф » 24 Апр 2017, 17:14[/url]":2bz2nhkx]ОК, уважавам.

с обзиром да сам се нагледао свега и свачега, мени је све ово ок
 
Макар и на малом узорку, овај експеримент са три нове зграде у старим градовима је потврдио моја очекивања: у постовима форумаша који нису архитекте, или одраније не показују изразито интересовање за питања градске естетике, највише благонаклоности је показано према можда и највећем страхоужасу у целој Европи, градњи хотела Хилтон усред будимске тврђаве, што је још горе него када би се какав сличан објекат подигао уз статуу Победника. Такав став проистиче, дакако, из утиска да се Хилтон "уклапа" у окружење, иако то никако не може да умањи дивљаштво и непросвећеност власти Мађарске Јаноша Кадара ("гулаш социјализам"), која је хтела да отвори луксузни хотел неког америчког ланца пре Титове Југославије ("Интерконтинентал"), пошто пото, па макар и ту. Са друге стране, постоји јасан отклон према друга два објекта подигнута у духу савременог доба, што се уклапа у моју хипотезу да би бар девет од десет предлога најбољих светских архитеката за Рајићеву на форуму Беобилд већински било окарактерисано ка "тумор", или "ругло".

Слажем се са Дункелом да је зграда из Прага особито ружна, међутим, у наших туриста бројне савремене грађевине ове вароши изазивају, у најмању руку, чуђење. Рекао бих да смо ми у великој мери веома конзервативан народ, али, нажалост, не у неком попзитивном смислу историјског конзервативизма, већ напросто народ који, услед кашњења у развоју, не живи у свом времену.


(Намерно сам поставио слике три не-инвеститорска објекта, уз то и један из социјалистичке земље, да се покаже да приватни капитал није то зло које "уништава градове".)
 
Pantografe ne znam koliko ti je konstatacija tacna, od arhitektata na forumu se jedino Milanchetu dopao objekat u Becu.
U svakom slucaju ovo je jako mali uzorak tako da je tesko napraviti neku sliku opsteg misljenja na forumu na osnovu 6 forumasa.
Takodje dozivljaj estetike nekog objekta je subjektivna i licna stvar, nekima se dopadaju urbani eksperimenti NLO objekata u starim jezgrima, nekima ne, i to nema nikakve veze sa time da li je neko arhitekta ili ne ili mu je bitna estetika ili ne.
 
Ništa onda, uvesti novi zakonski uslov da arhitekturu i zgrade smeju da komentarišu samo lica sa diplomom Arhitektonskog fakulteta.
Isto tako, uvesti uslov da umetnička dela smeju da komentarišu samo lica sa diplomom Akademije umetnosti.
Filmove i serije samo oni sa diplomom FDU. Ekonomiju samo uz diplomu Ekonomskog. Vlast i politiku samo uz diplomu Pravnog i FPN. Automobile i proizvode samo uz diplomu Mašinskog i ETF.
itd itd...

Ne samo ovde na forumu nego na nivou cele zemlje. Krajnje je vreme da se jednom za svagda neutrališu horde negativaca i bezobraznika koji misle da im življenje u nekom gradu daje pravo da komentarišu i analiziraju njegov izgled i razvoj.

P.S. Obrisati svaki post na Beobuildu koji se tiče arhitekture/saobraćaja/mašinstva/politike/ekonomije... a koji nije napisao verifikovani arhitekta/saobraćajni inženjer/mašinac/politikolog/ekonomista. Znači da nema više onoga da arhitekta komentariše saobraćajno rešenje ili da tehnolog komentariše raspodelu gradskog i državnog budžeta.
Izdeliti forum u strogo kontrolisane i izolovane grupe po tipu delatnosti odnosno tematici. Jedan podforum samo za arhitekte, drugi samo za urbaniste, treći samo za saobraćaj, četvrti samo za umetnost, itd...
 
Nije problem komentarisanje, problem je kada neko nestručan odlučuje o ovakvim stvarima.

Arhitekte su vrlo sujetne (kao i lekari) i oni se teško mogu ujediniti oko nekog projekta. Plus što postoje klanovi (barem sa ja tako shvatio gledajući površno sa strane).

Siguran sam da ne postoji rešenje za hotel na tom mestu koje bi bilo 80% podržano i od stručne i od nestručne javnosti.
 
Koliko ja vidim, za neke je problem ne samo kada neko nestručan odlučuje o ovakvim stvarima, nego čak i kada komentariše. Digla se frka i hajka što se ljudi usudiše da komentarišu zgradu u sopstvenom gradu. Nisam znao da reči na virtuelnom prostoru umeju da naprave toliko štete i bola.

Pojedinci ovde se ponašaju kao severnokoreanci koji bi da ograniče svačije pravo glasa i mišljenja samo zato što taj neko nema visoku školu iz te oblasti koju komentariše. Ok, nema problema. Al onda ti isti pojedinci neka izbrišu sve svoje postove i mišljenja koja su izneli na temama koje se tiče stvari koje nemaju veze s njihovom profesijom i strukom. Znači svako da komentariše samo ono što mu je struka i čime se trenutno bavi. Ni reč preko toga. Pa da vidimo na šta će to da liči.
 
Не потежи демагогију молим те Родригез ....

Уопште није поента у томе ко сме и да ли сме да коментарише јер сви имају право на своје мишљење. Проблематика овдашње средине окарактерисана је у оној народној: "није срамота не знати, него не хтети знати". А то "не хтети знати" је карактерна особина која преовладава.

Овде они који не знају не признају да не знају, него ове који знају проглашавају будалетинама и идиотима, "серу им се на факултете" и тако даље и тако даље ... Овде се сви разумеју у све боље од онога ко се за то школовао.

Или како оно беше она фудбалска "изрека". Србија има 7 милиона "селектора" репрезентације и сви знају боље од селектора ко је требао да игра. Е, то је то.
 
Nigde ja nisam pljuvao ni po fakultetima ni po diplomama niti sam rekao da znam bolje. Nego sam kritikovao taj stav (zapravo odje*******) ''ej, pa akademik je to pravio, ko tebi daje pravo da komentarišeš !?'', koji je loš i primitivan kao i ovaj drugi pristup koji si ti opisao. Oba pristupa su ista vrsta šovinizma i zajedljivosti. Samo što jedni to pakuju u slađe obladne, pa ispadaju pametni i korektni, a u stvari je u pitanju isto omalovažavanje i vređanje kao i kod ovih drugih.

Ako nisi primetio, ovo je jedina tema u podforumu gde sam ja postovao. I jedna od par gde sam izneo svoja mišljenja koja se tiču arhitekture, u onom najužem smislu. Zato što sam odrastao u tom kraju i kao stanovnik ovog grada imam pravo da komentarišem to. Jer arhitektura nije uska delatnost, gde se sve svodi na čistu matematiku, tehnologije i procedure. Pa da nemaš pravo da nešto osporiš ako ga nisi izsecirao u detalje i izneo svoje primedbe kao da si na sudu, taksativno i po striktnoj proceduri. Nego ima tu i umetničkog i estetskog aspekta. Te je, iz ugla onih koji prolaze pored tog dela, savršeno nebitno da li pripada modernizmu ovom ili modernizmu onom, i da li Gradska biblioteka ima sličnosti sa Kralja Petra 41 i koliko tačno procenata iznosi ta sličnost. Poenta je da se za većinu ljudi taj objekat uopšte ne uklapa, da im je ružan, i da je mogao mnogo bolje da se dizajnira.

No dobro, nek se uvede obaveza skeniranja diplome pre nego što se ostavi komentar o bilo čemu. Nemam problem s time. Pa ubuduće svako da komentariše samo ono za šta je školovan. Eto, nadam se da je to ok.

P.S. Uostalom... ja čak nisam ništa ni pisao u poslednjih par strana, otkako je prošla zadnja rasprava. Ali avaj, kompleksaši i naelektrisani nisu mogli da izdrže da ne vaskrsnu raspravu, postavljajući ''anketicu'' samo da bi dobili novu municiju da osuju paljbu i napljuju se opet. Ja možda nemam njihov nivo poznavanja arhitekture, ali bar nikad nisam padao tako nisko, da produžavam s nekim konflikt jer nemam šta pametnije da radim.
 
Vrh