Šta je novo?

Tržni centar i hotel u Rajićevoj - [ 57.000m2 ]

U Beogradu volimo da pravimo razne tunele i podzmene prolaze bas tamo gde su nepotrebni (Pariska, Slavija itd...)

A nikako da uradimo onaj jedini tunel koji nam je najpotrebniji: Metro.
 
Слажем се да је тунел у Париској негде 500 - ти по реду инфраструктурни приоритет. Уднос уложено-добијено - морбидан.

И све то због једног семафора од 30 секудни и једног пешачког прелаза ...

Мене ипак понајвише интересује Зумино активно залагање за овај тунел за који постоје физички докази да би неповратно унаказио превредне археолошке налазе, а истовремену тобоже забринутост за скрнављење археоошких налаза на простору Беко комплекса где нема логике ни да их уопште буде ...
 
stf":37r6rqez je napisao(la):
Слажем се да је тунел у Париској негде 500 - ти по реду инфраструктурни приоритет. Уднос уложено-добијено - морбидан.

Sta znaci ako je nesto "500 - ti po redu infrastrukturni prioritet"? Da ga zbog toga ne treba graditi? Po toj logici, trebalo bi sve radove i projekte obustaviti i odmah sutra poceti raditi na metrou.
Radi se o 200m tunela koji nemogu uticati na projekat metro.

stf":37r6rqez je napisao(la):
И све то због једног семафора од 30 секудни и једног пешачког прелаза ...

...i podzemne garaze, mogucnosti dobijanja trga,...
ah da, nista to nije bitno. Bitan je samo metro :?
 
Ok slazem se da nije prioritet ali sam ja njega video kao ne preveliku intervenciju kako finansijski a tako i u prostoru koja moze vizuelno i po pitanju protoka da utice na vezu kneza. Ali mi nismo sposobni ni podzemne prolaze na slaviji da uradimo a ne saobracajni tunel i sl tako da se odgovor namece sam.
 
Игоре, тунелски портали у урбаном језгру су веома опасна естетска за*********. Да немамо један епски урбанистички промашај у виду Теразијског тунела ја бих и разумео подршку коју добија Париски тунел, овако ми је сумануто.

Добили би леп плато и пешачку осу Кнез-Калиш, али би унаказили поречну везу Кнез-Велике степенице-Сава тунелским порталом.

По мени је логичније да се копа тунел директно из Карађорђеве (пре великих степеница) који би излазио на раскрсницу са Душановом. На тај начин добијамо интегрисани Калемегдан са урбаним делом града, и непрекинуту пешачку везу Кнез-Велике степенице-Сава.

Узевши у обзир археолошки локалитет испод саме Париске улице, који би екстремно повећао цену копања тунела, овај дубљи и дужи тунел би врло вероватно био чак и јефтинији јер би ишао испод археолошких налаза.
 
Sasvim je svejedno je koji je prioritet. Hteo sam da kažem da su ovakve infrastrukturne odluke nešto što se mora znati unapred. Da li će to jednog dana postojati ili neće? Da je to nešto što je postojalo u nekom planu, ovi koji sada kopaju ovoliku rupu bi verovatno u svom projektu na nekom podzemnom nivou imali predviđen mogući priključak na budući tunel. A možda i na pešačke prolaze do eventualnu drugih podzemnih komercijalnih prostora koji bi lako mogli bili sagrađeni u sklopu tunela. A ovako, kad se jednog dana bude gradio taj tunel, a verujem da hoće jer je koristan a ne bi bio preterano skup, jedna toliko logična veza se više verovatno ne može ostvariti, pa smo zbog pohlepe, žurbe i investitorskog urbanizma ponovo upropastili još jedan od mnogih potencijala koji nam je Beograd nudio na tanjiru.

Šta su prednosti gradnje tunela na ovom mestu? Ovo je turistička, komercijalna i rekreativna zona. Čitav ovaj deo grada će bukvalno živeti od pešačke zone oko Knez Mihajlove, kao i od Kalemegdana i njegove okoline. Upšte nije naivna niti jeftina greška ako se osnovni smisao i prednost pešačke zone upropasti sasvim nepotrebnim, izrazito prometnim i zagađenim ulicama koje moraju da vode do garaže i tržnog centra u njenom središtu. Zašto fragmentirati prostor koji je prirodna i funkcionalna celina? Kad nam topologija terena nudi lako rešenje?

Takođe, bez tunela gubimo ovaj lepi trouglasti plato koji je sada prazan i totalno neupotrebljiv. I ne samo taj plato nego i površinu Pariske ulice. Početak Kalemegdanskog parka i sve ovo bi se moglo integrisati u jedan vizuelno i funkcionalno jedinstven prostor koji bi se povezao sa novim platoom tržnog centra i drastično povećao njegovu upotrebnu vrednost. Promovisali bi i sasvim novo kretanje pešaka pod 90 stepeni u odnosu na osu Kneza, ka Cvjeti Zuzorić, ka budućoj stazi oko tvrđave kad se izmesti zoološki vrt, ka Zahinom centru, i ka ušću. Ili u suprotnom smeru ka velikim, i u buduće nadam se pokretnim, stepenicama, ka pristaništu i beton hali. Tunel sigurno ne bi ometao kretanje ka njima više od trenutne situacije, već bi naprotiv dodatno usmerio ljude u tom pravcu. Ili zašto naprimer pristup salonu Muzeja savremene umetnosti ne bi bio daleko pristupačniji nego sada? Ili se omogućio ulaz u novi plato tržnog centra iz Pariske ulice, iza biblioteke? Itd, otvaraju se mnoge sasvim nove mogućnosti. Imajte na umu da je Knez Mihajlova već davno popunjena do maksimuma svojih kapaciteta. Treba nam otvaranje novog pešačkog prostora, ali ne samo onog u klasičnim uskim ulicama, već mora postojati i otvoreni, dovoljno veliki plato koji nije park. Nešto što je centar okupljanja i što malo otvara prostor.

29e3rir.jpg

081207-HRJ-08.jpg


stf":lx1dnl65 je napisao(la):
По мени је логичније да се копа тунел директно из Карађорђеве (пре великих степеница) који би излазио на раскрсницу са Душановом. На тај начин добијамо интегрисани Калемегдан са урбаним делом града, и непрекинуту пешачку везу Кнез-Велике степенице-Сава.

Ja se potpuno slažem sa tunelom pre Pariske, pa sam i predložio jedan, ali još ranije, kod Ekonomskog fakulteta. Ali ni njegovo eventualno postojanje ne znači da ljudi onda uopšte neće imati potrebe da idu kolima ka pristaništu, tvrđavi ili tržnim centrima koje ste toliko zapeli da gradite oko Kalemegdana. Sem toga, takav tunel je već daleko skuplji od običnog površinskog iskopa na nevelikoj dužini, pa je onda onaj još duži, kod ekonomskog fakulteta, daleko isplatljiviji jer rešava i problem saobraćaja kod novog Savskog mosta i BNV-a. Tako da ta dva tunela nemaju međusobne veze jer služe bitno različitim potrebama, imaju bitno različitu cenu, na različitim su mestima. Naravno, oba treba praviti tek onda kad se pojavi i potreba i povoljne ekonomske prilike da se oni naprave.
 
stf":in72ytmt je napisao(la):
Мене ипак понајвише интересује Зумино активно залагање за овај тунел за који постоје физички докази да би неповратно унаказио превредне археолошке налазе, а истовремену тобоже забринутост за скрнављење археоошких налаза на простору Беко комплекса где нема логике ни да их уопште буде ...

Slažem se da je to veliki problem. Ali mislim da je to istovremeno i velika prilika da dobijemo nešto što smo mogli imati ali smo upropastili i na prostoru koji je sada iskopan. Umesto da nalazište bude zatrpano i zbog ulice trajno nevidljivo (kakva je korist od toga?), zašto ne bismo iskoristili radove na iskopavanju tunela (on se neće bušiti) da napravimo arheološki park? Naravno, kad za to bude para, što važi i za sam tunel. Ostaci temelja Rimskih zgrada sigurno nisu preterano visoki, a nisu ni isuviše delikatni. Ne bi bio preveliki problem imobilisati ih konzervacijom, iseći na veće blokove, ukloniti, iskopati tunel, postaviti betonsku ploču, pa onda sve ponovo vratiti nazad, tako da su delom vidljivi kao otvorena iskopina, a delom ispod stakleno-plastičnog pločnika po kome se hoda. Tako ne bi zauzimali puno prostora, a Beograd bi bar na jednom mestu dobio potsetnik o svojoj dugoj istoriji. I to bi bilo baš u srcu turističke zone, na ulazu u Kalemegdan. Antika i srednji vek zajedno. I još donekle delimo troškove sa iskopavanjem tunela i ionako nužnim uređenjem dobijenog platoa. Idealno rešenje.
 
Eh, da... Ovaj projekat sa velikom fontanom ne valja. Nemojte potencijale oslobođenog prostora procenjivati na osnovu njega. Fontana zauzima isuviše mesta i sve zajedno je previše ružno. Lepše bi izgledalo naprimer više bitno manjih fontana, maltene "izvora", arheološko nalazište i naročito modeniji pristup parku. Umesto jasne granice parka u obliku ravne linije, ja bih postavio iskrzanu i nepravilnu ivicu trave, zemlje, ukrasnog šiblja i postupno sve većeg drveća kako se trg polako pretvara i ulazi u park, a park u trg, tako da bude nemoguće odrediti gde jedno počinje a gde drugo završava. To bi drastično promenilo karakter i izgled ovog dela pešačke zone, pripremilo postupni prelaz iz komercijalnog dela Knez Mihajlove i TC-a, prvo ka otvorenom, socijalno orjentisanom prostoru, a zatim ka parku i tvrđavi.
 
stf":lx86rb9c je napisao(la):
Добили би леп плато и пешачку осу Кнез-Калиш, али би унаказили поречну везу Кнез-Велике степенице-Сава тунелским порталом.

Nisam siguran. isti saobracaj koji sad ide pariskom ulicom isao bi i kroz tunel. Znaci da se stvari nebi pogorsale na toj dionici.

stf":lx86rb9c je napisao(la):
По мени је логичније да се копа тунел директно из Карађорђеве (пре великих степеница) који би излазио на раскрсницу са Душановом. На тај начин добијамо интегрисани Калемегдан са урбаним делом града, и непрекинуту пешачку везу Кнез-Велике степенице-Сава.

Slazem se. Bilo bi to bolje. Ali to je vec veliki projekat koji bi morao ukljuciti rjesenja i za sire podrucje oko kalemegdana, beton hale, zoo vrta, pa sve do Dorcola. Mislim da bi vrijedilo razraditi ga i ponuditi neka rjesenja.

stf":lx86rb9c je napisao(la):
Узевши у обзир археолошки локалитет испод саме Париске улице, који би екстремно повећао цену копања тунела, овај дубљи и дужи тунел би врло вероватно био чак и јефтинији јер би ишао испод археолошких налаза.

Ne razumjem zasto se stalno pominje "arheolosko nalaziste"? Po definiciji, arheolosko nalaziste je mjesto gdje se vrsi iskopavanje arheoloskih artefakata. Jel se tamo vrse (vrsila) arheoloska iskopavanja za koja ja ne znam?
Pretpostavljam da se samo misli na zemljiste ispod Pariske ulice koje mozda skriva neke arheoloske artefakte.

U vezi s tim, ako nesto postoji ispod Pariske ulice, zar nebi moglo doci u obzir razmatranje mogucnosti da se raskopa ulica na tom platou i zaista napravi arheolosko nalaziste koje bi se onda uklopilo u pjesacku zonu a automobilski saobracaj bi se obavljao dubljim tunelom.
 
Zuma":3fdh7tvm je napisao(la):
stf":3fdh7tvm je napisao(la):
Мене ипак понајвише интересује Зумино активно залагање за овај тунел за који постоје физички докази да би неповратно унаказио превредне археолошке налазе, а истовремену тобоже забринутост за скрнављење археоошких налаза на простору Беко комплекса где нема логике ни да их уопште буде ...

Slažem se da je to veliki problem. Ali mislim da je to istovremeno i velika prilika da dobijemo nešto što smo mogli imati ali smo upropastili i na prostoru koji je sada iskopan. Umesto da nalazište bude zatrpano i zbog ulice trajno nevidljivo (kakva je korist od toga?), zašto ne bismo iskoristili radove na iskopavanju tunela (on se neće bušiti) da napravimo arheološki park?

Зато што за тим тунелом, на крају крајева, уопште нема потребе. Чак, шта више, целокупна Париска улица се комотно може затворити за саобраћај од Карађорђеве до Узун Миркове. Тиме се без милионских неповратних трошкова може добити пешачка веза и плато, археолошки парк а остаје и колски прилаз Рајићевој (Булевар Војводе Бојовића око Калемегдана па десно уз Тадеуша и лево у Узун Миркову.

А кад причамо о томе "шта смо изгубили а шта смо могли имати" поново бих те посаветовао да осмотриш рендер пројекта који си сам поставио у предходном посту. Приметићеш да је готово половина целокупног приватног грађевинског плаца Рајићеве - трг, тј. јавни простор. Зато је инвеститор добио дозволу за висину.
 
stf":11izuefr je napisao(la):
Зато што за тим тунелом, на крају крајева, уопште нема потребе. Чак, шта више, целокупна Париска улица се комотно може затворити за саобраћај од Карађорђеве до Узун Миркове. Тиме се без милионских неповратних трошкова може добити пешачка веза и плато, археолошки парк а остаје и колски прилаз Рајићевој (Булевар Војводе Бојовића око Калемегдана па десно уз Тадеуша и лево у Узун Миркову.

Mozda bi bolje bilo zatvoriti Bulevar V. Bojovica i povezati Kalemegdan sa Dunavom i Savom a Parisku provuci djelom kroz tunel :D
 
RioBL fotografije su napravljene na uskrs u prolazu tako da nije bilo radnika.
 
Da li se zna tačna namena svakog podzemnog nivoa , nisu valjda svi za auto garažu
baš duboko idu ...
...a da su otkopali još koj metar dublje našli bi i Vinkinog brata.... :laugh:
 
Nisi ti gledao kada se "Zira" pravila, tamo ima 4 sprata pod zemljom i to od nivoa sa ulicom Dimitrija Tucovića dok iz Ruzveltove ima 5 nivoa pod zemljom. To kad ga Nemac napravi to ne može da bude jednostavno, komplikovanju zgradu nisam video u Srbiji, ali za sada nemaju podzemne vode. To su u stvari četiri objekta Hotel, Tržni Centar, Megamarket i garaža i sve to pod uglom padine terena. To je sve brzo izgrađeno, pa ovaj forum nije stigao ili je tada tek počinjao forum sa radom, pa nije stigao da zabeleži izgradnju kao što beležite izgradnju ovog objekta.
Vidim da se i ovaj objekat kvalifikuje za "megakonstrakšn", u inženjerskom smislu svih profila.
 
Zanimljivo sto spominjes Ziru. Prije par dana sam na netu malo pogledao taj objekat. Cini mi se da se on nalazi u neposrednoj blizini ili cak iznad tunela na pruzi Pancevo Most - Vukov Spomenik i to otprilike na polovini te dionice. Da li se mozda dubinom koju spominjes planirala izgradnja podzemne stanice ispod Zire, jednog dana?
 
Vrh