Šta je novo?

Tržni centar i hotel u Rajićevoj - [ 57.000m2 ]

@mekbejn

Ok, nisi ti ali jesam ja ubacila Ajfela.
Sa ostalim se slažem.

@Earthmoving

Kao i uvek nepogrešiv u svojim stavovima. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481392#p481392:1a9b7b4l je napisao(la):
Earthmoving » 29 Sep 2017 02:25 pm[/url]":1a9b7b4l]Pa u Parizu sve što vredi i jeste do pre sredine 20-og veka. Da je do nove, moredne arhitekture Pariza, to niko ne bi ni dolazio da gleda. To što se neko ogrebao i u lep grad ubudžio svoj moderni netalenat, je druga stvar, simbol degradacije francuskog društva. Sa najmoćnije zemlje sveta na depo trećeg sveta. Pa nećemo valjda na takve luzere da se ulgedamo? Na Pariz do početka 20. veka treba da se ugledamo, na posle toga nikako.

Svasta pisete. Sta znaci moderno? Nas savrsen izraz je savremeno. Ziveti, nositi se, graditi u duhu vremena. Jel ti i Ksenija idete po strafti u fraku i libade? U suprotnom je velika verovatnoca da ce se dobiti Skoplje, a i vas dvoje izvrgnuti podsmehu. I sve je u zivotu pa i u arhitekturi hit and miss. I za sve je potrebna vremenska distanca. Pompidu je docekan sa orgazmicnim odusevljenjem i posmrtnom radnodusnoscu i osudom sa druge strane. Pa sta? Rajiceva nece nikada doseci taj status, ali to ne znaci da treba graditi u duhu vremena. A u Parizu se i danas grade sjajne stvari. Cemu to povrsno i netacno uopstavanje?
 
Архитектура Париза је, иначе, са изузетком монументалних јавних грађевина, изузетно досадна: сви стари османовски стамбени блокови су потпуно једнолични, банални, а модерна стамбена архитектура је много гора од београдске. Париз ваља због урбанизма много више него због архитектуре. А јак отпор модерним тенденцијама између два рата, осим што је условио заостајање архитектуре, био је и међу узроцима пропасти и нестајања француске Треће републике.
Занимљиво, балкански екстремни десничари гаде се модерног, а њихови идејни преци створили су, рецимо, уметнички правац футуризам. То би захтевало озбиљну културолошку студију, после које би нам јасније било и Скопље 2014, и многи политички феномени на овим просторима.

И - наравно - треба говорити о савременој, а не о модерној архитектури, јер је то само један од праваца (којем објекат у Рајићевој, са оним делом у Улици Краља Петра, никако не може да припада).
 
Svrco, izvini ali ukus ti je operisan od estetike ;) Ne da samo ne znas sta je lepo, nego ukus formiras na osnovu dal ti se neko podsmeva ili ne. Ovo Skopje kakvo god da je, je nedostizan san za Rajicevu I nase netalentovane arhitekte. Predlazem da kad nekoga hocete da uvredite, ubuduce ne kazete "dobicete Skopje", nego "dobicete Rajicevu", to je jos gora gradacija. Zato me bolje slusajte kad vam kazem kako treba, jer ja znam sta je lepo ;)
 
Skoplje je užas nad užasima-na skali od jedan do sto, objekti koji se tamo grade su na minus 50. Ugledanje na Pariz sa početka 20. veka, komentari da modernoj arhitekturi nije mesto u centru grada-o čemu vi ljudi pišete?? Šta hoćete-da neko u Bg-sada gradi klasicističke zgrade, da se fura akademizam? Normalno je da se rupe u gradskom tkivu popunjavaju modernim zgradama, ali da se pokuša da se to lepo uklopi. Kod ovog tržnog centra to nije potpuno uspelo, Rajićeva nije nikako biser arhitekture-po meni su fasade ka Uzun Mirkovoj i Pariskoj jako loše, ali ove dve su sasvim ok-dobijen je i mali trg i lepi vidikovci na krovu. Žao mi je što fontana nije veća i to je to. U trgovačkoj ulici je i mesto tržnom centru, ovaj kraj ulice je dobio novi život i neće više zjapiti ona rupa i metalna ograda izlepljena plakatima. Napravljen je i depo za biblioteku što je za pohvalu, a i ako Izraelci srede okolne fasade kao što su obećali-još jedan plus.
 
Beauty is in the eye of the beholder. Secate se one epizode Zone sumraka gde je ruzno postalo standard lepote, a lepo postalo ruzno. To me podseti na ovu nasu sadasnjost gde je moderna, savremena arhitektura postala nekima pojam lepote. Lepota je u oku posmatraca. Ali tu banalnu cinjenicu nalazim da arhitekte ovde najslabije razumeju. Ceo moj prosli post je bila karikatura njihove naivnosti u kojoj misle da je njihov ukus za lepo iznad tudjeg, pa ga onda ismevaju. Zato im I kazem: moj ukus lepote je najbolji na svetu :) Mislim, kad moram se spustim na taj deciji nivo komunikacije da bi me arhitekte razumele, kad vec ne prihvataju da su ukusi ravnopravni I misle da su ukusi jednih ljudi vazniji od drugih, onda nek bar prihvate moj kao superiorniji I nek me slusaju ;)
I sta je bitno kako netalentovani, sterilni arhitekti, zovu neki pravac? Da imaju neka lepa dela I rezultate pa da se potrudimo da naucimo nesto od njih, da I mi budemo ko oni plodni u svojim delima, ali kad prave ovakve ruznoce, koga briga dal ti ljudi nesto zovu modernom ili savremenom arhitekturom... Cak I njihove nazive treba zaobilaziti da se ne zarazite virusom netalenta. :sesir:
 
Loša arhitektura, loše pravosudje, loša ekonomija, loše zdravstvo...nastavite niz. Ne branim arhitekte i njihova dela, ali se oni samo lepo uklapaju u prosek koji ovde vlada već 30 godina.
 
Igore, ajmo rokadu u završene projekte. Hotel je ipak manji deo projekta, imao on toplu vezu ili ne.
 
Prebacen je u zavrsene projekte.
 
Zašto u garaži u Rajicevoj ne mogu da se parkiraju automobili na gas?
 
Утисак о ентеријеру: Изузетан простор и најбољи те намене у граду. Карика која је недостајала пре свега ТРГОВАЧКОЈ улици као што је Кнез.

Будући да због геометрије плаца простор није могао да се организује према класичном шопинг молу, кружна путања купца је онемогућена па је помало збуњујућа. Археолошки налази се виде, кондензације више нема. Тераса је пун погодак. Нарочито што није запоседнука кафићем - макар не још. Поглед са ње ме је подсетио на Зумина теоретисања о визурама, будући да је добар део визуре блокиран зградом иза грчке краљице - можда да је минирамо? :lol:
 
У светлу беспредметне и непотребне дискусије на тему модерне архитектуре у историјским деловима града, преносим вам само неке од многих примера како се у културно напреднијим и самосвеснијим државама тако нешто примењује.

Примери из развијеног света:

Sant Francesc Church; Spain
renovate-the-crumbling-sant-francesc.jpg


Astley Castle; England

architecture-intervention-astley-1.jpg


Blencowe Hall; England
architecture-intervention-blencowe-644x430.jpg


Hotel Fouquet Barriére; France
architecture-interventions-hotel-fouquet-2-644x500.jpg


Natiional Gallery Singapore
architecture-intervention-singapore-3-644x428.jpg


Moritzburg Museum; Germany
modern-extension-moritzburg-1-644x441.jpg


Music School Louviers; France
modern-extension-music-school-2-644x371.jpg


Royal Ontario Museum; Canada
modern-extensions-ontario-1-644x442.jpg


Dresden Military History Museum; Germany
modern-extension-military-history-museum-1-644x294.jpg


York Theatre Royal; England
modern-extensions-york-1-644x460.jpg


Media Library; France
modern-extension-media-france-1-644x316.jpg


Има примера још, али и ово је довољно да схватимо колико смо културолошки заостали за светом. Зато се овде људи више "ложе" на разне Андрићграде - дај кич, кич, само само кич ...
 
Oво су ипак успешни пројекти, који поштују старе објекте из којих исходе, не видим како се то може поредити икако са ТЦ Рајићевом.
 
Evo jedan primer iz Kopenhagena sa slicnim gradjevinama kao sto je i kod nas Rajiceva!U sustini ovakvih primera verovatno ima svuda ali smatram da treba da se povede racuna o okolini kada se prave takve moderne zgrade, treba da se uklopi u celu tu sredinu!
 
U teoriji, objekat u gradu treba da bude lep i koristan-funkcionalan. Razvijenije drzave zvog ekonomskih prednosti mogu da maksimalno upraznjuju teoriju lepog i korisnog. Manje razvijene drzave ce imati vise korisno (za investitore) i manje lepo..........
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482254#p482254:396mups1 je napisao(la):
vranac » 03 Окт 2017 04:09 pm[/url]":396mups1]Oво су ипак успешни пројекти, који поштују старе објекте из којих исходе, не видим како се то може поредити икако са ТЦ Рајићевом.

Примере сам поставио невезано за причу о Рајићевој, већ за причу о томе како у старим деловима града не треба градити модерну архитектуру, и да се тако нешто ради само у заосталим државама попут наше па смо чак и прочитали да је "Скопље 2014" боље решење !!!???

Али, кад си већ написао шта си написао, ја ти тврдим да си свесно слагао себе самог овом изјавом. Да је примера ради за реконструкцију Народног музеја на Тргу предложено решење са Војног музеја из Немачке, то би се први скаднализовао и тада не би изјавио да је тај спој успешно решење.
 
pritom, to ne moraju biti neke kolosalne gradjevine poput Tc Rajiceva, gde su potrebni investitorski milioni, vec vise kao 'dodaci' na vec postojecu strukturu/arhitekturu.
 
Andrićgrad je tata, doktor nauka, majka Mara... za ovog Kvazimoda u Rajićevoj. Ljudi tamo idu jer vole to da vide, a ovo niko ne voli sem par arhitekata ispranih mozgova na fakultetu modernom arhitekturom. Velika je razlika: ljudi troše pare da bi otišli i videli Andrićgrad, a ovde čak ne mogu ni da plate samo da ne gledaju ovu stakleno-čeličnu kantu. U Andrićgradu daješ pare za nešto lepo da bi video, a ovde ne možeš da daš pare da ti to skolne sa očiju. A naravno da će ljubomornim, netalentovanim arhitektama Andrićgrad biti kič, ali kič je u stvari ovo što oni uglavnom rade po Beogradu. Ako recimo 10.000 ljudi želi da plati da bi nešto lepo posetio kao što je slučaj sa Andrićgradom, onda to ne može biti kič. Eno naplaćujte vi ulaz u zgrade vaše moderne arhitekture poput Genexa, Beograđanke ili nekih trećih solitera, pa ćete videti kolko je ljudi spremno da plati da ih poseti, pa ćete po tome videti ocenu javnosti "lepote" savremene arhitekture.
Ne mislim na STF-a, nego generalno za arhitekte koje forsiraju tu modernu iliti savremenu arhitekturu koja nema vrednosti u sebi, što se vidi veoma brzo, svega nekoliko godina nakon što se izgrade i prođe je fama novine, one postaju rugla. Dok se starim, lepim zgradama građenih i pre više od 100 godina po gradu, ljudi i danas dive. Da ne pričam o grčkim građevinama iz kojeg su one vukle ideologojiu, a čijoj se lepoti ljudi dive i posle više od 2.000 godina. I glupe su te priče - to je staro, trebamo ići u korak sa vremenom. Lepo je lepo! Lep čovek pre 500 godina je lep čovek i danas. Šta sad ako ličimo na naše pretke od pre par hiljda godina, onda isto nismo moderni ili šta. Gluposti, lepota ostaje lepota.
 
Pa dobro druže, evo ako si arhitekta, kolko bi ljudi platilo ili kolko plaća da poseti tvoje neko delo, a kolko ljudi plaća da poseti Andrićgrad? Ukus mase ljudi protiv ukusa tebe jednog ili vas par. Znači da si ti u krivu, da je tvoj ukus eksces. Posao arhitekats nije da zgrada bude lepa jednom ili trojici ljudi, već većini ljudi koja tu živi. U suprotnom, takav arhitetka vrši teror nad ukusom većine.
Rajićeva i slične zgrade savremene arhitekture su uglavnom pljačka. Zašto? Pa evo recimo, neko napravi nešto lepo, poput zgrada u Knezu, i onda ja netalentovani diletant, dođem i uguram se tu među njih nekom rugobom, i paraziram na račun onoga što je ranije neko lepo sagradio. Znači ljudi dolaze u Knez da vide to što sje taj neko lepo napravio, a ja se uguram svojom rugobom i kažem eto ljudi dolaze da vide moje delo. Pa evo, nek napravim to delo na nekoj livadi a ne u Knezu gde su te lepe stare zgrade, pa da vidimo kolko će ljudi zbog mog "lepog" dela da dođe. A ako je moje delo već ružno, a dela u Knezu lepa, pnda ajde da ih poštujem pa da gradim u tom lepom stilu, a ne da upropašćujem svojim ružnim stilom.
 
Kada bi "ukus vecine" bilo neko merilo za umetnost i estetiku. Uostalom, otkud ti znas sta vecina zeli? Nisam arhitekta.
 
Opet kažem, nije ništa lično protiv Drakcheta da se ne ljuti, samo diskutujem o idejama koje smo on ili ja zastupnici ;)
 
Andric grad je fantastican.
Dok ovo sranje u Knez Mihajlovoj samo ruzi ulicu u kojoj se nalazi.
 
Да ли се овде стварно поставља питање "шта већина жели"?

Већина жели застакљене терасе, климе на све стране, дограђивања, преграђивања, надзиђивања ... већина је унаказила овај град за сва времена и непоправљиво, више него што су га наружиле и најнеуспешније архитекте пропалог архитектонског факултета у Београду.

Што се маса више пита а архитекте мање, град је све гори и гори, ружнији и ружнији и претвара се у фавелу. Ето, толико о "већини".
 
Vrh