@Галекс, питаћу сутра/данас око тога, а погледаћу и слике пре почетка свих радова. Да будем искрен мислим да ту нису била никаква стабла. Тај део је коришћен за колски улаз/излаз за једну кућу ! Ево две слике од 12. маја:[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386711#p386711:2y79xck5 je napisao(la):Galeks » 18 Мај 2016 12:39 pm[/url]":2y79xck5][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386668#p386668:2y79xck5 je napisao(la):Гага » 18 May 2016 01:25 am[/url]":2y79xck5]@Директоре и @Галекс, хвала на лепим речима.
@Галекс, да садиће се још, на овом цртежу се види (колико толико ) где је све предвиђено за сађење. Сађење растиња не ради ни извођач ни Зеленило, а по том питању ради подизвођач "Зелени дан" доо (Green day доо) из Поп Лукине 4 (Београд).
Ako se pogleda sa desne strane, deluje kao da fale 2 stabla, a i ono iskrivljeno stablo, deluje zrelo za zamenu. Da li mozda moze nesto da se uradi po tom pitanju, posto deluje kao da je obuhvaceno projektom, ali nema ucrtano na skici?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386692#p386692:2e1mwjmu je napisao(la):Filip IG » 18 Мај 2016 10:04 am[/url]":2e1mwjmu]A kada ce se graditi benzinska pumpa?
@Филипе и @Дане, за бензинску станицу НИС тешко је рећи када ће почети градња. То вероватно само НИС зна. И ја бих волео што пре, а са тиме ће пре да лети и оно циганско "насеље".[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386705#p386705:2e1mwjmu je napisao(la):dane bezanija » 18 Мај 2016 11:58 am[/url]":2e1mwjmu]Gaga je ocigledno jedini informisan od pravih ljudi, pa bi hteo da ga jos priupitam nesto.Radi se opet o onom putu tj vlasnika te parcele...jel si mozda video sa izvodjacem,kako se to sada pojavilo i kako je moguce da se sad to desilo?i definitivno ili privremeno ostaje jedan deo starog dela tosinog bunara?i na kraju kao i prethodnici bi voleo da znam kada ce krenuti NIS pumpa i da li ce bar neki drvored pokriti-sakriti staru trasu tosinog bunara ili ce ovako ostati...izvini zbog velikog broja pitanja
ZA GRAD BEZ IVIČNJAKA:
Loši projekti za Tošin bunar
BEOGRAD - Gradski urbanista Milutin Folić i direktor Direkcije za građevinsko zemljište Branislav Popović jutros sa novinarima i građanima obišli nepravilno izvedene radove na proširenju Ulice Tošin bunar
Obilazak radova na proširenju saobraćajnih traka u dužini od 300m najavljeno je juče. Još ranije, skrenuta je pažnja na problem vezano za loše ivičnjake koji su ponovo primenjivani u okviru raskrsnica u obuhvatu radova, na pešačkim i biciklističkim kretanjima.
Slika: Loši projekti koje treba menjati opet su izvedeni, ivičnjaci sa nazubljenjem visine 3cm u Ulici Tošin bunar
Slika: U Ulici Tošin bunar korišćeni nedozvoljeni ivičnjaci sa nazubljenjem visine 3cm
Više puta je u prošlosti apelovano da ovi ivičnjaci visine 3cm nisu dobri za bicikliste i da nisu u skladu sa nekoliko prihvaćenih dokumenata:
Priručnik za projektovanje puteva JP "Putevi Srbije" predviđa da Ivičnjaci koji su postavljeni u pravcu kretanja bicikliste moraju biti spušteni do nivoa vozne površine tako da za bicikliste ne predstavljaju prepreku, što znači da u Ulici Tošin bunar primenjeni ivičnjaci visine 3cm NISU DOZVOLJENI;
Pravilnik o tehničkim standardima pristupačnosti za osobe sa invaliditetom predviđa da Prolaz kroz pešačko ostrvo u sredini kolovoza izvodi se bez ivičnjaka, u nivou kolovoza i u širini pešačkog prelaza, što znači da u ostrvima primenjeni ivičnjaci visine 3cm NISU DOZVOLJENI.
Projekat Sekretarijata za saobraćaj Detalj upuštanja ivičnjaka i nivelacije trotoara sa nivoom kolovoza na pešačkim prelazima u širini biciklističke staze, koji je blagovremeno prosleđen Direkciji za građevinsko zemljište i "Beograd putu", izrađen je upravo radi sanacije i izbegavanja ovakvih grešaka. Pitanje je zašto se taj projekat ne primenjuje.
Ivičnjaci tipa 18/24 sa nazubljenjem visine 3cm u graditeljskoj su praksi Direkcije za građevinsko zemljište od 2008. godine kada je počela izgradnja biciklističkih staza. Ti loši projekti moraju da se menjaju po uzoru na postojeće, dobre projekte.
Zato je pokrenuta inicijativa ZA GRAD BEZ IVIČNJAKA (link, veb strana): zbog očigledne potrebe da se povede kampanja za rešavanje naizgled malog problema, koji ne može da bude rešen godinama.
ZA GRAD BEZ IVIČNJAKA: Mapirano na stotine ivičnjaka na stazama
Tošin bunar je dodatak stotinama mapiranih ivičnjaka, koje bi trebalo povaditi. Ivičnjaci su izvor nezadovoljstva svih na biciklima, pa otud godinama molbe za ugrađivanje ravnih ivičnjaka bez nazubljenja ili potpuno uklanjanje ivičnjaka. Da tako može, vidimo na primeru dobre raskrsnice na Bežanijskoj kosi:
Slika: Dobar ivičnjak je utopljen ivičnjak
Slika: Dobar ivičnjak je nepostojeći ivičnjak
Da li se uporno ugrađuju ivičnjaci zbog nekog inata prema biciklistima i pešacima ili pak zbog nesnalaženja Milutina Folića i Branislava Popovića u njihovoj sopstvenoj birokratiji? U svakom slučaju, zaključak je da su naši gradski funkcioneri danas obišli radove na ulici koja nije izvedena po pravilima, niti po željama građana koji će je koristiti.
Ostaje otvoreno pitanje da li će ivičnjaci biti uklonjeni, a ova nova ulica dovedena u sklad sa pozitivnim pravilima gradnje, koje je sama propisala ova država i ovaj grad. Ovo je ujedno i zahtev Milutinu Foliću i gradskoj upravi, te Branislavu Popoviću i Direkciji za građevinsko zemljište. Ovaj zahtev je ponovljen milion puta.
Probijeno Tošino usko grlo, nazire se Ada/FOTO
Beograd -- Radovi na proširenju dela Tošinog bunara kod ukrštanja sa Ulicom Nikole Dobrovića završavaju se ovih dana, čime se otklanja ovo novobeogradsko "usko grlo".
Glavni gradski urbanista Milutin Folić najavio je da će "usko grlo” na Tošinom bunaru, u dužini od 300 metara, već tokom dana biti pušteno u saobraćaj.
"Sada ova saobraćajnica ima po tri trake u oba smera, biciklističke staze, trotoar sa obe strane puta i dvored. Urađena je i nova kanalizaciona i vodovodna mreža, čime smo priveli kraju investiciju započetu pre više od 25 godina. A sve sa namerom da se Vojvođanska ulica spoji sa Tošinim bunarom“, istakao je Folić.
On je dodao da je veoma bitno da se davno započeti projekti konačno završe jer se njihovim stavljanjem u funkciju omogućava dalji razvoj uglavnom mnogo većih infrastrukturnih projekata.
S tim u vezi, uveliko se priprema dokumentacija da se Ulica Vladimira Popovića konačno spoji sa Bulevarom Nikole Tesle. Inače, reč je sličnoj situaciji kao na Tošinom bunaru. Isto tako da se Ulica gospodara Vučića spoji sa Južnim bulevarom, koji je takođe jedan od saobraćajnih pravaca odavno ucrtanih i nikada dovršenih. Kao i predviđeni plan da se Ugrinovačka ulica ulije u Bulevar Mihajla Pupina", najavio je glavni gradski urbanista.
To su, prema njegovim rečima, male intervencije, koje ne zahtevaju velika finansijska sredstva, a koje omogućavaju nastavak mnogo većih investicija.
Folić je najavio da se u narednih godinu dana očekuje završetak radova na spajanju Mosta na Adi i Tošinog bunara i dalje priključenje ove saobraćajnice ka Bežanijskoj kosi i spoljnoj magistralnoj tangenti.
Takođe je najavio do kraja godine izradu plana za proširenje Ulice Tošin bunar za još dve saobraćajne trake sve do Ugrinovačke ulice.
"Time ćemo celokupnu saobraćajnu mrežu na Novom Beogradu u dužini od 160 kilometara u potpunosti staviti u funkciju“, istakao je Folić .
Završetkom radova na Tošinom bunaru zaokružen je saobraćajni pravac od Vinogradske do auto-puta E 70, koji sada ima razdvojene kolovozne trake za svaki smer, sa pratećom infrastrukturom.
Šta je s ivičnjacima?
Međutim iz udruženje građana “Za grad bez ivičnjaka” kažu da radovi na proširenju Ulice Tošin bunar nisu pravilno izvedeni.
Oni navode da je još ranije ukazano na problem visokih nazubljenih ivičnjaka.
Kažu da je već apelovano da ti ivičnjaci visine 3 centimetra nisu dobri za bicikliste i da nisu u skladu sa nekoliko prihvaćenih dokumenata.
Potpisnici inicijative pitaju da li ostaje otvoreno pitanje da li će ivičnjaci biti uklonjeni?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386946#p386946:6bb1atbw je napisao(la):relja » 19 May 2016 09:28 pm[/url]":6bb1atbw]
Inače, mislim da sam prvi prošao na crveno na novoj raskrsnici. Na biciklu, naravno
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386982#p386982:1w85y1m8 je napisao(la):Veliki Vracar » 20 May 2016 07:26 am[/url]":1w85y1m8][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386946#p386946:1w85y1m8 je napisao(la):relja » 19 May 2016 09:28 pm[/url]":1w85y1m8]
Inače, mislim da sam prvi prošao na crveno na novoj raskrsnici. Na biciklu, naravno
Обзиром како су овде својевремено напеналили оног нашег младог архитекту који је изјавио да је возио 200 на сат Ибарском, у глуво доба кроз Липовицу, сад теби за ово признање следи у најмању руку непријатна ненаменска употреба пумпе за бицикле :twisted: