Šta je novo?

Terazijska terasa

Da stim sto je TT smesna investicija u odnosu na mnoge te mega giga projekte.
 
Problem metro-a je sto izmedju pocetka gradnje i njegovog otvaranja, vlast ima 90% sansi da se menja i zato se nijednoj vlasti ne isplati da zapocne ovako veliki projekat gde bi neka druga politicka stranka ubirala sve plodove takvog poduhvata.
Dakle sve je cisto politicke prirode.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395849#p395849:1mtryvr5 je napisao(la):
spatiotecte » 04 Jul 2016 07:36 pm[/url]":1mtryvr5]Problem metro-a je sto izmedju pocetka gradnje i njegovog otvaranja, vlast ima 90% sansi da se menja i zato se nijednoj vlasti ne isplati da zapocne ovako veliki projekat gde bi neka druga politicka stranka ubirala sve plodove takvog poduhvata.
Dakle sve je cisto politicke prirode.
Није то проблем. Не могу ни аутопутеве завршити у једном мандату па их опет граде. А не граде управо најбитнији, најисплативији део те мреже, а то је БГ обилазница. У врху инфраструктурних националних приоритета поред обилазнице свакако је и метро. Дакле, проблем је спољнополитичке природе.
 
Ja ne verujem u tu pricu namernog unistavanja grada / drzave.
Ali verujem da uz prave partnere (kad se vec slihtamo njihovim vladama) metro moze naglo da skoci na listi prioriteta.
Nemam nista protiv da to bude Kina a ni Francuska (sa Bormbardierom smo ionako nesto vec pregovarali).
 
Нажалост ја верујем у причу намерног уништавања државе и града, пре свега због стања у привреди.
 
ovih dana smo svedoci kako nam autoput sa pristinom na listi prioriteta skace neverovatnom brzinom. do pre par dana samo u najludjim snovima a sad od jednom propadosmo bez njega. tako ce i bg metro jednog dana
 
Na razumem zašto ponovo pričate o Terazijskoj terasi kad je "Beograd Na Vodi" tu ideju konačno sahranio. Jednog dana će se verovatno napraviti neki zeleni prilaz Abarovim kulama, i to je to.
 
Po kom osnovu je BNV ukinuo ideju o Teraziskoj terasi?
 
Укинуо је послератну, амбициозну "варијанту" - непрекидни пешачки појас низ цео гребен, до Саве. Скромнија, предратна верзија Теразијске терасе (до Краљице Наталије) остаје могућа.
 
Tu ambicioznu varijantu za koju se zalazem remeti tunel pre svega za potrebe BNVa ali mislim da je mozda neka u donjem delu uza varijanta izvodljiva.
 
Ако помере улаз у тунел у осу Личке улице која би се притом проширила, остао би и парк Луке Ћеловића, и простор за спуштање Теразијске терасе до парка.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395946#p395946:18q9fkt2 je napisao(la):
Igor » 05 Jul 2016 03:09 pm[/url]":18q9fkt2]Po kom osnovu je BNV ukinuo ideju o Teraziskoj terasi?
Osnovna privlačnost čitave ideje o Terazijskoj terasi je bila slobodan vidik koji se pruža na dno Savskog amfitetra, na priobalni deo Save, na samu reku i njen uzvodni tok, i na Novi Beograd sa druge strane. To je trebalo da bude istovremeno i vidikovac i pešačka komunikacija sa Terazija kao simboličkog "centra grada", koji bi to tada zaista trajno i ostao dodatkom nečeg tako neobičnog i lepog. Ljudi bi tako sa samih Terazija videli čitav taj predeo, a zatim mogli komotno da siđu do bivše železničke stanice i očekivane velike kulturne i javne zone koja je trebala da se napravi umesto BNV-a, pri čemu bi sve to vreme, dok silaze, imali neometan vidik na te predele. Vidikovac tako nije samo jedna tačka već i dobar deo čitavog puta nadole. Dakle, imali smo vidikovac, pešačku zonu posebne vrednosti, i komunikaciju ka budućim javnim sadržajima koji bi se gradili na dnu SA. Pošto će BNV umesto planiranih javnih sadržaja da tu smesti neprovidni zid kula koje su maltene sve od reda više od platoa na kome su Terazije, time se zatvara vidik koji je bio sama osnova privlačnosti čitave te ideje. Možda će se jednog dana napraviti običan park koji silazi ka čitavom zidu ogromnih i neinventivnih privatnih solitera ... možda. Ali sada više niko neće žuriti sa tim. Zar da se samo zbog toga ruši čitav jedan blok zgrada koje smetaju? Sumnjam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395933#p395933:3npvh0a8 je napisao(la):
mekbejn » 05 Jul 2016 01:27 pm[/url]":3npvh0a8]Ja ne verujem u tu pricu namernog unistavanja grada / drzave.
Ali verujem da uz prave partnere (kad se vec slihtamo njihovim vladama) metro moze naglo da skoci na listi prioriteta.
Nemam nista protiv da to bude Kina a ni Francuska (sa Bormbardierom smo ionako nesto vec pregovarali).
Да ли верујеш у причу да се пита онај ко ти даје кредит? Или онај који контролише целокупан економски и политички систем у држави? Или пак верујеш да су то све добротвори који ето, помажу српској држави ових 26 година?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395943#p395943:3npvh0a8 je napisao(la):
razgradjevinar » 05 Jul 2016 02:44 pm[/url]":3npvh0a8]tako ce i bg metro jednog dana
Бг метро ће тако оног дана када овај народ и држава буду слободни. Дакле, неће скоро.
 
U vezi sa obećanjima gradskih vlasti - moj post s kraja 2015. (mislim da mi je Direktor već jednom ovo tražio):

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364490#p364490:1uz83tv7 je napisao(la):
Homer Jay » 27 Dec 2015 02:34 pm[/url]":1uz83tv7]Ne bih da hejtujem, ali čini mi se da je ipak ovo par urađenih rednera na brzinu za objavljivanje u novinama.

Prethodnih dana je najavljeno toliko projekata za narednih godinu-dve dana da te prosto glava zaboli: tradicionalno, već tri-četiri godine zaredom, najavljena je rekonstrukcija Slavije i Bulevara oslobđenja, zatim Trga Republike, Studentskog trga (sa garažom), Terazijske terase, Kosančićevog venca, pešačke zone (Obilićev venac Zmaj Jovina), zatim rekonstrukcija Karađorđeve, Ruzveltove i Mije Kovačevića, rekonstrukcija Kalenić pijace i pretvaranje dela Njegoševe u pešačku zonu, konkurs za gradsku galeriju, konkurs za Filharomiju, konkurs za Blok 18, nastavak radova na UMP-u, radovi na Spoljnoj magistralnoj tangenti, obnova bar 40 fasada (navodno cela Brankova ulica + Kosančićev venac, Karađorđeva itd), izgradnja pasarele od tvrđave do Beton hale, izmeštanje BAS-a na Novi Beograd, početak izgradnje stanične zgrade na Prokopu, kupovina novih vozova za BG:Voz i uspostavljanje linije ka Rakovici, sređivanje okoline Hrama Svetog Save sa novom regulacijom Ulice Bore Stankovića, spomenici Pekiću i Stefanu Nemanji, sređivanje podzemnih prolaza, remont 30 tramvaja, kupovina novih autobusa, proširenje hale Pionir, tzv. Nacionalni stadion, priprema projekaza za proširenje Zarićevog mosta i izgradnju tunela kod Ekonomskog fakulteta, izgradnja vodovoda i kanalizacije, nastavak radova na obilaznici i Koridoru 11, radovi na Aerodromu (finger C, kontrolni toranj, nastavak rekonstrukcije Terminala 1), tzv. urbani džepovi, najava raznoraznih privatnih investicija (Hilton, Juga, Sky plaza i sl) i neizbežni "Navodni Beograd" - sve to, ljudi moji, je najavljeno u prethodnih mesec dana, a evo sada i ovog projekta za Kneza Miloša!!!

Premotajte film deset godina unazad i spisak urađenih stvari će biti kraći od ove liste želja.

Evo, pre par dana se navršilo pola 2016. godine, i od svega obećanog realizovali su: Zmaj Jovinu (dobro, ne do kraja, ali valjda hoće do kraja godine), Kalenić pijacu (i tu su radovi još u toku), konkurs za Blok 18, nastavljeni su radovi na UMP-u, spomenik Pekiću, izradili su PDR za tunel od Savske do Dunavske padine i počeo je da se gradi Hilton. Dopunite, molim vas, ukoliko sam nešto zaboravio.

Tako da je Terazijska terasa tek kap u moru nerealizovanih obećanja s kraja prošle godine, i svaka čast onome ko se uopšte toga setio :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395956#p395956:3updu6jn je napisao(la):
Delija » 05 Jul 2016 04:39 pm[/url]":3updu6jn]
Да ли верујеш у причу да се пита онај ко ти даје кредит? Или онај који контролише целокупан економски и политички систем у држави? Или пак верујеш да су то све добротвори који ето, помажу српској држави ових 26 година?

Ne verujem da su dobrotvori.
Ali verujem da im je u interesu da prodaju tehnologiju svojih kompanija (u slucaju Kine cak drzavnih) .
tako da ce se taj interes u nekom momentu poklopiti sa nasim interesom da gradimo metro. Pre bih ovo ipak pripisao nedostatku vizije i dugorocnog planiranja nasih vlasti.
Da rezimiram - da mi bas hocemo da gradimo metro i da za taj isti metro kupimo recimo Simensovu tehnologiju, da vidis kako bi mogao da se napravi :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395999#p395999:2d2syv8i je napisao(la):
Homer Jay » Tue Jul 05, 2016 11:25 pm[/url]":2d2syv8i]U vezi sa obećanjima gradskih vlasti - moj post s kraja 2015. (mislim da mi je Direktor već jednom ovo tražio):

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364490#p364490:2d2syv8i je napisao(la):
Homer Jay » 27 Dec 2015 02:34 pm[/url]":2d2syv8i]Ne bih da hejtujem, ali čini mi se da je ipak ovo par urađenih rednera na brzinu za objavljivanje u novinama.

Prethodnih dana je najavljeno toliko projekata za narednih godinu-dve dana da te prosto glava zaboli: tradicionalno, već tri-četiri godine zaredom, najavljena je rekonstrukcija Slavije i Bulevara oslobđenja, zatim Trga Republike, Studentskog trga (sa garažom), Terazijske terase, Kosančićevog venca, pešačke zone (Obilićev venac Zmaj Jovina), zatim rekonstrukcija Karađorđeve, Ruzveltove i Mije Kovačevića, rekonstrukcija Kalenić pijace i pretvaranje dela Njegoševe u pešačku zonu, konkurs za gradsku galeriju, konkurs za Filharomiju, konkurs za Blok 18, nastavak radova na UMP-u, radovi na Spoljnoj magistralnoj tangenti, obnova bar 40 fasada (navodno cela Brankova ulica + Kosančićev venac, Karađorđeva itd), izgradnja pasarele od tvrđave do Beton hale, izmeštanje BAS-a na Novi Beograd, početak izgradnje stanične zgrade na Prokopu, kupovina novih vozova za BG:Voz i uspostavljanje linije ka Rakovici, sređivanje okoline Hrama Svetog Save sa novom regulacijom Ulice Bore Stankovića, spomenici Pekiću i Stefanu Nemanji, sređivanje podzemnih prolaza, remont 30 tramvaja, kupovina novih autobusa, proširenje hale Pionir, tzv. Nacionalni stadion, priprema projekaza za proširenje Zarićevog mosta i izgradnju tunela kod Ekonomskog fakulteta, izgradnja vodovoda i kanalizacije, nastavak radova na obilaznici i Koridoru 11, radovi na Aerodromu (finger C, kontrolni toranj, nastavak rekonstrukcije Terminala 1), tzv. urbani džepovi, najava raznoraznih privatnih investicija (Hilton, Juga, Sky plaza i sl) i neizbežni "Navodni Beograd" - sve to, ljudi moji, je najavljeno u prethodnih mesec dana, a evo sada i ovog projekta za Kneza Miloša!!!

Premotajte film deset godina unazad i spisak urađenih stvari će biti kraći od ove liste želja.

Evo, pre par dana se navršilo pola 2016. godine, i od svega obećanog realizovali su: Zmaj Jovinu (dobro, ne do kraja, ali valjda hoće do kraja godine), Kalenić pijacu (i tu su radovi još u toku), konkurs za Blok 18, nastavljeni su radovi na UMP-u, spomenik Pekiću, izradili su PDR za tunel od Savske do Dunavske padine i počeo je da se gradi Hilton. Dopunite, molim vas, ukoliko sam nešto zaboravio.

Tako da je Terazijska terasa tek kap u moru nerealizovanih obećanja s kraja prošle godine, i svaka čast onome ko se uopšte toga setio :D

Zaboravio si da pomeneš otvaranje nedovršenog Prokopa. A da, što se tiče druge linije BG Voza, koliko sam saznao, od toga ništa dok ne urade kompletnu rekonstrukciju pruge kroz Rakovicu. Što znači sigurno ne u ovoj deceniji :sesir:
 
Од друге линије БГ воза нема ништа због мањка гарнитура.
 
Imaju oni dovoljno garnitura u rezervi (Karlo je pisao o tome), ali ne znaju kako da ih upotrebe.
 
Nema veze, ova dva-tri odgovora su se nadovezala na Homerove prognoze.
 
Terazijska terasa - mesto susreta (FOTO)
Petak, 08. 07. 2016.|15:48 | Izvor: eKapija

terazijska_terasa_4_080716_tw1024.jpg


Beograd bi uskoro mogao da dobije novi trg na potezu od Terazija ka autobuskoj stanici i Ekonomskom fakultetu, određen Balkanskom, Prizrenskom i Ulicom kraljice Natalije.
Prvonagrađeno idejno rešenje za projekat "Terazijska terasa" potpisuje arhitektonski ofis ARCVS - Beograd i arhitekta Branislav Redžić. Taj studio će biti i konsultant u izradi tehničke dokumentacije.

Branislav Redžić kaže za "eKapiju" da u poslednjoj varijanti idejnog rešenja predstoji tehničko prilagođavanje projekta, s obzirom na to da mora biti kvalitetan osnov izradi glavnog projekta.

Kako nam objašnjava Redžić, nagib terena uslovio je da se odluče za stepenasti trg. Površina popločanog dela je oko 4.000 m2, a prostor je okružen zelenilom, koje će biti, kako kaže naš sagovornik, intenzivno. Zeleni deo uz popločani trg biće ispresecan stazama za šetnju i odmor. Biće prilagođen deci, starijim osobama i naravno osobama smanjene pokretljivosti.

Stepenice duge stotinak i široke oko 40 metara biće popločane granitom, a u središnom delu će se prelivati voda. Stepenice će omogućiti spektar različitih komunikacija, susreta i događaja.

Ispod nagiba trga planirani su i informativni centar, galerija i ekskluzivni ugostiteljski objekat. Prodor svetla i komunikacija u sada devastirane podzemne prolaze, nada se naš sagovornik , uzrokovaće njihovu neophodnu revitalizaciju.

Svakako slike govore više od hiljadu reči. Pogledajte:

terazijska_terasa_3_080716_tw1024.jpg


terazijska_terasa_2_080716_tw1024.jpg


terazijska_terasa_1_080716_tw1024.jpg


terazijska_terasa_080716_tw1024.jpg

Izvor: eKapija
 
Uh što volim ove rendere za novine. Sve laž do laži. Ovde su, onako slučajno, zaboravili da ucrtaju Beograd na Vodi. Ali to možete i sami. Uzmete neku metalno-sivu boju i njome prebrišete SVE što se u pozadini slike vidi. Ali baš SVE. Tako da nema ni mosta, ni reke, ni zemljišta ispred nje, ni onoga iza nje. Samo soliteri koji se stapaju jedan u drugi.

terazijska_terasa_4_080716_tw1024.jpg


Ako je neko zainteresovan za precizniji račun, evo slike koju sam još davno uradio upravo da bih objasnio šta će da se desi sa vidikom sa Terazijske Terase. Ljubičastom bojom su unesene nadmorske visine na kojima će se nalaziti vrhovi zgrada u svakom od BNV blokova uzvodno od mosta. Tako dobijate "skyline". Iznad toga je nebo, ispod je zid od kula. A nadmorska visina trotoara na Terazijama je negde oko 116 metara. Dakle, počevši od ove prve dve zgrade koje se grade u bloku 14, pa nadalje, njihovo vrhovi će se nalaziti IZNAD horizontalne ravni u kojoj se nalazi kamera koja je snimila fotografiju za ovu montažu. Za prve dve zgrade u Bloku 14 to je 149-116=33 metra iznad nivoa Terazija. Za 3 metra po spratu to je visina solitera od 11 spratova IZNAD TERAZIJA. Dakle iznad visine ove kamere. Ostali blokovi su još viši. Verovatno će skyline na levoj polovini slike po visini biti negde između horizontalnih delova dva najviša krana. Drugim rečima, od pejsaža na slici, levo od mosta će se STVARNO videti samo nebo, a desno će se verovatno videti samo dalji delovi Novog Beograda. Reka se naravno neće videti nigde. Tako da, svaka njima čast na pripremi za Terazijsku terasu, ali to će biti VEOMA daleko od onoga što je ona trebala da bude i zbog čega su je originalno predložili.

BNV%20i%20Terazijska%20Terasa.jpg


BNV_Blokovi_i_visine.jpg
 
Ево један предлог да се задовоље све потребе, и друмски тунел, и метро и Теразијска тераса.



Жуто је саобраћајница од Зарићевог моста до тунела у оси Личке улице, зарад чувања већег дела парка Луке Ћеловића који је садашњим планом предвиђен да се скроз уништи.

Црно је метро на стубовима који у Теразијски гребен улази у тунел истом трасом као и друмски тунел само изнад, такође зарад мање девастације парка.

Зелено су зелене површине Теразијске терасе на простору постојећих стамбених блокова.

Браон представља улице које су наткривене зеленим тунелима како би имали континуитет Теразијске терасе.
 
Čim vidim najavu za "proleće sledeće godine" skepticizam mi poraste za 200%.

Културни центар на Теразијској тераси

Преуређење једног од најдрагоценијих јавних простора коштаће око три милиона евра. – Будући трг и степенице заузимаће трећину постојећег парка, а две трећине биће озелењене и пошумљене, са пропланцима за одмор
Аутор: Далиборка Мучибабић субота, 09.07.2016. у 18:00

Позивајући архитекту Бранислава Реџића и његов биро ARCVS да осмисле идејно решење за преуређење Теразијске терасе, град је послао две поруке: да не одустаје од реконструкције парка на том потезу која се показала веома захтевном, и да ће тај посао, вредан око три милиона евра, бити финансиран из престоничке касе.

У марту прошле године градски урбаниста Милутин Фолић најавио је, као део стратегије уређења Београда, обнову терасе, једног од најдрагоценијих градских јавних простора, са којег још, барем до изградње „Београда на води”, пуца поглед на сремску равницу.

Како је Фолић обавестио јавност, градски челници су одлучили да активирају Реџићево решење, додуше прилично модификовано у односу на оно од пре девет година. Тада је Реџићев тим поделио прву награду на конкурсу за Теразијску терасу са архитектама Дејаном Милановићем и Грозданом Шишовић.

Тај ауторски тандем је две године касније ангажован да изради ново идејно решење и главни пројекат тако што ће га прилагодити победничком раду, али од тога није било ништа.

Од 2007. до данас на падини на којој урбанисти скоро два века сучељавају идеје, готово ништа није урађено, а обнова која је требало да почне прошле јесени одложена је. Новац је одувек био кочница за реализацију тог пројекта.

Град је прошле године тражио донатора који ће дати око три милиона евра за обнову. У причи су, како сазнајемо, били и арапски инвеститори, али очигледно је да граду није пошло за руком да се с њима договори.

Јер, на последњој седници престоничког парламента, на којој је усвојен ребаланс буџета, обнародовано је да је град уштедео и за сређивање Теразијске терасе.

Које ће промене она претрпети?

Степенице, дуге стотинак и широке око 40 метара, благог нагиба, по средини Теразијске терасе повезаће Балканску и Улицу краљице Наталије. Предњи део каскаде биће просечен и у њему је предвиђена пјацета са рестораном и инфо-пултом.

Са тог нивоа, степеницама поплочаним гранитом силазиће се у градски културни центар на етажи испод једног дела ресторана. Будући трг и степенице заузимаће трећину постојећег парка, а две трећине биће озелењене и пошумљене, са пропланцима за одмор.

Са будуће пјацете испод великог степеништа биће пробијен коридор до Теразијског подземног пролаза.

Када уђу у подземни пролаз испред бивше Робне куће „Београд”, пролазници неће морати да изађу код Теразијске чесме, већ ће моћи да наставе испод ње све док не избију на велике степенице – трг изнад Улице краљице Наталије, где jе сада парк. Тo значи да ће подземни пролаз код хотела „Балкан” и „Москва” бити продужен испод Теразијске чесме и повезан са пјацетом и парком.

У тај простор би се поново уселиле радњице које су нестале изградњом шопинг молова, каже Бранислав Реџић.

„Рециклажа” његовог идејног решења требало би да буде завршена до половине августа. Оно ће послужити за израду главног пројекта, а у свечаној белој кошуљи Теразијска тераса би могла да осване на пролеће следеће године.

Падина за сучељавање идеја

За уређење Теразијске терасе, атрактивног јавног простора, организовано је осам конкурса. Ниједно победничко решење није реализовано осим пројекта са конкурса из 1991. године, према којем је компанија „Мали колектив” саградила стамбено-пословни комплекс у Балканској 2 и изазвала оштре полемике у јавности.

Основ свих досадашњих планова и конкурса представља концепт који је 1929. године поставио архитекта Никола Добровић. Према његовом пројекту, Теразијска тераса постала би плато са вртовима, базенима и фонтанама, оивичена двема зградама у Балканској и Призренској улици.

Најближа веза центра града са реком, према Добровићевој замисли, била би од Улице краљице Наталије до Карађорђеве.

Степениште – трг

5.000 квадратних метара површина парка

4.000 квадратних метара површина степеница

1.500 квадрата за културни центар, инфо-пулт и ресторан

Izvor: Politika
 
Vrh