Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

vrachar":3o3x1xo4 je napisao(la):
Resenje je potpuna reorganizacija taxi prevoza u Beogradu i objedinjavanje svih prevoznika u jedno veliko preduzece za koje bi bilo pod kapom grada.
Zasto je to resenje? Resenje je da konacno policija krene da radi svoj posao i tera i hapsi divljake na poznatim mestima kao npr. na aerodromu, kod autobuske, na Trgu, ispred Moskve i sl.

Odlicno je sto imamo vise taksi udruzenja, konkurencija sasvim lepo funkcionise. To jedno veliko preduzece mi nikad ne bi omogucilo 20% popusta na poziv, voznju do aerodroma za 900 din., i sl.
 
Taxi besplatno prevozi po mecavi. Kakav politicki shou koji mnogo kosta :S
 
Лондонски такси стиже у наш град
Први од 50 легендарних енглеских четвороточкаша ускоро ће кренути београдским улицама, најављују у „Националном таксију”

Londonski-taksi-1.jpg
Londonski-taski-2-na-parkingu.jpg


Са магловитих булевара викторијанског Лондона, у Београд се недавно доселио легендарни енглески „дух” на точковима. Један од најпрепознатљивијих симбола британске престонице, „господин са цилиндром и кишобраном” међу аутомобилима, у наредних неколико дана имаће прву вожњу улицама балканског велеграда. Аутентични „лондонски такси” саобраћаће под окриљем домаћег „Националног таксија”, а до краја године у служби Београђана наћи ће се 50 „лондонаца”, најављују у овом предузећу.

Прва два аутомобила стигла су у Србију крајем прошле године. Једно возило већ је ангажовано на новосадским улицама, а београдски „примерак” се налази на паркингу „Националног таксија” и само је питање дана када ће кренути у службу.

– Технологија, комфор и безбедност изградили су репутацију „лондонског таксија”, који ће путнике у Београду превозити по важећој домаћој цени. Тарифа, дакле, остаје непромењена – наглашава Никола Брајовић из „Националног таксија”.

Баш као у Лондону, мотор возила неће се гасити 24 часа дневно, а возиће га двојица таксиста у сменама од по 12 сати. Способност да ради темпом недостижним за већину других аутомобила, модел „те-икс четири” који стиже у Београд дугује технологији производње у специјализованој фабрици „Лондон такси интернешенел” у Ковентрију. Гаранција на евро четири турбодизел моторе од 105 коњских снага, истиче Брајовић, је чак милион километара, док је гарантни рок гума пројектованих да „издрже” и најоштрије ивичњаке 100.000 километара.

Унутрашњост возила је непробојним стаклом подељена на целине за возача и путнике. У њему се може превести пет корисника, а прилагођен је и за особе за инвалидитетом.

– Захваљујући ротирајућем седишту и степенику који излази ван возила, олакшан је улаз старим и слабо покретним особама, а осветљен под и ручице омогућују сналажење ноћу – објаснио је Брајовић.

Путници са возачем комуницирају преко микрофона и звучника, оба одељка имају своје клима-уређаје, а лакоћу кретања по градским гужвама „лондонцу” омогућује сужен круг заокрета. Уз квалитетно гориво и одговарајући режим вожње, емисија издувних гасова је минимална.

У београдском „лондонском таксију” волан ће, према правилнику о техничкој исправности, бити са леве стране, а простор непостојећег сувозачевог седишта намењен је за пртљаг. Према Брајовићевим речима, ово возило моћи ће да купи било који таксиста, по знатно повољнијим ценама.

М. Л.
[објављено: 22/02/2010]

Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Londonski-taksi-stize-u-nash-grad.sr.html
 
Ali kako 5 putnika moze tu da stane, ako je prostor suvozaca za prtljag?
 
Матеја Бељан":147df186 je napisao(la):
Ali kako 5 putnika moze tu da stane, ako je prostor suvozaca za prtljag?
Iseckaš i vakumiraš :lool:
 
Матеја Бељан":39b8senf je napisao(la):
Ali kako 5 putnika moze tu da stane, ako je prostor suvozaca za prtljag?
Evo kako...
LTI-Vehicles-TX4-london-Taxi-2-lg.jpg


a inace bas su simpa :cool:, al su mi crni simpaticniji
new_london_taxi.jpg
 
Bilo bi nekako do jaja da svi taksiji u BGu budu takvi...
 
Fenomenalno iskoriscen tako mali prostor. Za razliku od dosadasnjih taxija ovo je po prvi put namensko vozilo
 
Kada bi se napravio neki dil da taksiji u vise srpskih gradova predju svi na ovaj model, mozda bi moglo da se izboksuje i da se sklapaju kod nas, u nekoj trenutno propaloj fabrici. Mozda u onoj 'Zastava specijalna vozila' u Vojvodini (bese li u Kikindi ili gde?) koja valjda nije usla u FIAT zajedno sa KG Zastavom. Eh...
 
Nisam ni znao kod nas ima britanaca,mislim na taksije sa volanom na desnoj strani,trebalo bi ih zabraniti.

A i valjalo bi standardizovati taxi prevoz sto kazete.
 
hazard":2kdpoiih je napisao(la):
Kada bi se napravio neki dil da taksiji u vise srpskih gradova predju svi na ovaj model, mozda bi moglo da se izboksuje i da se sklapaju kod nas, u nekoj trenutno propaloj fabrici. Mozda u onoj 'Zastava specijalna vozila' u Vojvodini (bese li u Kikindi ili gde?) koja valjda nije usla u FIAT zajedno sa KG Zastavom. Eh...
Zastavina fabrika je u Somboru:)
Ovo je sajt proizvodjaca:
http://www.lti.co.uk/home.php
 
Da u Somboru hvala :) u Kikindi su se bese sklapali Opeli zar ne? znam da je bila tamo neka auto industrija.
 
Ливница Кикинда је радила блокове мотора за прву уградњу у Опел, а од њега добијала неколико хиљада расклопљених Кадета и мислим Аскона годишње, које је после склапала. Аутомобили су имали ознаку IDA и статус домаћег производа (били су ослобођени царине). Сада је власник већег дела Ливнице словеначки Цимос, док су у другом делу (око 400 запослених) Французи.
 
30 000?! To je puno, bolje da uzmu Skodu Superb kombi ili limuzinu, ili bilo koju drugu vecu limuzinu kao passat ili nesta od Forda... ima dosta mesta za gepek i za putnike, a dodje jeftinije. Plus sigurno trosi manje sa nekim TDI motorom...
 
Skoda TDI trosi mozda manje, ali ovi taksiji su predvidjeni da se ne gase 24h i da vise taksista deli isto vozilo, moze da prevozi invalide, sigurniji je za taksiste (odvojeno vozacevo sediste), lakse se utovaruje prtljag, a garancija na motor je cak milion kilometara! Koji drugi auto ima garanciju milion kilometara? U vr' glave moz' da dobijes 250.000. I da tu je manji radijus skretanja (sto se ne moze reci sa velike limuzine koji si spomenuo). Jednostavno, auto je predvidjen za taksi i samo taksi i spaja i dovoljan prostor i dovoljnu okretljivost u gradskim uslovima i sve sto treba...potrosnja mu btw nije losa, 10 litara po gradu (motor je od 2.5L).

Siguran sam da ako se koristi kako je predvidjen da je jeftiniji od tokom celog svog koriscenje od neke Fabije, narocito posto ce duze potrajati kao taksi vozilo.
 
Fabija uopste nije auto za taksiste, auta za taksi je sve pored i iznad Mercedes E-Klase, znaci Passat, BMW 5, Skoda Superb, Audo A6 itd... gde moze da stane sav prtljag u gepek (i kod kombija sigurno stane vise i lakse nego u ovaj londonski taksi), potrosnja dizel motora po gradu je nekih 5-7 L (sta ce ti vec otplatiti dooosta toga sta onaj drugi nudi (garanciju itd)), odrzavanje je jeftinije jer nisu specijalni delovi koji se moraju narucivati nego ih masovno ima, i motori svih ovih auta sigurno drze lagano iznad 500-700 000 km. Jedino sta mi se svidja je da ima mesta za 5 putnika, a ne samo 4 kao normalna vozila.
 
Da mislio sam na Superb. I da motor izdrzi 500-700k km, ali ovaj ima garanciju na milion, sto znaci da ce verovatno da izdrzi bar 2. Btw osnovna verzija Pasata kod nas kosta skoro 29.000 evra (najjeftiniji model), sto i nije tolika razlika u poredjenju sa Londonskim taksijem kada se uzmu sve njegove prednosti u obzir, Audi je sigurno jos skuplji a da taksista u BGu vozi BMW 5 je misaona imenica. Ako vidis taksistu u BGu u BMW 5ici (novoj da se razumemo, ne nekoj staroj 15-20 godina) bolje ne ulazi jer je taj verovatno neki teski muljator koji ce to odrapiti skroz. Jedino je Superb jeftiniji.
 
Pa Mercedesovi motori isto drze do 800 000 i vise, ko zna dokle drze, ali se prvo pokvari menjac i kad se to desi nakon toliko godina jeftinije ti dodje ta bacis auto i kupis novi, ili skroz novi model jer je proslo 10 godina od kad si kupio stari, ili neki polovni sa nekih 200 000... mislim, zna se zasto se svuda po evropi koriste obicna auta za taksijeve umesto specijalnih vozila. Prijatelj mi ima taksi firmu u Minhenu pa mogu malo da pratim sve to.

Pa sta fali superb-u, meni bi bilo lepse da vidim flotu od 200 ovakvih auta u beogradu, jos u istim taksi bojama, nego neke koje glume london. Osnovni Model sa 2.0 TDI motorom je 23 000, i on ima sve sta treba, sledeci ima nesta malo bolje, ali bi on kostao samo 26 000. Plus manju potrosnju preko nekoliko stotina hiljada kilometara, ustedis toliko da bi mogao skoro 1,5 nova auta da kupis nakon sto ti ovaj crkne. (potrosnja 6L vs. 10L=4L na 800 000km je 36 000L goriva, po ceni od samo 1€ (a svi znamo da je dosta vise) za litar goriva to ti izadje 36 000. Znaci vec je se sam platio u odnosu na drugi auto koji trosi vise. I plus ustedio si kad si ga kupio dosta za sve popravke kontrole i inspekcije. Ne vidim kako neko ko vodi preduzece sa ciljem da zaradi para NEBI uzeo tu opciju.
supc045.jpg
 
I ja sam mislio da su propali?
Inače, pričao sam sa nekim taksistima davno, davno, i nekoliko njih mi je kukalo za te britanske taksije - jer su rađeni baš za grad, odnosno maksimalna brzina im je manja (npr. 80-100km/h), ali su zato performanse za gradsku vožnju i mnogo pređenih kilometara mnogo bolje - kao i komfor (a i bezbednost) vozača, pa i samih putnika - i naravno broj koji ih stane.
 
Rečni taksi u Beogradu od 1. maja

01. april 2010. 20:23

Beogradsko udruženje "Žutog taksija" je povodom proslave 22. godišnjice postojanja, najavilo osnivanje prve rečne taksi službe pod nazivom "Rio Yellow taxi" koji će u svojoj "floti" imati 17 čamaca i dva brza plovila.
v165385p0.jpg

Kako je Tanjugu rekao vršilac dužnosti predsednika Udruženja "Žuti taksi" Verljub Čubrić plovila će saobraćati Savom i Dunavom, a kao mogući punktovi sa kojih će rečni taksi prevoziti sugrađane su Zemun, Borča, Sajam, Luka Beograd, Blok 45 i druga mesta gde postoje uslovi za bezbedno pristajanje.

"Stručna služba Privredne komore Beograda je pri kraju izrade studije izvodljivosti, imamo podršku Turističke organizacije Beograda, urađeni su razgovori sa nečelnikom rečne policije, nadležnim iz Uprave grada i svi su se složili da je ovo odličan projekat, posebno za grad koji leži na dve reke, a koji je konstantno blokiran saobraćajnim gužvama", rekao je Čubrić.

Rečni taksi bi trebalo da profunkcioniše od 1. maja i sve linije, dodao je, biće povezane sa putničkim taksijem tog i drugih beogradskih taksi udruženja među kojima će biti "Čukarički taksi" i "Beo taksi".

Čubrić je rekao da rečni taksi ne postoji nigde u svetu, a da Beograd ima tu privilegiju da leži na dve reke.

"Žuti Taksi" je osnovan 1988. godine i predstavlja uz "Beo taksi" naše najstarije taksi udruženje.

Pre dva meseca taksisti ovog prevoznika odlučili su da ne izdvajaju novac od članarina za reklamiranje, već su pokrenuli humanitarnu akciju, koja podrzumeva besplatne vožnje za sve stanovnike naše prestonice kojima je potreban odlazak u bolnicu, dom zdravlja ili škole za decu sa posebnim potrebama.

http://www.mondo.rs/s165380/Zabava/Muzika/Eurosong-_Upoznajte_ucesnike.html
 
Dakle, ako neko jos nije cuo, gradska vlast je odlucila da se protiv divljih taksista bori tako sto ce sve taksiste da pretvori u lopove:

Od aerodroma pet cena

Taksi prevoz od vazdušne luke plaćaće se po fiksnoj tarifi od 1.500 do 7.000 dinara. Novi sistem naplate uvešće se za nekoliko dana, čim se obezbedi sva neophodna oprema.

Putnici sa aerodroma "Nikola Tesla" ubuduće će taksi prevoz plaćati po fiksnoj tarifi koja, zavisno od zone, iznosi od 1.500 do 7.000 dinara. Teritorija Beograda, kada je reč o ovom vidu javnog saobraćaja, biće podeljena na pet zona. Ovaj sistem naplate zaživeće za nekoliko dana, kada u vazdušnoj luci bude instalirana neophodna softverska oprema.

Nakon iskrcavanja iz aviona najjeftinije će taksi, po ceni od 1.500 dinara, plaćati sugrađani, ili njihovi gosti, koji žive nedaleko od aerodroma - u Zemunu, Novom Beogradu, Surčinu i Dobanovcima. Do centralnih delova prestonice, kao i opština iz užeg gradskog jezgra tarifa iznosi 2.000 dinara. U trećoj zoni taksi će se plaćati fiksnih 3.000 dinara, u četvrtoj će morati da se izdvoji 4.500, dok će do najudaljenijih mesta Beograda, oko 80 kilometara od aerodroma, sugrađani morati da izbroje 7.000 dinara.

- Do novog sistema naplate taksi prevoza od aerodroma ostalo je svega nekoliko dana, pošto moramo da nabavimo još neophodnu opremu, kako bismo mogli da počnemo da radimo - kaže Dejan Mali, član Gradskog veća. - Uvođenjem fiksne cene taksi prevoza rešićemo višegodišnji problem znatno više naplate pojedinih taksista, zbog čega su Direkciji za javni prevoz često stizale pritužbe. Zato smo se odlučili da i u Beogradu zaživi sistem fiksne naplate, koji postoji u skoro svim evropskim gradovima.

Prema rečima Mihaila Čubranovića, iz taksi sindikata "Nezavisnost", koji su se protivili uvođenju fiksne cene, neophodno je da se napravi zakonski ambijent u kome će ovaj sistem moći da funkcioniše.

- Sam predlog je konstruktivan, pre svega zbog eliminacije pojedinih vozača koji su prevoz naplaćivali znatno više, međutim jedan od članova zakona ističu da je teksimetar neprikosnoven merač, koji uvek mora biti uključen - naglašava Čubranović. - Gradski čelnici nas uveravaju da lokalne samouprave mogu bliže da uređuju taksi delatnost, što istina i stoji u jednom članu. Ipak, mislim da je zakonski ambijent neophodno prilagoditi novom sistemu naplate prevoza od aerodroma.

Cene na vaučeru

Koliko će ih koštati taksi prevoz, putnici će saznati na info-pultu koji će postojati na aerodromu "Nikola Tesla". Oni će tu moći da preuzmu vaučer sa cenom prevoza u zavisnosti u koji deo grada idu. Nakon vožnje, oni će taksisti predati papir koji su preuzeli, a on ne sme da naplati više od iznosa koji se na njemu nalazi.
I sta sad?

U normalnim drzavama nastao bi opsti bojkot ovakvog lopovluka... ali ovo je Srbija.
 
Vrh