Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

^^^ Mnogo komplikovano. Zasto trziste to ne bi samo resilo? Strogi standardi cistoce, usluga, i regulacija koja bi sprecavala kartelizaciju => gradska licenca za taxi sluzbu => Slobodno formiranje cena i kvaliteta usluga.

Po mom misljenju, to je jedini put ka jeftinijem i razumnijem taksi prevozu u Beogradu. Naravno uz stroge kazne divljih taksista (zaplena vozila +novcana kazna)
 
Mislim da nije toliko komplikovano. Problem sa slobodno formiranom cenom je taj sto covek ne zna koja je cena taksija kada ulazis u vozilo. Ko bi hteo da se vozi tako? Da ne znas da li ce voznja da te kosta 200 ili 1000 dinara?
 
^^ Pa jedan od zahteva licence bi bio i jasno isticanje cene (uniformna slova i font) na vratima vozila pre ulaza. Npr ovako:

pd999061.jpg


Znaci, sve je to vec neko uradio, samo treba da prevedemo resenje na nase uslove.
 
Pa da, ali ja ne znam u kom gradu se apsolutno slobodno formira cena taksija, već to obično neki gradski organ raspsuje?
 
jovanovm":2pr3tohh je napisao(la):
Znaci, sve je to vec neko uradio, samo treba da prevedemo resenje na nase uslove.
OK, kapiram ja to, ali ne znaci da ako je neko nesto uradio nekako da ne moze i drugacije. Uostalom mnoga mesta koriste sistem koji koristi i Beograd (gde lokalna samouprava odredjuje cene taksija). A i to da postoje razlicite kategorije taksija nije nista novo. Npr. u Torontu se mozete bilo kojim taksijem dovozati do aerodroma, ali od aerodroma samo specijalno licenciranim taksijima (to se zove "airport limo" a ne "taxicab").
 
^^ Slazem se, naravno, malo mi je glupavo da si tako nesto izvukao iz mog posta, samo sam zeleo da kazem da su svi problemi resivi, i da inspiraciju za veliki broj resenja mozemo pronaci negde gde su se sa tim problemima vec susretali. Sad, ja konkretno pitam, koje su prednosti regulacije i centralizacije cena taxi prevoza? Nedostatke vidimo na svojoj grbaci, a voleo bih neko da mi pokaze ili bar da me nauci koje su to prednosti. Osim politickih, naravno... Da otvorimo malo informisanu debaticu, kao obrazovani ljudi, valjda. :)
 
Pa kako da kazem, nekako imam osecaj da bi kod nas neregulisana cena taksija napravila pravi picvajz.
Jeste da moze zakonom da se propise da na vratima pise cena, ali nije to isto kao i "osecaj" za cenu. Npr. ja koji se mnogo vozim taksijem, tacno znam koliko otprilike odredjene relacije kostaju i tesko me je prevariti (ukoliko nije nesto malo tipa 50 din. na 300-400 din ukupno), ali ne racunam ja to po km predjenom puta cena po km, jednostavno "znam" koliko kosta od tamo do vamo. Sa razlicitom cenom u svakom taksiju to bi se izgubilo, i uvek bi ljudi morali da mozgaju da li ih neko krade...mislim da je jedna cena dobra i za taksiste (dobro ja mislim da bi bilo bolje da postoje 3 kategorije cena) upravo zbog toga. Jer taj element nesigurnosti bi uveo strah medju gradjane donekle i umanjio broj putnika taksijem. A ako na taksi gledamo kao na deo javnog prevoza i zelimo da ga promovisemo donekle (kao alternativu licnom automobilu za koje je potrebno parking mesto u centru) onda treba da nam bude cilj da se gradjani sigurno osecaju kada sednu u njega.

Drugo, mozda cete reci da ce konkurencija da snizi cene, ali to nije nuzno tacno. Postoji segment ljudi koji retko ide taksijem i nije upoznat s cenama, na njima upravo i profitiraju divljaci, ovakvim potezom ce se to samo legalizovati. Jer znate kakav je nas mentalitet, opeljesi odmah, uzmi sve sad, ko razmislja unapred. Divljaci kvare posao svim taksistima jer kad vas jedanput pokrade taksista necete opet sesti, ali ocigledno ima dovoljno ljudi za peljesenje pa divljaci o tome ne razmisljaju. Uvedite slobodne cene i to ce se samo, kao sto rekoh, legalizovati. A i onako vec postoji konkurencija - na poziv moze da se ostvari od 20% do 40% popusta. Da ne govorimo o tome kako bi slobodno formiranje cena mozda dovelo do ulicnih "aukcija" za taksi gde bi vozac uzimao musteriju koja ponudi vise, pa bi taksisti postali jos bahatiji nego sto jesu...
 
Не постоји у историји човечанства људска делатност у којој слободна конкуренција (уз спречавање монопола) није оборила цене.

Немам против да град установљава максималну цену превоза (с тим да таксисти или барем такси удружења имају право да иду испод те цене), али мислим да је веома лоше што се подлеже захтевима таксиста да се ограничи број лиценци. Наравно, јасно је зашто они то хоће, али нема ниједног разлога да некорумпирана градска управа пристане на то. У нашој земљи је пуно незапослених, а тај посао који они раде не захтева претеране квалификације. Резултат либерализације (дакле, да лиценцу може да добије свако ко испуњава услове, без некаквог наметнутог ограничења броја таксиста) би морао бити пад цена до тачке равнотеже понуде и потражње; они то добро знају и зато подмазују град да им ограничи конкуренцију, што је мени потпуно неприхватљиво.
 
Djordje":fnatyxlt je napisao(la):
Не постоји у историји човечанства људска делатност у којој слободна конкуренција (уз спречавање монопола) није оборила цене.
Zdravstvena zaštita.
 
^ ОК, признајем, и ту би се (у мањој мери, али свеједно) могло додати и образовање. Нисам размишљао о томе.

Али превоз? Погледај шта је дерегулација урадила за цене авио превоза. Превоз је commodity - генерално говорећи, људе занима једино да стигну од А до Б и ништа друго. У таквој ситуацији без изузетка побеђује онај који понуди најнижу цену.
 
Lista je poveća i uključuje na primer distribuciju struje, kanalizacije, vode i gomilu drugih nekih stvari, između ostalih one koje zahtevaju vleika ulaganja.
Sori, boli me glava pa nisam čitao drugi deo tvog posta, sads ga pogleda. Slžem se da treba da daju licence svima koji oće da voze, i ispunjavaju standarde. Ali mislim da treba da se raspiše jedna cena. I misilm da je vrlo važna stvar što su im zabranili da kad zoveš taksi ovi te pitaju dokle ćeš.
 
^^ Sve to sto si pomenuo moze da se detaljno raspravi, s obzirom da mnoge te stvari samo prividno imaju vise cene u manje regulisanim sistemima. No, dobro.

Nego na moje pitanje od protiv-argumenata nema nista. Osim mozda hazarda, pa evo da odgovorim:

Zbog cega mislis da bi cene bile toliko razlicite u razlicitim taksijima? Evo npr. sad istu situaciju imas sa jogurom - jogurtu isto pise cena napolju pre nego sto ga popijes, a ko ne kupuje jogurt svaki dan mogu i da ga zeznu. Ali opet, Kravica i Dukat i Sombolend imaju slicne cene, koje se razlikuju mozda za 5-7 dinara... Nekad trgovci naviju marze, ali u ovom slucaju nema posrednika pa to ne moze da se desi. Objasni mi kom vlasniku taksi kompanije bi bilo u interesu da dopusti drugu firmu da peljesi neverne radnike ako on moze da ih peljesi za malo manje novca. E sad, ako su ljudi neracionalni pa im je svejedno da li ce pozvati ili zaustaviti Pera taksi koji kosta 50din/km a ne Mile taksi koji kosta 40din/km, onda ne vidim sta mi tu ima da ispravljamo krive Drine.

Ovo za aukcije - kako je moguce da to moze da se desi? Auto se zaustavi, ti udjes i onda te pita gde ces. Ne moze da stane ispred tri putnika pa da pita gde ces, vec udjes pa onda pita. Ne moze on da menja cenu pre voznje ili u toku, vec mora da je odredjuje po propisanom razmaku (mesecno, polugodisnje, itd itd). Ako radi drugacije, gubi licencu (za svaki prekrsaj uveo bih suspenziju licence na 6 meseci, za drugi prekrsaj, trajni gubitak. Stoji kamerica (vlasnistvo Grada) u svakom taksiju i snima na hard disk. Blokiranje rada kamere - isto suspenzija. I to za gazdu taksi kompanije, ne za vozaca. Tako bi gazde zaposljavali fine i kulturne vozace i bili bi voljni to da urade jer je to u njihovom interesu.

Da, i ja ne gledam na taksi kao deo javnog prevoza, niti vidim zasto bismo to trebali ciniti?
 
jovanovm":1du7jzm7 je napisao(la):
Da, i ja ne gledam na taksi kao deo javnog prevoza, niti vidim zasto bismo to trebali ciniti?
Gledam taksi kao deo javnog prevoza jer je on kao takav koncipiran u Beogradu a i u mnogim drugim gradovima u svetu. Taksi *moze* da bude deo javnog prevoza i da bude koristan pri smanjivanju guzvi a i takodje pri smanjivanju potrebnih parking mesta u centru grada. Uzmimo za primer segment populacije koja ne zeli da ide javnim prevozom, ima dovoljno para i zeli komfor. Ako se deo te populacije ohrabri i preusmeri ka taksijima onda je to X automobila manje u centru i Y automobila manje u centru koji traze parking mesto. Uostalom taksisti imaju odredjene povlastice kao sto su koriscenje posebnih traka (zutih autobuskih, smeju da voze i po tramvajskim sinama), obezbedjenih parking mesta od strane grada (taksi stanice), u mnogim gradovima taksiji mogu da udju u (polu)pesacke zone ili u congestion charge zone bez nadoknade, itd. Na kraju krajeva ova tema je na forumu koji se zove javni gradski prevoz pa shodno tome i razmisljam o taksijima kao o delu istog :)

Ukoliko ne smatramo taksi kao deo JGP i kao deo strategije za smanjenje guzve u saobracaju i poboljsanja saobracaja, onda treba da im se ukinu sve te povlastice (da budu tretirani kao bilo koji drugi automobil, za parking mesto nek se snalaze sami, itd.) i onda to na kraju nije nista drugacije od npr. mog dogovora sa Perom da me on vozi svojim automobilom za pare. Onda taksi nije nista drugaciji od toga da ja npr. pridjem tvom automobilu na semaforu kod Cvetka i pitam "care jel moze 500 kinti da me vozis do Trga" :D

Ovo za aukcije - kako je moguce da to moze da se desi? Auto se zaustavi, ti udjes i onda te pita gde ces. Ne moze da stane ispred tri putnika pa da pita gde ces, vec udjes pa onda pita. Ne moze on da menja cenu pre voznje ili u toku, vec mora da je odredjuje po propisanom razmaku (mesecno, polugodisnje, itd itd). Ako radi drugacije, gubi licencu (za svaki prekrsaj uveo bih suspenziju licence na 6 meseci, za drugi prekrsaj, trajni gubitak. Stoji kamerica (vlasnistvo Grada) u svakom taksiju i snima na hard disk. Blokiranje rada kamere - isto suspenzija. I to za gazdu taksi kompanije, ne za vozaca. Tako bi gazde zaposljavali fine i kulturne vozace i bili bi voljni to da urade jer je to u njihovom interesu.
Da li si ikad video taksi u Atini? :lol: Tokom Olimpijade su bili uljudni (pre svega zato sto su im dozvolili da ti uzmu dodatnih 3-4 evra ako te voze na "olimpijsko odrediste") ali u principu taksiji su tamo funkcionisali tako im ti mases, a oni se proderu s prozora "de ces?" i onda im ti viknes nazad, pa ako im se tvoje odrediste dopadne onda stanu. Ovo je inace vrlo zabavno kada imas 10 taksija u kruznom toku i svi se tako dovikuju dok se vozaju u krug :lol:

Interesantno je da mislis da je moj predlog o 3 propisane tarife i 3 kategorije taksija mnogo komplikovan, a sad predlazes ugradjivanje kamere i HDa u svaki taksi :/ da ne govorimo o enkripciji i metodima zastite potrebnim za taj HD pa onda cela velikobratovska infrastruktura i birokratija koja ce da gleda sav taj video materijal, pa obaveza taksista da taj HD donose u neku gradsku sluzbu redovno...to nije komplikovano? To ne kosta mnogo? Koliko ce takvi metodi nadgledanja kostati poreske obveznike?

A posto sad kazes da cena moze samo da menja mesecno ili u nekom drugom propisanom intervalu, onda ocigledno ni ti nisi za slobodno formiranje cena - jer ako se vec poredimo sa jogurtom, samoposluga moze da promeni cenu jogurta kad hoce, prodavac na pijaci moze da promeni cenu svojih proizvoda isto tako, na tren. Btw nadam se da si mislio samo na poskupljenja, jer bi inace cekali dugo da vidimo efekat konkurencije. U sadasnjem sistemu bar taksi udruzenje moze uvek da ti ponudi popust, ne treba im dozvola grada za to.

E sad, posto po tvojoj zamisli grad treba da pazi da taksista ne menja cene cesce od jednom mesecno ili 6 puta godisnje ili kakogod, to znaci da grad mora da PRATI sve cene taksija u gradu - bukvalno SVE - i da onda jos prati ko je kad promenio cenu i za koliko. I ako se to pravilo odnosi samo na poskupljenja, dolazimo u situaciju da sta ako ja zadam cenu 50 din/km 1. u mesecu, a onda 10. spustim na 25 din/km, da li smem da vratim na 50 pre sledeceg prvog ili samo ne smem da stavim cenu preko 50...

Zar nije jednostavnije odrediti fiksnu maksimalnu cenu taksija, pa makar i u 3 tarifne kategorije?

Na kraju krajeva ispada da se obojica slazemo da je za taksi potrebna jaka i teska regulacija, ali se ne slazemo kakva. Meni se cini da predlog da pustimo slobodno formiranje cene ali sa raznoraznim ogranicenjima i pravilima i dodatnim sistemom nadgledanja nije nista jeftiniji u skupu nego da maksimalnu cenu propisuje grad. Ako ce troskove tog nadgledanja platiti grad, onda ce se mozda jeftinije voziti oni u taksijima, ali ce razliku u troskovima placati svi gradjani. Ako opet grad naplati te troskove taksistima kroz naknadu za taksi dozvolu, ti troskovi ce samo uci u cenu pa taksi nece biti jeftiniji.

Uostalom konkurencija u Beogradu vec postoji, grad propisuje samo maksimalnu cenu. Na poziv se dobije 20%, 30%, cak 40% popusta. Kako ce ukidanje maksimalne cene da obori cene taksija?

Da je potraznja tolika za taksijima, ne bi se nudilo 20% popusta na poziv.

Zbog cega mislis da bi cene bile toliko razlicite u razlicitim taksijima? Evo npr. sad istu situaciju imas sa jogurom - jogurtu isto pise cena napolju pre nego sto ga popijes, a ko ne kupuje jogurt svaki dan mogu i da ga zeznu. Ali opet, Kravica i Dukat i Sombolend imaju slicne cene, koje se razlikuju mozda za 5-7 dinara... Nekad trgovci naviju marze, ali u ovom slucaju nema posrednika pa to ne moze da se desi. Objasni mi kom vlasniku taksi kompanije bi bilo u interesu da dopusti drugu firmu da peljesi neverne radnike ako on moze da ih peljesi za malo manje novca. E sad, ako su ljudi neracionalni pa im je svejedno da li ce pozvati ili zaustaviti Pera taksi koji kosta 50din/km a ne Mile taksi koji kosta 40din/km, onda ne vidim sta mi tu ima da ispravljamo krive Drine.
Samo sto kod nas ne postoje "taksi kompanije" nego udruzenja a svaki taksista je samostalni privrednik. Ne radi za platu. Udruzenju placa clanarinu za usluge call centra i radio stanice. Ima i mnogo nezavisnih taksista.
 
Uh, umoran sam.

Znaci ovako:
a) ne bi niko proveravao te snimke (cena je veoma niska, i placala bi se licencom, recimo 1200EUR po vozilu)... vec U SLUCAJU da policiji ili zalbenoj komisiji treba snimak, onda bi se proveravao. Nema proveravanja, a cena za poreske obveznike je 0. Za korisnike taksija se verovatno prenese deo cene licence, ali to je valjda pravednije nego ovako da se to prenosi na sve, pa i ljude koji nikada ne koriste taksi.
b) dao sam primer za menjanjem cena jer realno trziste veoma sporo reaguje. Neko bi seo i proracunao koji je to najefikasniji interval za isticanje novih cenovnika, naravno, ovo "mesecno" je samo primera radi. To je bar jednostavno.
c) Grad nema sta da PRATI, grad ima samo da postupi po prijavi ostecenog potrosaca. Svaki taksi mora da izda fiskalni racun, pa ako se racun ne slaze onda gotovo. Isto kao sto drzava ne proverava SVAKI jogurt - zasto bi proveravala svaki taksi? To nema smisla.
d) Ne vidim zasto ne bi postojale taksi kompanije umesto udruzenja. Mislim da se tako mnogo jednostanije moze utvrditi odgovornost i brze ce delovati trziste.

Inace, ovo za taxi kao deo gradskog prevoza ti je dobra poenta, razmislicu jos o tome... Iskreno mi se ne svidja da oni koriste pare poreskih obveznika (zute trake, parking mesta) za svoj profit... a isto tako ne bih voleo da vidim taksi kojim upravlja GSP. Ne znam, malo mi idiosinkronicno to da je u tom delu dobro privatno-javno partnerstvo, a da ga ne koristimo u ostalim delovima. Cak je i autobuski saobracaj ispravnije regulisan od taksi prevoza.
 
Taksi GSP je postojao ali je ukinut zbog nerentabilnosti a ja bih pak rekao javasluka kradje garaza im je bila ispod mostarske petlje.Ja da se pita bih vratio taksi u gsp
 
Ali zasto? Ja licno ne zelim da placam porez da bi se neko vozio taksijem. Ne zelim ni dinar moje plate da ode na to. Otkud nekom pravo da odluci da odjednom to meni uzme?

Druga je stvar sto je to toliko neefikasno. Zasto ne bismo imali sistem koji je efikasan i vodi do boljih usluga? Zasto ne bi ljudi koji se sami po sebi voze taksijem i placali za tu uslugu? Em placali manje, em imali lepsi, brzi, i najvaznije pouzdaniji prevoz?
 
jovanovm":1wi32spj je napisao(la):
Uh, umoran sam.

d) Ne vidim zasto ne bi postojale taksi kompanije umesto udruzenja. Mislim da se tako mnogo jednostanije moze utvrditi odgovornost i brze ce delovati trziste.
Ne verujem da igde pise da je zabranjeno imati kompaniju sa zaposlenima umesto udruzenja, tako da je to isplativ model taksiranja vec bi ga neko isprobao. Jednostavno "gazdama" je lakse da osnuju taksi udruzenje i da naplacuju taksistima fiksnu mesecnu sumu za svoje usluge (call centar, radio stanica) i da onda taksiste ostave da se sami snalaze za ostalo. Sad ti kao taksista mozes da uzmes jednog meseca 300, 500 ili 600 evra zarade, dok s druge strane udruzenje tebi uzima X dinara mesecno bez obzira na to koliko ti zaradio. To je mnogo bezbolnije za vlasnike taksi udruzenja nego da oni daju platu svojim vozacima pa da onda moraju da brinu i o svemu ostalom (servisiranju vozila, gorivu i sl.).
 
^^ Jeftinije je zato sto je dozvoljeno. Jeftinije je prodavati i trulo meso, ali to ne radimo. Jasno mi je zbog cega su stvari u ovom stanju, ali mislim da odredjenom regulacijiom se mogu odrediti pravila igre bez toga da joj se unisti tok.
 
Znaci ti bi zabranio nezavisne taksiste? Nisi zaposlen u taksi kompaniji, ne mozes da taksiras? Ili, mozes, ali ne mozes da imas radio stanicu i da primas pozive ukoliko nisi zaposlen u nekoj firmi? Mislim da u Srbiji taksista koji radi za platu nije isplativ za svog gazdu iz mnogo razloga. Ako zabranimo udruzenja i "udruzenja" takva kakva su, imam osecaj da se ce drasticno smanjiti broj taksija i vecina ce biti nezavisni (oni sa belim tablama).
 
^^ Mozes, osnuj firmu pa vozi. Da postoji pravni subjekt koji onda moze da ima ista zakonska prava i obaveze. Mislim da je opasno da jednu tako vaznu uslugu javnosti vrsi neko ko nije jasan i odgovoran pred zakonom kao pravno lice. Ako nemas para da osnujes kompaniju i ozbiljno da se bavis taksi poslom, bavi se necim drugim.
 
Razlika izmedju taksiste-samostalnog privrednika i taksiste-vlasnika d.o.o. u kojoj je on jedini zaposlen je samo na papiru (uz X stotina evra razlike pocetne investicije za firmarinu i sl. - koliko znam oko 800 evra, sto nije neka prevelika cifra u odnosu na ostale inicijalne troskove za taksiranje). Jos bi verovatno i omogucilo nekakvo smanjenje odgovornosti takvog taksiste u nekim slucajevima (jer nije nuzno licno on odgovoran, nego pravno lice d.o.o.). A onda predpostavljam da bi se opet pojavilo neko drugo d.o.o. koje bi tim 1-man show d.o.o. ponudilo usluge radio stanice i call centra. Pa bi onda opet dosli do iste situacije kao i danas, samo sto bi razlika bira na papiru i u svakom taksiju bi pisalo Zika taksi d.o.o. I ne razumem zasto i bez toga taksista nije odgovoran jasno pred zakonom? Iza cega to samostalni privrednik taksista moze da se krije, ako je za nesto kriv? Ne razumem.
 
Različito ga tretira poreska uprava, npr, različito podnosi za kredit, različito je regulisan nivo odgovornosti prema građanima, tj. Gradu. U ovom slučaju potrošača bi bolje štitio Zakon o trgovini, i mogli bi da se primenjuju ostali propisi o regulisanju bezbednosti tržišta koji se sad ne primenjuju...
 
Nove oznake za taksi vozila
Nalepnicama protiv nelegalnih taksista
Autor: Goran Svilar | Foto: v. lalić | 04.11.2009. - 10:10

Odštampano je 4.000 hologramskih nalepnica koje će biti podeljene legalnim beogradskim taksistima. Na nalepnicama se nalazi grb Beograda, registarski broj vozila, broj taksi dozvole i bar kod. Prve nalepnice biće podeljene najkasnije do kraja novembra.

taxi.jpg


Nove oznake lepiće službenici Direkcije za javni prevoz i to na parkingu u Ulici doktora Agostina Neta, gde se inače obavljaju estetski pregledi za taksiste. Nalepnice će se nalaziti sa unutrašnje strane vetrobranskog stakla. Taksistima će biti podeljeno i uputstvo za upotrebu novih oznaka u kome piše da u slučaju oštećenja nalepnice, taksista mora da vrati oštećenu oznaku Direkciji. Ukoliko to ne učini, neće mu biti izdata nova. Nalepnice koštaju 1.000 dinara ali za sad nije sigurno da li će ih platiti taksisti ili Grad.
- To će se znati posle rebalansa gradskog budžeta a kad bude odlučeno ko plaća nalepnice počeće i njihova podela - kaže Aleksandar Đukić, pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz. Osim ove nalpnice, koju će dobiti svi legalni taksisti, biće podeljena još jedna serija oznaka. Na njima će biti znak aviona, autobusa i voza a dobiće je taksisti čija vozila su na estetskom pregledu dobila 80 do 100 bodova (luks kategorija) i koji mogu da rade na aerodromu, železničkoj i autobuskoj stanici. Svih 7.600 taksista nalepnice će do kraja februara 2010. godine dobiti nalepnice.

taxi-x.jpg


Uvođenje novih oznaka za legalne, jedna je od mera za suzbijanje sivog taksi tržišta na beogradskim ulicama. Nalepnice koje je izradio Zavod za novčanice nije moguće falsifikovati, tvrde u Direkciji za javni prevoz, a čak i ako to pokušaju da urade taksisti će prilikom prve provere biti otkriveni i protigv njih će se pokrenuti postupak. Ovaj pokušaj udara na nelegalne, naravno, neće vredeti ništa ukoliko inspekcija ne bude radila svoj posao kako treba.

Čitači bar kodova do kraja godine
Nove oznake usloviće i nov način kontrole rada beogradskih taksista. Do kraja godine će biti nabavljeni čitači bar kodova, kažu u Direkciji, uz pomoć kojih će inspektori na licu mesta moći da utvrde da li taksista ima dozvolu za rad i da li vozi svoj automobil. Čitači će biti povezani sa bazom podataka koja postoji u Sekretarijatu za saobraćaj.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=118975
 
Nije mi bas jasna svrha ovoga. Valjda kontrolor moze i sada da proveri da li je jedan taksista legalan ili nije. Kako cu ja kao korisnik znati da me vozi ilegalac? Moram i ja da kupim bar-kod citac...
 
Inspektori su i do sada mogli lako da provere ko je divljak a ko ne. Na Trgu i kod autobuske redovno stoje divljaci za koje svi znaju.

Ove nalepnice svakako izgledaju ql i doprinose da taxi saobracaj deluje organizovanije, ali sumnjam da ce znacajno uticati na divljake. Oni danas voze bez postojecih dozvola i oznaka, pa ne vidim sta bi ih sprecilo da tako nastave. Na kraju krajeva, siguran sam da ce se ubrzo pojaviti i verodostojne kopije i falsifikati.

Resenje je potpuna reorganizacija taxi prevoza u Beogradu i objedinjavanje svih prevoznika u jedno veliko preduzece za koje bi bilo pod kapom grada.
 
Vrh