Nije potpuno autonomna vožnja baš tako blizu realnom masovnom učešću u saobraćaju. Automobili koji poseduju sisteme autonomnih nivoa vožnje tri, ili beše ide i do četvrtog stepena, koštaju daleko više od onih, koji čine izbor i onih imućnijih kupaca iz Evrope. Pa i oni nisu sposobni za samostalno učešće u saobraćaju. To su kolone, mogućnost samostalnog kretanja u jednoj traci na autoputu itd. Parkiranje po nekim unapred naučnim obrascima, već jeste realnost, mada i tu često vozač mora da dozira gas i kočnicu. Potpuno autonomna vozila se intenzivno koriste na kopovima, gradilištima, lukama itd. I sada su u ponudi kamionske šasije bez kabine, koje se kreću poptuno autonomno. No, to je sve u vrlo strogo kontrolisanim uslovima. U realnom saobraćaju, prepreka je još uvek mnogo, a automobili moraju da nose gomilu senzora i lidara, a po raznim testovima i te kako dolazi do grešaka. Teret je jedno, a još kad su to rudokopi i luke, a realan saobraćaj nešto potpuno drugo. Mnogo je tu i zakonskih peripetija, a ako dođe do sudara, gaženja, teško dokazivog trenutnog kvara na sistemima itd. Vremenski uslovi sigurno mogu imati solidnog uticaja. Postoje projekti gradnje naselja gde bi radila samo autonomna vozila, al tu se i saobraćajnice tome prilagođavaju, brzine kretanja ne bi bile tako velike itd. Deluje da je tehnologija već dostigla nivo potrebnog razvoja, al po svemu što sam mogao da ispratim, čini se da nije baš tako. Jednog dana da, možda za desetak godina, a već tu 2025/6 teško. Ne treba isključiti to, al za tako ozbiljne stvari treba realno i mnogo vremena za punu implementaciju.
S druge strane, mislim da ljudi ne treba da se baš toliko raduju nadolazećoj automatizaciji. Imaće to i svojih negativnih posledica. Poređenje sa uključivanjem mašina u masovnu industrijsku proizvodnju, mislim da nije baš na mestu. Ovde je reč vrlo ozbiljnom preuzimanju određenih, pa i krajnje jednostavnih, motoričkih radnji od strane računara, veštačke inteligencije itd. Ne čini mi se baš pametnim na duge staze preterana zavisnost čoveka od tehnologije. No, tu zaustavljanja nema, a i mnogo je to široka i kompleksna tema.