Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

^^
Selo na Divljem Zapadu, čuveno samo po lošem, poseduje različita dovitljiva imena u stripu Talični Tom.
Jedno od njih je i "Ofulj Galč". :p To je nama matorcima slogan za opis teške rupe, u kojoj obitavaju anti-likovi poput
ovih.
 
^^
Selo na Divljem Zapadu, čuveno samo po lošem, poseduje različita dovitljiva imena u stripu Talični Tom.
Jedno od njih je i "Ofulj Galč". :p To je nama matorcima slogan za opis teške rupe, u kojoj obitavaju anti-likovi poput
ovih.
To i jeste problem sto ljudi zive zivot stripa..
 
Valjda sam stekao neki kapital, jos par godina aktivnog rada i zasluzena penzija u 50-toj. Ustvari bice prekvalifikacija bavicu se uzgojem lesnika, u svojoj zemlji u srcu Sumadije, necu biti gradjanin drugog reda u tudjoj😀
Odlicno!! Zelim ti srecu u biznisu. Mnogo je bolje da stvaras nesto svoje od nule nego pruzati usluge koje ce da se automatizuju!

Taxi kao taxi je gotov. To ce uskoro biti Waymo ili Cruise.
 
Ma ja ne kazem da to ne moze da radi, samo mislim da ne moze u Beogradu jer je ovde na ulicama anarhija.

On je programiran da 100% postuje propise, a sa takvom voznjom kod nas ne mozes nigde da stignes.

U svakom slucaju je buducnost ali sadasnjost tesko.

To nema nikakve veze. Vozilo ima senzore koji služe da se izbegne drugi auto kako god on vozio. Svakako će autonomno vozilo da "vozi" opreznije, jer nema pogrešne procene vozača ili da proleti kroz raskrsnicu "na rizik". Naravno, uvek neki vozač može da se zakuca u autonomno vozilo kao što može i u "obično". Kod nas eventualno mogu biti problem propisi, ali ZOBS se menja skoro svake godine, tako da ne vidim tu neki problem.

To me podseća kada sam dobio auto koji sada vozim. Piše ima opciju da radarom prepozna prazno parking mesto, odabereš i uparkira te. Prvih par puta nisam bio siguran da li će kod paralelnog parkiranja da zakači auto ispred. Čak sam i prekidao proces. Međutim sada i ne obraćam pažnju više na to - dok se on parkira pregledam poruke na telefonu i spremim stvari da izađem iz auta.
 
Ja mislim da ce prva samovozeca vozila poceti polako da se pojavljuju u Beogradu 2025-2026 i onda ce samo da ih bude sve vise i vise.
Ako sed taksisti budu bunili protiv samovozecih automobila onda je to znak da oni gledaju samo svoju guz**u i da nemaju u opste svest o opstem dobru.

Tokom prve industrijske revolucije razvio se tzv. ludizam (nazvano po Ned Luddu). Radnici, luditi, su uvođenje mašina videli kao pretnju sopstvenoj egistenciji, pa su ih masovno lomili... Verujem da je priča poznata...

Ovdašnji luditi su skakali na haube Car:go-a, pa evo danas Car:go taksira opušteno i po aerodromu... Podsmevaće se tako i autonomnim vozilima u početku, a posle će otići da okopavaju krompir ili lešnike.
 
Poslednja izmena:
Tokom prve industrijske revolucije razvio se tzv. ludizam (nazvano po Ned Luddu). Radnici, luditi, su uvođenje mašina videli kao pretnju sopstvenoj egistenciji, pa su ih masovno lomili... Verujem da je priča poznata...

Ovdašnji luditi su skakali na haube Car:go-a, pa evo danas Car:go taksira opušteno i po aerodromu... Podsmevaće se tako i autonomnim vozilima u početku, a posle će otići da okopavaju krompir ili lešnike.
Zasto bi okopavali rucno(to mozda u oblasti odakle si ti dosao) napredovala je tehnologija odavno...
 
Valjda sam stekao neki kapital, jos par godina aktivnog rada i zasluzena penzija u 50-toj. Ustvari bice prekvalifikacija bavicu se uzgojem lesnika, u svojoj zemlji u srcu Sumadije, necu biti gradjanin drugog reda u tudjoj😀
kmee skupe dazbine, skupo sve, kmeee konkurencija nam otima posao, kmeee vozimo za dzabe skoro, gde to ima
:nabrao para da ode u penziju sa 50:
 
1678104953680.png
 
Nije potpuno autonomna vožnja baš tako blizu realnom masovnom učešću u saobraćaju. Automobili koji poseduju sisteme autonomnih nivoa vožnje tri, ili beše ide i do četvrtog stepena, koštaju daleko više od onih, koji čine izbor i onih imućnijih kupaca iz Evrope. Pa i oni nisu sposobni za samostalno učešće u saobraćaju. To su kolone, mogućnost samostalnog kretanja u jednoj traci na autoputu itd. Parkiranje po nekim unapred naučnim obrascima, već jeste realnost, mada i tu često vozač mora da dozira gas i kočnicu. Potpuno autonomna vozila se intenzivno koriste na kopovima, gradilištima, lukama itd. I sada su u ponudi kamionske šasije bez kabine, koje se kreću poptuno autonomno. No, to je sve u vrlo strogo kontrolisanim uslovima. U realnom saobraćaju, prepreka je još uvek mnogo, a automobili moraju da nose gomilu senzora i lidara, a po raznim testovima i te kako dolazi do grešaka. Teret je jedno, a još kad su to rudokopi i luke, a realan saobraćaj nešto potpuno drugo. Mnogo je tu i zakonskih peripetija, a ako dođe do sudara, gaženja, teško dokazivog trenutnog kvara na sistemima itd. Vremenski uslovi sigurno mogu imati solidnog uticaja. Postoje projekti gradnje naselja gde bi radila samo autonomna vozila, al tu se i saobraćajnice tome prilagođavaju, brzine kretanja ne bi bile tako velike itd. Deluje da je tehnologija već dostigla nivo potrebnog razvoja, al po svemu što sam mogao da ispratim, čini se da nije baš tako. Jednog dana da, možda za desetak godina, a već tu 2025/6 teško. Ne treba isključiti to, al za tako ozbiljne stvari treba realno i mnogo vremena za punu implementaciju.

S druge strane, mislim da ljudi ne treba da se baš toliko raduju nadolazećoj automatizaciji. Imaće to i svojih negativnih posledica. Poređenje sa uključivanjem mašina u masovnu industrijsku proizvodnju, mislim da nije baš na mestu. Ovde je reč vrlo ozbiljnom preuzimanju određenih, pa i krajnje jednostavnih, motoričkih radnji od strane računara, veštačke inteligencije itd. Ne čini mi se baš pametnim na duge staze preterana zavisnost čoveka od tehnologije. No, tu zaustavljanja nema, a i mnogo je to široka i kompleksna tema.
 
Potpuno je identično svim prethodnim industriskim revolucijama do sada, samo što sada u ovoj živimo pa nam deluje drugačije nego kad čitamo iz knjiga.
 
О потпуној аутономији ће моћи да се прича тек кад се са улице уклоне сва неаутономна возила па кад једно возило буде могло да комуницира са свим возилима која су у непосредној близини. Очекивати да вештачка интелигенција може да пегла све глупости возача су пусти снови.

Када су пре пар деценија пуштени у рад банкомати тада су се банкари препали да ће остати без посла али је у наредним деценијама вишеструко повећан број запослених у банкарском сектору.
 
Srbin i dalje misli da će bankomat da mu “pojede” pare, pa podigne kompletnu platu/penziju i opljačka ga neka bitanga u prevozu.

Dovoljno je videti redove ispred banaka 10. i 25. u mesecu i stiče se slika o stepenu razvoja društva.
 
Potpuno je identično svim prethodnim industriskim revolucijama do sada, samo što sada u ovoj živimo pa nam deluje drugačije nego kad čitamo iz knjiga.

Pa možemo gledati i iz tog ugla, samo što kod ove vrste automatizacije nije reč o proizvodnji, a u industrijskoj revoluciji smo imali upravo to. Nicanje pravih industrijskih objekata, gde mašine preuzimaju posao umesto ljudskih ruku, čime se dobija na efikasnosti, pa i kvalitetu, pogotovu obimu proizvodnje, a na kraju, ljudi se lišavaju potrebe za radom na teškim ponavljajućim poslovima, tada i u vrlo nehumanim uslovima. Danas, ipak imamo nešto drugo, što se baš i ne može smatrati revolucijom, pre evolucijom pri izradi i načinu korišćenja nekih proizvoda. A sa druge strane imamo velike zaokrete u industriji, a tiču se proizvodnje novih sirovina, tražnje za radnom snagom drugačijih kvalifikacija itd. Realno, dobit od autonomnih vozila je već tu, a to je upravo u prevozu tereta na onim prostorima, koji retko kome mogu biti prijatni za rad. U železnici, takođe, autonomno kretanje kompozicija ima i te kako smisla, i može znatno doprineti budućoj mobilnosti. Kod vozila javnog prevoza to će već ići teže, mada deluje primamljivo da se tu više ne zavisi od radne snage. No, i to je mač sa dve oštrice. Mnogo će još godina proći pre nego što i sami ljudi budu imali tu komociju da se voze autobusima bez vozača. Opet, saobraćaj je jedan živi organizam, i implementacija toga nikako neće biti jednostavna. Tramvaji bi već mogli imati benefite od te tehnologije. Za automobile o kojima je ovde i reč, automatizacija te vrste, ima još i najmanje smisla, jer iziskuje ogromna ulaganja, a uz jedini potencijalni benefit za neko vreme u budućnosti, a to je naravno bezbednost. Vožnja automobila za mnoge i nije rad, niti kuluk, niti je nešto što se mora. Mislim da ljudima tu treba ostaviti i malo slobode, jer ne trebaju u budućnosti baš sve računari da rade umesto nas. Generalno će proći još dosta godina da dođemo tog nivoa da u saobraćaju dominiraju autonomna vozila, a razloga je tu jako puno. Javni prevoz apsolutno može da profitira od toga, al i tu mislim da ćemo se još fino načekati.
 
Када су пре пар деценија пуштени у рад банкомати тада су се банкари препали да ће остати без посла али је у наредним деценијама вишеструко повећан број запослених у банкарском сектору.

To zapravo nije tačno:

Prema poslednjim podacima NBS, poredeći period od 2012, broj filijala je manji za oko 40 odsto, broj banaka za oko 35 procenata, a zaposlenih za petinu. Zatvoreno je oko 850 filijala, a bez posla za deceniju ostalo je oko 6.000 zaposlenih. To je za bankare ušteda za oko 750.000 plata.

(vidi ga Mare-aplikator kako ti je lajkovao post, boji se da će da okopava stvarno te lešnike. Mare nije to tačno - ekspoziture bez ljudi, mobilne aplikacije i e-banking sve više uzimaju maha).
 
Vrh