Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Jasno mi je da taksisti neće da ulože previše novca u svoje automobile ali mi nije jasno zašto ulažu baš tako malo i zašto ih tako loše odražavaju. Svaki treći je ispravno vozilo, kod ostalih stalno nešto trese, ljulja... Kako im ne smeta da provode radni dan u takvom vozilu. A prilično sam ubeđen da su to manji kvarovi tipa necentriran trap ili loši amortizeri i da nije pitanje para nego aljkavosti.
 
To je takav tip ljudi. Što misliš da su postali taksisti? Jeste malo stereotipno razmišljanje, ali dobar deo se uklapa u taj stereotip.

Naravno da je lepše kad uđeš u "utegnut" auto, vozač je lepo obučen, ne smara, tj, proceni da li mušterija želi da ćuti ili da priča, ali takvi su manjina, i takvi će da iskoriste poklon od 8000e.
 
Ovde se postavlja jedno pitanje koga se niko nije setio.

Koji je interes građana koji finansiraju porezom taj budžet, da se daje 8 000e i da se kupuju vozila od 13 000e, kada bi država mogla da da 3 000e i da taksisti daju istih tih 5 000e kao i po ovom planu i da kupe vozila od 8 000e ukupno?

Složićemo se da je mušterija koja se vozi taksijem od 8 000e ekstra privilegovanija od osoba koje se voze JGP-om tako da je njena ekstraprivilegovanost ista. Ovde država baca minimum 5 000e po pojedinačnom projektu kupovine mira što je svima jasno. Koji je opšti interes svih da se ljudi koji se voze taksijem u automobilu ekstra klase umesto niže klase kada imaju apsolutno sve uslove za transport i udobnost i u jeftinijim vozilima?
 
Na stranu opravdanost subvencija, al šta je 13000 evra za novo vozilo namenjeno taksi prevozu? Pa moj deda je 2009 godine običnu Astru H 1.4 u prilično bazičnoj opremi platio 12500 evra. Zna se kakav bi se automobil trebao koristiti u taksi prevozu. Ili nešto od sedana, odnosno kompaktnih limuzina D segmenta, ili nešto iz klase manjih venova kao 500L na primer. B segment gradskih automobila nema šta da traži u taksi prevozu, a to se jedino i može kupiti za desetak hiljada evra, pod uslovom da je u pitanju osnovni paket opreme sa, takođe, najslabijim, i samim tim najjeftinijim motorom u ponudi. E sad ne znam kako stvari stoje sa eventualnim povraćajem PDV-a. Ne poznajem tu materiju baš toliko. Poenta je da 13000 evra i nisu neke pare za nov auto, ako se želi jedna Oktavia na primer. Pa i osnovni 500L je oko 11000 evra čini mi se. Tek o nekim alternativnim pogonima da ne pričamo, jer tu tek treba više novca, za neki hibrid recimo, dok se ponešto na CNG i može naći za ne tako veliki novac. Subvencije za polovna kola tek nemaju smisla, a i uopšte je pitanje opravdanosti i tolike subvencije od čak 8000 evra. Računam da je cilj da se krševi neadekvatne klase sklone sa ulica, al opet sumnjam da je samo to u pitanju.
 
Ima neka nova aplikacija na povezite.me moze da se skie ali jako malo vozaca verovatno jer su tek poceli.
Pokusao sam da proveim cene u aplikaciji i cini mi se ako sam ja to dobro video da su jos malo jeftiniji od cargo.
Cammeo mi je nesto jeftiniji od taksija ali skuplji od cargo. To sam prosli mesec probao na identicnoj ruti.
Od servisa do kuce sam vozio cammeo a sutadan kad sam isao po auto cargo. Bilo je 850 650 cammeo i cargo.
 
Cak i da reklamira njegovu aplikaciju ne vidim problem, veca konkurencija je bolja za nas korisnike. Neka se takmice kvalitetom usluge i cenom. Pogledao sam sajt i aplikacju, cene jesu manje od car go i nacin poslovanja je drukaciji, vozacima se ne uzima ogroman procenat od svake voznje, to moze da opravda manju cenu.
Car go je svakako postao nepouzdan, bas dugo nisam uspeo da dobijem vozilo i bio sam primoran da se vozim taksijem, ljudi oko mene se takodje zale, vreme je za neku alternativu, sto da ne.
 
CarGo je kao i taxi bio gotovo redovno nedostupan krajem decembra, sada je bolje. Trenutno je pored svega ostaloga ogromna prednost na strani CarGoa i kvalitet vozila. Vozio sam se sa Jaguarom I u economy tarifi jednom :) . A i vozači su im definitivno kulturiniji.

Sa druge strane taxista pinka koji me je vozio krajem decembra ladno pali cigaru i puši, ali je otvorio prozor pa duva napolje pa je to kao ok. A naravno sav dim se vrati a nije ni najtoplije sa otvorenim prozorom :).
 
Car go je iskljucio veliki broj vozila iz mini klase, forsiraju eko i biz. I po komentarima na njihovoj stranici se vidi da su ljudi bas ogorceni, svi se zale da nikad nema vozila. Malo sam razocaran jer su iskorisceni ljudi koji su im napravili imperiju, a onda iste te ljude ucenjuju da mogu da predju da voze eko i biz klasu jer mini nije po njihovim standardima. Ipak treba otplatiti sva ona vozila koja su kupili.
Videcemo kako ce proci ova nova aplikacija. Velika je steta sto se ovo desilo, to kazem kao neko ko je redovno koristio njihove usluge.
 
Како ће сад да одржавају технолошки сложенија и захтевнија возила? Колико ће то коштати? Пре промене треба дати повољне услове.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698027#p698027:125sziyp je napisao(la):
Сенке » Pon Jan 13, 2020 1:23 am[/url]":125sziyp]Ја сам од возача чуо да су искључена возила старија од 10 година.
Tako je. Od nove godine su iskljucena sva vozila ispod 2010. godista, bez ikakve najave. Neki su uzimali kredit za kola, a sad ostali bez posla i sa kreditom. Cale od mog ortaka je presao u eko klasu, ali ono nisu uslovi dostojni coveka. Placas im ratu za kola, placas gorivo, placas sebi doprinose, a oni kupe kajmak. Druga opcija je da dostignes nedeljni target i radis za fiksnu platu, ali da bi ga dostigao moras da vozis po 12 sati dnevno.
Nisam sklon misljenju da ce propasti jer su ovo uradili, uvek ce biti klijentele koja ima da plati, ali ispali su sisice
 
Svi se zale na taksiste, medjutim, ja ih vrlo postujem. Solidarni su. U stanju su da artikuisu svoj grupni interes.
U Srbiji je to retkost.

Sto se tice kvaliteta vozila, ako niste iskompleksirani, kad pocne kisa ili sneg, bice vam svejedno da li je Mercedes ili Punto.

Sto se tice subvencije od 8000E, ja sam cuo da je to samo formalno iz Budzeta, da se radi o subvenciji EU za umanjenje zagadjenja, da je iznos subvencije zapravo veci po taksiti, ali da se ekipa vec ugradila, 8000 E je posle ugradnje. Tako sam cuo od taksista.
 
Ako si cuo od taksista onda je sigurno tako. :)

Da u pravu si ako pada kisa ili snjeg i nema nicega drugog onda je i 15 godina star punto koji smrdi na pušenje dobar, isko kao sto je suv leb dobar ako tri dana nisi nista jeo.

I vjerovatno sam snob ako smatram da ipak trebam da jedem svakog dana i da smatram da je ok da sem leba ipak imam malo veci kvalitet ishrane.
E vidis to vazi i za taksi.
AKo u CagGo mogu da dobijem 5x bolji auto za 15% manju cenu, ja počinjem da si postavljam neka pitanja.

I nije tačno da je tako tesko da se u Srbiji artikulise grupni interes, obicno se lako artikulise kada je potrebno odbaciti neku odgovornost sa sebe i sebi slicnih.
Tada, advokati strajkuju da ne plate porez, taksisti blokiraju grad da ne bi dobili konkurenciju, probale firme blokiraju izvrsitelje da ne bi platili dugove (vec dai druge povuku sa sobm)…
Nekako je tesko samo artikulisati interes da se nešto uredi, da se uvede i poštuje red, da se plati porez, da se poveca odgovornnost.
 
@MC_
Ne slažem se da li je svejedno da li je puno i mercedes, a ne smatram se snobom.
Ne vidim zašto i u taxi prevozu ne bi bilo više različitih kategorija vozila, jer mercedes i punto imaju samo zajedničku ideju da prevezu od tačke a do tačke b, sve ostalo se razlikuje uključujući i cenu vozila i održavanje.

Zašto postoji meso prve kategorije, druge i slično, ne vidim zašto ne bi postojalo i u taxi prevozu. Car go već ima mini, eco i slično gde se cene razlikuju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697688#p697688:3aaub0bz je napisao(la):
crveni karton » Ned Jan 12, 2020 1:37 am[/url]":3aaub0bz]Cak i da reklamira njegovu aplikaciju ne vidim problem, veca konkurencija je bolja za nas korisnike. Neka se takmice kvalitetom usluge i cenom. Pogledao sam sajt i aplikacju, cene jesu manje od car go i nacin poslovanja je drukaciji, vozacima se ne uzima ogroman procenat od svake voznje, to moze da opravda manju cenu.
Car go je svakako postao nepouzdan, bas dugo nisam uspeo da dobijem vozilo i bio sam primoran da se vozim taksijem, ljudi oko mene se takodje zale, vreme je za neku alternativu, sto da ne.
opisao sam sve tri i sve tri sam i probao meni licno je cammeo malo preskup ali ponekad ga zovem kad nemam na kartici ova nova takodje ima gotovinsko placanje cargo sam vozio od pocetka i meni je isto ok u poredjenju sa taksistima su meni sve tri debelo u prednosti taksisit su i sve sto pisem je licno moje misljenje zato i bezobrazni jer nisu imali konkurenciju zato sui se vremenom opustali i dobili smo sadasnje stanje kad pitamo ijednog taksistu da li je bezobrazan reci ce ja sam normalan to su oni drugi a to je zato jer je njima njihovo ponasanje normaslno kao sto je meni normalno da moj pas legne uvece pored mene a za nekog to nije normalno ja akceptiram pravo svakoga da zivi kako zeli a ja ako hocu da me vozi slepac na magarcu to je opet licno moja odluka
 
CarGo nabavio 100 luksuznih automobila za svoju biznis klasu - "Udruženje građana CarGo upotpunilo je svoj vozni park sa 100 novih automobila, od kojih je šest elektičnih i 20 hibridnih, kazao je predsednik tog udruženja Aleksandar Vučić." http://rs.n1info.com/Biznis/a560723/Car ... klasu.html

Dobar komentar na N1, citiram: Zašto je "pomoć na putu" skuplja ako se pruži jaguarom? :laugh:
 
Skoro mi je Jaguar dosao u eco klasi. I nije nesto, one Toyote su mnogo vise "biz" osecaj...
 
Da nisu to oni od ranije a sad samo platili reklamu? Kako super zvuci "inovativna pomoc na putu" u biznis klasi u jaguaru :D
 
Vlada je usvojila predlog subvencija taksistima za kupovinu novih automobila od 8 hiljada evra po vozilu. Ukupna predviđena suma u naredne 3 godine je čak 144 miliona evra.
Da stvar bude gora subvencije su iste za sve vrste goriva, jedino je bitno da je euro 6 (inače se i ne mogu uvesti nova vozila bez euro 6 motora). Tako da ćemo najverovatnije dobiti gomilu novih Škoda sa čuvenim po ekologiji VW dizel motorima
 
subvencije taksistima...cak posle dve reci ova vest gubi sav smisao, logiku i zdrav razum...

ovaj novac je mogao dugorocno da se investira u x precih stvari


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh