Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Podržavam, treba im obesmisliti sistem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667614#p667614:3exr8ud8 je napisao(la):
srdjan » 07 Oct 2019 06:32 pm[/url]":3exr8ud8]Daću još jedan primer, tj pojašnjenje. Sama usluga koju recimo Uber/Lyft u Americi pružaju nije jednodimenzionalna, već postoje različite kategorije usluga, npr UberPop, UberX, UberTaxi, UberVan, itd...

To što CarGo radi u Srbiji je klasa usluge koja bi u Americi bila najpribližnija UberPop-u, a koja u prevodu znači da random lik bez profesionalne licence vozača sedi za volanom i vozi druge ljude, u svom vozilu ili iznajmljenom vozilu od firme. To je u skoro svim evropskim zemljama zabranjeno, i ta kategorija usluge u Evropi ne postoji.

Nije tačno.

Uber u Varšavi i Kijevu gde često boravim voze ljudi bez profesionalnih licenci i sve funkcioniše besprekorno. I jeftinije je nego u Beogradu.

Srpski zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju treba da odgovara potrebama građana 21. veka a ne taksista ili kočijaša. Čim dođeš na beogradski aerodrom ili prošetaš do Beton hale vidiš da postojeći zakon ne funkcioniše. Kada bi svaki turista mogao da koristi Uber od aerodroma Nikola Tesla problem divljih taksista bi bio rešen jednom za svagda.
 
Nije tačno da nije tačno :)

Tamo gde ja redovno putujem/boravim i koristim Uber a to su Francuska, Nemačka, Austrija, Italija, Španija, itd je kao što sam napisao, ne smeju da voze bez licenci. U Holandiji i Belgiji je takodje kao što sam napisao, u Grčkoj takodje. U UK takodje ne smeju da voze bez licenci, iako oni napuštaju EU uskoro. U Danskoj ne postoji uopšte, zabranjen je još 2017. Ako me služi sećanje, ne postoji ni u Norveškoj UberPop već samo licencirani vozači. U Švedskoj je 21 Uber vozača krivično osudjeno za ilegalni prevoz zbog vršenja UberPop usluge. Čak i u samoj USA u odredjenim državama ne mogu da voze bez licenci.

U Poljskoj će po najavama takodje od 2020 morati da ispunjavaju slične uslove, od Aprila je u izradi zakon kojim se ovo reguliše.

Kijev tj Ukrajina nije u Evropskoj Uniji.

PS ovo pišem kao dugogodišnji korisnik Ubera, a poruka je da postoji modus operandi da se pronadje zakonski okvir za poslovanje sličnih servisa i u Srbiji. Dovoljno je da pogledamo kako je to rešeno u zemljama čijem standardu treba da težimo.
 
Pozajmljeno sa tvitera, deo presude protiv ubera pred NYC sudom...

88257598223b82cbd865ae10c3674894.jpg
 
Uvaženi Predsednik kad treba da se ispita zašto njegov lik i delo nisu jedanput bili udarna vest na svim televizijama:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pSEfUBWDsAc[/youtube]
Uvaženi Predsednik kad treba da se prokomentariše zašto prestonica stoji paralisana već nedelju dana i otkud 5000 protestanata ispred njegovog kabineta:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668310#p668310:11zvti5g je napisao(la):
Kokili » 09 Oct 2019 04:55 pm[/url]":11zvti5g]Pozajmljeno sa tvitera, deo presude protiv ubera pred NYC sudom...

88257598223b82cbd865ae10c3674894.jpg
To što je rečeno je tačno, razumno, opravdano i činjenica koju niko ne spori. Propisi ne postoje zbog taksista, nego zbog gradjana pa tako i u NYC postoje uslovi koje uber vozac mora da ispuni a jedna od njih je TLC dozvola. Isto kao i u većini evopskih zemalja.

To start driving for Uber in New York City, all applicants must:

- Be at least 21 years old.
- Have access to an Uber-approved vehicle.
- Hold a valid US driver’s licence for one year, or three years if you’re 23, in the state you will be working in.
- Show proof of commercial insurance and vehicle registration.
- Have a TLC (Taxi and Limousine Commission) driver’s license.
- Have a Social Security number for a background check.
- Have a clean driving record.
- Have a smartphone to use the Uber app.
 
Po ovim uslovima taksi u se u Srbiji može odmah ugasiti.
 
Ljudi, mnogo se frljate sa tim šta gde sme bez davanja tačnih zakonskih odredbi. Ja bih se malo više ograničio na našu situaciju i na zdravu logiku koje kod nas gotovo da nema.
Prvo, čemu ograničenje broja? pustiš lepo da se pokolju, istrpiš max 6 meseci i ostaće samo bolji taksisti, niko se ne pita ima li previše pekara, ili previše nečega drugog. Da nema tog limita ne bi niko pucao u crne vode sem ako je kriminalac.
drugo, da se taksisti stvarno zalažu za nešto dobro ne bi se borili protiv cargo nego za više stvari koje fale ovom gradu a tiču se prevoza. Izborili su se za ovaj zakon i pre**** dosta toga zarad svojih guzica a ne bore se npr za veći red i odgovornost vozača ili bar za smanjenje dažbina koje moraju da plaćaju a koje se na kraju prebiju preko džepa građana.
A te licence kod nas i ispiti... poznavanje grada? stvarno? od kako vozim sa google mapama stignem kući bar 10 minuta brže. gužve u gradu su nepredvidive i samo tehnološke inovacije to mogu da reše. Na kraju, taksiste ionako čeka kraj budući da dolaze i samoupravljajuća vozila.
ps ja taksiste ne volim jer su baš divljaci na ulicama. i da, treba ih gađati jajima, zvati ih pa ih ispaliti i sl. samo bez nasilja i oštećenja imovine. mada, neki taksiti u okruženju su takvim preterivanjem zaradili batine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668269#p668269:n2ktsbsd je napisao(la):
srdjan » 09 Oct 2019 01:19 pm[/url]":n2ktsbsd]Nije tačno da nije tačno :)

Tamo gde ja redovno putujem/boravim i koristim Uber a to su Francuska, Nemačka, Austrija, Italija, Španija, itd je kao što sam napisao, ne smeju da voze bez licenci. U Holandiji i Belgiji je takodje kao što sam napisao, u Grčkoj takodje. U UK takodje ne smeju da voze bez licenci, iako oni napuštaju EU uskoro. U Danskoj ne postoji uopšte, zabranjen je još 2017. Ako me služi sećanje, ne postoji ni u Norveškoj UberPop već samo licencirani vozači. U Švedskoj je 21 Uber vozača krivično osudjeno za ilegalni prevoz zbog vršenja UberPop usluge. Čak i u samoj USA u odredjenim državama ne mogu da voze bez licenci.

U Poljskoj će po najavama takodje od 2020 morati da ispunjavaju slične uslove, od Aprila je u izradi zakon kojim se ovo reguliše.

Kijev tj Ukrajina nije u Evropskoj Uniji.

PS ovo pišem kao dugogodišnji korisnik Ubera, a poruka je da postoji modus operandi da se pronadje zakonski okvir za poslovanje sličnih servisa i u Srbiji. Dovoljno je da pogledamo kako je to rešeno u zemljama čijem standardu treba da težimo.

Nije ni Beograd/Srbija u Evropskoj uniji.

Hajde za početak da bude kao u Ukrajini koja nije u EU ili Varšavi ili Bukureštu koji su u EU i gde Uber funkcioniše besprekorno i jeftino.
 
Felix":s4kawd93 je napisao(la):
Nije ni Beograd/Srbija u Evropskoj uniji.

Hajde za početak da bude kao u Ukrajini koja nije u EU ili Varšavi ili Bukureštu koji su u EU i gde Uber funkcioniše besprekorno i jeftino.
Slažem se, neka bude kao u Bukureštu. U Rumuniji takodje vozači moraju da budu licencirani od 1 Novembra od strane ARR, shodno uredbi koju je država donela u Junu. To isto čeka i Poljsku. A voleo bih da se ovo reguliše i kod nas jer to znači uredjeno tržište, a to znači još aplikacija i bolja ponuda tj jeftiniji prevoz za sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668355#p668355:34m5p4o7 je napisao(la):
srdjan » 09 Oct 2019 06:44 pm[/url]":34m5p4o7]
Felix":34m5p4o7 je napisao(la):
Nije ni Beograd/Srbija u Evropskoj uniji.

Hajde za početak da bude kao u Ukrajini koja nije u EU ili Varšavi ili Bukureštu koji su u EU i gde Uber funkcioniše besprekorno i jeftino.
Slažem se, neka bude kao u Bukureštu. U Rumuniji takodje vozači moraju da budu licencirani od 1 Novembra od strane ARR, shodno uredbi koju je država donela u Junu. To isto čeka i Poljsku. A voleo bih da se ovo reguliše i kod nas jer to znači uredjeno tržište, a to znači još aplikacija i bolja ponuda tj jeftiniji prevoz za sve.

Slažem se i ja sa tobom ali nažalost praksa pokazuje da država "uređuje" tako što zakonska rešenja prilagođava monopolima i kartelima (u ovom slučaju taksi udruženjima) a ne javnom interesu.

Isto kao što je Srbija jedina zemlja Evrope gde je i dalje legalno da se ljudi truju u zatvorenim prostorijama dimom cigareta. I to je "uređeno" na štetu javnog interesa.

Država treba da omogući ridesharing kompanijama kao što su Uber, Lyft ili CarGo da slobodno posluju u Srbiji i da svako može da bira čije će usluge da koristi. Zakon i licence kakve danas postoje sa "poznavanjem grada", ograničavanjem broja vozila za prevoz putnika i propisivanjem tarifa mačku o rep. Nek naprave nov zakon u javnom interesu.
 
U pravu si i slažem se skroz, nov zakon je preko potreban. Potrebno je rešenje koje je održivo na duži rok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668437#p668437:2nr6mgit je napisao(la):
tragac » 09 Oct 2019 10:40 pm[/url]":2nr6mgit]a aplikacije za car sharin ili iznajmljivanje ličnih automobila kad ih vlasnicine koriste?
Postoji ili je postojala jedna slična aplikacija u Srbiji, ali nije zaživela. Imali su ograničen broj vozila i ograničen broj mesta gde se vozila mogu parkirati. Mislim da se zvala Car2Drive ili nešto slično.

Suštinski svi uspešniji servisi ovog tipa su u vlasništvu proizvodjača automobila (Car2Go je Daimler, DriveNow je BMW - nedavno su se spojile). To je defakto rent a car business samo razbijen na sitnije periode izdavanja - sjajna stvar, i nema zakonskih prepreka za tako nešto.

U svakom slučaju, podržavam!
 
https://www.espreso.rs/vesti/beogra...jk-se-nastavlja-ovuda-necemo-moci-da-prodjemo
Ово лудило од протеста хитно мора да престане! Сви организатори и налогодавци овог хаоса морају да буду УХАПШЕНИ, да им се свима отворе кривични досијеи!!! И да им се, сходно томе, одузму лиценце за бављење тим послом. Доста је апела, треба прећи на захтеве и наређења! Изговори нас уопште не интересују!
 
U njihovoj priči se stalno hvataju oko licenci, a javna je tajna kako se one dobijaju i da to nije nikakav garant.
Veća je šansa da u taxiju naleti čovek na nekog ludaka-manijaka nego da nasumično stopira na ulici.
Da li bi iko od taksista radio za 460 e (koliko rekose da je prosek) po smenama osam sati bez kontakta sa novcem, odnosno sve preko aplikacije??
Kada ce početi da plaćaju porez?
Kada ce biti uniformisana i vozila i sami vozaci? (a ne batica style)
 
Mada sam na strani car:go, nastup u medijima im je stvarno amaterski i debilan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668499#p668499:30yxoy3h je napisao(la):
molder » Čet Okt 10, 2019 9:36 am[/url]":30yxoy3h]
Kada ce biti uniformisana i vozila i sami vozaci? (a ne batica style)

Misliš, pošto Car:go nije batica style?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668456#p668456:1znzs362 je napisao(la):
srdjan » 09 Oct 2019 10:15 pm[/url]":1znzs362]U pravu si i slažem se skroz, nov zakon je preko potreban. Potrebno je rešenje koje je održivo na duži rok.


Pogledaj sve ove postove na forumu i komentare na internetu.

Ljudi su opravdano besni i željni da se stvari uređuju u skladu sa javnim interesom: Od taksi službi i ridesharinga, mini hidroelektrana, terora pušača i otrovnog dima koji ubija Srbiju, do zaustavljanja haosa na obalama reka.

U Rumuniji je 200 000 građana uputilo peticiju da se zakonski uredi prevoz u javnom interesu u skladu sa potrebama 21. veka. A ovde svi ćute i trpe.

Vreme je da se i ovde narod aktivira jer novi zakoni neće biti ništa bolji bez pritiska javnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668528#p668528:1gb20nbc je napisao(la):
mikelo90 » 10 Oct 2019 08:52 am[/url]":1gb20nbc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668499#p668499:1gb20nbc je napisao(la):
molder » Čet Okt 10, 2019 9:36 am[/url]":1gb20nbc]
Kada ce biti uniformisana i vozila i sami vozaci? (a ne batica style)

Misliš, pošto Car:go nije batica style?
Moguće da ima i toga tamo iako licno do sada nisam naleteo (ali posto su oni nelegalni po tumacenju taksista i ne treba a imaju dres kod)
Dok sam se kod taksista nagledao i naslusao svega i svačega. Mogao bih manju knjigu da napišem.
Ali to je sve trenutno nebitno. Činjenica je da se bahato ponašaju već koji dan za redom, bez presedana, i da su jedina grupacija za koju premudri nema šta da izjavi niti da da komentar, sto dovodi do zaključka da su ovi protesti očigledno dobili zeleno svetlo gde treba i da će isto tako biti prekinuti kada neko naredi.
Da se razumemo nije ni cargo idealan ima tu stosta da se prica.
Ja bih da se pitam uradio reset sistema, doneo nove propise i iz početka ustanovio sistem.
Uslovi: kola, vozaci, bankarske garancije, psiho test vozaca, test vozaca o neosudjivanju, jedinstvena kasa pa preraspodela novca.
Obavezno radno vreme, Položen test osnova engleskoj jezika, pa bi se odmah smanjio broj zainteresovanih.
Ovako ispada da su taksisti nasilna organizacija, sa parolom vozimo kako gde i kada hocemo ne placamo poreze, a da pritom nemamo konkurenciju.
 
Izgleda mi kao da će protesti da završe kao status quo. CarGo izgleda da ima zaštitu od ozgo, ne mogu da ga ukinu (što mi je drago), gradjani su se navikli i organizuju se tako da ih ne hvataju gužve i blokade, državu baš briga i neće da interbeniše. Ljubav prema taksistima nikada nije bila baš velika, tako da i to se neće previše promeniti (ne putuje niko taksijem zato što ih voli, nego zato što mora i nema druga opcija)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668529#p668529:ttj3w6b5 je napisao(la):
Felix » 10 Oct 2019 09:54 am[/url]":ttj3w6b5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668456#p668456:ttj3w6b5 je napisao(la):
srdjan » 09 Oct 2019 10:15 pm[/url]":ttj3w6b5]U pravu si i slažem se skroz, nov zakon je preko potreban. Potrebno je rešenje koje je održivo na duži rok.


Pogledaj sve ove postove na forumu i komentare na internetu.

Ljudi su opravdano besni i željni da se stvari uređuju u skladu sa javnim interesom: Od taksi službi i ridesharinga, mini hidroelektrana, terora pušača i otrovnog dima koji ubija Srbiju, do zaustavljanja haosa na obalama reka.

U Rumuniji je 200 000 građana uputilo peticiju da se zakonski uredi prevoz u javnom interesu u skladu sa potrebama 21. veka. A ovde svi ćute i trpe.

Vreme je da se i ovde narod aktivira jer novi zakoni neće biti ništa bolji bez pritiska javnosti.
Da, delim isto mišljenje. U Srbiji država očigledno ne obavlja svoju funkciju kako treba i radi “na gurku”. Kao što kažeš mislim da se nagomilalo mnogo problema koji su godinama stavljani ispod tepiha i nisu rešavani. I sada imamo tempiranu bombu koja preti da eksplodira, sa mnogo nagaznih mina. Suviše je ispreplitanih privatnih interesa na svakom koraku i u svakom segmentu, stavljenih ispred interesa društva. Lepo si rekao i nabrojao, postoji sijaset problema a saobraćaj je jedan od njih, a narod je postao pasivan. Velika je prisila, ne smeju ljudi više da kažu javno bilo šta imenom i prezimenom zbog kojekakvih strahova. No to je već mnogo šira tema...
 
Ljudi bi se vozili i taksijem kada bi postojala aplikacija gde bi se videlo vozilo, taksista, gde bi ostao trag vožnje i gde bi se vožnja plaćala bezgotovinski. Ali najvažniji su KOMENTARI. Pa pola sadašnjih taksista ne bi nikada preživela komentare. Njima neka ostane kvaka (i sadašnji sistem).

Dovoljno je pitati korisnike Car Go i sličnih zašto im odgovara Car Go
 
Za sve ovo sto je gore navedeno a da jedan korisnik taksi usluge zeli da dobije to POSTOJI.
I da vidis vozac sa kolikom ocenom ti dolazi.
I da platis bezgotovinski.
I da dobijes putem mejla rutu sa cenom u slucaju da imas potrebu oko necega da se zalis.

Ime takve aplikacije je YANDEX.
Ima !!
 
Yandex je neuspreli hibrid da ne kažem mutant koji je trebao da zamaskira par taksi udruženja. Sto bi rekli dzaba ti cipela bečka...
Vozači taksija su pumpani nekim imaginarnim novcem odredjeno vreme za koji ni oni nisu znali odakle dolazi(ja platim voznju 600 dinara, yandex mu uplati jos toliko). Ali na kraju krajeva i to je slobodno tržište u kome je cargo očigledno najviše ponudio.
 
Vrh