Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667119#p667119:3pfkn4sz je napisao(la):
marat » 06 Oct 2019 03:27 pm[/url]":3pfkn4sz]
Ajde neka vajda od ovog silnog prepucavanja :D Vjerujem da mogu i jedni i drugi ( ne radim u državnoj upravi pa ne znam granice resora) jer mi deluje da oba ministarstva imaju pravni interes. Ali bi mi bilo logičnije da to pokrene Ministarstvo saobracaja.
Normalno, diskutujemo - tome forum i služi. Da se iznese mišljenje ali i da se ponešto nauči usput ;) Hvala na tome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667117#p667117:2ebmidor je napisao(la):
Zvezdarac » Ned Okt 06, 2019 2:19 pm[/url]":2ebmidor]Pošto su mi se taksisti već smučili sa svojim blokadama i inače ponašanjem imam jednu ideju kako da mi njih obesmislimo u delu funkcionisanja. Mogli bi da im pozivom na broj svakog udruženja tokom celog dana zakazujemo lažne vožnje na kojima se niko neće pojaviti. Suština je da pored izgubljenog vremena od par minuta koliko je taksisti potrebno da dođe do lokacije ceo sistem poziva izgubi smisla pošto će svako od njih razmišljati da li je pravi poziv ili ne. Naravno važna je masovnost i pre svega konstantnost u pozivima. Obesmisliti sistem !!!

Mislim da je jednako efikasna, ako ne i efikasnija metoda kaja ne zahteva nikakvo angazovanje...jednostavno ne koristiti taxi usluge...masovno. Mozda se nesto promeni kad ih odvojimo od para.
 
^ Sto ce jos vise smanjiti broj korisnika, znaci jos manje para...
 
A oni će onda još da povećaju... I ovako gledaju da te očerupaju , a da što manje vremena , benzina i kola potroše , a pri tom odbijaju kraće relacije , hvataju naivne strance...
 
Ova odbrana protesta taksista me podseca na Kostunicu ili koga vec nekad i odbrane protesta JSO pod parolom "Svako protestvuje sa onim sto poseduje". Ne, protest moze da bude da se skupe vozaci/taksisti i pesice odrze protestnu setnju ili miting i to mora da se odobri. Kada ti koordinirano blokiras kljucne tacke grada velikim brojem vozila, to ne moze da spada u legitiman vid protestvovanja.

Pri tome, ako su nezadovoljni radom vlade, zasto ne protestvuju ispred vlade, suda ili cega vec.

Pri tom, opet kazem, ne mogu se taksisti posmatrati kao neka druga privredna grana jer masovno krse sve moguce zakone koji im se svide, hajde da se ne pravimo ludi.
 
U suštini , problem je isti kao i kod drugih blokada grada. Uvek rasprava na temu bezosećajnosti prema onima koji blokiraju kolovoz , kako se ovakve stvari dešavaju i u inostranstrvu i kako se tamo niko ne buni zbog toga , kako u suštini ne moram baš u tom trenutku da izlazim ... , plus kako ti što blokiraju kolovoz i saobraćaj, imaju puno pravo na tako nešto.
 
протест ЈСО барем није блокирао град, већ само једно искључење код Сава центра. а ови го***ри ми већ иду на живце

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666983#p666983:31603kmn je napisao(la):
tragac » 06 Окт 2019, 09:40[/url]":31603kmn]Taksisti neće protestovali tokom Erdoganove posete.

неће го**о. ево их већ иду
 
to znači da namerno mažu oči da bi jače skrenuli pažnju na sebe i svoje krntije. ovo je stvarno sabotaža i u normalnim gradovima sa ovima bi vlasti komunicirale samo preko specijalne policije.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667017#p667017:upxcqydu je napisao(la):
srdjan » Ned Okt 06, 2019 11:25 am[/url]":upxcqydu]CarGo ne sme da obavlja delatnost u formatu kako to trenutno radi, to nije moj lični stav nego stav nadležnog Ministarstva Saobraćaja. Ne znam šta ti kao pravniku nije jasno u toj činjenici.

Ne može tako da se posmatra. Razumljivo je šta hoćeš da kažeš, ali postoji legalitet i legitimitet. Zakon mora da bude u opštem, javnom, interesu u ovom i svakom drugom slučaju. To ovde nije slučaj i takav zakon nije legitiman, pa ga očigledno, a zbog raspoloženja javosti, nije moguće primeniti i tu su se taksi karteli preračunali kada su vršili pritiske u prošlosti da se njihovi spiskovi lepoh želja ubacuju u zakone.

Zakon se više puta menjao kako bi išao na ruku taksi kartelima, a kao posledica deluje isključivo u cilju monopolizacije i samim tim podizanja cene usluge uz konstanto obaranje kvaliteta iste, što sve ide na štetu građana i protivno javnom interesu razvoja Grada.

Više je primera za to: počev od ukidanja popusta čime se sprečilo konkurentsko delovanje između udruženja (čuveni popust od 20% na poziv), propisivanja minimalne cene prevoza; obaveze posedovanja taksimetra; ograničavanja broja licenci; uvođenja nekakvih propisa o poznavanju grada i sl.

Sa jedne strane imamo ograničenje broja licenci, a sa druge strane regulisanje minimalne cene usluge i to nije u interesu korisnika usluga.

Posledice su svima poznate: jako loša usluga; nedostupnost usluge; previsoke cene usluge itd. Sve to je na štetu javnog interesa i takav zakon mora biti izmenjen, a konkurencija omogućena.

Samim tim nikakvi protesti taksista ne mogu da imaju bilo kakav legitimitet, već treba omogućiti konkurentnost.

PS: Ne može izvršna vlast da preuzima funkcije sudske vlasti. Samim tim mišljenje Ministarstva je irelevantno, a sama činjenica da su ga dali u ovakvim okolnostima ga čini još više irelevantnim.
 
Razumem šta želite da kažete, kao i argumentaciju. No da sumiram - servisi za zakazivanje vožnji ne trebaju da budu konkurent taksiju kao vidu prevoza, već komplement - koji takodje treba da se reguliše što trenutno nije slučaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667022#p667022:cn1k2fmq je napisao(la):
marat » Ned Okt 06, 2019 11:41 am[/url]":cn1k2fmq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667017#p667017:cn1k2fmq je napisao(la):
srdjan » 06 Oct 2019 10:25 am[/url]":cn1k2fmq]CarGo ne sme da obavlja delatnost u formatu kako to trenutno radi, to nije moj lični stav nego stav nadležnog Ministarstva Saobraćaja. Ne znam šta ti kao pravniku nije jasno u toj činjenici.
Ako CarGo u ovom formatu nije uskladjen sa zakonima neka Ministarstvo odradi svoj posao, neka pokrene sudski postupak i traži presudu o zabrani vršenja delatnosti.
To nije moj stav već činjenica.

Apsolutno tačno. Zapravo to je jasno i predstavnicima Ministarstva, pa su i okviru izjave naveli da su oni podneli dve krivične prijave. Time je spomenuto mišljenje o legalnosti CarGo-a dodatno problematično, jer ako si podneo krivičnu prijavu i još daješ takvo mišljenje, imajući u vidu karakter funkcije koju obavljaš, to može da se protumači i kao pritisak na sudsku vlast. Naravno, ne mislim da je to bila namera, već eto svi su isfrustrirani ovim "navlačenjem konopca" jednih i drugih, pa su im misli malo nesređene...
 
Zato sam i postavio pitanje nadležnosti, tj da li ministarstvo saobraćaja može da uradi bilo šta drugo osim krivične prijave protiv udruženja gradjana, koje potpada pod resor drugog ministarstva (lokalne samouprave). To mi nije jasno u čitavoj ovoj zbrci - nakon objašnjenja koje je marat napisao. Bilo kako bilo, država po ko zna koji put umesto da rešava probleme kao da doliva ulje na vatru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667610#p667610:1jwdy4of je napisao(la):
srdjan » Pon Okt 07, 2019 7:54 pm[/url]":1jwdy4of]Zato sam i postavio pitanje nadležnosti, tj da li ministarstvo saobraćaja može da uradi bilo šta drugo osim krivične prijave protiv udruženja gradjana, koji podpadaju pod resor drugog ministarstva (lokalne samouprave). Bilo kako bilo, država po ko zna koji put umesto da rešava probleme kao da doliva ulje na vatru.

Krivičnu prijavu možemo da podnesemo i ti i ja. Nema Ministarstvo dužnost, a posebno ne monopol, da to radi. Zapravo, najlogičnije bi bilo da su to uradili taksisti, jer se oni osećaju kao oštećena strana. Meni činjenica da su oni odabrali da maltretiraju Beograd, umesto da su odavno podigli krivične prijave, govori da su njihovi ciljevi drugačiji i malo širi od delovanja CarGo-a i Cammeo-a...

Inače, baš me zanima kako će neko da ukine CarGo. Po strani te priče kako oni hrane "hiljade porodica" i ostale gluposti. Prosta stvar - uzeli su (verovatno na operativni lizing) onih 100-150 vozila. Ukineš CarGo i ukanališ banke... Nekako ove "gladne porodice" bi verovatno i prošle, ali banke teško da mogu da ubede da pretrpe štetu zbog nečijeg hira i prepucavanja.

Nisam gledao detaljno koja su vozila u pitanju, ali cirkulisale su neke vrednosti do oko milion eura.

Dodatno pitanje, ako je CarGo pred ukidanjem, kako su im banke odobrile finansiranje? :)

Možda je to sve razlog panike među taksistima i zanimljivog ćutanja većeg dela vlasti na proteste dok se mediji prosto utrkuju ko će više da ocrni te "proteste" i dovede stvari pred svršen čin...

Takođe, zanimlijvo će biti koliko se taksista javilo na ponudu da rade u CarGo sa svojim licencama za 150 000 din: cifra o kojoj najveći deo Srbije može samo da mašta, taksistima je premala, jer zarađuju izgleda više zbog ograničavanja konkurencije. To su sve argumenti koji se kreiraju kako bi se stvorila slika o potrebi otvaranja tržišta. To je moje lično mišljenje, ne mora da znači da je to zaista tako.
 
Da li su udruženja taksista podigla prijave to ne znam (verovatno jesu), ali to mislim da nije toliko ni bitno, jer kao što kažeš to možemo da uradimo i ti i ja. Pitanje je zašto država ne pokrene postupak o zabrani delatnosti, ovo što je marat pominjao. Očigledno ne postoji interes da se ovaj problem reši.

PS CarGo ne treba da se ukine, treba da se reguliše. Inače to oko nabavke automobila od strane CarGo je isto jedan zanimljiv podatak. Ko je zapravo poručio tih 50-100 vozila? Da li je to poručio CarGo Technologies, it preduzeće? Da li je ta vozila poručilo udruženje gradjana, ili privatni preduzetnici koji za potrebe udruženja razvoze ljude?
 
Daću još jedan primer, tj pojašnjenje. Sama usluga koju recimo Uber/Lyft u Americi pružaju nije jednodimenzionalna, već postoje različite kategorije usluga, npr UberPop, UberX, UberTaxi, UberVan, itd...

To što CarGo radi u Srbiji je klasa usluge koja bi u Americi bila najpribližnija UberPop-u, a koja u prevodu znači da random lik bez profesionalne licence vozača sedi za volanom i vozi druge ljude, u svom vozilu ili iznajmljenom vozilu od firme. To je u skoro svim evropskim zemljama zabranjeno, i ta kategorija usluge u Evropi ne postoji.

Ono što medjutim postoji u Evropi je UberX i UberTaxi. UberX znači da preko ubera možeš zakazati vožnju od tačke A do tačke B, koju će od zemlje do zemlje odraditi ili profesionalni vozač ili zaposleni u firmi koja ima licencu/koncesiju za vožnju. Ovo je po meni i kod nas deo rešenja, pisao sam o tome na prošloj strani u jednom postu. CarGo je recimo, u Austriji i Švajcarskoj gde takodje postoji, morao da se povinuje ovim pravilima, da bi uopšte mogao da posluje. Tamo nisu u konfrontaciji sa državom, već poštuju propisana pravila i ne primenjuju model sa udruženjem gradjana zato što bi ih momentalno zatvorili dok izgovoriš “guten tag”.

UberTaxi je suvišno da objašnjavam jer se iz imena da zaključiti da preko Ubera možeš da zakažeš taksi. Isto to može da uradi i CarGo i tehnički i operativno, a koliko vidim sa ovim zadnjim najavama to i pokušavaju.

Dakle. CarGo i slični su servisi treba da postoje (ovo pišem kao korisnik ovog tipa prevoza), ali mislim da bi pogotovo CarGo trebao da bude konsistentan u svojim odgovorima tj kontra zahtevima. Objavili su nabavku vozila, a nejasno je ko ih je nabavio - da li udruženje, da li it firma, da li privatni prevoznici, itd. To sve uliva dodatnu konfuziju u već ionako komplikovanu situaciju, govorim suštinski ne u smislu marketing poruka. Umesto da pokušavaju da primere buldožer metod konfrontacije sa državom koji ni Uberu sa mnogo ozbiljnijim resursima koji se mere milijardama nije pošao za rukom u evropi, da proaktivno rade na trajnom rešenju a ne privremenom zaobilaženju problema kao što je ova konstrukcija sa udruženjem gradjana.

Da sumiram, stvar nije crno bela. Odnos taksija i servisa poput CarGo nije ili/ili, već komplementaran. Gradjani biraju šta žele da koriste, u kojoj prilici. Rešenje mora da bude na korist gradjana naravno, ali ne smemo da stavimo sve trenutne propise i zakone “ad akta” dok se ova kilava država ne nakani da problem reši.
 
"Servisi za zakazivanje vožnji". Ovo je odnična kvalifikacija za Car: Go. Jednostavno - ukazuje da se Car:Go može samo i isključivo dobiti naručivanjem. Dakle ne možete uhvatiti Car:Go na kvaku. To ga određuje kao uslugu potpuno drugačiju od taksija.

A što se tiče varijanti - ako imam komšiju, prijatelja, srodnika, poznanika koji će da me poveze negde - da li je i on konkurencija taksistima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667617#p667617:36llckc7 je napisao(la):
tragac » 07 Oct 2019 07:51 pm[/url]":36llckc7]"Servisi za zakazivanje vožnji". Ovo je odnična kvalifikacija za Car: Go. Jednostavno - ukazuje da se Car:Go može samo i isključivo dobiti naručivanjem. Dakle ne možete uhvatiti Car:Go na kvaku. To ga određuje kao uslugu potpuno drugačiju od taksija.
Tako je, niti se po toj definiciji može ući u CarGo i reći: 1) vozi gde hoćeš, 2) prati ovaj auto, i slično :lol: Takodje ne mogu koristiti žutu traku. Itd. Pisao sam o tome u mom predlogu rešenja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667617#p667617:36llckc7 je napisao(la):
tragac » 07 Oct 2019 07:51 pm[/url]":36llckc7]
A što se tiče varijanti - ako imam komšiju, prijatelja, srodnika, poznanika koji će da me poveze negde - da li je i on konkurencija taksistima?
Svuda ljudi tj komšije, rodjaci itd imaju istu potrebu, rekao bih naravno da sme da te poveze - ako to ne obavlja kao delatnost i za to uzima naknadu. Pravnici će verovatno znati bolje da definišu koji je fine line koji razdvaja “komšijski slučaj” od crnog prevoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666977#p666977:2jbdqezo je napisao(la):
srdjan » Ned Okt 06, 2019 9:09 am[/url]":2jbdqezo]@solecar, u pravu si - hajde da zanemarimo suštinu i pričamo samo o formi. Takodje predlažem ti da organizuješ protest protiv svakog protesta u gradu ili šta god da te tišti, ali na Ušću kako bi postigao maksimalan efekat.

Živ bio. :sesir:
Suština je da taksisti protestuju protiv Car: Go zbog kršenja zakona , a i oni sami krše zakon tako što ne plaćaju porez.
Kada počnu drugi da organizuju proteste na Ušću , krenuću i ja sa kontra protestom. Ako može u inostranstvu da se uredi zakonom da se protesti mogu organizovati samo u jednoj ulici u gradu , i to onoj koja ne remeti funkcionisanje grada (u svakom smislu) , može i kod nas.
Dokle god bude protesta , bilo koje vrste , i onih koji ih zdušno podržavaju i još pritom ubeđujući druge kako je OK blokirati ulice , biće i onih koji će se protiviti i podržavaocima protesta.
Ko da prebacivanje kocki na Trgu sa jednog na drugo mesto 100 puta , raskopane ulice (od kojih su neke postale plavne oranice) , širenje pešačke zone i sl. nisu dovoljni , nego još moraju da nas zajaše taksisti radnim danom , a vikendom raznorazne promocije , parade , obeležavanja ovoga i onoga... U suštini , ništa me ne tišti i sve mi je potaman.
Unapred se izvinjavam što se ovaj post neće svideti pojedincima. :)
 
"Kada počnu drugi da organizuju proteste na Ušću , krenuću i ja sa kontra protestom. Ako može u inostranstvu da se uredi zakonom da se protesti mogu organizovati samo u jednoj ulici u gradu , i to onoj koja ne remeti funkcionisanje grada (u svakom smislu), može i kod nas."

Mentalitet podanika.
 
Tako što će se promeniti zakon i dozvoliti pružanje usluge vanlinijskog prevoza putnika i drugim subjektima a ne samo članovima taxi udruženja.
Tako što će se ukinuti glupa tehnička ograničenja da uslugu vanlinijskog prevoza putnika možeš da vršiš samo ako imaš taksimetar već se se npr propisati da moraš da imaš taksimetar ili drugo tehničko rešenje ( harversko ili softversko) koje omogućama precizno merenje pređenog puta i obračuna vrednosti pružene usluge prevoza.
Tako što će se promeniti uslov da moraš da imaš ispit poznavanja grada vec će se ovo dopuniti mogucnosti da imaš tehničko rešenje koje omogucava brzu preciznu kalkulaciju najpovoljnije trase od tačke a do tačke b. Pa ni taksisti neće nužno morati da imaju ovaj ispit.
Tako što će se uvesti obaveza da se svi vozaci u vanlinijskom prevozu registruju ( pa i vozaci cargoa) kao preduzetnici ili da budu u radnom odnosu kod subjekata koji su se registrovali za ovu delatnost. I što će se svima ( pa i vozacima cargoa) uvesti obavezan estetski pregled vozila.

Tako što....
 
PS ja veceras krecem da zovem taksi na nepostojece voznje, oni blokiraju mene, ja sabotiram njim.
 
Vrh