Taksistima su divljaci manji problem i to iz vise razloga. Prvo, nije svako spreman da rizikuje kazne ili sukobe sa legalnim pa nema opasnosti od nekog velikog povecanja njihovog broja. I ovako imaju sasvim dovoljno posla sto se vidi po tome da i dalje biraju voznje, da u spicu ili kad je lose vreme nema slobodnih vozila ni na poziv ni na "kvaku". Par stotina divljaka vise ili manje se nece osetiti na traznji u ovolikom gradu.
Drugo, jos vaznije, divljaci se drze dogovorenog cenovnika ili voze po jos vecim cenama.
E to oni vide kao najvecu opasnost i zato se tako zestoko bore protiv Car-go. Slobodno trziste i formiranje cene kao u svakoj drugoj delatnosti. Onda vise ne bi mogli da biraju voznje i voze po par sati. To bi znacilo da bi opstajali i napredovali oni koji zaista vredno, pametno i predano rade ili umeju svoje poslovanje da optimizuju da bude sto isplativije.
Pored toga, legalizovanje slicnih servisa bi znacilo povecanje broja i konkurencije sto je za krajnjeg korisnika prednost. Isto kao i u svakoj drugoj usluznoj delatnosti.
Mnogi bi se odlucivali da svoje budzete dopunjuju na taj nacin sto je sasvim u redu ako ispunjavaju propisane uslove i placaju porez. Uostalom, mnogi sadasnji taksisti isto to rade u drugim delatnostima. Pored voznje, prave konkurenciju drugima pa zasto ostali ne bi imali pravo na to? Pri tom, vrlo cesto ne ispunjavaju uslove a jos cesce ne placaju porez.
Gledano iz njihove perspektive, oni se sasvim opravdano bore da zastite svoj povlasceni status.
E sad, sto taj status nema nikakvog opravdanja a to oni koje placamo zajednickim novcem ne zele da vide je druga prica.
U njihovoj borbi, divljaci su kolateralna steta ili neocekivana dobit. Glavni neprijatelj je otvoreno trziste i posledicno, korist za kupca sto u tu bransu unosi Car-go.
Ako je za daleko odgovornije i kompleksnije delatnosti trziste slobodno za one koji ispune uslove, ne vidim ni jedan racionalan razlog da se ova stiti.
Na primer, bilo ko od nas moze da otvori neogranicen broj kardioloskih klinika ako ispuni uslove ministarstva u pogledu strucnog kadra, opreme, objekta....
Medjutim, kardiohirurzi nemaju legalan radio centar preko kog efikasno mogu da koordinisu akcije i blokiraju grad. Nisu skloni muljanju sa mutnim likovima po drzavnim organima pa nisi izlobirali zastitu za svoju delatnost nego mnogi odlaze na pecalbu.
Isto vazi za svaku drugu bransu osim taksija.
Opravdavaju to ogranicenje da bi se liberalizacijom broj previse uvecao. Verovatno ali u vrlo kratkom periodu, ne duze od 6 meseci. Posle toga bi se to vrlo efikasno nivelisalo isto kao sa trafikama, pekarama, igraonicama, nekad video-klubovima...
Svi oni su morali i morace da se bore za trziste. Svi osim tako neverovatno kompleksne, drustveno neophodne delatnosti... sofera.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk