Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

car sharing bi trebalo da bude ultra masovan da bi se isplatio tako kako je koncipiran, npr, ja zivim u malom kraju na periferiji i meni bi bio veliki rizik da negde krenem i da ocekujem da je neko u kraju bas u tom trenutku ostavio shared vozilo negde u blizini, jer malo ljudi zivi tu, optimalno bi bilo da u gradu velicine BG barem 100 000 ljudi svakodnevno koristi car sharing.
 
od malog se pocinje, pa se dalje siri. Naravno josh ce puno vode proci savom i dunavom dok se car sharing pojavi u BG, mozda neci nikada. Najbolje je ako se neko od renta car agencija pocne baviti s time.
 
ima neki projekat car4use ali ne znam dokle se odmaklo, cela prica ima dobru perspektivu kod nas jer su u Srbiji nameti na vozila u odnosu na primanja izuzetno visoki, ne isplati se davati u proseku 200 i više evra mesečno za lizing, osiguranje, servise, gume itd a da se za to vreme predje manje od 1500 km
 
Па управо је кар4јуз :D (car4use) ткз. шеринг предузеће за аутомобиле. Они су код нас прво такво предузеће, а и на Балкану. Налазе се код Арене у улици Антифашистичке борбе и у возном парку имају Фијате 500. Све о њима на сајту:
http://www.car4use.com , има их и на "књиги ликова" : https://sr-rs.facebook.com/car4use , а ово су основни подаци:
http://www.rating.rs/sr/boniteta/CAR4USE
 
Гага":2qsrioca je napisao(la):
Па управо је кар4јуз :D (car4use) ткз. шеринг предузеће за аутомобиле. Они су код нас прво такво предузеће, а и на Балкану. Налазе се код Арене у улици Антифашистичке борбе и у возном парку имају Фијате 500. Све о њима на сајту:
http://www.car4use.com , има их и на "књиги ликова" : https://sr-rs.facebook.com/car4use , а ово су основни подаци:
http://www.rating.rs/sr/boniteta/CAR4USE

Slabo se reklamiraju. Prvi put cujem da postoji car sharing u Beogradu. Ako misle da razviju biznis, mroa da udare po marketingu
 
Гага,
Sve sam istražio što sam mogao ali nigde informacije o tome da li uopšte radi, kako funkcioniše kad se registruje, kolike su tarife i kako se obračunavaju, da li ima "taksimetar" u vozilu, da li je pranje posle upotrebe obavezno i sl...Krenuo sam da se registrujem ali sam za sad odustao jer tek kad se registruješ provališ da je sve na bazi članstva, tj. kartice, nigde nema info o dodatnim plaćanjima i tarifama, a na fb nema objava više od dva meseca...
 
Трагач, значи једино да се оде лично код њих и распита шта и како. А можда се и тад пољубе врата ! Вероватно не одговарају ни на телефонске позиве !!!
Ко зна шта је све ту у питању.
 
10365795_817646811607462_7250040381869832457_n.jpg
 
Fino mene samo zanima kako je to zakonski regulisano tj prvno , sta kad te zaustave plavci , gdej se ostvljau uzimaju kljucevi , itd itd , negdje smo vec razgovarali o ovme kako funkcjonise u americi
 
Za ovakav biznis je potreban ako ne savršen, ono dobro funkcionišući pravni sistem. Sve drugo je jednostavno u doba trenutne komunikacije i umreženosti. Ako ima znatiželjnih, mogu rado da opišem kako car-sharing radi u Kelnu, jer ga i sam koristim. Ali ovo je taxi tema...
 
ono što je po meni loše ovde je što se tarifiranje vrši samo po vremenu a ne po kombinaciji vremena i relacije gde je relacija dominantan faktor, kao kod taksija. Takvo vremensko tarifiranje samo podstiče korisnike na prebrzu vožnju a ako su veće gužve gubi se ta cenovna prednost u odnosu na taxi.
 
Isključivo vremensko tarifiranje je navlaka u ranoj fazi reklamiranja. Naravno da relacija, tj. potrošnja mora da bude dominantan faktor.
 
Ja verujem da ce taksisti i rentacar kompanije zapeti da se "car sharing" sto kasnije ako je moguce i nikada ne uvede u Beogradu. Dali je u Kelnu "car sharing" istisnuo taksite? Ja opet kazem da ovaj sistem najlakse moze da razvije neka jaka renta car kompanija koja ima potrebna vozila i treba samo da upotpuni svoju ponudu.
A sto se tice zakona, ako ima inteerese, lako se prepisu...
 
Usluge taksi prevoza i car-sharing u veoma malom broju slučaja mogu da se porede, tako da tu, po mom mišljenju, nema velike konkurencije.

Rent-a-car firme se lakše i brže prilagođavaju trendu, ali se ni njihove usluge ne poklapaju u potpunosti sa car-sharing sistemom. Svaki ima svoje prednosti, u skladu sa različitim potrebama.

Srbija, tj. Beograd su svet za sebe, te se "svašta" može očekivati, tokom razvoja ovakvih usluga.
Na primer, ostavljanje automobila bilo gde nakon prestanka vožnje, zvuči smešno.
 
upravo o tome pričam, ostavi vozilo kod mene na miljakovcu i tu će i istrunuti, pružalac usluge će nastojati da to izbegne i verovatno će ova naša verzija u početku moći da se vozi izmedju dve stanice a te stanice će zbog nepostojanja regulative umesto kao taxi stanice biti obeležena slobodna mesta na javnim parkinzima. A zbog malog broja vozila tih sanica će biti samo nekoliko desetina u centru i na NBG.
 
Pokušaću da prikažem širu sliku, na primeru Nemačke. Može se uzeti za primer i bilo koje drugo društvo, u kome je nezamisliva sumnja u "nepostojanje pravne države", ili blažih mutacija koje sve pak sadrže: korupciju, sabotiranje sistema, kršenje ugovora, pravne nedoslednosti, itd.itd.

Dakle, sa car-sharing firmom se sklapa ugovor sa kristalno jasnim stavkama. Članarina je smešna, o tarifama kasnije. Osiguranje je sa učešćem do 1.000 evara, uz dodatnih 50 e godišnje, učešće se spušta na 200 e. Provera kreditnog boniteta se podrazumeva, ko je negde u buli, ćao. Sledi kratak kurs o rukovanju sistemom od 40 min. i to je to, postaješ član.

Neću o tehničkim detaljima, svako može da pogleda direktno na sajtu, ima ingliš i dojč.

http://www.cambio-carsharing.de/cms...-f93c-4313-92b7-58ca9e619583&cms_f4=1&cms_f8=

Kada sam prišao autu, pre nego što ću da vozim, lepo ga obiđem i uporedim vidljiva oštećenja (koja su i obeležena mini nalepnicom veličine konfete) sa stanjem u beležnici koja je u vozilu.
Ako nema novih, sedam i vozim. Ako mi je nešto sumnjivo, zovem centralu i reklamiram. Tako se izbegava da plaćam tuđe štete.

Vožnja se plaća po satu i po pređenom km. U autu je blanko kreditna kartica kojom se tankuje, firma CAMBIO ima ugovore s pumpama, te im direktno skidaju s računa. Običaj je da se ne ostavlja manje od pola rezervoara.

Ukratko, za vreme bukirano na moje ime moja je sva odgovornost, te šta kod da se desi pokriveno je osiguranjima, zatvoren krug. Prekršaje u saobraćaju registruje policija, firma s tim nema ništa. Štete se ne mogu sakriti ni kazne izvrdati, svi računi su megabrzo na stolu ili u mejlu. Ako si lud ili oštećen i krećeš u nekakvu pravnu bitku, sve se završava za par nedelja, jer mašina radi punom parom. I to ovdašnji svet zna, to se podrazumeva, to je već u genima.

Plus, saobraćajna kultura. Pa onda to, da su sva auta oprana i ako ne mirišu, svakako ne zatičem u njima bilo kakav ostos privatnog porekla. Uostalom, ako ti se prospe farba, oni će da očiste, ali će račun da stigne. Zatim, opšta sigurnost. Parkinzi su u najvećem broju na otvorenom, nema ograda, bodljikave žice, kamera ni čuvara s vučjakom. Tu je samo metalna elektronska kutija, doduše liči na to da može da se ošteti jedino projektilom, koja se otvara karticom, s ključevima unutra.

Ključ biznisa ovde je u rasprostranjenosti i širokoj lepezi automobila, uz šta idu i super tarife. Pogledajte na sajtu, sve je odmah jasno.

A ovde su podaci za celu Nemačku - car-sharing firme sa ciframa - broj mušterija, broj vozila i gradovi koje pokrivaju. Evo i slika od dva najveća u Kelnu, CAMBIO i FLINKSTER (koji pripada Deutsche Bahn, železnici.

http://www.cambio-carsharing.de/cms...s_info/stationen/region/44.html?gm_ort=K%F6ln

https://www.flinkster.de/kundenbuchung/process.php?proc=stadt&

Da sumiram, na 10 min. hoda od gajbe imam 3 parkinga, na 15 min. imam ih već 7 i to samo od mog kluba CAMBIO. Čuo sam za ljude koji imaju više članarina, pa znaju baš da se zaigraju. Poenta je, da te auto u svakom slučaju čeka negde ispred kuće, na sopstvenom parkiralištu, te kad ga budeš vraćao, mesto će da te čeka. Ovo je jedan od neprocenjivih kvaliteta servisa, jerbo samo traženje mesta za parking inače...

I najzad, čuo sam da ima i firmi kod kojih možeš da ostavljaš auto 'bilo gde', ali verovatno ograničeno na grad/mesto. Nisam proveravao, ali mogu da zamislim. Ovde.

Možete li da zamislite da to kod nas funkcioniše, na taj način? Ja ne.
 
dali se desava da neko parkira na mesto namenjeno "car-sheringa"?
 
Nemoguće, mesta su jasno obeležena. Jaka fora je to, da mesto sa koga se odvoziš možeš da koristiš. Na primer, stigao si vespom, ili smartom... a odlaziš nečim većim. :)


CAMBIO%2B366_Stationen.JPG



cambio-js-800.jpg



Radimo i na struju. 8)

Cambio-fleet_eMobil.jpg
 
može li se ići izvan grada, ili bar u okviru NRW konurbacije?
Ta priča sa članarinom mi se najmanje svidja, što bih plaćao nešto što možda neću ni jednom koristiti, mislim ok depozit koji se vraća ali članarina, hmmm....
 
Pa niko te netjera da se uclanis , naprvis racunicu sta ti se najvise isplati
 
Članarina u klubu nešto košta, takva im je politika. Neki nemaju to, ali imaju depozit, drugačije skrojene tarife. Pa ti odmeravaš, biraš. Tržište, bato.

Auto možeš da voziš gde god i koliko god hoćeš. U zemlji plaćaš po ovoj tarifi (osenčena je ona koju ja koristim, start) a ako pališ za inostranstvo, čorbu plaćaš sam, normalno a ne po pređenom km. Što je vrlo fer fora i sabija cene rent-a-car firmama.

Evo primer. Vozim fiestu 4 sata po gradu i prelazim 50 km, košta me 7,60 za vreme + 16 za čorbu = 23,60

24 sata, imam je za 23,00 prešao 300 km + 63 za čorbu, daje 86. Isplati se kad par ljudi ide na izlet, i sl.

cambio%2Btarifa.jpg
 
Vrh