Elon Mask je u još u samom početku SpaceX-a izložio svoj "master plan".
U skraćenom obliku prepričano, rekao je da moramo preći iz faze istraživanja Svemira u fazu njegove komercijalizacije, pošto postoji procentualna granica količine novca koje društvo može nameniti čistom istraživanju, tj nečemu što je čisti trošak, što odmah ne donosi direktan profit pa zato i ne može samo da finansira sopstveni dalji razvoj. Bez komercijalizacije dakle nema ni većeg nivoa istraživanja, tj nauke, a tada kao civilizacija postajemo osetljivi na razne globalne opasnosti. Taj default procenat budžeta koji se može usmeriti u čisto istraživanje (koje ne donosi zaradu) nije dovoljan da obezbedi tempo razvoja koji je neophodan da bi bio u skladu sa sve većim verovatnoćama kolapsa civilzacije. A ključni faktor koji ometa i istraživanje i komercijalizaciju svemira je da je cena dizanja jednog kilograma tereta do orbite tada još bila previše velika za profit koji se realno može očekivati od tog jednog kilograma kad se jednom nađe u orbiti. Dakle odnos proft/trošak je bio previše mali. Zbog toga niko ne investira, a onda se i ne može očekivati razvoj koji bi zbog povećanog obima "posla", tj masovne proizvodnje, spustio cenu po kilogramu. Njegov plan je bio da razbije taj začarani krug neisplativosti, tj da drastično spusti cenu dizanja jednog kilograma u orbitu, jer je to ključ i preduslov svega ostalog. Tek posle toga se može razmišljati o ostalim ciljevima svemirske civilizacije: fabrike u bestežinskom stanju u orbiti oko Zemlje, baze na Mesecu, baze na Marsu, ogromni svemirski teleskopi i sve druge vrste velikih istraživačkih instrumenata koje mogu da rade samo izvan Zemlje. Kao što vidite iz gornjeg dijagrama, njegov prvi cilj je već vrlo blizu toga da bude ostvaren. To se vidi i iz rekorda od 61 lansiranja tokom 2022. samo njegove firme. To je jedno svakih 6 dana. Cilj za 2023. godinu je 100 lansiranja, što će biti po jedno svaka 3,6 dana. Ovakav tempo je davno otišao izvan granica akademskih naučnih istraživanja svemira i prešao u domen uspešnog (dakle isplativog) biznisa (nezavisnog od budžeta i političkih odluka), tj upravo ono što je želeo da postigne kao svoj prvi cilj.