Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Ovo bi bila idealna prilika da se ostvari moj san da imamo referendum o nekom "nebitnom" pitanju, pa makar i samo na nivou grada.

Nego, ko na kraju tačno plaća ovaj most? Ako sam dobro ispratio cena je 30 miliona dok je onaj na Adi dogurao do 450? Ispravite me ako grešim... Most je na teritoriji obuvhaćenoj planom na kojoj je BnV d.o.o. do sada radio sam uređenje? Aludiram na činjenicu kako se vodi računa o parama ako nisu u pitanju "tuđe" pare...
 
I da dodam što se tiče priče o uklanjanju mostova, ako sam ja dobro razumeo i upamtio, u narednih 10-tak godina će doći do "prenamene" onog manjeg železničkog mosta sa druge strane Gazele u pešački. Ne bi me čudilo da i tad vidimo sličan scenario :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459062#p459062:24d603bj je napisao(la):
laki72 » Fri Jun 16, 2017 1:25 am[/url]":24d603bj]
zexland":24d603bj je napisao(la):
Ja ne bih ovaj most nigde premestao van zone grada...mozda da se prespoje Ada Medjica i Ada sa blokom 70 ? :)
Meni je to isto palo na pamet, al nisam smeo da predlozim zbog @boca-ica reakcije ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

I moje misljenje je tu negdje...



Mislim da je lokacija Ada bolja od VRO iz vise razloga:

1. Ocuvanje VRO
2. Poboljsanje iskoristenosti Ade za ono sto se odavno koristi. Sport i rekreacija
3. Bolju povezanost NBG sa Adom za prilazak pjesaka i bicikla
4. Bolja povezanost NBG (u buducnosti i Zemuna) sa Adom, tramvajskom linjom
5. Bolju povezanost Banovog Brda i Cukarice sa Adom, tramvajskom linijom
6. Ozivljavanje bloka 58
7. Povezivanje setalista na savskom nasipu sa Adom
8. mogucnost iskoristenja postojeceg mosta na Adi za metro ili gradsko prigradsku zeljeznicu (mozda i daljinsku?)
9. stimulisanje pjesackog i biciklistickog kretanja u velikom diju Beograda na racun automobilskog
10. razno
 
Niko ne čita ništa u činjenici da je na renderu predstavljen samo jedan tramvajski kolosek, a mesto gde bi bio drugi ostavljeno upadljivo prazno? Bile su razne izjave koje su nagovešavale da bi se most koristio i za tramvaj i za metro - ima li to neke veze sa time?

Čisto logički, kao potpunom laiku, deluju mi moguće sledeće mogućnosti:
- po jedan kolosek za tramvaj i metro za oba smera - da li je to uopšte moguće bezbedno izvesti? pominjali su "napredne sisteme signalizacije koji pružaju nove mogućnosti" u pojedinim izjavama, ima li to veze sa time...? Znam da ovde u Vancouveru ponekad vozovi idu u oba smera na istom koloseku, kada se onaj drugi popravlja, ali to ide uz velike komplikacije i zastoje kada se desi...
- kružna tramvajska linija, preko Savskog mosta i mosta preko Ade?
- kolosek je totalno bezveze ostavljen praznim, a tramvaj i metro će deliti trasu, kroz duple "uske i široke" šine...?
 
Мост је ок, али ништа специјално и оригинално. Лучни мостови су елегантни и лепи где год и какви год да су. Лук као елемент не може бити ружан.

Стари мост може да се постави на 3 места у ужем градском језгру:

1. по сред Амфитеатра
2. на правцу Бетон хала - Ушће
3. Блок 70 Ада

Земун - Острво - НЕ, никако!!! Ето нама у том случају репризе појаве "Савски насип" ...

Мада, могу да нам дају и у Гроцку да повежемо насеље са Адом и почнемо да је користимо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459087#p459087:23af1hnf je napisao(la):
stf » Pet Jun 16, 2017 7:58 am[/url]":23af1hnf]Мост је ок, али ништа специјално и оригинално. Лучни мостови су елегантни и лепи где год и какви год да су. Лук као елемент не може бити ружан.

Стари мост може да се постави на 3 места у ужем градском језгру:

1. по сред Амфитеатра
2. на правцу Бетон хала - Ушће
3. Блок 70 Ада

Земун - Острво - НЕ, никако!!! Ето нама у том случају репризе појаве "Савски насип" ...

Мада, могу да нам дају и у Гроцку да повежемо насеље са Адом и почнемо да је користимо.

Da nije most malo ruznjikav da se postavi kod Beton hale? :(
 
Kad su vec odlucili most da uklone i grade novi na mestu starog a ne pored, onda je fer da most nadje neku ozbiljniju primenu i svrhu od "puta ka gledanju ptica" dal na adi medjici ili nekom drugom mestu, nebitno. Postoje mnogi problemi u unutrasnjosti Srbije, kao recimo sto fali most preko Tise da zeleznicom poveze Becej i Novi Becej a i da uveze kompletnu zeleznicku mrezu na tom mestu, pa makar samo za sinobus.



Kad vec Nemacka moze da poklanja mostove raznim malim mestima u Srbiji, bilo bi fer da i Beograd ovaj pokloni tako nekom mestu kome je potrebno.

Most poklon jednog nemackog grada opstini Ada
laiktkpTURBXy8xZjJiMDgyNTk0Nzc0MWQ5YTAwNDY3ODI5NTNlMjZiYS5qcGeTlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCw5UH2TIvcHVsc2Ntcy9NREFfLzFkNzRjYjQxNzA1OTUwNDM2NjI5Y2FiZDYwNmY1MGY2LnBuZwfCAA
 
Ideja pesackog mosta mi se dopada. Pstavlja se pitanje samo koliko je ispravno ovako nesto graditi u Beogradu, kada postoji jako puno mesta u Srbiji gde je most iz prakticnih razloga vise nego potreban.

Uglavnom, evo jedan predlog. Nesto poput line parka u NY. Moze to biti pesacka pasarela ka Lidu ili ka Adi iz Bloka 70, moze biti park na mostu, izlozbeni prostori, galerije, letnje baste...



Pogledajte prilog 1
 
Most je neophodno sacuvati i mislim da je ideja blok 70 Ada najbolja. VRO nikako, zbog samog ostrva, vec ste sve lepo rekli!
 
Malo je glupo da citiram samog sebe da bih zahtevao odgovor. Ali me zanimaju vaši stavovi o ovim pitanjima, ili da se nešto od ovoga već zna. Hvala :gobb:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458888#p458888:244ia2ry je napisao(la):
Kokos » 15 Jun 2017, 19:13[/url]":244ia2ry]Iako se meni sviđa izgled sviđa, moram da postavim nekoliko pitanja. Da li se očekuju isti prilazi kao sadašnjem mostu sa novobeogradske strane? Da li će sa stare strane ići u tunel? Šta će biti pre izgrađeno tunel ili most? Gde će biti metro most?
 
Blok 70 ada ali bez tramvaja sa nbg strane ih je lako spojiti tramvaje a sta sa njima sa cukaricke strane raditi
Moze ali samo za bic i pjesake
Kao sto pomenuh becaj i novi becaj a milance potvrdi kartom tu bi bio daleko korisniji
plus treba imati na umu da se sledece godine sklanja privremeni most na mjestu zeljevog
Tako da raste broj kombinacija koje bi mogli da premostimo i povezemo neke bitne tacke koje nikako da dodju na red
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459005#p459005:330vqkx8 je napisao(la):
Delija » 15 Jun 2017 11:02 pm[/url]":330vqkx8]Само у Србији је могуће срушити савршено употребљив мост за бициклистички, пешачки па и колски саобраћај ако хоћезте.

Па ни у најбогатијим земљама света се не би толико размахивали.
Samo jedno pitanje, bez ikakve zajedljivosti.
Recimo da zelimo most koji ima 2+2 trake + tramvaj (ili cak metro) + pesaci i bicisklisti

Opcija 1) zadrzimo Zaricev most za pesake i bibikliste a onda napravimo Jovinov (ili slican) sa 4 drumske trake i 2 za sine.

Opcija 2) napravimo novopredlozeni most koji ima sve sto i gornji plus siroke pesacko - biciklisticke trake.

Koliko je opcija 2 skuplja? Meni se cini vrlo malo, ako uopste. Na stranu istorija, estetika i sl. ovo pitam cisto finansijski.
 
Ima gradova u kojima tramvaji idu jednim kolosekom nekim delom svoje trase ali to je suludo, imaćemo čekanja, sava nije uska reka! I to će dovesto do toga da niko ne ide tramvajem. Takve primere već imamo u gradu sa onim linijama koje ne idu na 5 minuta! Niko nije voljan da čeka 10 minuta ili više! Tramvaj bi baš trebao da bude brzo sredstvo putovanja. Ja sam tako odavno odustao od linije 7 jer dok se dovuče od nbg do BKA ja tri puta dođem dotle drugim prevozima sa presedanjem!
To pod uslovom da je tačno da će ići samo jedan kolosek. O metrou džabe pričamo, neće ga niko graditi ovde! Metro treba da ima potpuno odvojenu trasu, da bude potpuno nezavistan i može da ide i ispod reke ili preko svog mosta. Taj mali metro most ne bi trebalo daj e veliki deo troška za celu jednu liniju.
A što se tiče istorijske ili kakve druge vrednosti starog mosta nemojte zafrkavati! Pravili ga nemci, tj doneli ga! Vrednost bi imao most Kralja Aleksandra npr, ova gvožđurija nema gotovo nikakvu vrednost. Na ovom mostu su najskuplji stubovi. Most je uzan, nema dovoljno debeo sloj za asfalt, nema pešačku stazu sa obe strane... Što se tiče toga da ga rušimo i to, pa takva je situacija da na tom mestu nema gde drugde da se efikasno udene most, pogotovu sad kad su nakalemili BNV. Most je usko grlo i treba ga proširiti. Usko grlo je i Gazela, ali to niko neće dirati u bilo koje skorije vreme :D (i gazela ima vrednost! Čini mi se da je prvi takav most)
 
Bez tramvaja naravno pa sad ubija koliko tandrce. Ja sam za to da ostane u Bg a da se u unutrasnjosti prave novi.
 
Gde ste vi videli samo jedan kolosek za tramvaj? To što je na slici samo jedan tramvaj ne znači da ima samo jedan kolosek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459101#p459101:25vr7zyf je napisao(la):
11030 » 16 Јун 2017 09:01 am[/url]":25vr7zyf]Most je neophodno sacuvati i mislim da je ideja blok 70 Ada najbolja. VRO nikako, zbog samog ostrva, vec ste sve lepo rekli!
И мени је најлогичнија локација Блок 70 - Ада. Мада ће то убити чамац таксије.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459105#p459105:25vr7zyf je napisao(la):
Kokos » 16 Јун 2017 09:12 am[/url]":25vr7zyf]Malo je glupo da citiram samog sebe da bih zahtevao odgovor. Ali me zanimaju vaši stavovi o ovim pitanjima, ili da se nešto od ovoga već zna. Hvala :gobb:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458888#p458888:25vr7zyf je napisao(la):
Kokos » 15 Jun 2017, 19:13[/url]":25vr7zyf]Iako se meni sviđa izgled sviđa, moram da postavim nekoliko pitanja. Da li se očekuju isti prilazi kao sadašnjem mostu sa novobeogradske strane? Da li će sa stare strane ići u tunel? Šta će biti pre izgrađeno tunel ili most? Gde će biti metro most?
Приступне саобраћајнице са обе стране су познате, и утврђене просторним планом БнВ. Са обе стране се завршавају кружним током, стим што се са НБГ стране спаја Булевар Владимира Поповића и Николе Тесле преко Старог сајмишта.

Шта ће се прво градити, тешко је рећи. Предуслов за мост јесте новац плус постављене шине преко моста на Ади а предуслови за тунел су само паре.

Метро мост се не зна где ће ићи јер се не знају ни трасе метро мреже, али се надам да ће статика моста да се предвиди за метро, а не за трамвај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459118#p459118:26mevq97 je napisao(la):
stf » Pet Jun 16, 2017 10:56 am[/url]":26mevq97]
Приступне саобраћајнице са обе стране су познате, и утврђене просторним планом БнВ. Са обе стране се завршавају кружним током, стим што се са НБГ стране спаја Булевар Владимира Поповића и Николе Тесле преко Старог сајмишта.



IZVOR: http://195.222.96.93//rapp_mape/PPP... i objekata infrastrukture (sinhron plan).pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459118#p459118:2f3cw9wx je napisao(la):
stf » Пет Јун 16, 2017 10:56 am[/url]":2f3cw9wx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459101#p459101:2f3cw9wx je napisao(la):
11030 » 16 Јун 2017 09:01 am[/url]":2f3cw9wx]Most je neophodno sacuvati i mislim da je ideja blok 70 Ada najbolja. VRO nikako, zbog samog ostrva, vec ste sve lepo rekli!
И мени је најлогичнија локација Блок 70 - Ада. Мада ће то убити чамац таксије.

Već vidim specijal emisiju na N1 o tome kako neki čamdžija neće moći da prehranjuje unuka ili će most na tom mestu uništiti taj kraj koji je inače poznat po pčelarstvu :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459005#p459005:3bke8s0z je napisao(la):
Delija » 15 Jun 2017 10:02 pm[/url]":3bke8s0z]Само у Србији је могуће срушити савршено употребљив мост за бициклистички, пешачки па и колски саобраћај ако хоћезте.

Па ни у најбогатијим земљама света се не би толико размахивали.

Иначе, прича о стубовима је будалаштина. Пловни пут Саве је широк само 150м. Но, кад им је иста прича прошла за мост преко Аде, прићиће и за ово.

Da znas da sam se ja isto to pitao. Kada vec pravimo novi most sto ga ne bi postavili 50m nizvodno a stari savski most ostavili tu gde je?

- tokom izgradnje novog mosta tramvaj ce i dalje ici starim

- po izgradnji novog mosta tramvaj i automobili se sele na njega a stari mist ostaje za pesake i bicikliste

- nema vise tramvaja i kola znaci nema vise buke

- umesto da se pesaci i biciklisti maltretiraju i dizu na sprat ostaju lepo tamo gde je voznja i setnja najjednostavnija

- svima ce biti lepse, i vozacima daleko od pesaka i pesacima odvojeno od vozila

Sve u svemu, novi most zasto da ne, ali je krajnje bahato rusiti stari most koji je savrseno upotrebljiv i potreban pesacima.

To bi bilo otprilike kao da smo po nabavci novih spanskih tramvaja sve stare katice prodali u staro gvozdje jer su toboz stare, ruzne i bucne.
 
Jedino što ima smisla je ovo što Kokos kaže, da bude produžetak Bul. Đinđića, tj. da se pomeri više ka Gazeli i da postane pešako-biciklistički. A da se na njegovom starom mestu napravi novi i veći.

Eto, to bi moglo. I svi zadovoljni. Ili opet nešto ne valja? :D
 
Ne pamtim jednu temu da su misljenja bila toliko podeljena, zanimljivo u svakom slucaju. :)
 
Da li se iko "ozbiljan" bavio troškovima demontaže postojećeg mosta, transporta na drugu lokaciju, i njegove ponovne montaže na neke novoizgrađene stubove u rečnom koritu, koji bi opet morali biti na nepropisnom rastojanju (i ostavili uzak plovni put), zbog same konstrukcije mosta?
Ubeđen sam da bi ukupni troškovi nadmašiti izgradnju potpuno novog mosta.
 
Meni je zanimljivo kako smo samo na ovom forumu stotinu puta citali, kako nase vlasti nikada ne resavaju privremena resenja i kako ta privremena resenja postaju trajna.
Sad je ponudjeno resenje kojim se resava pitanje privremenog mosta iz 1942. godine i to ne valja. Zanimljivo, vrlo zanimljivo.
 
Vrh