Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Takav most sa novim betonskim lukom se grai u Novom Sadu, a zovu ga netačno Žežljevim mostom.
ž
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446477#p446477:vy1anpqf je napisao(la):
vucko » Sub Apr 15, 2017 9:51 am[/url]":vy1anpqf]Takav most sa novim betonskim lukom se grai u Novom Sadu, a zovu ga netačno Žežljevim mostom.
ž
Originalni Žeželjev most je imao betonski luk, ovaj novi koji se gradi ima čelični.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447551#p447551:10al24c8 je napisao(la):
MarcBg » Pet Apr 21, 2017 9:36 am[/url]":10al24c8]I dalje sva svetla ne rade :p

To je zbog konstantnih vibracija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447571#p447571:s894dioy je napisao(la):
Lurker » Pet Apr 21, 2017 5:44 pm[/url]":s894dioy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447551#p447551:s894dioy je napisao(la):
MarcBg » Pet Apr 21, 2017 9:36 am[/url]":s894dioy]I dalje sva svetla ne rade :p

To je zbog konstantnih vibracija.

Aha :bash:
 
Evo još jednih zabrinutih građana.


http://rs.n1info.com/a249224/Vesti/Vesti/Peticija-da-se-ne-rusi-Stari-savski-most.html



Kaže u video i ostade živ jedan od potpisnika peticije

Ima ogromnu istorijsku vrednost kao jedini most koji je sačuvan u Evropi koji su Nemci pokušavali, ali nisu uspeli da sruše.

Zaboravio je da doda da su ga ti isti Nemci i sagradili.

A Folić odgovara

Ljubitelje tradicije, urbanista glavnog grada, podseća da su Nemci gradili na desetine ovakvih mostova i da oni ne odgovaraju uslovima ni drumskog, ni rečnog saobraćaja 21. veka.

"Ti uslovi koji su danas na snazi, a koji nisu bili na snazi u toku Drugog svetskog rata kada je podignut taj most, jednostavno zahtevaju da se proširi taj plovni put i prosto je nemoguće zadržati stubove mosta na mestu na kom se oni danas nalaze. Treba reći da su šipovi mosta koji se recimo nalaze ispod pilona tog mosta drvenii da su i oni u jako lošem stanju. U svakom slučaju, čak i da se zadržava taj raspon mosta i na tom mestu da se zadržavaju piloni moralo bi da se sve to rekonstruiše, da se sve demontira i ponovo montira", objašnjava arhitekta Grada Beograda Milutin Folić.

Konkurs za idejna rešenje je pri kraju. Spekuliše se da će novi most biti na dva nivoa, u svakom slučaju uslov je da bojom i oblikom podseća na aktuelni. To, kompomisno rešenje, aminovao je prestonički Zavod za zaštitu spomenika kulture. Kamen temeljac se očekuje polovinom 2018.
 
Svojevremeno sam i ja bio za ostanak sadasnjeg mosta, ali cesce boraveci na reci i na samom mostu shvatio sam da je to skoro pa nemoguca misija. Toliko vibracije i buke taj most proizvodi da je to neverovatno, sirina mu nije adekvatna za planirani obim saobracaja a asfalt je konstantno problematican i stalno se krpi.

Mozda bi most mogao da se rasklopi i odnese na neko drugo mesto gde ce bolje sluziti a da se na njegovoj poziciji izgradi most koji bi pozajmio neke vizuelne elemente.
 
Ruku na srce most je u planovima metroa što Jovinovom što trenutnom nezvaničnom planiran da se ruši jer svakako nijep podesan za tu namenu.
Samo što mislim da je skočio u prioritetima zbog BNV-a umesto da se radi u skladu sa metroom.
 
Ovaj most je na neki nacin istorijski spomenik i ne treba ga rusiti, ni rekonstruisati. Ali trebalo bi, da se posto se izgradi novi most kakav predlazete i ja tu ideju podrzavam, da se sa njega izmesti sav saobracaj osim javnog prevoza i hitnih slucajeva.
 
Bilo bi zanimljivo videti u maniru ŠBBKBB da je most Kralja Aleksandra preživeo rat, da li bi i na koji način
uopšte tadašnja vlast povećala njegov kapacitet a da se ne naruži njegov prvobitni izgled.

E takav most bi bio neka vrsta istorijskog spomenika, a ne ovaj tramvajski most generičkog izgleda koji su
nacisti štancovali u više gradova Evrope.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451807#p451807:199x2whd je napisao(la):
Igor » Sre Maj 17, 2017 5:06 am[/url]":199x2whd]Toliko vibracije i buke taj most proizvodi da je to neverovatno
Najbolje je kad se stoji ispod njega dok prolazi tramvaj. :mrgreen:
ezgif-3-e52ff1daab.gif


Inače meni je niti ružan, niti mi je nešto mnogo lep. A ako se jednog lepog dana izgradi onaj tunel od Savamale do 29. novembra onda će svakako morati da se proširuje kapacitet. Što znači ili izgradnja novog ili proširivanje ovog postojećeg.
 
Људи, то је привремени војни мост који није стигао да буде замењен новим раније због распада државе. Нити му капацитет испуњава неопходне критеријуме, нити испуњава прописе ни за пешаке, ни бициклисте, ни пловни пут. Није он џабе планиран за уклањање у доба "златног урбанизма".

Чување његових елемената јесте једино исправно решење Завода, јер његов лук јесте постао део идентитета Београда. Људи већински негативно реагују на ову вест само због БнВ-а ... а у питању је вишедеценијски план урбаниста.
 
Kakvo crno rušenje.

Kao što je rečeno taj luk je deo identiteta Beograda.

Izmestiti saobraćaj na novo planirani most, a ovaj da postane pešačko biciklistički (i za hitne službe kao najbrži način da se pređe Sava u špicu)
 
Mogu da ga stave i tamo gdje je orginalno trebao da stoji
Da se uradi bic pjesacka staza 2 traje za kola tramvaj u sredini 2 trake za kola i bic pjesacka staza
Da ostane element luka kao detalj na novom mostu bude bjele boje kao novi zezelj
Da se postave info table na keju o svakom mostu kao u novom sadu
Da se nazove po ucitelju Zaricu zvanicno
 
Мост у продужетку Зорана Ђинђића би могао да преузме друмски саобраћај и да избије право на новопланирани булевар у БнВ и преко њега онда до Карађорђеве лево, или на Савску и војводе Мишића десно. Само што сам ја тај мост увек замишљао као метро-друмски, а на старом мосту имамо и трамвај, који прави велике проблеме по питању буке и то би се некако морало решити.

Ако би се радио нови мост на месту старог, мислим да би дефинитивно морао да има лук већек распона што мислим да би и естетски било прихватљивије решење. Отприлике да лук са новобеоградске стране почиње на на првом стубу у води, а не другом као што је сада. Шта више, волео бих да то буде лучни мост попут Сиднејског моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451885#p451885:cpn1elqr je napisao(la):
astrodule » 17 Мај 2017 10:45 am[/url]":cpn1elqr]Kakvo crno rušenje.

Kao što je rečeno taj luk je deo identiteta Beograda.

Izmestiti saobraćaj na novo planirani most, a ovaj da postane pešačko biciklistički (i za hitne službe kao najbrži način da se pređe Sava u špicu)

Не ради се о рушењу, то је Н1 тенденционално тако пренео да би звучало што је могуће више скандалозно. Мост се размонтира и премести, да ли на другу локацију или као естетски елемент изнад новог, небитно. Могу да га комплет преместе на средину Амфитеатра као пешачко-бициклистички рецимо, а овде изграде нови метро друмски мост.
 
N1 su debili. Vode se istom logikom kao i onaj Sputnjik - hoće propagandom da se bore protiv propagande. Preterivanjem protiv preterivanja.
I ima istine u ovome što stf kaže. Mnoge stvari u i oko BnV se kritikuju čak i kad nema osnova i razloga za to. Koliko sam samo džangrizavih a neosnovanih kritika čuo od sebi bliskih ljudi samo u poslednjih mesec dana. I čak i kad bih naveo objektivne argumente za i protiv toga, opet bi se sve završilo džangrizanjem. Gotovo niko više ne može da kaže ''ne sviđa mi se to, to i to ali je dobro to, to i to''. Nego svi samo idu u jednu od dve krajnosti.
 
Ako je most stvarno u lošem stanju i ne vredi ga obnoviti onda je to ok. Problem je što niko vlastima ne veruje pošto lažu svo vreme. Pre će biti da će sklopiti neki štetan ugovor kao sa mostom na Adi.
A N1 verovatno žele da se osvete vlastima pošto planiraju da ih isključe.
 
Po meni najbolje rešenje je ono četvrto po kojem bi se izgradio novi most sa većim lukom i adekvatnim pešačkim, bici, tramvajskim i drumskim trakama. Svako drugo rešenje mi deluje kao neki frankeštajn i silovanje tradicije. Ovaj trenutni most mi je oduvek delovao kao neko privremeno rešenje u fazi raspada i uklapao se u tužnu sliku savamalskog priobalja koje je takođe bilo u fazi raspada. Ali sa izgradnjom BnV taj zeleni most mi gubi svaki smisao, a rešenje sa većim lukom bi zadržalo neke elemnte starog mosta, a opet dosta unapredilo vizuelno i funkcionalno taj deo grada.
 
Iako mi je donekle žao ali kad prođete njime, kao ja danas, i nije toliko. Mostove grade obično da traju oko 100 god a ovaj je maltene tu negde. Ne može da se krpi stalno a i vibracije i buka su veliki. Asfalt puca pored šina a i most nema širinu. Ujedno ovako izgradnjom mosta bi trebalo da se reši spajanje V.Popovića sa b.Nikole Tesle. sa NBG strane.

Ako bi se pustio neki metro nekad preko njega mogao bi da ide levo preko onog naselja pa da preseće peko V.Popovića i M.Popovića i izađe u b.Z.Đinđića.

Staro sajmište počistiti skroz. Obrisati ga sa lica zemlje. Samo stvara negativnu energiju i podseća na zločine a užasno izgleda.
Staviti spomenik na prikladnom mestu i kraj. I u Berlinu su porušili Hitlerov bunker isto ako neko misli da to ne treba da se dira.
 
Мост јесте нефункционалан за намену коју има дефинитивно. Иако ми је веома драг, прешао сам преко њега ко зна колико пута што пешке што превозом, мислим да нам ипак треба нови лучни мост са већим луком и одвојеним друмским саобраћајем, трамвајима, пешачком стазом и бициклистичком стазом. И искрено, нисам баш за предлаган мост на два спрата, наш народ генерално није љубитељ пентрања уз степенице.

А сајмиште никако да се руши, изузев објеката који нису оригинални. Тако су и Јасеновац порушили, па се десило шта се десило поново 50 година од тог логора смрти.
 
Ako se vec zeli zadrzati neki lucni most preko Save, onda se slazem sa Dosljakovim predlogom, da se napravi omaz lucnog mosta ali koji bi bio vec i koji bez stubova preskocio Savu. Time se dobija novi veci most, lucni i ne menjaju se mnogo vizure.
 
Vrh