Vezano za najave prosirenja postojecih mostova u Beogradu i izgradnju novih, pomislio sam da bi mozda bilo zanimljivo uporediti londonske mostove sa postojecim beogradskim.
Za poredjenje sam odabrao 4km toka Save od Ade do usca na kom je 6 beogradskih mostova, sa isto toliko kilometara u centru Londona na rijeci Temzi gdje je 9 mostova. Temza je sirinom slicna Savi u Beogradu pa su i mostovi koje sam uporedio slicnih raspona i sirina.
poredjenje se moze vidjeti na sljedecoj tabeli...
Nekoliko stvari je lako uociti.
London iako ima samo 3 mosta vise na duzini od 4km, na tim mostovima ima znatno drugaciji saobracaj.
1. cetiri beogradska mosta nose isti broj automobilskih traka kao i pet londonskih sto je neobicno imajuci na umu da London skoro 10 puta veci od Beograda po broju stanovnika. Treba napomenuti i da su na svakom od ovih 5 londonskih mostova po 2 trake "bus only". Dodatno svih 5 londonskih mostova imaju biciklisticke staze i siroke pjesacke hodnike. Samo jedan most je u profilu 3+3 dok su ostali, iako dovoljne sirine, rasporedili prostor tako da je za automobile rezervisano uglavnom 4 trake (2+2) od kojih su krajne dvije "bus only". Tako da ovi mostovi imaju naglasak na pjesake (sirokim pjesackim hodnicima) i bicikliste a od automobilskih traka 50% otpada na autobuse.
2. na 3 londonska zeljeznicka mosta nalazi se ukupno 16 kolosjeka! Poredjenja radi BG ima 3 kolosjeka na dva mosta a jedan ce se vjerovatno ukinuti. Jedan od tih mostova ima i dodatke za pjesake, zapravo vrlo siroke konstrukcije koje ga cine pjesacko-zeljeznickim mostom (Hangfor Golden Jubilee). Blackfair railway bridge je ujedno i stanica sa peronima na mostu.
Jos nesto sto samo prividno djeluje isto (osim broja automobilskih traka) je sto na 9 londonskih mostova nema metro linija. svih 16 pomenutih zeljeznickih kolosjeka je za gradsku i prigradsku zeljeznicu, ali zato na posmatranoj duzini Temze postoji 6 tunela ispod rijeke koji sluze za metro linije.
jedino sto Beograd ima a London nema su 2 tramvajska kolosjeka na Zaricevom mostu.
London nema tramvaj.
Moj je utisak da je London dao daleko veci naglasak na sinskim sistemima nego Beograd. I na zeljeznici i na metrou (iako London nema tramvaj). To je stvorilo uslove da se povrsina mostova u velikom procentu dodijeli pjesacima i biciklistima pa cak i da se preostale automobilske trake podijele na autobuse i automobile u jednakom omjeru. Od ovih 9 mostova jedan je cak potpuno pjesacki (Millenium Bridge).
Zasto mislim da je ovo poredjenje vazno? Jer je London jedan od rijetkih gradova koji vodi ozbiljnu i uspjesnu borbu sa saobracajnim zagusenjima i pokazuje sliku mostova kakva bi mozda trebala Beogradu.
Najmanje je bitno gdje ce biti neki buduci most u Beogradu i koliko ce tih mostova biti. Daleko je vaznije sta ce ti mostovi nositi.
P.S.
ako sam negdje pogresio u tabelama neka me neko ispravi pa cu popraviti.