Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 186 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 67 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    512
:kk:

Ja sam nova verzija bota...mogu da pravim i rendere :D

Дошљак":1tpni9bd je napisao(la):
Рио, видим да се лепо сналазиш у прављењу рендера, да ли ти је проблем да на том проширењу додаш по један лук на обе ивице проширеног моста паралелно са постојећим локом?

Ako mislis na dodavanje dvije lucne konstrukcije sa strana onda bi to otprilike izgledalo ovako...

s5.jpg


...ali u tom slucaju, mislim da bi morala doci po jedna stubna klupa na svakom od stubova (oznaceno crvenom strelicom na sljedecoj slici) sto bi onda za posljedicu imalo podizanje nivelete (visine) mosta.

s6.jpg


inace, lucne konstrukcije je nezgodno prosirivati za razliku od grednih koje se nalaze na krajevima mosta.
 
Хвала Рио, тако нешто сам и замишљао :) Некако би ми само додавање греде са стране без додатних лукова било исто као Панчевац.
 
Nema na cemu...
Vizuelni identitet jednog gradskog mosta jako je bitna stvar ali je takodje bitno da napacena i zaduzena Srbija uz sto manju adaptaciju izvuce maksimum iz postojeceg.
 
RioBL":391qdmoe je napisao(la):
Ne znam da li je ovo bilo ranije ali sam naisao na zanimljive ideje o prosirenju Gazele, Brankovog i Zaricevog mosta.
Zaricev most...

old-sava-bridge01.png


old-sava-bridge02.png


old-sava-bridgecrosec.png


old-sava-bridge.png


i link...
http://floragoticcelli.com/

Не знам, Рио, да ли си ти у некој парапсихолошкој вези са нашим градоначелником, али то је управо оно што је пре неки дан најавио Мали на Студију АВ. Рекао је да ће Зарићев мост бити проширен са обе стране са по две аутомобилске траке.

Бојим се да ће то бити, по њима, једини мост којим ће БНВ бити повезан са Новим Београдом.
 
Da sam u nekoj parapsiholoskoj (ili bilo kakvoj drugoj) vezi sa gradonacelnikom, sugerisao bih mu da na drugaciji nacin treba rekonstruisati ovaj most. inace, ove ilustracije gore, govore o prilagodjavanju mosta za pjesacko i biciklisticko kretanje, sto svakako nece biti cilj rekonstrukcije. Na zalost.
 
RioBL":1nn2rhsq je napisao(la):
s6.jpg


inace, lucne konstrukcije je nezgodno prosirivati za razliku od grednih koje se nalaze na krajevima mosta.
У званично усвојеном "Просторном плану подручја посебне намене" је предвиђено ширење моста, тако, са по две аутомобилске траке са обе стране. Да ли је ико рачунао статику моста, и да ли имамо пројектанте, и грађевинску оперативу, који умеју да праве ову врсту надоградње(буџења)?
 
Ја се надам да то проширење неће бити буџење постојег моста, већ прављење нових стубова за нови мост и то истог изгледа.
 
Karlo del Ponte":1erwsjhc je napisao(la):
У званично усвојеном "Просторном плану подручја посебне намене" је предвиђено ширење моста, тако, са по две аутомобилске траке са обе стране. Да ли је ико рачунао статику моста, и да ли имамо пројектанте, и грађевинску оперативу, који умеју да праве ову врсту надоградње(буџења)?

Mene to toliko ne brine. Matematika je egzaktna nauka i ako ne bude nekog muljanja ne sumnjam da ce most biti tehnicki izveden kako treba.
Medjutim, mene vise brine saobracajnica koju taj most mora da nosi.

Naime, da li je saobracajno rjesenje predvidjeno planovima za prostor BNV zaista dobro?

untitled-1.jpg


Ako pogledamo ovaj plan (na kom sam ja ucrtao brojeve automobilskih traka)na mjestu odmah u nastavku mosta, mozemo vidjeti nekoliko kriticnih elemenata.

Iz pravca mosta planirana je saobracajnica koja bi iz NBG unosila automobila na dvije trake (2+2) u kruzni tok sirokog profila (3+3). U isti kruzni tok ulaze dvije saobracajnice, jedna sa sjevera (2+2) i jedna sa juga (3+3) i potom sav taj saobracaj, sabran, jednom kratkom vezom od oko 80m i profila 3+3 ulazi u Karadjordjevu Ulicu gjde ih sve ocekuje semaforizirana raskrsnica. S obzirom da je najavljen i tunel prema Dorcolu, za logicno je pretpostaviti da bi nova saobracajnica na ovoj istoj raskrsnici nastavljala preko "picinog parka" u tunel.

Ja vjerujem da mnogi beogradjani znaju kakav je saobracaja SADA karadjordjevom ulicom. Kad toj slici saobracaja dodamo i cinjenice da ce jednog dana biti izgradjen prostor BNV, sa hiljadama kvadrata poslovnog i stambenog prostora i da ce Zaricev most pojacati vezu Karadjordjeva - NBG onda mozemo shvatiti sta se sprema.

Za mene, ovaj saobracajni plan, je recept za katastrofu.

Kolicina automobilskog saobracaja koji ce na pomenutom mjestu ulaziti u Karadjordjevu ulicu, jednostavno ce biti previse za Karadjordjevu.
Onog trena kad se upali crveno na raskrsnici SAO1-karadjordjeva, pocece da se zagusuje ova kratka dionica od 80m jer se puni preko kruznog toka, dakle brzo i to sa ukupno 2+2+3=7 traka. To zagusenje ce se brzo prenositi u kruzni tok koji ce u spicu biti redovno zakrcen. Drugim rijecima, baceni milioni za radi stvaranja saobracajnog kolapsa!

Koliko vidim postoje samo 3 nacina da se ovaj problem izbjegne.

1. denivelisana veza most - tunel
2. ukidanje veze SAO1 - Karadjordjeva
3. ukidanje automobilskog saobracaja na zaricevom mostu
 
Са обзиром на смањивање капацитета уз Савски трг, већи део саобраћаја би требао ићи на САО1 и САО9, као нови магистрални правац.

Сам кружни ток, као кружни ток, није погодно решење да буде једини излаз великих мостова. Како би се све саобраћајне траке што боље користиле на најскупљој, мостовској деоници, пожељно је рампама усмеравати саобраћај на већи број раскрсница. На обе стране моста им није падало на памет да трамвај икако денивелишу, а уз трамвај би без проблема могла да дође бар по једна трака за друмски саобраћај. Премда размишљам, да ли би то имало смисла, пошто ће се и са јако скупим петљама, друмски саобраћај закуцати у закрчене улице на десној обали Саве.

Просто, у новој инвестицији, као суштински простор за побољшање, видим једино заштиту шинског превоза од утицаја уличног друмског саобраћаја. Остало је повлађивање сујети аутомобилиста, вида саобраћаја који врло тешко може функционисати у највећем делу Београда на десној обали Саве.
 
Slazem se. Sve osim unapredjenja sinskog saobracaja u prostoru SA je samo stajanje na muku gradskom saobracaju.
pomisljam sta bi sve moglo da se ostvari kad bi ovaj most bio cetvorokolosjecni i kakav bi se metro mogao razviti u tom slucaju ili bar tramvaj, LRT, gradska zeljeznica... :roll:

no nista od svega toga :(
 
dove":1gzq8jh2 je napisao(la):
...Ograda protiv buke i bolji sistemi bezbednosti. Gradiće četiri nove trake, ne zna se sa koje strane[/b]
...

Sa donje... :roll:
 
Nemoguce. To bi islo preko Savanove. Znaci ta opcija odpada :D

Nego meni nesto drugo smeta...

U planu su i izrada biciklističke staze, ograde od buke, video-nadzor i sistemi bezbednosti, kao i upozorenje na one koji se neadekvatno naslanjaju ili prelaze preko ograde - poručuju nadležni s obzirom na to da je ovaj most poslednjih godina bio omiljen među onima koji su pretili samoubistvom.

Znaci, u projektovanje mosta usla je "zastita samoubica".
Sta je sa onim ljudima koji bi htjeli zivi da predju most. Da li ce njima biti olaksan prelazak dodavanjem 4 automobilske trake?

Beograd nema posten most koji bi omogucio udoban prelazak rijeke za pjesake. Sva se mostovska infrastruktura svela na podrsku motornim vozilima (s izuzetkom novog zeljeznickog mosta) i kao da to nije dovoljno dodaju se jos 4 automobilske trake.
Vec sam ranije kacio tabelu koja pokazuje da Beograd ima isti broj automobilskih prelaza (traka) preko Save kao i London na istoj duzini Temze u centru Londona a sad ce i da ga "nadmasi". Dokle tako?
 
RioBL":1fhufo4v je napisao(la):
Nemoguce. To bi islo preko Savanove.

uz to me zanima i staticki proracun da se na stubove koji su predvidjeni za most sa dve trake "nakarikaju" JOS cetiri i da on izdrzi. sprdnja

o pristupnim saobracajnicama i realnoj potrebi za ovim prosirenjem da ne pricamo. kako je vec receno na forumu, ovaj most sa novobeogradske strane izbija.. nigde
 
Ovde spominjete razne denivelisane raskrsnice da se resi ovaj deo oko mosta Miladina Zarica.

Mislim da takve denivelisane raskrsnice namaju svoje mesto u centru grada sa gustim urbanim tkivom.
 
Slazem se Spatio,

ovaj most zbog svog polozaja uz Savamalu nije pogodan za automobilsku saobracajnicu veceg kapaciteta. Ne zbog statike i stanja konstrukcije, jer se to da precizno utvrditi i eventualno sanirati, vec zbog toga sto bi takva uvecana saobracajnica, nuzno stvorila saobracajne probleme na desnoj obali Save u starom dijelu grada. Dodatno, tu je i estetski faktor i ekonomski faktor (pad vrijednosti nekretnina) koji bi se javio u slucaju denivelacije saobracajnice na tom dijelu, a do te denivelacije ce se morati doci ako se zele izbjeci saobracajni problemi.

Zbog toga, ja jedinu korisnu upotrebu ovog mosta mogu vidjeti u unapredjenju metro saobracaja i/ili pjesackog.
 
Koлико сам ја разумео, идеја је да се са проширеног моста главнина саобраћаја пренесе на будући тунел од Економског факултета.
 
spatiotecte":s3o40xqc je napisao(la):
Ovde spominjete razne denivelisane raskrsnice da se resi ovaj deo oko mosta Miladina Zarica.

Mislim da takve denivelisane raskrsnice namaju svoje mesto u centru grada sa gustim urbanim tkivom.
Једном и ја да се 100% сложим са тобом.
 
Pa sto da se ne desi Delija?

I ja sam se slagao sa tobom vise puta i delio ti pluseve.
Evo u to ime i da ti dodelim plusic za tvoj post. +1 :D :wink:
 
Дошљак":26iy91b8 je napisao(la):
Koлико сам ја разумео, идеја је да се са проширеног моста главнина саобраћаја пренесе на будући тунел од Економског факултета.

Da, ali preko bar dva ukrstanja u nivou...koliko sam ja razumio.

Zapravo cilj rekonstrukcije nije spajanje Dorcola sa Novim Beogradom, kako objasnjavaju pricom o tunelu, vec BNV sa Novim Beogradom. Zato im se zuri sa ovim projektom.

Od BNV moze lako da ispadne zapravo prosirenje Novog Beograda na drugu obalu. NAJNoviji Beograd.
 
Па за тај део су једино укрштања у нивоу и погодна. Моје виђење је да проширени мост треба да прими саобраћај који ће се сливати низ булевар Зорана Ђинђића и Владимира Поповића и усмери га ка Дорћолу али не преко Карађорђеве и булевара војводе Бојовића.

А за БнВ им треба проступ за све делове, пошто су тренутно повезани само уском улицом испод моста са Херцеговачком и за сада је то једини улаз у БнВ. Али мислим да за решавање целог тог дела приступних саобраћајница на шумадијској страни треба да се прво измести БАС. Поготову паркиралиште аутобуса.

Мислим да је грубо рећи да се проширује НБГ на БнВ. Мада најбоље повезивање БнВ и са старим и са новим Београдом би се могло остварити врло једноставно са малом девастацијом постојећег урбаног језгра Савамале, а то је додавањем 4 улазне и силазне рампе између Мостар петље и Газеле са кружним током испод самог моста (нешто као петље код Арене, само са аутопутем изнад и кружним током испод за разлику од ситуације код Арене).
 
Дошљак":2mq55gp7 je napisao(la):
Моје виђење је да проширени мост треба да прими саобраћај који ће се сливати низ булевар Зорана Ђинђића и Владимира Поповића и усмери га ка Дорћолу али не преко Карађорђеве и булевара војводе Бојовића.

Na koji način misliš da se saobraćaj usmjeri prema Dorćolu a da ne siječe Karađorđevu?

Meni jedino pada na pamet uzdignut kružni tok koji bi preko nadvožnjaka povezao most sa tunelom prema Dorćolu. Nešto ovako...

most-tunel-res.jpg


Međutim, ovo sa sobom povlači još neke promjene.
Mislim da bi se u tom slučaju saobraćajni čvor mogao organizovati ovako:

1. Saobraćajnica iz pravca mosta. 2+2 i dvije šine za tramvaj. Automobili ulaze na kružni tok a tramvaj se spušta na nivo ispod (na kojem je i sad)
2. Saobraćajnica koja vodi u prostor BNV (Savski Bulevar). Takođe 2+2 sa tramvajem po medijanu.
3. Pješačko-tramvajska trasa koja vodi direktno pred željezničku stanicu, tj na Savski Trg (ne kroz Karađorđevu kao sad)
4. Automobilska saobraćajnica 2+2 koja vodi iz kružnok toka preko nadvožnjaka u tunel za Dorćol. Direktna veza Dorćol-NBG
5. Saobraćajnica 1+1 sa tramvajem po medijanu. Ova saobraćajnica vodi do tzv Španske Kuće a tramvaj nastavlja trasom željezničke pruge do tunela kod beton hale.

Kao što se vidi, čitava reorganizacija saobraćaja :D

Tramvaj bih izmjestio iz Karađorđeve ulice i prebacio na trasu 3-5. Time bi se prekinula kružna vožnja dvojke :D
Dvojka bi polazila sa nekakvog trga koji bi se formirao na mjestu gdje je sad okretnica kod beton hale a bulevar V. Bojovića bi se ukinuo (imamo sad direktnu vezu tunelom prema Dorćolu) i dvojka bi se penjala prema Uzun Mirkovoj i Trgu Republike.
Tramvajska trasa 2-5 bi prolazila po sred BNV, Savskim Bulevarom i povezivala Beton Halu sa Sajmom. Tunel kod BH bi mogao da postane tramvajska stanica (da ne kažem terminus ako bi linija tu završila).

Na taj način bi automobilski saobraćaj bio brži i efikasniji. Bila bi lakša vožnja kroz kružni tok i brža veza prema tunelu. Karađorđeva bi mogla da dobije na širenju trotoara premještanjem tramvaja a i automobili bi se njom lakše kretali.
Prostor ispod kružnog toka bi bilo sjecište tramvajskih trasa sa tramvajskim stanicama i ujedno pješačka zona koja povezuje obalu Save, Bristol Park i Savski Trg.

Znam da ovakvo rješenje nosi neke druge probleme i da nije savršeno. Ovo je samo razmišljanje o jednoj saobraćajnici koja je planirana na tom dijelu a koja može da donese velike probleme u saobraćaju. Kružni tok u nivou gdje se ukrštaju tramvajske linije i koji se skoro pa naslanja na Karađorđevu. Meni se čini da bi taj kružni tok, kako je zamišljen po planu za saobraćajnice u prostoru BNV, lako mogao postati Slavija 2 ako se ne osmisli neko bolje rješenje.
 
Vrh