Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 186 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 67 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    512
Ne razumem u cemu je fazon da cistite kad ce neko onda opet isarati.
 
direktor":4wggqj8q je napisao(la):

Лепо камере високе резолуције, систем великог брата по граду, свако је праћен и ако усерава град биће стављен у руднике, вандализам пропада -200%
 
Umesto da postavite kamere za te pare ,vi svaki put cistite i zalite se.I da ga ocistite za 1 dan ce opet biti isaran.
 
Jest Simba...al dok ne dodju kamere ostaje...čišćenje.
 
Jednostavno ako grad nece da kaznjava one koje skrabalju ceo grad [jer su uglavnom njihovi glasaci huligani iz partizana i zvezda] onda nazalost se nece nista desiti.
 
Mi ćemo očistiti.


Prepustite to profesionalcima, nemoj da posle morate novu tablu da postavljate :)
 
Ovo je stampa uv otporna tvoja hemija nebi trebala da napravi problem
 
A kako će kamera da identifikuje klinca sa kapuljačom i to noću?
Ne umeju da postave kamere na saobraćajnice, a sad će da ih stave na kej :(

Poslato sa telefona
 
Ulogovao sam se na forum samo da proverim koliko je pluseva Šomi dobio do sad :)
Slabo...
 
Ево, за купање Шомију још један плус.
 
Nije. Mislim da Blagoje drži rekord :p
 
"Most na Adi", tokom izgradnje, brdo postova :)
 
Шалим се ја, људи за разлику од мене пишу паметне ствари па и имају плусева :D
 
Биће од тебе, Шоми, права људина. Још кад би бацио те спрејеве.
 
milos.tro":10e6oyiv je napisao(la):
Da se vratim na nacrt plana i navedem 2 solucije koje se razmatraju po pitanju mosta:

Varijanta 1:
У средини новог профила задржава се постојећи мост ширине 10.4m за шински саобраћај, а обострано се додају,на посебним конструкцијама, по један коловоз од 6.5m са техничком стазом од 1m на страни ка Старом савском мосту и пешачко-бициклистичком стазом од 3m са друге стране.

Varijanta 2:
Могуће је након спроведених провера и анализа (конструктивних и хидрауличких), у оквиру дефинисане регулације планирати и нову мостовску конструкцију са истим садржајем профила.

Da ne bi bilo zabune oko termina "konstrukcija" i razumjevanja varijanti (1) i (2) sljedecih par slika je sa sajta zagrebackog gradjevinskog fakulteta http://www.grad.hr/mostovi/ ista terminologija je vjerujem u upotrebi i u Srbiji i ona objasnjava na sta se u mostogradnji misli kad se kaze "konstrukcija".

a.jpg

b.jpg

c.jpg


U skladu s tim, varijante (1) i (2) rekonstrukcije mosta bi ilustrativno izgledale otprilike ovako:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4b.jpg


Napomena: ilustracije su samo grubi prikaz situacije i pomenutih opcija.
 
Vezano za najave prosirenja postojecih mostova u Beogradu i izgradnju novih, pomislio sam da bi mozda bilo zanimljivo uporediti londonske mostove sa postojecim beogradskim.

Za poredjenje sam odabrao 4km toka Save od Ade do usca na kom je 6 beogradskih mostova, sa isto toliko kilometara u centru Londona na rijeci Temzi gdje je 9 mostova. Temza je sirinom slicna Savi u Beogradu pa su i mostovi koje sam uporedio slicnih raspona i sirina.

poredjenje se moze vidjeti na sljedecoj tabeli...

2015-08-18203400.jpg


Nekoliko stvari je lako uociti.

London iako ima samo 3 mosta vise na duzini od 4km, na tim mostovima ima znatno drugaciji saobracaj.

1. cetiri beogradska mosta nose isti broj automobilskih traka kao i pet londonskih sto je neobicno imajuci na umu da London skoro 10 puta veci od Beograda po broju stanovnika. Treba napomenuti i da su na svakom od ovih 5 londonskih mostova po 2 trake "bus only". Dodatno svih 5 londonskih mostova imaju biciklisticke staze i siroke pjesacke hodnike. Samo jedan most je u profilu 3+3 dok su ostali, iako dovoljne sirine, rasporedili prostor tako da je za automobile rezervisano uglavnom 4 trake (2+2) od kojih su krajne dvije "bus only". Tako da ovi mostovi imaju naglasak na pjesake (sirokim pjesackim hodnicima) i bicikliste a od automobilskih traka 50% otpada na autobuse.

2. na 3 londonska zeljeznicka mosta nalazi se ukupno 16 kolosjeka! Poredjenja radi BG ima 3 kolosjeka na dva mosta a jedan ce se vjerovatno ukinuti. Jedan od tih mostova ima i dodatke za pjesake, zapravo vrlo siroke konstrukcije koje ga cine pjesacko-zeljeznickim mostom (Hangfor Golden Jubilee). Blackfair railway bridge je ujedno i stanica sa peronima na mostu.

Jos nesto sto samo prividno djeluje isto (osim broja automobilskih traka) je sto na 9 londonskih mostova nema metro linija. svih 16 pomenutih zeljeznickih kolosjeka je za gradsku i prigradsku zeljeznicu, ali zato na posmatranoj duzini Temze postoji 6 tunela ispod rijeke koji sluze za metro linije.

jedino sto Beograd ima a London nema su 2 tramvajska kolosjeka na Zaricevom mostu. :D London nema tramvaj.

Moj je utisak da je London dao daleko veci naglasak na sinskim sistemima nego Beograd. I na zeljeznici i na metrou (iako London nema tramvaj). To je stvorilo uslove da se povrsina mostova u velikom procentu dodijeli pjesacima i biciklistima pa cak i da se preostale automobilske trake podijele na autobuse i automobile u jednakom omjeru. Od ovih 9 mostova jedan je cak potpuno pjesacki (Millenium Bridge).

Zasto mislim da je ovo poredjenje vazno? Jer je London jedan od rijetkih gradova koji vodi ozbiljnu i uspjesnu borbu sa saobracajnim zagusenjima i pokazuje sliku mostova kakva bi mozda trebala Beogradu.

Najmanje je bitno gdje ce biti neki buduci most u Beogradu i koliko ce tih mostova biti. Daleko je vaznije sta ce ti mostovi nositi.

P.S.
ako sam negdje pogresio u tabelama neka me neko ispravi pa cu popraviti. :sesir:
 
Није баш небитна локација, али слажем се да је битно какав ће саобраћај бити преко моста. Оно што мени пада у очи, а морам рећи и јако ми смета јесте мањак пешачко/бициклистичких мостова. Газела је по мени потпуно неискоришћена, а има стазу довољну макар за пешаке. Надам се да најављено проширење Зарићевог моста неће искључити изградњу метро-друмског моста у наставку булевара Зорана Ђинђића као и да ће се одустати од по мени лоше идеје још једног проширења Бранковог моста зарад метроа.
 
Da. U Beogradu je izrazen manjak pjesacko biciklistickih prelaza.
To je stoga sto zapravo u Beogradu ne postoji most koji je projektovan tako da pjesacima i biciklistima da znacaj. Odnosno, u Beogradu ne postoji nesto sto bi se moglo nazvati "gradskim mostom".

Gazela i Ada su projektovane da prenose veliki broj automobila preko Save i dalje po dubini i pravcu saobracajnica. To su mostovi koji se grade za gradske periferije i autoputne obilaznice. Dva zeljeznicka mosta su projektovana samo za zeljeznicu. Zaricev most je rezervna konstrukcija koju je wermacht cuvao za potrebe vanrednih situacija.

Jedino je most Kralja Aleksandra, dansnji Brankov, izgradjen 1934-te bio projektovan da bude "gradski most". Ovako je to tada izgledalo...

6824720orig.jpg


manji prostor za automobile, ostatak za tramvaje i pjesake.

Medjutim, most je srusen i njegove dvije rekonstrukcije su most dovele do ovog sto je sad. 6 automobislkih traka a pjesacima i biciklistima ostatak.

Poredjenja radi, 3 ranije spomenuta londonska mosta sa automobilskim profilom 2+2 izgledaju ovako...

2015-08-19071651.jpg

2015-08-19071836.jpg

2015-08-19071442.jpg


to su slike stvarnih gradskih mostova, koji su sto bi englezi rekli "pedestrian and bicycle friendly". Jos se nesto moze primjetiti. ova 3 londonska mosta iako imaju ukupno 6+6 automobilskih traka imaju daleko manji prelazak automobila nego Gazela i Ada zajedno. Zato imaju jedno 10 puta vise prelazaka biciklista i pjesaka.

Zbog svega navedenog nadam se da ce se strategija planiranja saobracajnica preko Save u buducnosti mijenjati i da ce se prioritet dati sinskim sistemima, pjesacima i biciklistima. U tom smislu, meni se cini sasvim dovoljnim da se Zaricev most prosiri samo na nacin da se razdvoje tramvajski hodnici od automobilskih a da se dodatna povrsina iskoristi za bicikliste i pjesake.

nesto ovako...

most2.jpg
 
Рио, видим да се лепо сналазиш у прављењу рендера, да ли ти је проблем да на том проширењу додаш по један лук на обе ивице проширеног моста паралелно са постојећим локом?
 
Kako da napravi render kada je bot oni nisu za to skolovani :p

Salim se naravno kome nije jasno da riobl nije bot ili nesto sl ne vredi ni objasnjavati.
 
Vrh