Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 205 35,2%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 76 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 37 6,4%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 176 30,2%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 60 10,3%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 4,8%

  • Ukupno glasača
    582
Barže su već pomerene u položaj za prebacivanje na obalu i ne smetaju plovnom putu. Ako su @edgeman i moje pretpostavke tačne, za par dana će biti završene šine na prvoj lansirnoj
rampi i luk će relativno lako otklizati po njima na obalu. Meni se ovo čini kao najrealniji scenario i ne vidim razloga da luk na baržama stoji mesec dana.

Most2.jpg
 
Taj metod stvarno izgleda najjednostavniji. Međutim ni taj navoz nije gotov. Ovo je slike od pre četri dana. Mora da postoji gotova navozna šina od obale pa sve do mesta koje nije daleko od stadiona pošto luk mosta ima preko 110 metara.

2025.07.26_123736_IMG_6264.JPG
 
Luk nikad bliže Savi i nikad bliže obali. Spuštanjem se stabiliše teret da ne stvara nepotrebne sile pomeranjem na visini a i za rampu treba da je niže. Iskreno bolje bi im bilo da što pre ide na obalu. Ovo je jedno veliko jedro sad i ako naiđe neka superćelijska neće biti dobro.
 
Išao sam da vidim kako su bez rotiranja mosta za 90 stepeni uspeli da ga uklone sa plovnog puta, pošto je meni prethodno "na oko" izgledalo da za to nema dovoljno mesta. Na kraju je ispalo da pod takvom prepostavkom to i nije moguće.

Prvo sam se pozicionirao na produžetak linije ose stuba, da bi se na fotografiji izbegla perspektivna izobličenja. To se vidi po osloncima na vrhu stuba koji su na ovoj slici u približno jednoj liniji.

2025.07.30_173112_IMG_6685.JPG


Kad se slika odatle sa manjim zumom, tj sa širim vidnim uglom, evo gde je sada levi kraj mosta u odnosu na stub:

2025.07.30_173329_IMG_6691.JPG


I dalje delom unutar plovnog puta, a ne izvan njega.

2025.07.30_173254_IMG_6688.JPG


Gledano sa tačke koja je više u levo, otprilike u sredini između stubova.

2025.07.30_173455_IMG_6695.JPG


Doduše, ako se gleda relativno u odnosu na ukupnu širinu prolaza za brodove, to ne izgleda kao veliki deo prolaza koji je sada zauzet. Pa pretpostavljam da je ovaj metod prebacivanja mosta na obalu, bez prethodne rotacije za 90 stepeni, ipak optimalan jer je jednostavniji.

Međutim, onda je sve moralo da bude spremno pre podizanja mosta, tako da ODMAH može da stavi na njegovu šinu i ukoni sa barže. Pa ostaje pitanje zašto sve nije spremno nego sad ovako, sužavajući širinu plovnog puta, mora da stoji mesec dana? Imali su dovoljno vremena. Uzmite u obzir da je ovo okuka reke gde matica uvek teži da baci brodove na spoljnu stranu rečne krivine. Zbog toga brodari obično donekle seku takve krivine i još prethodno zakoše konvoj barži u odnosu na maticu tako da ih matice gura dalje od spoljne krivine. Pa bi ovde trebali da ulaze i ukoso i više ka mostovskom stubu na unutrašnjoj strani rečne krivine. Što međutim sad ne može da se izvede kao u meri u kojoj je ranije moglo, jer je sada tu kraj SPUŠTENOG mosta pa je prolaz sužen. Zbog toga svako smanjenje prolaza za velike konvoje sa ogromnom inercijom uopšte nije naivno. Šta su dakle čekali sa završetkom tog jedinog navoza koji je u fazi skidanja bio neophodan?

Inženjer Lazar Pavić iz kompanije Pauer Čajna kaže:

"Tu će konstrukcija mosta na baržama ostati nekih mesec dana da bi se izvršili dodatni radovi na spuštanju same konstrukcije na visinu lansirnih greda koje će se koristiti za izvlačenje, kao i da bi se na mestima gde će konstrukcija mosta prilikom izvlačenja na lansirnim gredama biti oslonjena na kolica izvršila potrebna ojačanja", rekao je on. Kako je naveo, u toku je završetak i lansirnih greda koje će se koristiti za izvlačenje mosta, da bi sledeća faza otpočela za mesec dana kada će uslediti izvlačenje mosta na obalu i njegovo sečenje. "

Lansirna greda nije gotova? Kakva "ojačanja"? Zar to nije odmah bilo u projektu? Pa ili su naknadno utvrdili da projekat skidanja mosta ne valja, već mora da se dorađuje, ili je bio dobar, pa kasne u njegovoj realizaciji. Međutim zašto bi u drugom slučaju gubili vreme praveći druga dva navoza koji će biti potrebni tek za novi most, ako su videli da kasne sa završetkom ovog jednog navoza koji je odmah neophodan za prebacivanje starog mosta na obalu? A u prvom slučaju, KAD su videli "da su potrebna ojačanja"? Zašto tek sad?
 
Poslednja izmena:
Šta je sa madjarskim kranom (Clark Adam beše)? Vratio se kući bez vadjenja Freestylera? Pošto ga nešto ne vidjam na snimcima
 
Trebali bi da postave novu rečnu signalizaciju i ako treba osvetle da im se noću neka barža ili brod ne zakuca u taj deo mosta što visi nad plovnim putem.
Ne znam ali meni deluje da su imali kolica sa gumama (npr. mammoet) mogli su da pokupe teret i odvezu bez rampe maltene. Dobar kran ili 2 da podignu most sa strane obale i da ga navuku na kolica polako dok druga starana stoji na barži, mada nisam siguran da li se takve stvari radi sa ovolikim teretom jer bi se teško kontrolisao. Manevarske sposobnosti takvih kolica su ogromne. Ne bi me začudilo da i sada relativno brzo oslone most na onaj metalni deo rampe i tako izbace jednu baržu a sam most još više navuku ka obali. U principu ako ojačaju tu stranu kao što su i rekli mogu sigurno to i da urade a onda polako navuku most još bliže obali.
 
Stubovi mosta i barže su više nego adekvatno osvetljeni.

A pogled noću sa Brankovog mosta na osvetljenu Gazelu je fenomenalan.
 
Mislim da je Puzović rekao da će Fristajler da vadi Srbija vode. Napravio je nuklearnu fiziku od tog projekta. Ronioci moraju da iseku na komade, bla, bla truć...

Evo slika od jutros gde se možda malo bolje vidi širina plovnog puta

IMG_6853.jpeg


A zašto sve nije spremno za "navlačenje" luka na obalu - zato što su tako u mogućnosti :mad:
 
koliko sam vidio na onom youtube linku za prenos uzivo vozaju se nseto oko luka mosta i barzi, da li planiraju neke radove ili samo nesto gledaju? Malo mi je nerealno da ce da ostave 30 dana ovako luk mosta i to ko zna kakve sve oluje mogu da budu i bilo sta drugo, preveliki je rizik mada ne bih se iznenadio da ostane ovako...
 
Nerealno je ako ostane..ne razumem da ne mogu da iskoordiniraju skidanje sa tim šinama. Pretpostavljam da se i ovaj zakup ovih barži i dizalica plaća po danu...Ali avaj. Imamo love.
 
Nerealno je ako ostane..ne razumem da ne mogu da iskoordiniraju skidanje sa tim šinama. Pretpostavljam da se i ovaj zakup ovih barži i dizalica plaća po danu...Ali avaj. Imamo love.

Da, bilo bi poučno znati koliko ćemo Mađarima plaćati ovaj komplet od ( 7 ? ) velikih i specijalizovanih barži, hidrauličnih dizalica, njihovih pokretnih delova, bar dva velika gurača (još je nepoznato gde je velika Mađarska dizalica i zašto je uopšte bila ovde) i posadu, samo da bi to kod nas nepotrebno stajalo čitav mesec dana više nego što je bilo potrebno.

2025.07.29_182742_IMG_6610cr.jpg


Mađarska zastava na brodu koji vrlo precizno manevriše velikim baržama koje trenutno nose most. Verovatno imaju i neku specijalnu opremu koja pomaže u održavanju istog međusobnog položaja para takvih gurača tokom manevrisanja, budući da rečna struja i pritisak vode na dva broda nisu isti. Ko zna koliko sve to košta.

2025.07.29_182136_IMG_6592.JPG


 
Most je tačno van plovnog puta, tj. desno od zelene bove

Pogledajte prilog 246579

Pa nije. Tj jeste SADA, ali samo zato što su upravo pomerili tu zelenu bovu koja nije bila na tom mestu. Bila je ovde:

2025.05.23_115737_IMG_2194cr.jpg


Pa ne bih rekao da se to računa kad se priča o sasvim nepotrebnom sužavanju plovnog puta. Evo dela naše zvanične nautičke karte za reku Savu. Granice plovnog puta su definisane ovim crveno-belim oznakama.

Plovni put ispod Starog Savskog mosta.png


A pozicija tih crveno belih oznaka na mostu je ova (takođe iz nautičke karte). Dakle tačno na vertikalnoj liniji šireg, podvodnog dela mostovskog stuba. Tj plovni put ide sve do stuba.

Profil i dimenzije otvora plovnog puta ispod Starog Savskog mosta.png


2025.07.26_123825_IMG_6267cr.jpg


Bolje reći išao je, ali više ne ide.
 
Poslednja izmena:
Cena izgradnje mosta je ugovorena tako da nije bitno koliko izvođać plaća podizvođača.

Osnovno pravilo (kod nas i većine Evrope - sistem Cevni sistem "A" prema IALA konvenciji):​


✅ Zelena bova:​


  • Postavlja se na levoj strani plovnog puta kada se plovi nizvodno
  • Ima oblik valjka ili trougla na vrhu.
  • Noću može imati zeleno svetlo (ako je osvetljena).
  • Plovilima je dozvoljeno da je zaobiđu sa desne strane kad idu nizvodno.

🔴 Crvena bova:​


  • Postavlja se na desnoj strani plovnog puta kada se plovi nizvodno.
  • Ima oblik kupe (stožca) ili romb na vrhu.
  • Noću može imati crveno svetlo.
  • Plovilima je dozvoljeno da je zaobiđu sa leve strane kad idu nizvodno.



💡 Kako da zapamtiš:​


  • "Zeleno levo" i "Crveno desno" kada ideš nizvodno.
  • Kada ideš uzvodno, strane su obrnute.
 
Ne razumem se u ovakve radove ali meni je suludo ovo držati na baržama više od jednog sata a ne danima.... Zašto se uopšte luk skidao ako nemaš gde da ga staviš, mogao je da se skine onda za mesec dana?
 
Haha, ladno su pomerili zelenu bovu !?

A što se tiče nepotrebnog plaćanja - pa setimo se samo onih što su iznajmljivali skele za Skupštinu - ne može kod nas ništa da prodje bez najbestidnijeg ugradjivanja u projekat i uzimanja procenta.
 
Ne razumem se u ovakve radove ali meni je suludo ovo držati na baržama više od jednog sata a ne danima.... Zašto se uopšte luk skidao ako nemaš gde da ga staviš, mogao je da se skine onda za mesec dana?
Verovatno je procena da je manja šteta da se plate barže nego da sve stoji dok se ne stvore uslovi da se premesti most i to kad sve stoji proizvodi teoškove.
Kapiram da Mađari preuzimaju odgovornost za stabilnost tovara koji se nalazi na baržama.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: h2o
Vrh