Išao sam da vidim kako su bez rotiranja mosta za 90 stepeni uspeli da ga uklone sa plovnog puta, pošto je meni prethodno "na oko" izgledalo da za to nema dovoljno mesta. Na kraju je ispalo da pod takvom prepostavkom to i nije moguće.
Prvo sam se pozicionirao na produžetak linije ose stuba, da bi se na fotografiji izbegla perspektivna izobličenja. To se vidi po osloncima na vrhu stuba koji su na ovoj slici u približno jednoj liniji.
Kad se slika odatle sa manjim zumom, tj sa širim vidnim uglom, evo gde je sada levi kraj mosta u odnosu na stub:
I dalje delom
unutar plovnog puta, a ne izvan njega.
Gledano sa tačke koja je više u levo, otprilike u sredini između stubova.
Doduše, ako se gleda relativno u odnosu na ukupnu širinu prolaza za brodove, to ne izgleda kao veliki deo prolaza koji je sada zauzet. Pa pretpostavljam da je ovaj metod prebacivanja mosta na obalu, bez prethodne rotacije za 90 stepeni, ipak optimalan jer je jednostavniji.
Međutim,
onda je sve moralo da bude spremno
pre podizanja mosta, tako da ODMAH može da stavi na njegovu šinu i ukoni sa barže. Pa ostaje pitanje zašto sve nije spremno nego sad ovako, sužavajući širinu plovnog puta, mora da stoji mesec dana? Imali su dovoljno vremena. Uzmite u obzir da je ovo okuka reke gde matica uvek teži da baci brodove na spoljnu stranu rečne krivine. Zbog toga brodari obično donekle seku takve krivine i još prethodno zakoše konvoj barži u odnosu na maticu tako da ih matice gura dalje od spoljne krivine. Pa bi ovde trebali da ulaze i ukoso i više ka mostovskom stubu na unutrašnjoj strani rečne krivine. Što međutim sad ne može da se izvede kao u meri u kojoj je ranije moglo, jer je sada tu kraj SPUŠTENOG mosta pa je prolaz sužen. Zbog toga svako smanjenje prolaza za velike konvoje sa ogromnom inercijom uopšte nije naivno. Šta su dakle čekali sa završetkom tog jedinog navoza koji je u fazi skidanja bio neophodan?
Inženjer Lazar Pavić iz kompanije Pauer Čajna kaže:
"Tu će konstrukcija mosta na baržama ostati nekih mesec dana da bi se izvršili dodatni radovi na spuštanju same konstrukcije na visinu lansirnih greda koje će se koristiti za izvlačenje, kao i da bi se na mestima gde će konstrukcija mosta prilikom izvlačenja na lansirnim gredama biti oslonjena na kolica
izvršila potrebna ojačanja", rekao je on. Kako je naveo,
u toku je završetak i lansirnih greda koje će se koristiti za izvlačenje mosta, da bi sledeća faza otpočela
za mesec dana kada će uslediti izvlačenje mosta na obalu i njegovo sečenje. "
Lansirna greda nije gotova? Kakva "ojačanja"? Zar to nije odmah bilo u projektu? Pa ili su naknadno utvrdili da projekat skidanja mosta ne valja, već mora da se dorađuje, ili je bio dobar, pa kasne u njegovoj realizaciji. Međutim zašto bi u drugom slučaju gubili vreme praveći druga dva navoza koji će biti potrebni tek za novi most, ako su videli da kasne sa završetkom ovog jednog navoza koji je odmah neophodan za prebacivanje starog mosta na obalu? A u prvom slučaju, KAD su videli "da su potrebna ojačanja"? Zašto tek sad?