Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 205 35,2%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 76 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 37 6,4%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 176 30,2%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 60 10,3%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 4,8%

  • Ukupno glasača
    582
Barže su već pomerene u položaj za prebacivanje na obalu i ne smetaju plovnom putu. Ako su @edgeman i moje pretpostavke tačne, za par dana će biti završene šine na prvoj lansirnoj
rampi i luk će relativno lako otklizati po njima na obalu. Meni se ovo čini kao najrealniji scenario i ne vidim razloga da luk na baržama stoji mesec dana.

Most2.jpg
 
Taj metod stvarno izgleda najjednostavniji. Međutim ni taj navoz nije gotov. Ovo je slike od pre četri dana. Mora da postoji gotova navozna šina od obale pa sve do mesta koje nije daleko od stadiona pošto luk mosta ima preko 110 metara.

2025.07.26_123736_IMG_6264.JPG
 
Luk nikad bliže Savi i nikad bliže obali. Spuštanjem se stabiliše teret da ne stvara nepotrebne sile pomeranjem na visini a i za rampu treba da je niže. Iskreno bolje bi im bilo da što pre ide na obalu. Ovo je jedno veliko jedro sad i ako naiđe neka superćelijska neće biti dobro.
 
Išao sam da vidim kako su bez rotiranja mosta za 90 stepeni uspeli da ga uklone sa plovnog puta, pošto je meni prethodno "na oko" izgledalo da za to nema dovoljno mesta. Na kraju je ispalo da pod takvom prepostavkom to i nije moguće.

Prvo sam se pozicionirao na produžetak linije ose stuba, da bi se na fotografiji izbegla perspektivna izobličenja. To se vidi po osloncima na vrhu stuba koji su na ovoj slici u približno jednoj liniji.

2025.07.30_173112_IMG_6685.JPG


Kad se slika odatle sa manjim zumom, tj sa širim vidnim uglom, evo gde je sada levi kraj mosta u odnosu na stub:

2025.07.30_173329_IMG_6691.JPG


I dalje delom unutar plovnog puta, a ne izvan njega.

2025.07.30_173254_IMG_6688.JPG


Gledano sa tačke koja je više u levo, otprilike u sredini između stubova.

2025.07.30_173455_IMG_6695.JPG


Doduše, ako se gleda relativno u odnosu na ukupnu širinu prolaza za brodove, to ne izgleda kao veliki deo prolaza koji je sada zauzet. Pa pretpostavljam da je ovaj metod prebacivanja mosta na obalu, bez prethodne rotacije za 90 stepeni, ipak optimalan jer je jednostavniji.

Međutim, onda je sve moralo da bude spremno pre podizanja mosta, tako da ODMAH može da stavi na njegovu šinu i ukoni sa barže. Pa ostaje pitanje zašto sve nije spremno nego sad ovako, sužavajući širinu plovnog puta, mora da stoji mesec dana? Imali su dovoljno vremena. Uzmite u obzir da je ovo okuka reke gde matica uvek teži da baci brodove na spoljnu stranu rečne krivine. Zbog toga brodari obično donekle seku takve krivine i još prethodno zakoše konvoj barži u odnosu na maticu tako da ih matice gura dalje od spoljne krivine. Pa bi ovde trebali da ulaze i ukoso i više ka mostovskom stubu na unutrašnjoj strani rečne krivine. Što međutim sad ne može da se izvede kao u meri u kojoj je ranije moglo, jer je sada tu kraj SPUŠTENOG mosta pa je prolaz sužen. Zbog toga svako smanjenje prolaza za velike konvoje sa ogromnom inercijom uopšte nije naivno. Šta su dakle čekali sa završetkom tog jedinog navoza koji je u fazi skidanja bio neophodan?

Inženjer Lazar Pavić iz kompanije Pauer Čajna kaže:

"Tu će konstrukcija mosta na baržama ostati nekih mesec dana da bi se izvršili dodatni radovi na spuštanju same konstrukcije na visinu lansirnih greda koje će se koristiti za izvlačenje, kao i da bi se na mestima gde će konstrukcija mosta prilikom izvlačenja na lansirnim gredama biti oslonjena na kolica izvršila potrebna ojačanja", rekao je on. Kako je naveo, u toku je završetak i lansirnih greda koje će se koristiti za izvlačenje mosta, da bi sledeća faza otpočela za mesec dana kada će uslediti izvlačenje mosta na obalu i njegovo sečenje. "

Lansirna greda nije gotova? Kakva "ojačanja"? Zar to nije odmah bilo u projektu? Pa ili su naknadno utvrdili da projekat skidanja mosta ne valja, već mora da se dorađuje, ili je bio dobar, pa kasne u njegovoj realizaciji. Međutim zašto bi u drugom slučaju gubili vreme praveći druga dva navoza koji će biti potrebni tek za novi most, ako su videli da kasne sa završetkom ovog jednog navoza koji je odmah neophodan za prebacivanje starog mosta na obalu? A u prvom slučaju, KAD su videli "da su potrebna ojačanja"? Zašto tek sad?
 
Poslednja izmena:
Šta je sa madjarskim kranom (Clark Adam beše)? Vratio se kući bez vadjenja Freestylera? Pošto ga nešto ne vidjam na snimcima
 
Trebali bi da postave novu rečnu signalizaciju i ako treba osvetle da im se noću neka barža ili brod ne zakuca u taj deo mosta što visi nad plovnim putem.
Ne znam ali meni deluje da su imali kolica sa gumama (npr. mammoet) mogli su da pokupe teret i odvezu bez rampe maltene. Dobar kran ili 2 da podignu most sa strane obale i da ga navuku na kolica polako dok druga starana stoji na barži, mada nisam siguran da li se takve stvari radi sa ovolikim teretom jer bi se teško kontrolisao. Manevarske sposobnosti takvih kolica su ogromne. Ne bi me začudilo da i sada relativno brzo oslone most na onaj metalni deo rampe i tako izbace jednu baržu a sam most još više navuku ka obali. U principu ako ojačaju tu stranu kao što su i rekli mogu sigurno to i da urade a onda polako navuku most još bliže obali.
 
Stubovi mosta i barže su više nego adekvatno osvetljeni.

A pogled noću sa Brankovog mosta na osvetljenu Gazelu je fenomenalan.
 
Mislim da je Puzović rekao da će Fristajler da vadi Srbija vode. Napravio je nuklearnu fiziku od tog projekta. Ronioci moraju da iseku na komade, bla, bla truć...

Evo slika od jutros gde se možda malo bolje vidi širina plovnog puta

IMG_6853.jpeg


A zašto sve nije spremno za "navlačenje" luka na obalu - zato što su tako u mogućnosti :mad:
 
Vrh