Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
Pa da bi smo imali nekog efekta od "one more lane" na NBG, potrebno je upravo to, da rušimo u starom delu Beograda.​
Мене занимају слободни трамвајски колосеци, да не би рушили стари део града због друмског саобраћаја.
 
Мене занимају слободни трамвајски колосеци, да не би рушили стари део града због друмског саобраћаја.
Upravo sam hteo reći isto to.

Jednog lepog dana kada gradski čelnici budu stavili prioritet na tramvajski saobraćaj iznad drumskog (ali ne iznad metroa), taj direktan prelaz preko reke Save, kao i onaj preko Ade, će nam dobro doći... Koje god da su bile originalne zamisli ta dva mosta.
 
Eh, kada bi Srbija vode očistili priobalje kao što rade Kinezi u svom delu.

Ovaj nasuti deo što se vidi i što ga ravnaju već nekoliko dana je visok sigurno 3m.

Što se tiče ovih ne baš ravno nabijenih talpi, moja teorija je da će tu da bude istovar delova mosta, pa su zato dodatno ojačali taj deo nasipa.

A mrlja bih rekao da potiče od barže, ali ne bih mogao 100% da garantujem.

stari most 01.jpg
priobalje prelepota.jpg
slikarsko platno.jpg
 
Ovo pitanje odnosi se na sve mostove.
Citao sam na jednom drugom forumu o tome kako postoji matematicki model koji odredjuje interval izmedju rekonstrukcija nekog mosta i srednjeg broja automobila koji prelaze most na dan.

Npr, ako 10 hilj automobila prelazi neki most dnevno, interval velikih popravki je 50 god.
Ali, ako 50 hilj automobila prelazi most dnevno, interval se skracuje.

Da li neko zna nesto o ovome i da li se zna koliko automobila dnevno prelazi Brankov most ili Pancevac?
Hvala.
 
Obratite pažnju na ovaj detalj. Na ulazu na most prvo plastična ulična prepreka, pa tri policajca na straži, pa prva tamno plava policijska marica, pa dve kose betonske prepreke kroz koje se sva vozila moraju vrlo polako provlačiti, pa druga policijska marica. Tek onda počinje gradilište. Ovo je izgleda neki novi građevinski standard?

Kose betonske prepreke na putu.png
 
Što se tiče ranijih urbanističkih planova za most po sredini Savskog amfiteatra, to je nebitno jer ranije nikome iole normalnom nije ni mogla pasti na pamet apsurdna ideja da se baš u kružnoj kotlini oblika Grčkog amfitetra, pored same reke, napravi gomila ogromnih stambenih kula. Daleko viših od svega ostalog unaokolo. Pa ranije nije bilo BNV-a, a sada postoji. Zbog toga su raniji planovi postali bespredmetni. Jer će sada već samo BNV, sam za sebe, generisati dovoljno saobraćaja za jedan most. Plus što taj most u saobraćajnom smislu ne bi "udarao u brdo", jer kroz to brdo prolazi čak sedam ulica. Jesu uske, ali ih ima SEDAM. Pa ni to nije smetnja jer bi dovoljan deo saobraćaja sa mosta IMAO gde dalje da ode. I treće, u tom "brdu" će takođe tek da se gradi (Skajlajn je samo početak), a dalje u brdu je i čitav ogromni klinički centar koji opslužuje čitavu Srbiju. Pa je još jedan novi most po sredini Savskog amfiteatra sada više nego opravdan, ma šta se o tome ranije mislilo.
 
Obratite pažnju na ovaj detalj. Na ulazu na most prvo plastična ulična prepreka, pa tri policajca na straži, pa prva tamno plava policijska marica, pa dve kose betonske prepreke kroz koje se sva vozila moraju vrlo polako provlačiti, pa druga policijska marica. Tek onda počinje gradilište. Ovo je izgleda neki novi građevinski standard?

Pogledajte prilog 222919
Tako izgleda ulaz na standardno narkomafijasko gradiliste
 
Što se tiče ranijih urbanističkih planova za most po sredini Savskog amfiteatra, to je nebitno jer ranije nikome iole normalnom nije ni mogla pasti na pamet apsurdna ideja da se baš u kružnoj kotlini oblika Grčkog amfitetra, pored same reke, napravi gomila ogromnih stambenih kula. Daleko viših od svega ostalog unaokolo. Pa ranije nije bilo BNV-a, a sada postoji. Zbog toga su raniji planovi postali bespredmetni. Jer će sada već samo BNV, sam za sebe, generisati dovoljno saobraćaja za jedan most. Plus što taj most u saobraćajnom smislu ne bi "udarao u brdo", jer kroz to brdo prolazi čak sedam ulica. Jesu uske, ali ih ima SEDAM. Pa ni to nije smetnja jer bi dovoljan deo saobraćaja sa mosta IMAO gde dalje da ode. I treće, u tom "brdu" će takođe tek da se gradi (Skajlajn je samo početak), a dalje u brdu je i čitav ogromni klinički centar koji opslužuje čitavu Srbiju. Pa je još jedan novi most po sredini Savskog amfiteatra sada više nego opravdan, ma šta se o tome ranije mislilo.

А где ћеш мајке ти, када је и сада у Бнв гужва онолика, још само треба у њу да се угужва саобраћај са твог непостојећег моста. Ако би продужио право, односно пресекао Вудроа Вилсона, удараш у Савску која је такође преоптерећена и она мора да ти распоређује саобраћај са НБгд по уским уличицама горе ка бул. Ослобођења. Ако претходно разлијеш саобраћај моста у Вудроа Вилсона, један крак избија код сајма на опет препун бул. Војводе Мишића, а са друге стране на Стари савски мост, да додатно оптерети саобраћај који излази са њега.
У продужетку бЗЂ једино да саобраћај сиђе у тунел, па под земљом до В. Илића, па одатле десно на Аутопут, или лево на бКА.

Screenshot (4964).png
 
Poslednja izmena:
А где ћеш мајке ти, када је и сада у Бнв гужва онолика, још само треба у њу да се угужва саобраћај са твог непостојећег моста. Ако би продужио право, односно пресекао Вудроа Вилсона, удараш у Савску која је такође преоптерећена и она мора да ти распоређује саобраћај са НБгд по уским уличицама горе ка бул. Ослобођења. Ако претходно разлијеш саобраћај моста у Вудроа Вилсона, један крак избија код сајма на опет препун бул. Војводе Мишића, а са друге стране на Стари савски мост, да додатно оптерети саобраћај који излази са њега.
У продужетку бЗЂ једино да саобраћај сиђе у тунел, па под земљом до В. Илића, па одатле десно на Аутопут, или лево на бКА.

Pogledajte prilog 222963

Rekao sam da će već sam Beograd na vodi u budućnosti generisati dovoljno saobraćaja za jedan most. To u prevodu znači da će biti puno putovanja čiji je jedan kraj u BNV-u, a drugi negde u Novom Beogradu ili Zemunu, dakle sa druge strane Save. Kad novog mosta ne bi bilo, sva takva putovanja bi na desnoj obali Save prvo morala da idu po nekoj ulici paralelnoj Savi, da bi zatim stigli ili do Brankovog mosta ili do Gazele, i onda TAMO prešli reku. Ali kad bi po sredini BNV postojao most, onda bi sva takva putovanja odmah, u lokalu, koristila njega, pa bi se SMANJIO saobraćaj i po ostalim mostovama i po Bulevaru Vudroa Vilsnona, a delom i dalje, po Savskoj, Sarajevskoj i Kneza Miloša. Dakle suprotno onome što kažeš, saobraćaj bi se po ulicama na desnoj strani Save u ukupnom obimu smanjio, a ne povećao. Drugim rečima novi most ne bi doveo novi saobraćaj u stari deo grada, nego ga smanjio (smanjo zato što sada novi i povećani obim saobraćaja zbog uticaja BNV-a moramo uzeti kao novu polaznu, novu "normalnu" referentnu tačku obima saobraćaja u gradu, jer će taj novi saobraćaj definitivno postojati, pa imali mi taj novi most ili ne).

Da li bi takvih novih putovanja preko Save bilo puno? Naravno, i to zato što je stari deo Beograda zbog saobraćaja postao neupotrebljiv za iole ozbiljniji biznis koji nije neki tip male usluge, pa je tako Novi Beograd već postao poslovno središte grada. Zbog toga će biti puno onih koji spavaju u BNV, a rade u Novom Beogradu ili industrijskim zonama gomile novih delova Zemuna. Takođe, prizemni i pogotovo obalski delovi BNV-a će biti neka vrsta velikog zabavno-komercijalnog centra, pa će i stanovnici Novog Beograda i Zemuna ići tamo zbog zabave ili kupovine. Što onda generiše i drugu veliku grupu novih putovanja preko Save, sem ove poslovne, gde zaposleni u NBG i Zemunu imaju stan u BNV-u. Novi most po sred BNV-a će biti apsolutno neophodan, već i samo zbog njega, a tu je i spomenuti klinički centar i eventualna nova visoka gradnja preko puta Savske ulice.
 
У ком је правцу већа гужва на Бранковом и Газели? Ка старом Београду, према томе саобраћајна гужва би се само прелила на Бнв изградњом локалног моста. Већина тих возила иде правцем НБгд - сателитска насеља старог дела града, та возила генеришу највеће гужве, са друге стране гужву у Бнв праве возила која транзитирају из правца Карађорђеве ка бул. Војводе Мишића и даље, а не сами становници Бнв. Такође, на новобеоградској страни већ имаш проблем укрштања бЗЂ и Милентија Поповића, замисли како би било када би додао саобраћај са моста. Најлакше је направити мостове на правцима свих улица старог и новог дела града, али шта ћеш са саобраћајем када пређе те мостове?

Дакле, за та краћа путовања стари сео града, Бнв - Нбгд нама је потребан метро на првом месту, који би смањио број аутомобила који би због једне или две станице метроа блокирали мостове и саобраћај са обе стране реке.
 
Poslednja izmena:
Beograd na vodi još uvek nije ni napravljen, a kamoli useljen, a svi poslovni lokali zakupljeni. Taj novi saobraćaj zbog BNV-a će se tek pojaviti, pa ne možemo sadašnji saobraćaj kroz njega uzeti kao neki pokazatelj budućeg stanja. A na Brankovom mostu i Gazeli je i saobraćaj ka NBG-u već na granici kapaciteta. Nema tu prostora da bi se primio sav novi saobraćaj i zbog BNV-a i zbog normalnog razvoja čitavog ostatka grada. Pogledaj saobraćaj po njima u toku radnog vremena na live kamerama, čak i izvan špiceva. Takođe, Sajam je iseljen da bi se nenormalno gusta stambena gradnja nastavila uzvodno, sve do Ade Ciganlije. Gde će taj novi saobraćaj da prelazi Savu? Ako na Gazeli sada i ima malo slobodnih kapaciteta, u šta sumnjam, sigurno ih neće biti kad se svi ti planovi ostvare.
 
Poslednja izmena:
Знам ја одлично какав је саобраћај на њима, али гужва не почиње на мостовима него већ од Тошиног бунара, мостови су само део гужве која се протеже целом дужином новог Београда, и када се пређе мост гужва је и даље све до изласка из Београда, дакле нису мостови проблем већ аутомобилизација, саобраћајнице које не могу да приме толики саобраћај и пренасељавање. Зато и пишем да је потребно изградити метро и усавршити јавни превоз да би се гужве смањиле, градња нових мостова не значи ништа ако ћеш чекати два сата у колони возила и када га пређеш.
 
Poslednja izmena:
U pravu si da saobraćajni problem imamo svuda, i da saobraćaj svuda treba popravljati, ali su mostovi kritični zbog tajminga. Mostovi se ne mogu praviti bilo gde, a slobodna mesta gde bi oni mogli biti ubrzano nestaju. Zbog toga se odluke o rezervisanju prostora za njih moraju doneti ODMAH, posle će biti kasno.
 
Тај део где би ти провлачио мост се неће даље урбанизовати, јер је то већ урађено.
 
Obratite pažnju na ovaj detalj. Na ulazu na most prvo plastična ulična prepreka, pa tri policajca na straži, pa prva tamno plava policijska marica, pa dve kose betonske prepreke kroz koje se sva vozila moraju vrlo polako provlačiti, pa druga policijska marica. Tek onda počinje gradilište. Ovo je izgleda neki novi građevinski standard?

Pogledajte prilog 222919
Nije ovo ništa, do pre nedelju dana je iza plastičnih ograda bila metalna policijska ograda, sa natpisima "Stop policija", a jedno popodne prilikom vraćanja sa mosta iza te ograde je jedan pripadnik žandarmerije nosio u ruci ni manje ni više nego pušku, ali ne kao Hekler, nego doslovno puška, da li za ispaljivanje suzavca ili šta već.
 
Боље, мост је већ опасан за прелаз, због уклоњених шина и ограде, ево фотке коју сам качио на другој теми, лик се џипом попео на трамвајску приступну саобраћајницу мосту на Ади и блокирао саобраћај пошто су истовремено трамваји наишли са обе стране.

1000049594.jpg
 
Тај део где би ти провлачио мост се неће даље урбанизовати, јер је то већ урађено.

Već sam slao crteže kako i dalje može da se napravi most pored kule. Ako umesto Starog Savskog mosta novi može da prođe tik pored prozora stanara, onda može i ovde, gde bi ustvari bio dalje od zgrada. Pa ne vidim problem.

most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-2-jpg.154977


most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-jpg.154976


most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-3-jpg.154979


plato-pored-kule-beograd-bnv-a-2023-08-22-jpg.171482


 
Зума, чини ми се да сам и пре тебе цртао куда се може провући мост кроз Бнв, тако да то уопште није тема, ти си сам поменуо остављање места за мост док се Бнв не урбанизује, не знам зашто се сам упетљаваш без потребе, писао сам већ, може и плоча преко Саве, али кључно је шта када пређеш а колона аутомобила до Тошиног бунара?
 
Sad mi je pala na pamet i alternativna ideja. Most je ovde već bio predviđen, doduše pešački, pa ZATO i dalje ima malo mesta. Zato je kula postavljena asimetrično u odnosu na ulice.

Pogledajte%20kako%20%C4%87e%20izgledati%20Beograd%20na%20vodi%20-%20Kula%20Beograd.jpg


Ali ako se ispostavi da baš ne može klasični automoblski most, zašto ne napraviti tramvajsko pešački most tamo gde je manji most i bio predviđen? On bi mogao biti uži, i manje bi smetao, a i dalje bi na sebe preuzeo dobar deo masovnog transporta iz BNV-a?
 
Теби је баш досадно данас, а?
Трамвајски мост 100 метара од другог трамвајског моста..
 
Poslednja izmena:
Зума, чини ми се да сам и пре тебе цртао куда се може провући мост кроз Бнв, тако да то уопште није тема, ти си сам поменуо остављање места за мост док се Бнв не урбанизује, не знам зашто се сам упетљаваш без потребе, писао сам већ, може и плоча преко Саве, али кључно је шта када пређеш а колона аутомобила до Тошиног бунара?

Ne vidim kakve veze ima jedno sa drugim. Beograd će u budućnosti imati potrebu za određenim saobraćajnim kapacitetima za prelazak reke Save. To je recimo neki XY broj vozila na dan. Zato mi negde u blizini MORAMO imati onoliki broj mostova koliko je dovoljno da bi oni zajedno obezbedili tih XY broj vozila na dan. Sve drugo nema veze, jer je to drugi problem. Čak i da je saobraćaj po gradu savršen, ako nema bar TOLIKO kapaciteta za prelazak reke, opet bi postojalo zagušenje. A pošto se zbog suludog tempa neodgovarajuće gradnje na obalama mesto za te mostove mora obezbediti odmah, mi ODMAH moramo da pričamo o tome, i da ODMAH to rešimo.
 
Vrh