Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 199 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    561
Nikakvog mosta neće biti kod Kule Beograd.. Most, odnosno ulica u njegovom produžetku bi saobraćaj sprovodila gde? U "bulevar" Višegradsku? Kao drugo, ne bi pravili zaokružen "luks" kompleks u Savskom amfiteatru da bi ga onda prosecali još jednim ogromnim mostom, dokle bi išle prilazne rampe i konstrukcije-do Savske ulice? Na šta bi to ličilo?

Hajde malo više realnosti u pisanju na ovom forumu, ova vrućina izgleda baš negativno utiče..

Pisao sam o tome ranije. Kula Beograd je postavljena asimetrično u odnosu na polukružni plato na kome se nalazi. To znači da pored nje ima mesta. Most bi se ulivao u polu-bočnu radijalnu ulicu koja vodi ka Nemanjinoj. Smisao mosta je da pokupi saobraćaj iz gusto naseljenog i visokog Beograda na Vodi i svih budućih zgrada na obali. Ne zaboravite da se novi sajam ruši, a visoka gradnja nastavlja i dalje uzvodno. Plus bar deo tranzitnog saobraćaja koji ide Savskom ulicom. Plus onaj saobraćaj koji dolazi iz Višegradske i bolničkog kompleksa. Sve je to saobraćaj koji bi gravitirao tako pozicioniranom mostu čime bi se rasteretili ostali mostovi. A ostatak saobraćaja može direktno u Nemanjinu ulicu. Jedini problem je dužina kose rampe sa mosta, ali tu se može tolerisati nasip budući da je isti takav nasip već predviđen na izlazu budućeg mosta koji je planiran umesto Zarićevog mosta. Pa, pošto očigledno kosa rampa izvesne dužine MOŽE da bude tamo, onda može i ovde. Naravno da bi bilo bolje da kule nema i da je tu odmah izgrađen most kao što je ranije bilo predviđeno, ali sad nema pomoći. To je cena BNV-a i kule na pogrešnom mestu. Biće ružno ali mi moramo bolje da rešimo automobilski saobraćaj, a ovo je jedina preostala lokacija za još jedan veliki most u starom delu grada, sem pozicije Zarićevog (a trebaće nam oba nova mosta). Ja sam na vreme pričao o tome, PRE Beograda na vodi, pa nema smisla sad kukati da bi to bilo nezgrapno ili ružno. Saobraćaj celog grada je važniji od svih takvih estetskih razmatranja.

most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-jpg.154976


Prvobitno je tu i bio predviđen most, doduše pešački. Zato postoji asimetrija pozicije kule i u odnosu na sabirnu tačku radijalnih linija ulica i u odnosu na plato pored kule. To je nasleđe ove originalne ideje. Zato i dalje možemo iskoristiti tu lokaciju za most.

Pogledajte%20kako%20%C4%87e%20izgledati%20Beograd%20na%20vodi%20-%20Kula%20Beograd.jpg


most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-2-jpg.154977


most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-3-jpg.154979


Jedna od starih poruka.

Još jedan most je ipak i dalje moguć. Kula Beograd je postavljena asimetrično u odnosu na polurkružni plato na kome se nalazi. Smetao bi samo aneks, ali njegovo rušenje ipak ne bilo tako skupo. Izgubili bi taj aneks i deo platoa, a bilo bi i bučno i ne tako lepo. Naravno, od toga neće biti ništa, ali eto, moguće je.

Dobili bi pune 2+2 trake i novi most, i to baš u nastavku bulevara Zorana Đinđića. Pa možda, ako jednog dana saobraćajni haos postane dovoljno veliki, možda se neko seti i ovoga.

Pogledajte prilog 154976
 
Poslednja izmena:
Moze da se napravi tunel iz Nemanjine direktno na NBG.

Tu gde si ti nacrtao se vec uveliko gradi zgrada koja je skoro pa rasprodata.
I znam sta te zbunjuje. Maketa koja nije tacna (jer je dosta stara)
 
Tu gde si ti nacrtao se vec uveliko gradi zgrada koja je skoro pa rasprodata.
I znam sta te zbunjuje. Maketa koja nije tacna (jer je dosta stara)

Ništa me ne zbunjuje. Kažem da most i dalje može da se napravi. Ima dovoljno mesta i pored te zgrade, tj između nje i kule. Evo i najnovijeg snimka od 22. avgusta. Vide se granice temeljne rupe. Pristupni put koji izlazi sa mosta u početku može biti na stubovima pa se ne gubi ni priobalni plato na površini zemlje. Mada bi bolje bilo da se njena gradnja zaustavi. Ali to se naravno neće desiti, pa samo da pokažem da je most moguć i dalje. Samo da neko shvati šta je od čega važnije.

Plato pored kule Beograd BNV-a, 2023.08.22.jpg
 
Novi most između starog i novog dela grada moći će da se postavi između Pariske ulice i Bulevara N. Tesle.. to je pogodna lokacija...u BNV teško, veoma teško..
 
Pritom, mnogo je bolja lokacija za most kod kule.
 
Nije loše ovo što Zuma predlaže ali neće Nelečeni i SNS nikada to dozvoliti.

A može i ovo. (y) Mada opet, ne bi ovi to dopustili jer bi iziskivalo mnogo radova i premeštanja a taman su pri završetku svog čeda.
Svašta je moguće da se desi u narednih par godina. Mislim na izbore, nevezano za to šta forumski auditorijum misli.
 
Ništa me ne zbunjuje. Kažem da most i dalje može da se napravi. Ima dovoljno mesta i pored te zgrade, tj između nje i kule. Evo i najnovijeg snimka od 22. avgusta. Vide se granice temeljne rupe. Pristupni put koji izlazi sa mosta u početku može biti na stubovima pa se ne gubi ni priobalni plato na površini zemlje. Mada bi bolje bilo da se njena gradnja zaustavi. Ali to se naravno neće desiti, pa samo da pokažem da je most moguć i dalje. Samo da neko shvati šta je od čega važnije.
Ovde gde je ovaj traktor ima zgrada. Odmah izmedju BW Rivijere i Kule Beograd.
Izmedju traktora i ulice do reke.


Osim toga smatram da treba da se ide sto vise na tunele i podzemno a sto manje na mostove. Saobracaj sto vise ispod zemlje. Dodatno ima barem 10 dorbih lokacija u Beogradu gde mogu da se postave veliki travolatori koji bi pomogli da se mnogo vise ide pesaka ili biciklom a manje koriste vozila.

Za pesake i bicikliste (travolator ispod zemlje)
Pristaniste - Knez Mihailova
Ispod Brankovog Mosta - Obilicev Venac
Ekonomski Fakultet - Terazije
Savski Trg (metro) - Andricev Venac
Sajam (metro) - Prokop
Radnicka - Pozeska
Cara Dusana - Rajiceva

Za saobracaj (tunel ispod zemlje)
Nemanjina - Vladimira Popovica
Cara Dusana - Krnjaca
 
Poslednja izmena:
Istekao mi edit da dodam jos dve za travolator
Mostar - Prokop
Autoput (obe strane kod one pumpe) - Prokop.
Na taj nacin bi prokop imao idealnu vezu sa 3 kolacije (Autoput, Mostar, Sajam) i ujedno bi bio povezan sa jednom metro stanicom.


Ovako nesto da se ubrza promet ljudi i da se smanji zavisnost od vozila!
 
Poslednja izmena:
Trake...
Što je duža traka to je tehnicki teže duža funkcionalnost iste.Znamo kako kod nas ide održavanje .... Spajanje više traka u jednu teža je sihronizacija brzine (bezbednosti)
Sve u svemu ne bih se osudio.da ih postavljam u Bgdu , osim na velikim saobracajnim terminalima

Most
I dalje jedina ispravna i mudra stvar je deo mosta Milana Zarica postaviti da spoji Lido i Zemunski kej
Sve ostalo je palamudjenje.

Evo sad ce da sklone vojni pontonac i opet nema ništa ... mozda do sledece ili neke dr. godine što zavisi od vojne milosti.... 😡
 
Код куле сигурно неће бити моста, евентуално би могао тунел, што је отприлике и било предвиђено неким ранијим плановима. Али саобраћајно би тај тунел био користан само за локална кретања, без икаквог значаја за град у целини, јер је немогуће било какав магистрални правац туда спровести.
 
Mozda moze pesacko biciklisticki tunel ispod galerije do druge strane pa da posetioci ne moraju kolima bas sve.
 
То, то, или пипл мувер, ко у Шангају испод реке. Па још жичара изнад.
 
Треба одвући саобраћај из БЗЂ ка Савском тргу, за то може послужити и улуца Николаја Кравцова са Савском улицом.
Треба слику гледати шире, а не само потребе ТЦ Галерија и МЗ Београд на води.
 
А шта ће нам саобраћај на Савском тргу? То више нема никакав значај.
 
Па даље може ка Балканској и на Теразије, може одмах у Балканску па у Кнеза Милоша нпр. Ето и алтернатива за Бранков и за Газелу, а без змијице са Карађорђевом.
 
Каква Балканска, каква Кнеза Милоша? Какве су то алтернативе? Најстрмији сокак и најоптерећенији градски булевар.
Нема ту саобраћајног смисла било шта, осим пробоја гребена кроз тунел (а то сумњам да ће бити, јер ће баш мнооого да кошта).
 
Код куле сигурно неће бити моста, евентуално би могао тунел, што је отприлике и било предвиђено неким ранијим плановима. Али саобраћајно би тај тунел био користан само за локална кретања, без икаквог значаја за град у целини, јер је немогуће било какав магистрални правац туда спровести.

Biće savim dovoljno saobraćaja za jedan most. Već će i sam Beograd na vodi, kad se do kraja izgradi, da generiše dovoljno saobraćaja. Zatim će naselje Staro sajmište sa druge strane Save brzo biti kompletno srušeno i zamenjeno zgradama iste visine i gustine kao ove u BNVu. Sasvim sigurno neće biti šuma kao na donjoj slici. To je isuviše skupo zemljište pored reke da bi se beskonačno tolerisale udžerice koje su ostatak divljeg naselja od pre rata. Treća grupa objekata koja bi generisala saobraćaj za most na ovom mestu je kompleks bolnica do kojih vodi nekoliko ulica. Doduše uskih ali ih zato ima više. Već su i samo ove tri grupe objekata više nego dovoljne za jedan most, a još nismo računali tranzitini saobraćaj koji se bi se sa mosta račvao bočno ka Nemanjinoj i Auto putu kad su mostovi u njihovom produžetku opterećeni. Što omogućuje ravnomerniju raspodelu opterećenja mostova ili saobraćajni bekap kod sudara ili radova na mostovima. Ili recimo nismo računali lokalni saobraćaj za stare zgrade uz Savsku, Sarajevsku i Kneza Miloša, tj za čitav Savski amfiteatar. To je, uzeto zajedno, sigurno već više nego dovoljno saobraćaja za jedan most.

Treba razumeti da je nemoguće da ovoliki grad ostane na bedna četri mosta. Upravo se planira gradnja svuda oko aerodroma i Expo centra, sve do obilaznice i sa njene druge starne. Plus je Vučić najavio i širenje železničke trase, tj Beovoza do aerodroma i Expo centra. Tako da će Beovoz biti gotov pre metroa i zadugo važniji od njega, pokrivajući bitno veću površinu i omogućavajući ubrzanu gradnu na čitavoj toj ogromnoj površini. Plus sva ostala gradnja na drugim mestima. Slični gradovi imaju desetine mostova u centralnoj zoni, po jedan u produžetku svake ulice. Jednostavno je nemoguće da ostanemo na 4 mosta, nastupiće kolaps. Saobraćaj mora NEGDE da pređe Savu, a nema drugog pogodnog mesta sem ovde. Nemam puno vere u ŠIROKE automobilske tunele ispod Save, a lokacija u produžetku Pariske ima niz svojih mana. Tako da smo osuđeni na OVU lokaciju, pa bi bolje bilo da odmah to uračunamo u buduće planove. A kao što sam napisao, to je MOGUĆE izvesti i kad se naprave sve zgrade uz kulu.

Evo situacije kakva će biti kad se izgrade sve BNV zgrade. Plato pored kule je dovoljno širok i izdužen, a kula je asimetrično postavljena u odnou na njegov centar. Dakle most sa prilazom na stubovima može da prođe pored kule i da ne smeta ničemu.

Pozicija mosta pored Kule Beograd u BNVu.jpg
 
Poslednja izmena:
Могу да се споје Миланковићев и Вилсонов булевар мостом у висини Старог железничког, и то је много чистије и ефикасније решење од овог буџења око Куле Београд.
Ни то не би имало Бог-зна-каквог ефекта на град, ал ајде.
 
Шта мислите, колико би било изводљиво мостом повезати Милутина Миланковића и Булевар кнеза Александра Карађорђевића? Вилсонов булевар свакако може петљом да се повеже са тим мостом.
 
Изводљиво је, било је и у плановима. Само би требало да се сруши део Сењака, па се то сигурно неће десити.
 
Vrh