Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
Pre deset godina je donet Pristorni plan sa mostom.

Naravno da je sve bilo u planu, zgrade su izgrađene nakon usvajanja tog plana i na dosta rendera je bio novi most. Ne znam što ljudi sad drame oko udaljenosti od zgrada. Nije ništa naknadno približeno zgradama, izgrađene su sa mostom u vidu. Takođe, ima sasvim dovoljno mesta, samo što će verovatno deo nasipa silazno-uzlazne rampe držati potporni zidovi, da bi se smanjila širina samog nasipa. Sve je jasno i prosto, nego ljudima dosadno, valjda vole da diskutuju u krug, pa neka.

Jedini "svršen čin" je svršen pre deset godina kada je zemljište oteto i plan usvojen i tad je jedino bilo vreme za proteste. Ali ljudi nisu hteli tad da se cimaju, tako da je to prošlo, sad samo mogu da ćute i gledaju. Isto kao što će i za sajam i šećeranu.
 
Mogu da peovuku ali mislim da ce ga smanjiti. Tj. izbaciti da tramvaj ima sine za sebe pa nece biti 3+3 nego 2+2 a tramvaj ce ici na jednoj od tih. Nije nemoguce da nece ni biti novog mosta dosuse. To kazem jer sta ako je kupcima tih stanova tu zapravo receno "ne brinite, kupite vi stan a mi kroz nekoliko godina rusimo most i nece biti drugog-bice drugde"

Poslao sam plan i tamo se vidi kako će biti. Izgleda da je novi most bio naknadni dodatak. To je jedino objašnjenje koje odgovara svemu što vidimo. Pošto su strancima sa 51% vlasništva zajedničke firme i pravom na odlučivanje prodali pravo da nam diktiraju šta će biti u "Beogradu na vodi" (što je sada već kompletno Savsko priobalje), verovatno je prvo neko u inostranstvu nama u Beogradu nametnuo onu prvu BNV maketu, dakle raspored zgrada i ulica. Tek onda su, pretpostavljam naši, počeli da razmišljaju šta da rade sa saobraćajem. Onda je neko smislio ovo rešenje sa novim mostom i tunelom, ali naši tada više nisu SMELI da menjuju BNV prostorni plan. A pošto tada, zbog fiksiranog rasporeda zgrada, više nisu mogli da po mostu provuku 3+3 trake, morali su da ga svedu na 2+2 plus tramvaj. Na planu se vidi da tramvaj iz sredine ulice polako skreće na stranu, pod malim uglom sekući pola ulice. Pa ispada da će odmah posle mosta morati da postave semafor koji zaustavlja saobraćaj kad prolazi tramvaj. Ili da zaustavlja tramvaj. Pa će i to da prekida kolonu vozila i pravi zastoj. A kad se interzitet tramvajskog saobraćaja poveća (jer će tuda da se vozi i Zemun i Novi Beograd), tek će onda biti zastoja.

Sa prezentacije makete BNV-a. Vidite da je na maketi stari most. Novi tada niko nije ni planirao. Zato je sada ovako (kod kule je trebao biti pešački most).

f1656d47-2dd6-441e-9335-1e80ae281db2_w1023_r1_s.jpg


Šine seku kolovoz

Rastojanje novog Savskog mosta od okolnih zgrada, na planu, odnos sina i kolovoza.jpg
 
Poslednja izmena:
Poslao sam plan i tamo se vidi kako će biti. Izgleda da je novi most bio naknadni dodatak. To je jedino objašnjenje koje odgovara svemu što vidimo. Pošto su strancima sa 51% vlasništva zajedničke firme i pravom na odlučivanje prodali pravo da nam diktiraju šta će biti u "Beogradu na vodi" (što je sada već kompletno Savsko priobalje), verovatno je prvo neko u inostranstvu nama u Beogradu nametnuo onu prvu BNV maketu, dakle raspored zgrada i ulica. Tek onda su, pretpostavljam naši, počeli da razmišljaju šta da rade sa saobraćajem. Onda je neko smislio ovo rešenje sa novim mostom i tunelom, ali naši tada više nisu SMELI da menjuju BNV prostorni plan. A pošto tada, zbog fiksiranog rasporeda zgrada, više nisu mogli da po mostu provuku 3+3 trake, morali su da ga svedu na 2+2 plus tramvaj. Na planu se vidi da tramvaj iz sredine ulice polako skreće na stranu, pod malim uglom sekući pola ulice. Pa ispada da će odmah posle mosta morati da postave semafor koji zaustavlja saobraćaj kad prolazi tramvaj. Ili da zaustavlja tramvaj. Pa će i to da prekida kolonu vozila i pravi zastoj. A kad se interzitet tarmvajskog saobraćaja poveća (jer će tuda da se vozi i Zemun i Novi Beograd), tek će onda biti zastoja.

Sa prezentacije makete BNV-a. Vidite da je na maketi stari most. Novi tada niko nije ni planirao. Zato je sada ovako (kod kule je trebao biti pešački most).

f1656d47-2dd6-441e-9335-1e80ae281db2_w1023_r1_s.jpg
Zasto su uopste odustali od tog pesackog mosta?
 
Poslao sam plan i tamo se vidi kako će biti. Izgleda da je novi most bio naknadni dodatak. To je jedino objašnjenje koje odgovara svemu što vidimo. Pošto su strancima sa 51% vlasništva zajedničke firme i pravom na odlučivanje prodali pravo da nam diktiraju šta će biti u "Beogradu na vodi" (što je sada već kompletno Savsko priobalje), verovatno je prvo neko u inostranstvu nama u Beogradu nametnuo onu prvu BNV maketu, dakle raspored zgrada i ulica. Tek onda su, pretpostavljam naši, počeli da razmišljaju šta da rade sa saobraćajem. Onda je neko smislio ovo rešenje sa novim mostom i tunelom, ali naši tada više nisu SMELI da menjuju BNV prostorni plan. A pošto tada, zbog fiksiranog rasporeda zgrada, više nisu mogli da po mostu provuku 3+3 trake, morali su da ga svedu na 2+2 plus tramvaj. Na planu se vidi da tramvaj iz sredine ulice polako skreće na stranu, pod malim uglom sekući pola ulice. Pa ispada da će odmah posle mosta morati da postave semafor koji zaustavlja saobraćaj kad prolazi tramvaj. Ili da zaustavlja tramvaj. Pa će i to da prekida kolonu vozila i pravi zastoj. A kad se interzitet tramvajskog saobraćaja poveća (jer će tuda da se vozi i Zemun i Novi Beograd), tek će onda biti zastoja.

Sa prezentacije makete BNV-a. Vidite da je na maketi stari most. Novi tada niko nije ni planirao. Zato je sada ovako (kod kule je trebao biti pešački most).

f1656d47-2dd6-441e-9335-1e80ae281db2_w1023_r1_s.jpg

Haha gle što su bili uradili i splavove..
 
Poslao sam plan i tamo se vidi kako će biti. Izgleda da je novi most bio naknadni dodatak. To je jedino objašnjenje koje odgovara svemu što vidimo. Pošto su strancima sa 51% vlasništva zajedničke firme i pravom na odlučivanje prodali pravo da nam diktiraju šta će biti u "Beogradu na vodi" (što je sada već kompletno Savsko priobalje), verovatno je prvo neko u inostranstvu nama u Beogradu nametnuo onu prvu BNV maketu, dakle raspored zgrada i ulica. Tek onda su, pretpostavljam naši, počeli da razmišljaju šta da rade sa saobraćajem. Onda je neko smislio ovo rešenje sa novim mostom i tunelom, ali naši tada više nisu SMELI da menjuju BNV prostorni plan. A pošto tada, zbog fiksiranog rasporeda zgrada, više nisu mogli da po mostu provuku 3+3 trake, morali su da ga svedu na 2+2 plus tramvaj. Na planu se vidi da tramvaj iz sredine ulice polako skreće na stranu, pod malim uglom sekući pola ulice. Pa ispada da će odmah posle mosta morati da postave semafor koji zaustavlja saobraćaj kad prolazi tramvaj. Ili da zaustavlja tramvaj. Pa će i to da prekida kolonu vozila i pravi zastoj. A kad se interzitet tramvajskog saobraćaja poveća (jer će tuda da se vozi i Zemun i Novi Beograd), tek će onda biti zastoja.

Sa prezentacije makete BNV-a. Vidite da je na maketi stari most. Novi tada niko nije ni planirao. Zato je sada ovako (kod kule je trebao biti pešački most).

f1656d47-2dd6-441e-9335-1e80ae281db2_w1023_r1_s.jpg


Šine seku kolovoz

Pogledajte prilog 221420
Zuma, nisam očekivao od tebe da ne znaš da čitaš plan. Na tom isečku su parcele na urabanističkoj podlozi koja predstavlja trenutno stanje. Ništa drugo nije prikazano tu, sem nove parcelacije, a šine ne seku ništa, samo su deo podloge. Upravo pri usvajanju tog plana je definisana širina novog mosta. Idejno rešenje novog mosta je predstavljeno 2017, zato ga nema na ranijoj marketi jer nisu znali kako će izgledati.
 
U pravu si. Zavele su me deblje linije koje predstavljaju buduće stanje (kružni tok, ulica) i činjenica da šine idu po sredini mosta, sa kolovozima jasno ucrtanim izvan njih. Pa je izgledalo da je ta pozicija šina deo predstave budućeg stanja, onoga što se planira (i drugde). Ali to slučajno poklapanje prošlog i budućeg položaja šina ne znači da su one stvarno ucrtane ne mestu gde će posle biti i izvan konstrukcije mosta. Pa je plan mešavina prošlog i budućeg. Bio sam brzoplet sa pretpostavkom da će šine seći ulicu baš tako kako je nacrtano.


Rastojanje novog Savskog mosta od okolnih zgrada, na planu, odnos sina i kolovoza 1.jpg


Međutim za most nisam ubeđen da si u pravu. Nigde nema naznaka da je još tada na mestu starog bio planiran bitno širi novi most. Teško je verovati da bi neko planirao da zgrade oko mosta budu tako blizu jedna drugoj da su stvarno još tada imali na umu most slične širine. Što uopšte nije bilo teško pretpostaviti znajući da bi onda tuda morao prolaziti i tramvaj po posebnoj baštici samo za njega, pošto je to čitava poenta veće protočnosti tramvajskog saobraćaja. Što nužno zahteva širi most. Zato bi onda za most ostavili tako malo prolaza? Samo 8,5 metara od mosta do prozora stana? Po kom je to standardu prihvatljivo? Zbog toga mi ne izgleda da je projektant BNV blokova još tada iole više razmišljao o novom mostu.
 
Poslednja izmena:
Neverovatna je razlika između propagandom stvorenih očekivanja kupaca stanova i stvarnog budućeg izgleda, odnosno urbanističkih standarda, što se posle svodi na kvalitet života na ovom mestu. Koliko kvadratnih metara zemlje ovde ide po čoveku? Kako će deca da rastu OVDE? Gde će da izađu? Da trče? Da se druže? Čime će se tinejdžeri zanimati? Krvavim tučama za životni prostor? I šta će od njih na kraju ispasti kad porastu u ovakvom okruženju? Način na koji je ovde provučen most, "kroz iglene uši",
Preuvelicavas. Kao da je napravljena favela u Brazilu.

Gde izadju ljudi u zonama gde se grade zgrade na mestu stare kuce po Vracaru i okolini? I sve one raspale zgrade iz horor filmova po Bg. Meni je to 100x gore od ove zone.
Nbg je imao najveci slobodan prostor izmedju zgrada pa je bio najkriminalizovanija zona u kojoj je omladina bila raspustena i prepustena sama sebi.
 
Već vidim za nekih 10-20 godina kad neko shvati da je i Novi srpski most sa 2+2 mali za beogradski saobraćaj i kad kolaps postane neizdrživ, da će biti:

Probijaj tunel ispod Save i veži ga sa tunelom kod Ekonomskog, jer Novi srpski most, nema kud da se širi od elitnog naselja...
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: wk_
Одавно сам то предлагао и пре Бнв-а, тако бисмо предупредили претварање Карађорђеве у обичну градску магистралу.
 
Već vidim za nekih 10-20 godina kad neko shvati da je i Novi srpski most sa 2+2 mali za beogradski saobraćaj i kad kolaps postane neizdrživ, da će biti:

Probijaj tunel ispod Save i veži ga sa tunelom kod Ekonomskog, jer Novi srpski most, nema kud da se širi od elitnog naselja...
Možda za tih 10-20 godina shvatimo i da rešenje za saobraćaj ne može da bude samo više kolovoznih traka :cool:
 
Međutim za most nisam ubeđen da si u pravu. Nigde nema naznaka da je još tada na mestu starog bio planiran bitno širi novi most. Teško je verovati da bi neko planirao da zgrade oko mosta budu tako blizu jedna drugoj da su stvarno još tada imali na umu most slične širine. Što uopšte nije bilo teško pretpostaviti znajući da bi onda tuda morao prolaziti i tramvaj po posebnoj baštici samo za njega, pošto je to čitava poenta veće protočnosti tramvajskog saobraćaja. Što nužno zahteva širi most. Zato bi onda za most ostavili tako malo prolaza? Samo 8,5 metara od mosta do prozora stana? Po kom je to standardu prihvatljivo? Zbog toga mi ne izgleda da je projektant BNV blokova jo miš tada iole više razmišljao o novom mostu.

Ne mogu da nađem sam tekst plana, ali u prostornom planu je ucrtani i sve što se radi na NBGu, od BZĐa, preko kružnog toka na kraju Starog savskog mosta i verovatno najbitnije, granice parcela po kojima je urađena eksproprijacija na NBG strani. Ovde je plan, iz 2014. https://beobuild.rs/izrađen-prostorni-plan-beograda-na-vodi-p2433.html

Edit: Da dodam i ovo:
Screenshot_20241201-171613_Chrome~2.png

Zašto bi plan iz 2014. predviđao ovo? Čak i da su hteli da samo po jednu traku dodaju, bilo je mesta u granicama parcele, zašto bi se zezali sa okolnim parcelama i to čak na drugoj strani reke?
 
Sužava se tek neznatno i ne tako brzo. Uradio sam precizno merenje kombinujući podatke iz katastra i plan. Pa evo tačne razdaljine od pešačke staze uz most do obližnjih prozora: 8,5 metara.

Pogledajte prilog 221400



A ako se pogleda šira slika, sa više okolnih zgrada, onda odnos mosta i objekata "elitnog" naselja kroz koje je most provučen izgleda ovako. Koliko su prozori daleko od mosta u odnosu na njegovu širinu? Eto zašto most nije mogao da ima 3+3 saobraćajne trake kao svi ostali Beogradski mostovi. Neki rađeni kad automobila u gradu jedva da je i bilo.


Pogledajte prilog 221401


Koja je ovo prevara, čovek stvarno ostaje bez reči. Znate li kako će sve ovo izgledati posle nekih 10 godina? Neverovatna je razlika između propagandom stvorenih očekivanja kupaca stanova i stvarnog budućeg izgleda, odnosno urbanističkih standarda, što se posle svodi na kvalitet života na ovom mestu. Koliko kvadratnih metara zemlje ovde ide po čoveku? Kako će deca da rastu OVDE? Gde će da izađu? Da trče? Da se druže? Čime će se tinejdžeri zanimati? Krvavim tučama za životni prostor? I šta će od njih na kraju ispasti kad porastu u ovakvom okruženju? Način na koji je ovde provučen most, "kroz iglene uši", najbolje govori o prirodi "dizajna" i pravim namerama čitavog BNV-a. Iako su posle izmeštanja železničke stanice imali gigatsko prazno polje da sa njim rade šta god žele. Da i mostove i zgrade postavljaju bilo gde.


img_4914-jpg.198041


img_4919-jpg.198042


img_4920-jpg.198043


img_4922-jpg.198045
Pa ko je bio lud da kupuje stan u tom naselju, neka mu.
 
A sta je tacno problem sa tih 8.5 m? Bukvalno ce manja buka biti nego sada sa starim mostom kad ide tramvaj.
Kao da ne postoji ulica sa takvim profilom i sa jos blizim prozorima.
Stanovi su tu bili jeftiniji tako da svako je kupio i dobio sta je platio.
A i ne kapiram cemu potresanje oko stanova, ljudi koji su kupili su imali racunicu da im se isplati i na takvoj poziciji.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Preuvelicavas. Kao da je napravljena favela u Brazilu.

Gde izadju ljudi u zonama gde se grade zgrade na mestu stare kuce po Vracaru i okolini? I sve one raspale zgrade iz horor filmova po Bg. Meni je to 100x gore od ove zone.
Nbg je imao najveci slobodan prostor izmedju zgrada pa je bio najkriminalizovanija zona u kojoj je omladina bila raspustena i prepustena sama sebi.

Zatvoreni blokovi starog dela Beograda su dugo vremena imali relativno slobodno, veliko dvorište unutar bloka, pa su se aktivnosti izvan stana odvijale u tom zajedničkom prostoru omeđenom zgradama bloka. Tu su deca mogla da se igraju bez brige, to su se stanari družili, prašili tepihe, sušili veš, pravili stolove sa klupama za komšije... Zgrade su bila po ivicama bloka, uz ulicu. A u Novom Beogradu nije ovoliki broj stanovnika po m2. Dok si ovde praktično prisiljan da život provedeš u stanu. Sav ostali iole kvalitetan spoljašnji prostor se skupo naplaćuje. To je u redu za povremene izlaske, ali ne ako tu treba da odrasteš ili da povedeš starost. Nema prostora izvan stana koji je u tom smislu uvek raspoloživ stanarima kao besplatna zajednička lokalna površina, ili relativno slobodna javna povšina (tj ima neštao malo, ali ni izdaleka dovoljno za taj broj ljudi po m2). Ovolika gustina ljudi je u redu za poslovne četvrti velikih gradova, ali ne za stambene zone. Krajnje je nehumano.
 
Poslednja izmena:
Ne mogu da nađem sam tekst plana, ali u prostornom planu je ucrtani i sve što se radi na NBGu, od BZĐa, preko kružnog toka na kraju Starog savskog mosta i verovatno najbitnije, granice parcela po kojima je urađena eksproprijacija na NBG strani. Ovde je plan, iz 2014. https://beobuild.rs/izrađen-prostorni-plan-beograda-na-vodi-p2433.html

Edit: Da dodam i ovo:
Pogledajte prilog 221436
Zašto bi plan iz 2014. predviđao ovo? Čak i da su hteli da samo po jednu traku dodaju, bilo je mesta u granicama parcele, zašto bi se zezali sa okolnim parcelama i to čak na drugoj strani reke?

Našao sam tekst, ali tamo se ne spominje novi most. Ili bar ja to na brzinu nisam našao pošto je tekst ogroman. A prostor za most koji je označen na planovima je uži od aktuelnog projekata mosta. Pa za sad liči da je kao što sam pretpostavio, da ovako širok most nije bio predviđen do vremena kad je fiksiran plan blokova. Međutim od 2014. pa nadalje je bilo i gomile drugih dokumenata, pa se ograđujem jer bi trebalo pregledati i njih.
 
Poslednja izmena:
Zagradiš celu obalu Save i zauvek onemogućiš izgradnju drugih mostova a onda konstatuješ kako nema mesta za nove mostove sem na mestu starog.
To je pravi problem.
Mislim da je veći problem što je veliki broj ljudi prihvatio tu konstataciju kao potpuno validnu argumentaciju za izgradnju novog mosta na mestu starog.
 
A sta je tacno problem sa tih 8.5 m? Bukvalno ce manja buka biti nego sada sa starim mostom kad ide tramvaj.
Kao da ne postoji ulica sa takvim profilom i sa jos blizim prozorima.
Stanovi su tu bili jeftiniji tako da svako je kupio i dobio sta je platio.
A i ne kapiram cemu potresanje oko stanova, ljudi koji su kupili su imali racunicu da im se isplati i na takvoj poziciji.
Koliko je bio kvadrat? Mislim da nije bilo jeftino.
 
Takođe, u novijim delovima grada koji nisu prizemni ili predratne, niske spratnosti, na nivou ulice su obično prodavnice, a ne stanovi. Nisi prisiljen da iz spavaće sobe gledaš u točkove i auspuhe automobila, na istom tom nivou i svega par metara dalje. Ljudi neće smeti da otvore prozor. Pogotovo ako se i ovde u špicevima formiraju kolone koje stoje ili se jedva pomeraju, što se sa samo dve trake na mostu lako može zamisliti. Recimo tramvaj seče kružni tok, pa će već tu biti zastoja. A pogotovo zbog očekivanog saobraćajnog haosa na izlazu iz tunela u Despota Stefana. Pošto će tunel biti glavna međusobna veza Novog Beograda kao i guste i gradnje na obalama Save (BNV), sa istom takvom budućom gustom gradnjom na obalama Dunava, kao i sa budućom izgradnjom "Trećeg Beograda" na levoj obali Dunava do koje vodi Pančevački most. Ako bude zastoja na tom izlazu tunela, to se nužno prenosi unazad kroz tunel na Savsku stranu, pa onda i na most. Urbanisti koji imaju poštovanja prema gradu o kome tobože vode brigu ne prave centralnu gradsku magistralu od maltene 40 metra širine na 8,5 metara od NOVE gradnje, koja je lako mogla biti bilo gde, ma koliko tu koštali stanovi. To je znak da su SAMO investitori bitni, a razvoj u skladu sa elementarnim pravilima urbanizma nebitan.
 
Poslednja izmena:
Kao pomoć u vizuelizaciji prostora, tj pogleda kroz prozor iz tih zgrada, auto put kroz Beograd sa 3+3 trake i zelenim ostrvom u sredini je širok 33 metra. A ova ulica će u početku biti 38 metara široka.
 
Koliko je bio kvadrat? Mislim da nije bilo jeftino.
Jeftinije nego do reke, ne znam koliko. Ali ako nekome ko je kupio ne smeta, sta se ovde ljudi potresaju. Kapitalizam ima svoja pravila i to je to. Ta mastanja o urbanizmu u kojem na najskupljoj zemlji u drzavi pravis livade ne postoje nigde.
 
Poslednja izmena:
Vrh