Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 197 35,8%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 50 9,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,5%

  • Ukupno glasača
    551
Cudno da niko ne razmislja o drasticnom umanjenju automobilskog saobracaja u Beogradu. A to je najracionalnije resenje.
 
Pa može kao u NL, ali moraš ispuniti neke uslove pre toga.
Holandski gradovi su restriktirali automobilski saobraćaj u centralnim delovima sa dobrom pratećom infrastrukturom koju Beograd nema.
 
Ne, jbt, ide nam tranzitni pravac pored Glavne pošte, i velika je enigma šta treba raditi....

I ovaj tunel je, preko Savske i Karađorđeve trebalo da bude neka lakše ostvariva, instant zamena za to što treba (UMP), a uz to ima i vezu sa NB, ali biće debakl.
 
Koliko god da sam za nezavisan tramvajski/metro saobraćaj, da bi se dobile 3+3 trake, mogli su tramvaji da dele traku sa basom/taxijem. Odoh sad da popijem D3 2000 jedinica da se ne razbolim od te izjave.
I naravno stojim pri svojoj megalomanskoj sumanutoj ideji da se sve tramvajske šine u BGu zamene za širi prag kako bi neke metro linije mogle da koriste te šine (neke laki metro linije). Odoh i omega 3 da uzmem.
 
Citam ovaj tekst na insajder portalu. https://insajder.net/teme/stari-sav...oriste-aktivisti-sprecavaju-premestanje-video

I jedan od "aktivista" iznosi prilicno nebuloznu tvrdnju. Da je plan da ovaj most bude u stvari privatan most za izgradnju BnV. U tekstu navode ime aktiviste koji je to izjavio. Neki Ilija Vucevic

Aj guglam ime i prezime tog aktiviste i jasno se vidi da je lik politicki covek Bastaca ili je barem bio nekada, cak je i pisao hvalospeve i zalopojke za Bastaca na Danas portalu. https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/ponedeljak-kazna-zaboravom-za-marka-bastaca/

Sada koliko vidim lik je na listi Kreni Promeni. Mali je politicki svet Beogradske varosi.

Ono sto mi je cudno jeste da znamo da se Bastac khm khm sa SNS-om, i sada sam Bastac cuti o statusu mosta. Neki bi rekli Bastac se prodao. Izgleda da je Miketic pokupio par Bastacevih "vojnika". Uzgred, ako se gugla ime Ilije Vucevica dolazimo i do cudne price kada je prebijen pre par godina zbog roze torbice, pa se onda pomirio sa nasilnicima koji su ga pretukli.

Srbija je stvarno politicki cirkus, ovako samo malim zagrebanjem politicke povrsine dobija se inspiracija za prilicno dobre komedije sa primesama tragedije.
 
Vezano za drumski tunel između Savske i Dunavske priobalne zone, iako možda i ne bi bio prioritetan, mora se uračunati i to da Beogradu na desnoj obali Save nedostaje čak i servisni minimum osnovne drumske infrastrukture. Glavne veze te dve makrozone su nam Kneza Miloša + Takovska, jedini celoviti pravac sa minimum 2+2 trake (i to površinske, bulevarske), dalje Savska - Karađorđeva - Vojvode Bojovića - Dunavska gde širenje ugrožava istorijsko nasleđe, i pravac Bulevar oslobođenja - Beogradska - Starine Novaka - Zdravka Čelara takođe sa suženjima. Svojevremeno je Jovinova ekipa htela da napravi Svetosavski bulevar, ali prvo nisu hteli da mnogo ruše, a stanari su se pobunili ua magistralu ispod prozora. Kraljevina Jugoslavija, iako puna politikanstva i korupcije, ipak je ozbiljno rušila visokogradnju za formiranje neke osnovne ulične matrice.

Između bivšeg BAS i Dunavske je najuža zona između onoga što su decenijama bile saobraćajne i industrijske površine, a gde postoje uslovi da napravimo neki površinski glavni bulevarski pravac. Moguće je i između Dušanovca i Pančevačkog mosta, ali bi to bio ili tunel od 4 kilometra nepovezan na uličnu matricu, ili bi imao jako skupe i komplikovane ulaze/izlaze/veze sa Južnim Bulevarom, Dimitrija Tucovića. Po naprednom planu to je tunel od 1,4 kilometra, a sa samo 200 metara dužim tunelom izbijamo u zonu raskrsnice Dunavske i Žorža Klemensoa gde i dalje imamo industrijsko zemljište. Dakle, tu može da se napravi neka vrsta petlje, denivelisanog izlaza, za vezu sa uličnom mrežom, "Podunavskim bulevarom" od Dorćola do Višnjice, i mostom Dorćol - Kotež. Vudrua Vilsona je jedan od retkih potencijalno pozitivnih tekovina Navodnog Beograda, potencijalno ako postane logitudinala Sever - Jug, kakve nam jako nedostaju. To znači ako bude sve od Čukarice do Dorćola, još sa trokrakom vezom sa nekim novim mostom na Savi. Ako se to radi sa Novim naprednim mostom na mestu Starog savskog, to je ili nefunkcionalno bez petlje, ili se pravi grdoba od petlje, i to pod uslovom da se obustavi u funkcionalnom smislu divlja gradnja na mestu BAS-a. Odnosno, bolje je onda tu longitudinalu ne uvlačiti pod zemlju ne kod Ekonomskog već još od Kraljice Drage Obrenović, sa tek par podzemnih rampi za vezu sa Karađorđevom. U tom slučaju veza sa Novim Beogradom se pravi preko Mosta Milutina Milankovića na mestu Starog železničkog, gde se pravi normalna petlja. Jedan od važnih razloga zašto planirati spuštanje pod zemlju još ranije tog pravca, osim sprečavanja devastacije Karađorđeve je i čuvanje šinskih koridora na višim kvotama, gde je stavrno važno da stanice ne budu nepotrebno preduboke. Svi normalni predviđali prekosavsku metro vezu mostom, zatim da tunel uđe na polovini visine Terazijskog grebena.

Da je tunel za šinski saobraćaj prioritet u odnosu na ovaj, slažem se. Ali da potpuno odbacimo drumski tunel na mestu gde je to i dalje najpovoljnije, tu se ne slažemo. Gužve u kritičnim zonama treba smanjiti skupim parkiranjem i smanjivanjem broja parking mesta kao Amsterdam, a da se istovremeno na periferiji napravi "raj za one sa dva automobila", povezan jakim prevoznim sistemom zasnovanim pre svega na prigradskoj železnici. Ali istovremeno, Amsterdam ima dva kružna autoputa sa 3+3 i više traka u zavisnosti od dela mreže. I samo tamo su stvarno zagušenja.
Evo pomenuše tunel (nakon višemesečne tišine na temu istog), kad smo već kod njega i na ovoj temi:

 
Zato što to nije gradski projekat već republički. Nauči već jednom.
A ti nauci vec jednom da je sramota da Vladičin Han,Surdulica ,Trgoviste, Bojnik,Babusnica itd ...
Plaćaju tunel i most Beogradu pored tolikog budžeta grada.I da sve sto je BNV trebo da plati u granicama projekta opet ne plaća od javnih objekata obnovu bivše gzs ,obnovu lozionice itd ...
 
Veliki i skupi infrastrukturni objekti su obično republički projekti, a pošto Beograd puni budžet mnogo više od tih pobrojanih mesta onda i više para ide na njegove gradske projekte.
 
Nije to samo problem para. Ili recimo neke posebno sveobuhvatne pravne podrške važnim ili kontraverznim projektima, koja je moguća samo sa nivoa Republike. Nego su vlastima važni projekti su prebačeni sa grada na državu zbog teorijske mogućnosti da opozicija osvoji vlast u Beogradu. Bez obzira koliko je to verovatno, nisu hteli ništa da rizikuju pošto ti projekti mogu trajati i decenijama, a budućnost je teško predvideti. Tako su investitorima obezbedili garantovani kontinuitet političke podrške. Dakle polisa osiguranja za važne ili problematične poduhvate, "za svaki slučaj".
 
Koji su to "prebačeni projekti sa grada na državu"?
BnV je od početka bio državni projekat, a ne gradski.
 
Koji su to "prebačeni projekti sa grada na državu"?
BnV je od početka bio državni projekat, a ne gradski.

Beograd na Vodi. To je gradnja jednog dela grada Beograda, pa je valjda logično da time upravlja grad. Kakve pobogu veze ima Republika sa time koje će zgrade biti u nekoj opštini nekog grada? To je očigledan primer gde je država naoko bezrazložno otela kontrolu nad nečim sa čime organizaciono ne bi trebala da ima nikakve veze.

U kontkstu priče je savršeno nebitno KADA je to urađeno, u početku u sredini nekog procesa. Republika tu nije imala šta da traži sem ako oni koji baš tamo imaju sigurnu vlast, a ne toliko sigurnu u Beogradu, nisu imali druge interese, neke koji nisu za javno objavljivanje. Zašto to uopšte pominješ KADA je to stupilo na snagu?
 
Država je vlasnik zemljišta i ona je u BnV uložila parcele u ugovoru za izgradnju.
Inače ja sam odavno napisao da sam protiv ove masivne izgradnje u BnV.
 
Poslednja izmena:
Da li je vlasništvo važnije od pokušaja da se spreči haos kad dve gazde upravljaju istom stvari koja je nedeljiva? A razvoj Beograda je ta nedeljiva stvar. Nemoguće je imati kontinuitet ako delovima zemljišta upravlja jedan, na osnovu svojih ideja, a već susedni plac je deo potpuno različitog koncepta nekog drugog? Iako je grad jedinstven i samo tako može funkcionisati. Zatim, i privatnici su vlasnici zemljišta pa se ne pitaju puno. A onda je i država je vlasnik puno drugog zemljišta u gradu, pa na njemu ipak NIJE otela upravljanje od grada? U čemu je razlika ako ističeš da je to zbog različitog vlasnika zemljišta? Pa očigledno da nije zbog vlasništva.
 
Da markiramo datum. 12.11.2024. Počeli su prvi ozbiljniji radovi na uklanjaju same fizičke strukture mosta.

IMG_5310.JPG


IMG_5311.JPG


IMG_5315.JPG


IMG_5316.JPG


IMG_5336.JPG


IMG_5346.JPG


IMG_5349.JPG


Zabijanje betonskog gvožđa u osnovu stuba bi recimo mogla biti priprema za betoniranje ravne i nešto veće radne platforme sa koje mogli da dođu do oslonaca pojedinih segmenata mosta.
 
Položena je i prva odvodna cev.

IMG_5333.JPG


IMG_5334.JPG


Time je otkriven i jedan istorijski sloj. Ova dva sloja kamena različite granulacije, sa ravnom gornjom površinom, izgledaju kao nekadašnja uređena i čvrsta platforma ili put, uz sam most. Možda su Nemci baš odavde gađali Partizane i Ruse sa druge strane?

IMG_5326.JPG


IMG_5338.JPG
 
Треба блокирати и Панчевачки мост и Пупинов мост док не покрену поступак за реконструкцију Панчевачког, а ако не испуне обећање, опет блокирати.
Нека направе понтонски мост и нека организују скеле већег капацитета док граде.
 
Vrh