Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 198 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,2%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 52 9,4%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,5%

  • Ukupno glasača
    554
Tvrdnja da je most nebezbedan je zbog uklonjene saobraćajne signalizacije na mostu i pristupnim saobraćajnicama.
Znači od bezbednosti Starog savskog mosta nas deli 5-10 saobraćajnih znakova: ukrštanje sa putom sa prvenstvom prolaza, zabranjeno levo skretanje itd. koji se mogu postaviti za sat vremena.

A od bezbednosti "Novog srpskog mosta" nas deli funkcionalnost "države" gde ministar kaže da: MINISTARSTVO NIJE ODGOVORNO ZA PROJEKAT, KVALITET I NADZOR.

Od ekonomske isplativosti, nas deli rešenje pri kojem zatvaranje saobraćaja nije duže od 2 meseca letnjeg đačkog raspusta u najgorem slučaju, i rešenje pri kojem se drumska petlja nalazi po sred "Beograda na vodi".
 
Da prijavim redovno stanje na mostu jutros. Ka Nbg sam presao preko Brankovog, gde ja kataklizma od Decanske, kroz Terazijski, preko mosta i tu vidim da je Stari savski i dalje u funkciji. Natrag naravno odabrah Stari most.

Primetio sam da vecina vozaca ne zna lepo da zajase desnu sinu i zato ekstremno testiraju amortizere :)
 
IMG_1036.jpeg
 
@nikolas27 да ли ти је сметала бука трамваја?

Noću kad je mukla tišina onome ko ima problema sa snom može da smeta. Zavisi i od vertikale i od zgrade, vibracije se prenose na baš čudan način. Ja npr noću najviše osetim tramvaj u kupatilu koje uopšte nije okrenuto ka mostu. Bizarno. Ovaj stan odakle sam slikao uglavnom izdajem na dan, možda sam spojio ukupno 3 meseca života u njemu. Imam osećaj da buka samo meni smeta. Niko iz porodice niti iko od gostiju “na dan” se žalio. Tj. sa budem baš precizan, za 5 godina je samo još jednom namćoru pored mene smetala buka.

Da se ogradim, moguće je da se kod mene ne čuje toliko i da pogled kompenzuje ocene na Booking/Airbnb. Znam da se gosti iz zgrada do mosta žale na buku. To je bar transparentan podatak na sajtovima za izdavanje.

Ono što meni najviše smeta je kolovoz na mostu, razvalio mi je EGR ventil na prethodnom autu pre nekoliko godina (i to dok je kolovoz i ličio na nešto), isto neki bizarni splet okolnosti i čudnih vibracija. Sad kad vozim “novo auto” izbegavam taj most kolima po svaku cenu.
 
Зато, осећај који пешаци у близини моста имају, када трамвај прелази мост, се не може назвати буком. То је стање тешког подрхтавања читавог организма, које се може мерити са осредњим земљотресом, рулањем авиона, и трешењем касице прасице поред главе - истовремено.
 
Poslednja izmena:
Evo jedne ideje. Mislim da većina novih mobilnih telefona imaju senzore, a postoji i aplikacija koja grafički prikazuje ubrzanja i amplitude pomeraja. Može li neko ko to ima da ode na most, dok je još otvoren, i da nam pošalje oba grafika u trenutku kad prolaze teški kamioni? U svakom slučaju može da se skine ako nije instaliran. Ima ih više. Recimo

 
Није толико изражено када прелазе камиони јер камиону иду 10 на сат. Кад сам пролазио камионом, никада нисам осећао вибрације тј. ударе, али зато кад трамвај прелази, то буду Никинци...
 
Evo jedne ideje. Mislim da većina novih mobilnih telefona imaju senzore, a postoji i aplikacija koja grafički prikazuje ubrzanja i amplitude pomeraja. Može li neko ko to ima da ode na most, dok je još otvoren, i da nam pošalje oba grafika u trenutku kad prolaze teški kamioni? U svakom slučaju može da se skine ako nije instaliran. Ima ih više. Recimo

Али зашто, побогу?
 
Da bi znali koliko se most stvarno trese. Sve ostalo su subjektivni utisci, a ovo nije ni teško, ni skupo, niti bi ikome oduzelo puno vremena. Pošto mnogi žele da most ostane, a drugi žele da ga po svaku cenu demontiraju. Možda će se posle naći neki neutralni stručnjak da JAVNOSTI kaže koliko bi bilo opasno ili bezopasno da je ostao. Da ne spominjem sada Novi Sad. Takođe, na grafiku vibracija bi se videlo postoje li neke opasne rezonance i na kojim frekvencijama. To bi takođe ekspertima pomoglo, a to nije moguće tek tako "osetiti". Ako niko drugi onda studenti na Mašinskom fakultetu. Da pritom nauče nešto. Kasno je kad se sruši. Onda te podatke zauvek gubimo, a možda bi bili korisni kasnije, za stari železnički most ili neki sličan u negde u Srbiji. Cena izgubljenih podataka je obično nenadoknadiva, a cena njihovog dobijanja je sada samo skidanje jedne besplatne aplikacije. Eto zato.
 
Nažalost tada mi to nije palo na pamet. Iako je, kad tramvaj prolazi, to stvarno izgledalo kao da vas neki džin "istresa iz gaća".
 
Bio sam na sredini mosta kada je prolazio kamion iz pravca Sajmišta. Nije bilo tramvaja na mostu. Poprilično se treslo...baš je bilo neprijatno
 
Da bi znali koliko se most stvarno trese. Sve ostalo su subjektivni utisci, a ovo nije ni teško, ni skupo, niti bi ikome oduzelo puno vremena. Pošto mnogi žele da most ostane, a drugi žele da ga po svaku cenu demontiraju. Možda će se posle naći neki neutralni stručnjak da JAVNOSTI kaže koliko bi bilo opasno ili bezopasno da je ostao. Da ne spominjem sada Novi Sad. Takođe, na grafiku vibracija bi se videlo postoje li neke opasne rezonance i na kojim frekvencijama. To bi takođe ekspertima pomoglo, a to nije moguće tek tako "osetiti". Ako niko drugi onda studenti na Mašinskom fakultetu. Da pritom nauče nešto. Kasno je kad se sruši. Onda te podatke zauvek gubimo, a možda bi bili korisni kasnije, za stari železnički most ili neki sličan u negde u Srbiji. Cena izgubljenih podataka je obično nenadoknadiva, a cena njihovog dobijanja je sada samo skidanje jedne besplatne aplikacije. Eto zato.
Има једна баш безобразна изрека, коју често волим да користим за овакве ситуације - оно кад мртвом магарцу крив вучић исправљаш. Апсолутно нико не тврди да је мост конструктивно у лошем стању, да бисмо се бавили таквим стварима.
 
Није толико изражено када прелазе камиони јер камиону иду 10 на сат. Кад сам пролазио камионом, никада нисам осећао вибрације тј. ударе, али зато кад трамвај прелази, то буду Никинци...
Naprotiv, najviše most osciluje dok ga prelaze kamioni-mešalice i oni voze najbrže preko mosta, ne brinu ih rupe kao vozače manjih vozila. I kod sporijih kamiona se jače zaljulja.
Tramvaj kad prolazi most se najviše čuje, ali osciluje minimalnom amplitudom u poređenju sa ovim iznad.
 
Везано за метро, то је страшно, страшно осетљив пројекат који се исплати само ако се баш много коцкица сложи тако да: 1) Постоје довољно јаки извори финансирања 2) Постоји јака грађевинска оператива која може да испуни бар 50% посла 3) линија идеално трасирана тамо где је најпотребнија (кључне локације) 4) у оквиру оперативног плана се постиже минимум 10 километара метроа за максимум 8 година, 5) Остатак транспортног система је доведен минимум на такво стање да су скоро сви главни загушени коридори покривени жутим тракама, трамвајским баштицама, или неком двоколосечном железничком пругом 6) сваки милиметар главног железничког правца икада изграђеног се користи за неку врсту фреквентне градске железнице 7) Економско-привредно окружење је стабилно 8) Политичка ситуација иде на руку тог улагања. Од овога је у најбољем случају испуњено 4 услова, а што може да буду бачене милијарде у пројекту све или ништа.

Рецимо, чак и Загреб са много скромнијом инфраструктором него што смо имали до напредне пошасти има 70.000 приградских путника железницом. Има само 2 двоколосечне, 2 једноколосечне пруге на прилазу центру, интервалом на двоколосечним 15/30 минута, на једноколосечним 60/120 минута, и углавном дуплим гарнитурама (еквивалент 6 вагона). Београд је више од тога имао само 1997. (80.000) врло кратко у условима потпуно распалог ГСП и интегралног тарифног система. Да не говоримо о неком европском просеку за градове од 1,500,000 становника реда величине 150.000-450.000 путника железницом. Е ту се директно губе милијарде!

Везано за друмски саобраћај, колико има места где са скромним пројектима може много. Ево, код Поште Дарвинова (Кумодрашка), неколико деценија је требало да помере стајалиште ка Кумодражу и Медаковићу иза раскрснице на шири део улице, а до дана данашњег, ту где има места, само је једна трака у истом смеру испред семафора. У супротном смеру, толико деценија стајалиште нема нишу ("џеп") за аутобусе. Па Аутокомонда где би надвожњак преко кружног тока на правцу Булевара ослобођења легао као бу**** шамар....

Са напредњацима је неписмено управљање градом само достигло врхунац.

Везано за трамваје на мосту, ја сам сам до сам живео у Србији вршио мерења по којима у смеру ка Железничкој станици се додавало тек 5 додатних минута у шпицу, а смер ка Новом Београду је увек био проходан. Напредњаци су то зезнули прво што су укинули на Савском тргу 4 траке на силаску са моста (2 за Савску, 2 за Немањину), а затим са оним кружним током загушење се пренело на стари мост. Чак ни за трамвајски саобраћај то место није било приоритетно. Пустим додавањем трака за мост на том месту, без мењања на боље комплетне друмске мреже, ефекат је слаб или никакав. Мени се чини да секта намерно не жели да Вудруа Вилсона постане главна градска улица, а постала би уколико се по мом предлогу направи Мост Милутина Миланковића. То значи да би то постао класичан главни булевар, директно повезан на неки главни правац, самим тим и користан, повремено загушен, и наком би се ради оптимизације у неком тренутку десна трака претворила у жуту траку.

Слажем се да је врло осетљиво питање и да су потребни предуслови, али ми на њихово испуњење чекамо 50 година, дакле мора се почети под хитно и метроом спојити Нови Београд и Земун са центром града, односно линијом која би ишла паралелно са Бранковим мостом са станицом трг Републике па даље ка бКА.

ОК, надвожњак преко Аутокоманде у правцу бул. Ослобођења, а где ћеш са саобраћајем са УМП који ће долазити из правца стадиона ЈНА, да се прави трећи ниво који ће прескочити и тај надвожњак?

По тој логици, најбоље је било срушити стару ЖСт, на њеном месту направити раскрсницу и проширити Савску рушењем поште.
 
Niko da kaze da li je moguce nesto da s euradi da se manje trese kad idu tramvaji.
 
@Вожд @Užice
Naveo sam nekih 8 osnovnih grupa preduslova za najskuplji sistem kao što je metro. Većina je uspešnih, ali u svetu postoji i nekoliko desetina neuspešnih metro poduhvata.

- Do 1980 u "zlatno doba Jovina" je od tih uslova bilo ispunjeno 2, 3, 5, 7 jednoznačno, 4 i 6 delimično, a uslovi 1 i 8 su povezano sabotirali celu stvar. Teorijski, moglo se rešiti na način da savezni fond SFRJ za masovni gradski transport pomogne metro u Beogradu, podzemni tramvaj u Zagrebu, širenje tramvaja u Ljubljani, Sarajevu, Skoplju, Titogradu (mali, ali zbog politike).
- Od 1980 uslovi 1 i 7 propadaju se više nije ni do teškog dogovaranja, već opšte krize, dovodeći u pitanje i 4).
- Oko 2012 uslovi 1, 3, 4, 7 i 8 su ispunjeni, na 6 postoje iskoraci sa BG:VOZ, po 5 je situacija jako loša, a uslov 2 je pod znakom pitanja.
- Sada 2024 uslov 2 smo sahranili uništivši domaću operativu, 3 antioptimizacijom, po 5 i 6 je dosta gora situacija. Dakle samo 1, 4, 7, 8.

Među neuspešnima, neuspešnost je povlačio često samo jedan od ovih faktora, čak ni dva zajedno. Koliko god vam surovo zvučalo, da bi se sa ovog naprednog uslovno rečeno zgarišta (po kriterijumima 2, 5, 6) došlo na nivo kada je metro koristan korak, treba cela decenija!

@nikolas27 @vradovic Verovatno tu još po neko, ko baš ima stan tamo, da li bi pristali na sledeći koncept metro mosta?
Dakle, pravac Kraljice Drage Obrenović, koji bi se napravio nezavisno u odnosu na Stari Savski, kako bi se izbegla šteta od prekidanja transporta. Već sam pisao o tome da most vuče 6% saobraćaja, ali zato 15% transporta. Tajna te razlike je u prostornoj štedljivosti javnog prevoza u odnosu na privatna kola 7-15 puta. U prvoj fazi, može se koristiti kao tramvajski most, sa vikend konverzijom u metro kada se izgradi dalje u dubini Kruga dvojke i Novog Beograda. Vezano za kontrolu buke i vibracija, postoji mogućnost da se od nule primene najsavremenija rešenja, a kao kod Novog železničkog mosta, i još savremenije. Vezano za baš buku točkova, moguće je napraviti zastakljenu potpuno zatvorenu konstrukciju, eventualno atraktivnu čak, koja upija buku. Ovakva izmena bi omogućavala ekonomičnu i relativno brzu za izgradnju metro deonicu. Dok nisu počeli da se grade blokovi na mestu bivšeg BAS još nije kasno da se unesu izmene. Niži spratovi koji gledaju na metro bi bili nehumani za stanovanje (privatnost), ali idealni za biznis. Čak sada je je kod arhitekture i planiranja biznis objekata izraženo nešto što bih ja nazvao "biznis erotika", zastakljene zgrade, gde svi sa ulice vide ljude u kancelarijama kako nešto rade. Ako se organizuje uređenje mostova po sistemu ne više od jednog vikenda prekida tramvajskog saobraćaja, meni sa aspekta struke ne smeta da se stari most sruši i zameni novim. Na ličnom nivou sam za opstanak Starog mosta, ali tražim rešenje koje bi udovoljilo svim zainteresovanim stranama. Samo i čisto metro most se ovde sugeriše zbog uskog profila Kraljice Drage, i što samo kod ovakvog mosta je moguće iskontrolisati buku i zagađenje. Druga slika je primer atraktivne konstrukcije nadzemnog koloseka, koja istovremenoi upija i veliki deo buke. Mesto, Den Haag, Holandija.
Most Milutina Milankovića 33.jpg

Most Milutina Milankovića 34.jpg
 
Vrh