Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 199 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    561
Screenshot_%28135%29.png
 
 
Juče sam, posle dužeg vremena prelazio SSM i moram reći da je odatle pogled na, inače ružni Bnv, veoma dobar..
 
Trebalo je da slikaš kad prođeš luk mosta..pogled je top.
 
Ostalo bi 1+1 za automobile po ovom predlogu, osim ako ne bi išli tramvajskim šinama.

Ali nije katastrofalno, ako ima mesta.
 

Moram da kažem nešto što znam da neće biti naročito popularno. Ja nisam za čuvanje ovog mosta. Ova dilema je ustvari prilično jednostavna. Šta se dobija, a šta se gubi?

Argumenti za čuvanje mosta:

- Zarićev podvig u čuvanju mosta.
- Lep i interesantan izgled.
- Primer starog dizajna metalnih mostova i dodatak istorijskoj raznovrsnosti Beogradskih mostova.
- Naučili smo na njega.

Argumenti protiv čuvanje mosta:

- Izgradili su ga Nemci za svoje ratne potrebe pa nema nikakve bitne veze sa nama i kontinuitetom razvoja Beograda pre toga.
- Nema posebnu inžinjersko-konstrukcionu, veću istorijsku ili upotrebnu vrednost (u odnosu na eventualni novi most na njegovom mestu)
- Nema dovolji kapacitet
- Bučan je
- Ima ogromne vibracije, pa čitava konstrukcija ima problem i traži skupo stalno održavanje ako treba da i dalje nosi saobraćaj
- Ne omogućuje prolaz metroa ili većih šinskih sistema
- Piloni su od trulog drveta i nesigurni, pa je čitav oslonac rizičan i problematičan. Za budućnost važan Beogradski most ne sme zavisiti od takvog oslonca.
- Kritična tačka, tj usko grlo, čitavog Beogradskog saobraćaja je prelazak Save i Dunava. Zbog toga je svaka potencijalna pozicija za most DRAGOCENA i ne sme se traćiti na mostove koji nemaju veći značaj po nekom od važnih kriterijuma.

Od svega ovoga zadnja tačka je ključna. I donekle pretposlednja.

MI MORAMO da rešimo automobilski saobraćaj u Beogradu tako da bude bitno bolji od trenutnog. Usko grlo prelaska Save mora da se reši. Setite se samo koliko se raznih gradnji planira u svakom od tri dela Beograda podeljenog rekama. Metro se podrazumeva, ali automobilski saobraćaj mora da se sredi bez obzira na metro, i pretpostavljajući buduće aktivne napore da automobilski saobraćaj ima sve manji značaj. Razlog za to je što je trenutno stanje toliko tragično da prvo mora da se dovede do nekog minimalno prihvatljivog nivoa za ovoliki grad, čak i uz prepostavljenu buduću redukciju obima automobilskog sabraćaja. Drugim rečima, širenje i razvoj grada će u znatnoj meri neutralisati rezultate takvih napora. Za to su nam apsolutno neophodna još DVA moderna mosta velikog kapaciteta. A JEDINE lokacije za njih su ovde i u nastavku bulevara Zorana Đinđića (jer mostavi moraju da budu u nastavcima saobraćajnica velikog kapaciteta).

Zato ovaj most mora da se ukloni i napravi novi, a zatim još jedan kod kule Beograda na vodi. U jednom budućem, ogromnom Beogradu, drugi izbor prosto ne postoji, pa je bolje da odmah uradimo ono što će ionako biti urađeno pre ili kasnije, ali tada po DRASTIČNO većoj ceni.
 
Grozno mi je i da pomislim na tako zamišljenog frankenštajna od mosta, tri prilepljene konstrukcije, ali zamalo, u centru grada.. Bg na tom mestu zaslužuje potpuno nov, moderan, kul most, a ne nadogradnje i krpačine.. bar u lep most da gledamo, kada već Bnv nije ništa spec.
 
Нови мост мора да буде на урбанистички-саобраћајно бољој позицији. Овај може онда да остане само за трамваје.
 
Prvo treba da se gradi most kod „Kule Beograd”. Baš me zanima kako odn. čime će da prevezu onolike putnike koji koriste tramvaj preko starog mosta.
 
Nikakvog mosta neće biti kod Kule Beograd.. Most, odnosno ulica u njegovom produžetku bi saobraćaj sprovodila gde? U "bulevar" Višegradsku? Kao drugo, ne bi pravili zaokružen "luks" kompleks u Savskom amfiteatru da bi ga onda prosecali još jednim ogromnim mostom, dokle bi išle prilazne rampe i konstrukcije-do Savske ulice? Na šta bi to ličilo?

Hajde malo više realnosti u pisanju na ovom forumu, ova vrućina izgleda baš negativno utiče..
 
Sad sam se zapitao šta je nerealnije, očekivanje da se gradi most tik uz Kulčinu BnV ili očekivanje i pozivanje da se seju kulčine oko cele Slavije bez ikakvog prethodnog razmišljanja o trotoarima, pešačkim tokovima, stajalištima, prelazima, parkiranju, saobraćaju... 🤔
 
Ne omogućuje prolaz metroa ili većih šinskih sistema
- Piloni su od trulog drveta i nesigurni, pa je čitav oslonac rizičan i problematičan. Za budućnost važan Beogradski most ne sme zavisiti od takvog oslonca.

Prvo citirano nece moci ni novi most neki metro koji pominješ koji nije ni planiran
Ti bio dolje vidio da je drvo trulo pa znas da je nesigurno i da je rizičan i problematican
Cijela vencija stoji na drvenim sipovima drvo u vodi kad se kompletno zaroni i nema kiseonika se drugačije ponaša istrazi to malo bolje
Veliki vodja je vec odlučio
 
Nikakvog mosta neće biti kod Kule Beograd.. Most, odnosno ulica u njegovom produžetku bi saobraćaj sprovodila gde? U "bulevar" Višegradsku? Kao drugo, ne bi pravili zaokružen "luks" kompleks u Savskom amfiteatru da bi ga onda prosecali još jednim ogromnim mostom, dokle bi išle prilazne rampe i konstrukcije-do Savske ulice? Na šta bi to ličilo?

Hajde malo više realnosti u pisanju na ovom forumu, ova vrućina izgleda baš negativno utiče..
Може да иде мост поред оних степенастих зграда првоизграђених, има широка улица скроз до обале. Даље саобраћај треба спровести право на Савски трг тамо где је данас БАС у нестајању.
 
Jedna lična i nadam se zanimljiva paralela.

Zašto niste za rušenje Brankovog mosta a jeste za rušenje Starog savskog mosta?


Stari Savski most je bučan jer se ne održava, već je prepušten zubu vremena. Isto je Brankov most bučan na pojedinim delovima.

Nemci izgradili Stari Savski most zarad ličnih potreba, i nema veze sa kontinuitetom razvoja Beograda pre toga. Slično i sa Brankovim mostom, što se tiče razvoja.

Ni Stari Savski most ni Bnrankov most nemaju dovoljan kapacitet i usko grlo saobraćaja su.

Ni jedan ni drugi most ne omogućuju prolaz metroa ili većih šinskih sistema

Pojedini delovi Brankovog mosta su nebezbedni i truli, baš kao i kod Starog savskog mosta?​
 
Nikakvog mosta neće biti kod Kule Beograd.. Most, odnosno ulica u njegovom produžetku bi saobraćaj sprovodila gde? U "bulevar" Višegradsku? Kao drugo, ne bi pravili zaokružen "luks" kompleks u Savskom amfiteatru da bi ga onda prosecali još jednim ogromnim mostom, dokle bi išle prilazne rampe i konstrukcije-do Savske ulice? Na šta bi to ličilo?

Hajde malo više realnosti u pisanju na ovom forumu, ova vrućina izgleda baš negativno utiče..
Čini mi se da Višegradska može da bude 2+1 ako sklone parking, a tu je i Savska koja je slabo opterećena plus Bulevar Vudroa Vilsona.

Iskreno, baš me briga za „luks kompleks”. Mesta za most ima, do kule vodi bulevar sa šest traka, ova vlast će jednog lepog dana nestati i tu će kad-tad sigurno biti most. Možda tek za pedeset godina, ali biće.

dokle bi išle prilazne rampe i konstrukcije-do Savske ulice?
IMG_0274.jpeg


Plan koji je barem sedam puta realniji od toga da Beograd na nekoliko godina ostane bez jednog mosta. Pogotovo što to verovatno neće biti nekoliko već deset.

P.S. Nebitno je na šta će da liči jer je neophodno. Ako bude nakaradno za to je kriv onaj koji je natakario kulu tačno na mestu gde je oduvek planiran most.

Grdno se varate ako mislite da će Savski most u konfiguraciji 2+2 rešiti saobraćajne probleme prelaska Save.
 
Уопште неће решити. А сигурно је да ће његовим рушењем агонија у саобраћају бити још већа и време путовања трамвајем увећана до безобразног времена.

Уместо тога, нове мостове треба правити у продужетку улица како многи форумаши предлажу, а тек онда, овај мост темељно реконструисати.

Пилон је онај стуб што га има мост код Аде дакле видни део. ССМ има шипове који су од дрвета. Ниједан официјални документ не говори да су ти шипови трули, Директор је навео одличан пример
 
Vrh