Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Nego, ima li još neki primer u svetu mosta na suvom sa sadržajima na njemu. (a da nisu oni naši primeri mosta bez pristupnih saobraćajnica)?

Da se ne lažemo, da ova vlast nema pozadinu koju ima i da je umesto kafića predviđeno da tu budu neke galerije, tj, neki kulturni sadržaji, ovo bi bila odlična ideja (naravno na odgovarajućem mestu)
 
Nemam ništa protiv ideje, ali ne na ušću. Sama tačka u kojoj se spajaju najduža reka Evropske Unije i najveća reka bivše Jugoslavije, a i dalje i jedna od najvećih u Srbiji, je po svemu simbolično i veoma posebno mesto. Za Grad, Srbiju, Region i Evropu. To je kao da ju neko čitavu oblast ušća, sa ostrvom i obalom na obe reke, unapred predodredio, maltene bukvalno od početka dizajnirao, da bude naš ELITNI eko prostor. Ono najbolje što imamo i što drugima možemo pokazati. Pa nismo valjda toliko operisani od svakog osećaja o vrednostima da baš TU pravimo tržni centar i seoski vašar za zabavu dokonih? Gde ćemo to drugde imati taj kulturni i ekološki vrunac, ako ne ovde? Negde u Bežaniji? Znate li kakav će u nemerljivi kulturni prestiž u budućnosti klimatskih promena imati svest da je neki narod u centru svog glavnog grada ostavio i vrhunski uredio zelenu eko oblast ovakvih kvaliteta? Dakle kao bivše kraljevske bašte, a NE kao prostor sa velikim TOČKOM i parčetom mosta do vrha ispunjenjenim kafanama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640162#p640162:2rqqweqo je napisao(la):
boca-ica » 18 Jul 2019 01:14 pm[/url]":2rqqweqo]Rukavac nije plovni put te visina mostq moze biti.i niza samo koliko treba za camce
Ali NOVI stubovi moraju biti na razmaku od 105 metara, jer je toliki luk mosta, a ovde je širina rukavca 370 metara. Znači da bar dva nova stuba moraju da naprave u sred rukavca, što dalje znači istovariti ko zna koliko šlepova kamena u reku koja ovde ionako već jedva teče jer je previše plitka. Pri maloj vodi se vide sprudovi i pored povišenja nivoa zbog Đerdapa. Pa onda ostaje "samo" nekako zbudžiti JOŠ neverovatnih 265 metara mosta. Od čega bi to pravio? Od ostalih isečenih delova mosta? Zakivcima i varenjem? Znači još jedan stub u reci, ukupno tri? Ovde rukavac Dunava ima krivinu jer skreće za čak 90 stepeni u levo, pa onda još udara u tok Save. Sve to ga usporava i time forsira taloženje. 100 godina kanalizacije Zemuna i dela Novog Beograda je ostalo ovde, na dnu. Plus sav pesak koji nosi Dunav. Čitav kompleks ostrva je ovde vremenom nastajao i stalno menjao oblik zbog krajnje osetljive ravnoteže između taloženja i odnošenja peska. Čitava priča o ubacivanju u rukavac još materjala zbog pravljenja stubova u vodi nema smisla jer to nikada ne bi dobilo dozvolu nadležnih službi, ako ih iole puste da rade svoj posao. Što je nažalost veoma daleko od sigurnog.

Upravo zbog ubrzanog zamuljavanja, stubovima je moguce ubrzati tok
bar tako kaze cika Laval ....
Nije to baš tako jednostavno. Zbog novih prepreka toku ukupni otpor kretanju fluida se POVEĆAVA. Nivo vode se zato uzvodno povećava, pa se efekat ubrzanja toka smanjuje. Uvodi se haotično kretanje, nepredvodljive turbulencije, pa je brzina negde veća negde manja. Menja se kompletna raspodela brzina protoka. Zbog toga se izbegava stavljanje prepreka toku reke gde god je režim toka ionako problematičan.

ovo sve vise potseca na onu babu ,., ne damo Slobu... ,, al vreme je ne zaustavljivo suvise je skoro 3 mil gradana a samo jedna Ada , od one druge nema nista jer tamo je izliv ... i sta preostaje ?
:sesir:
Pa nećemo valjda baš od ušća praviti novu Adu Ciganliju?
 
Знате како, нисмо ми баш толико богата држава да би се разбацивали тек тако са мостовима. Што више време пролази, све ми је више жао што неће бити направљен метро-друмски мост у продужетку булевара АВНОЈа, а да стари мост остаје где јесте и какав јесте.
 
Mislim jasno je da se ovaj Stojičić ne pita do kraja, ali nekako mi se čini da ćemo se od njega naslušati svega...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Наравно, он је ту да својим стручним потписом покрије небулозне замисли Радуловићке и сличних појава.
 
@Zuma , Aj joj... ti i ja se slazemo u gotovo svim temama ali na ovoj jok :laugh:
Hade reci kolko sada remeti prirodni tok rukavca postojeci pontonski most i koliko doprinosi vecem zamuljavanju ?
Koliko je poseta VRO u spicu sezone , biti veca ili manja sa pontonskim ili starim savskim mostom ?
Danas, jos pre postavljanja i jednog stuba sasim lepo moze se izracunati i podeseti strujanje vode u rukavcu kako bi isto bilo korisno upravo za ocuvanje stanja VROa
zapravo i slucajnom prolazniku kojj ne mora da zna da postoji ispod vodene povrsine ubrzano uplicavanje rukavca ali zato dovoljan je jedan pogled uocavajuci visinsku razliku zelenila
i bude jasno da Zemunski kej ne ide ka VROu, vec upravo obrnuto
-VRO se ubrzano priblizava desnoj obali tj. keju. :!:

Umiranje rukavca je dvostrano
jedan proces je ispod povrsine vode
drugi proces je na desnoj obali VROa

Usmeravanje i ubrzavanje recnih struja stubovima za stari savski most sa predhodnim dobrim proracunom moze se lako drzati oba procesa pod kontrolom .....

Tvoja druga konstatacija me rastuzuje
,,Pa nećemo valjda baš od ušća praviti novu Adu Ciganliju ,,

DA hocemo VRO jeste i sada zonirano :!:
postoji zona za kupanje i rekreaciju, zona za obilazak, kao i zona zabranjenog pristupa
uz male korekcije tako i treba da ostane

Napisah vec da je za gotovo 3 milinonski grad Ada premala
a od Ade huje , jos vrlo duuugooo nema nista zbog onih ne regulisanih izliva i smrada

Poseta VROu je naj veca u letnjoj sezoni a postojeci pontonski most je odrzava
van sezone kada je poseta smanjena taj Bg biser je nedostupan
zasto onda ne postaviti stari savski most na korist i mosta i VROa ?
ah pa da .... ,,nedamo Slobu ,, :lool: pa van sezone ostaju
retki posetioci , po neki tranzitni turisti u obilsaku Bgda i zaljubljenici VROa
bas kao sto je nekada bilo na Adi , dok se nije komercijalizovala

Ne moras da odgovoris ista, smo na tren pogledaj ove i jos druge POZITIVNE stvari
koje nam moze pruziti stari savski most do Lidla
ako cutimo , bez drugog resenja, dobicemo umobolnu ,, bircus moistovsku skulpturu,, na suvom
jer jesu u pravu, da je daleko skuplje i teze iskoristiti ga do Ade
:sesir:
 
Ван сезоне купања на ВРО се може чамцем. Ко стварно има жељу да оде на ВРО тада, платиће превоз чамцем, чини ми се да је 200 рсд у оба смера. Ко неће толико да плати, очигледно га не интересује ВРО. Зеленила има доста у појасу уз рукавац до ВРО, тако да се неке основне потребе људи за боравак у зеленој средини се задовоље у парку који се протеже од Бранковог моста до хотела Југославија, а притом и Земун има фине паркове, а и сваки НБГ блок има поприлично зеленила.
Што се тиче Аде Хује, у њу се мора уложити доста али се од ње мора направити нова Ада Циганлија, пошто тај део града (Палилула, Карабурма, Миријево, Вишњица) вапи за таквим простором и срамота је да се цимају до Аде на Сави поред Дунава испред носа.
 
A sta bi radio na VRO van sezone posto vecina posjetilaca ide tu da se brčka veoma mali dio ide zbog ptica
Ponton ne rementi tok rukavca uopšte
Za posjetu u sezoni sasvim svejedno jeli ponton ili most
Ponton taman sluzi vojsci da vjezba jednom godisnje i da zaradi neke pare mislim da pontona nije bilo samo 2014
 
Boco, napravi pešački most. Nemam ništa protiv toga. Ali ne automobilski. Samo pešački može da se nabavi jeftino i montira bez velikih teškoća. Pa uvek postoji pristup. Ali samo za one koji su voljni da u crkvu idu peške. Onako kako je uvek bio običaj. I da sami, na leđima, nose ono što im treba. Po tome se vidi ko ceni rezervat prirode i ko kako ima nameru da ga koristi. Jer je to maltene bukvalna analogija. Dublje na ostrvu ima mesta u koja kad uđeš deluju kao da si ušao u katedralu. Vrhovi ogromnog drveća se gube u visinama koje se jedva vide. Retki i uski stubovi svetla sa vitraža na šumskom plafonu se probijaju u fantastičnim obojenim stubovima, osvetljavajući čitave male livade rečnog i poljskog cveća. Pa ako su orlovi izabrali da tu žive, nije li to dovoljna preporuka? Na obalama svuda razbacane male intimne plaže najfinijeg mogućeg peska uokvirene drvećem ... Čovek oseća strahopoštovanje kad ode u nacionalni park, a ovo nije takav park samo zbog nedovoljne veličine. On nije tu zbog nas, da nam "služi", da bi ga pretvorili u puku pozadinu svojih aktivnosti, on je tu sam zbog sebe i drugih živih bića koja takođe imaju pravo na život i svoj prostor. A mi smo već dovoljno privilegovani što povremeno možemo da odemo u POSETU (gosti u razumno vreme i odlaze, ne stanuju u gostima) i uživamo u lepoti koja nigde drugde u gradu i široj okolini ne postoji. Niti uopšte može postojati ako se mi tu agresivnije umešamo. U tome je razlika između haotičnog vašara u koji smo pretvorili Adu CIganliju i onoga što je sticajem niza neobičnih i neponovljivih okolnosti još uvek jeste Ratno Ostrvo.

Pogledajte prilog 1
Ljudima zabranjen pristup na tuđu teritoriju.


Ovako može, jeftino je, i sasvim dovoljno:

ax154-2361-9jpg-8eba9225699b5b19.jpg
 
Oпет нема потребе за сталним мостом. Ко хоће на ВРО да се купа, њему је довољан и понтон за прелазак. Ко хоће ван сезоне да обилази острво, платиће чамац.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640041#p640041:3p18239r je napisao(la):
Armatura » 17 Jul 2019, 22:39[/url]":3p18239r]Slazem se da su oni odlucili a da je glasanje obicna igra za narod kao i za biranje boja tramvaja i slicnih akcija.

Nego da bi se most prebacio na drugu lokaciju mora da postoji projekat da se uradi pripremni radovi. Ako se krene sa demontazom bez ovoga predhodnog morace da prave novi most koji ce prefarbati u zeleno.

Sto se transporta i unutar beograda ce biti poprilicno skup ali svakako jeftinije nego da se transportuje negde po unutrasnjosti. Meni deluje da to ne moze nigde mimo Save uzvodno da se transportuje. Dunav je prilicno sirok posle Beograda. A most ne moze bas toliko sitno da se rastavi.

Sto se tice nekakvog budzenja nadvoznjaka od ostalih delova sve je to skuplje nego da se napravi po meri. Setite se sta su pricali o toboganu kod ade. Nesto nisam uspratio da su ga negde namontirali.

Bice to svakako zanimljivije nego Ostruznicki most, zivi bili pa videli.

Naravno, mora postojati projekat za demontazu. Nista specijalno nece biti jeftin postaviti ga i u park. Glavni luk svakako mora biti rastavljan, mislim da nije izvoljivo jednostavno ga "premestiti" u celosti. Znaci proces bi izladao: rastavljati - premestiti na obalu/buducu lokaciju - ocistiti od rdje -ofarbati - sastaviti. Jedina razlika bi bila sto bi se ti delovi mosta postavili na barzu, i savom i Tisom prebacili recimo do Beceja i tu sastavili. Razlika u ceni je u transportu, osloncima mosta i pristupnim putevima, ali u odnosu cena-dbijeno, je odlicno.

Samo da napomenem, koliko se secam, jedan grad u nemackoj je donirao most opstini Ada, rastavili ga, ocistili, ofarbali, dovezli barzama i montirali. Znaci jedan grad iz Nemacke moze, a mi u Srbiji ne mozemo da damo most optini kojoj treba, vec ga pretvaramo u kafic i stavljamo u park.

Sto se tice ideja sa nadvoznjacima, nisam mislio nista da se budzi na neke postojece, vec tamo gde treba da se premosti pruga, jednostavno se gredni nosac isece na 10-12m duzine koliko treba dva koloseka da se predje, postave se oslonci, napravi pristupna rampa i gotov nadvoznjak. Nesto kao gotovi prefabrikovani element. To govorim naravno, samo ukoliko bi cena bila niza nego da se sve pravi na licu mesta.
 
A premjestanje iz komada kao sto su uradili u ns sa privremenim mostom premjestili segment po segment ...
 
Mislim da ovo nismo imali do sada. Našao sam delimične mape dubina Save i Dunava, sa izohipsama. Nažalost nema dubina u desnom rukavcu Dunava, a i tamo gde ih ima date su samo za plićake od 0 do 3,5 metra dubine.

Međutim i to je dovoljno da se vidi u kojoj meri je desni rukavac Dunava kritično plitak, praktično samo malo veća bara koju za sad jedno spašava reltivno brz tok Dunava. Iako je on ovde bitno usporen u odnosu glavni tok levo od ostrva, ipak je još uvek dovoljan za održavanje živog sveta u reci i održavanje balansa između nanošenja i odnošenje peska - ALI SAMO AKO SE NIŠTA NE MENJA U RUKAVCU. Međutim, ako se zbog premeštanja mosta dodaju još tri kamena stuba sa pripadajućim šipovima i kamenjem u osnovi i oko njih, onda verovatno možemo da se pozdravimo sa održavanjem stabilnosti nanosa u rukavcu.

Pogledajte mape. Najmanja izohipsa koja se vidi da cela prelazi sa početka Ratnog Ostrva na Zemunsku obalu je ona na 3 metra dubine dna reke. Takođe, iako su isečene na ovoj mapi, po obliku i pravcu pružanja skoro je sigurno da su i linije na 2,5 i 2,3 metra takođe neprekidne u svom prelazu sa jedne obale na drugu. A moguće, iako nije sigurno, i ona od 2 metra. Drugim rečima, za ovaj vodostaj, neki košarkaš od preko 2 metra bi maltene mogao da pregazi rukavac idući po dnu a da mu nos uvek bude iznad vode. Pri čemu je dalje u unutrašnjosti rukavca dubina verovatno i manja.

Ukratko, rukavac je VEĆ PREVIŠE PLITAK. Protočna bara. Ne smemo rizikovati sa bilo kakvim stubovima u vodi zbog bilo čega.


Pogledajte prilog 1
 
O tome smo već pisali : viewtopic.php?p=461876#p461876

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462489#p462489:b4zw9jnj je napisao(la):
dragan » 30 Jun 2017 09:23 am[/url]":b4zw9jnj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461884#p461884:b4zw9jnj je napisao(la):
Zuma » 27 Jun 2017 03:39 pm[/url]":b4zw9jnj]Ja ovde ne vidim ni jedan jasan, zaista dugoročan trend koji se ne menja....
Jasno se vidi situacija na ulazu u rukavac : http://www.plovput.gov.rs/plovidbena-karta-dunava
file.php
 
Da, to je izgleda bila starija verzija iste mape Plovputa, mada lepše ofarbana. Potsetio si me i na ovaj lep prikaz promena kontura Ratnog Ostrva, i to ne idući preterano daleko u prošlost. Čini mi se da je jasno da se ne bi smo smeli igrati sa postavljanjem mostova koji zahtevaju bilo kakve stubove u vodi rukavca. Ovaj deo reke je isuviše osetljiv što se tiče režima taloženja i odnošenja peska.

file.php
 
Da se vratimo na temu? . . . Ovaj poslednji predlog da se SSM pretvori u Tržni centar na Ušću

je prosto neverovatan , ne mogu ni da zamislim kako bi to izgledalo u parku na Ušću, strašno.

Odavno sam pisao da je neisplativa njegova rekonstrukcija, eto neka ga ponude nakoj opštini

u Srbiji da ga besplatno demontira i odnese ili ga ponuditi Kinezima u Smederevu za novac.
 
Neispativo pomjeranje premjestanje na adu ali zato premjestanje u unutrasnjost je isplativo ....
 
Ako je nekom isplativo, neka ga nosi.

Možda luk mosta može negde da posluži.

Ima manjih reka, pa uz neku ino-donaciju . .
 
Uklanjanje Mosta Miladina Zarića košta, a te pare mogu u nešto pametnije da se ulože. Ja sam za ideju da se on ne dira, a da se između ,,Gazele" i njega pravi novi drumski most sa 2+1 trake po smeru. ,,Zaricu" može da se promeni namena, uz neke korekcije na krajevima.

Ako se i pomera, nikako na VRO. Što kolega reče, leti za plažu ,,Lido" je pontonski most sasvim dovoljan. A kome se obilazi zimi, neka plati vožnju čamcem. Ne treba dozvoliti nikakvu ,,pripremu za urbanizaciju" VRO.
 
Nema mesta za novi most između postojećeg i Gazele zbog jbng BnV koji je upropastio razvoj grada.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Kod nas se sa mnogim idejama i zamislima pojedinaca upropatio dobar deo grada. Minimum 30 - ak godina unazad.
 
@ Zuma drago mi je sto se u svemu slazemo oko VROa , :kk:
samo jos oko Zaricevog mosta da se usaglasimo :roll:

Ti si protiv zbog njegovog ,,sirokog,, kolovoza za pretvaranje u pesacki most kao nj. mana :(
ali sagledaj u celosti sliku koja je do sada bila ne dostizna Bgdu, kao nj. vrlinu :D

Upravo ta sirina Zaricevog mosta obezbedjuje optimalan pristup pocetku buduce
velike pontonske marine
(sredinom celog rukavca od svakog stuba nizvodno) na koje bi bi se privezivali ne samo camci
vec i prave kuce na vodi koje danas Bgd i nema (drvene barake na buricima i nisu kuce)

Citavo jedno novo plovece naselje je moguce tu smesti, za koim vapi Beograd
a ne kao ono ne legalno i stetno na levoj obali Save,
na pr. ovakve 8)
Pogledajte prilog 2
Konstrukcija Zaricevog mosta jeste zadovoljavajuca da ispod sebe nosi svu neophodnu infrastrukturnu instalaciju i gornju saobracajnu komunikaciju za tako veliku i savremenu marinu koju Beograd moze lako dobiti uz malo truda i dobe volje. :D
( umesto umobolne suvizemne bircuz skulpture ) :mrgreen:
a niz njegove stubove sa stepenistem obezbedilo bi se neometan pristup
pontonskim ,, avenijama ,, te dugacke marine , koja sigurno daje jedinstveni pecat - obelezije i ujedno znacajno osavremenjava Bgd


Zaricev most nam pruza jedinstvenu priliku da upotpunimo Beograd sa onim sto nikada nismo imali a sledeca prilika ko zna i da li ce se ukazati ako ostanemo bez njega ili bude pretvoren u nesto sto je u suprotnosti sa nj. prirodnom namenom i nj. istoriskim znacajem
Podvodno dovodjenje neophodne infrastriukturture za takvu marinu je pretesko preskupo pa i rizicno a svega toga nas oslobaja Zaricev-stari Savski most. :idea:


Neki dr. manji pesacki most tesko da moze da ponese sve instalacije neophodne marini
Zaricev - stari Savski most je idealan za to
na strani mosta ka Lidu lako je barijerama spreciti pristup vozilima ( bar danas ima ih raznih )

Naravno da bi zbog samo opstanka takve savremene velike marine ONA sama bi morala da preuzme brigu o rukavcu i mostu sto bi oslobodilo Bg.budjet od skupe muke
a na korist svih gradjana (od naplate za vezista,i clanarina i ostalih usluge )

Sto se tice prebacivanjamosta , put je kratak (citaj jeftin) plovnom stranom oko ostrva a i Lido je odmah tu na pocetku
naj tezi deo je prebacivanje celog luka .... evo slicice kako to rade drugi jeftino i brzo
Pogledajte prilog 2

Da se bolje razumemo, VRO je i sada zonirano i tako treba da ostane
zona za kupanje i rekreaciju, zona za setnju i eko-zona zabranjenog pristupa

Ah da ... dopadaju mi se one mape rukavaca i nj. zamuljavanja :kk:
mada sto se tice stubova da li ce oni pomoci ili odmoci rukavcu evo vako kazu ucene glave
uz prilozeno mnostvo formula , dijagrama i slika :kk: :D

,, .....8.3.1 Lokalna deformacija rečnog korita u zoni mostovskih stubova
Lokalna erozija u zoni mostovskih stubova nastaje zato što lokalni transportni kapacitet
vodotoka prevazilazi priliv nanosa. Vodotok teži da uspostavi novo ravnotežno stanje tako
što produbljuje korito, naročito u zoni uticaja čvrste konture stubova
. Primeri stubova
ugroženih erozijom su dati na slici 8.7..... ,,

izvor -
- uredjenje vodotoka - dr. Marina Babic Mladenovic - institut za vodoprivredu ,,Jaroslav Cerni ,,
https://www.jcerni.rs/wp-content/upload ... dotoka.pdf


:sesir:
 
Ratno Ostrvo može biti odbranjeno samo ako je FIZIČKI NEMOGUĆ redovni robni transport do ostrva. Tj ako nema automobilskog mosta. Nije dovoljno da nešto bude samo zabranjeno, jer sve što je zabranjeno se ponovo može dozvoliti. Mi se i branimo baš od ZAKONODAVCA koji donosi ta pravila, tj od VLASTI, a njima nije nemoguće ništa sem suprotstavljanja zakonima fizike. Dakle jedino što nikako ne mogu je da redovnim robnim snabdevanjem podržavaju svoje planove njegovog tobožnjeg "razvoja" ako nemaju fizičkih mogućnosti za REDOVNI robni transport na ostrvo. Zato je to JEDINA efikasna mera protiv sprege vlasti i tajkuna. Valjda smo za ovih 7 godine nešto naučili?
 
Vrh