@ Zuma drago mi je sto se u svemu slazemo oko VROa , :kk:
samo jos oko Zaricevog mosta da se usaglasimo :roll:
Ti si protiv zbog njegovog ,,sirokog,, kolovoza za pretvaranje u pesacki most kao nj.
mana
ali sagledaj u celosti sliku koja je do sada bila ne dostizna Bgdu, kao nj.
vrlinu
Upravo ta sirina Zaricevog mosta obezbedjuje optimalan pristup pocetku buduce
velike pontonske marine
(sredinom celog rukavca od svakog stuba nizvodno) na koje bi bi se privezivali ne samo camci
vec i prave kuce na vodi koje danas Bgd i nema (drvene barake na buricima i nisu kuce)
Citavo jedno novo plovece naselje je moguce tu smesti, za koim
vapi Beograd
a ne kao ono ne legalno i stetno na levoj obali Save,
na pr. ovakve 8)
Pogledajte prilog 2
Konstrukcija Zaricevog mosta jeste zadovoljavajuca da ispod sebe nosi svu neophodnu infrastrukturnu instalaciju i gornju saobracajnu komunikaciju za tako veliku i savremenu marinu koju Beograd moze lako dobiti uz malo truda i dobe volje.
( umesto umobolne suvizemne bircuz skulpture ) :mrgreen:
a niz njegove stubove sa stepenistem obezbedilo bi se neometan pristup
pontonskim ,, avenijama ,, te dugacke marine , koja sigurno daje jedinstveni pecat - obelezije i ujedno znacajno osavremenjava Bgd
Zaricev most nam pruza jedinstvenu priliku da upotpunimo Beograd sa onim sto nikada nismo imali a sledeca prilika ko zna i da li ce se ukazati ako ostanemo bez njega ili bude pretvoren u nesto sto je u suprotnosti sa nj. prirodnom namenom i nj. istoriskim znacajem
Podvodno dovodjenje neophodne infrastriukturture za takvu marinu je pretesko preskupo pa i rizicno a svega toga nas oslobaja Zaricev-stari Savski most. :idea:
Neki dr. manji pesacki most tesko da moze da ponese sve instalacije neophodne marini
Zaricev - stari Savski most je idealan za to
na strani mosta ka Lidu
lako je barijerama spreciti pristup vozilima ( bar danas ima ih raznih )
Naravno da bi zbog samo opstanka takve savremene velike marine ONA sama bi morala da preuzme brigu o rukavcu i mostu sto bi oslobodilo Bg.budjet od skupe muke
a na korist svih gradjana (od naplate za vezista,i clanarina i ostalih usluge )
Sto se tice prebacivanjamosta , put je kratak (citaj jeftin) plovnom stranom oko ostrva a i Lido je odmah tu na pocetku
naj tezi deo je prebacivanje celog luka .... evo slicice kako to rade drugi jeftino i brzo
Pogledajte prilog 2
Da se bolje razumemo, VRO je i sada zonirano i
tako treba da ostane
zona za kupanje i rekreaciju, zona za setnju i eko-zona zabranjenog pristupa
Ah da ... dopadaju mi se one mape rukavaca i nj. zamuljavanja :kk:
mada sto se tice stubova da li ce oni pomoci ili odmoci rukavcu evo vako kazu ucene glave
uz prilozeno mnostvo formula , dijagrama i slika :kk:
,, .....8.3.1 Lokalna deformacija rečnog korita u zoni mostovskih stubova
Lokalna erozija u zoni mostovskih stubova nastaje zato što lokalni transportni kapacitet
vodotoka prevazilazi priliv nanosa. Vodotok teži da uspostavi novo ravnotežno stanje
tako
što produbljuje korito, naročito u zoni uticaja čvrste konture stubova. Primeri stubova
ugroženih erozijom su dati na slici 8.7..... ,,
izvor -
- uredjenje vodotoka - dr. Marina Babic Mladenovic - institut za vodoprivredu ,,Jaroslav Cerni ,,
https://www.jcerni.rs/wp-content/upload ... dotoka.pdf