Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Kao što napisah ranije na temi, spomenik može da bude i u vidu statue sa likom i biografijom osobe kojoj se želi odati priznanje.

Štaviše, kladim se da bi više ljudi (sa)znalo za Miladina Zarića kada bi pored novog mosta bila napravljena njegova statua nego ovako da se ostavi stari most koji će samo svojim imenom da asocira na njega. Jer ljudi čuju/pročitaju ''Most Miladina Zarića'' i brzo to zaborave. To jest zaborave na samog čoveka Miladina Zarića. To je za njih jedna prolazna informacija. A kad se podigne spomenik, kad se vidi bista i/ili tabla sa opisom pored nje, e to je onda već drugo.

To je ono što ni stotine pajsera u Skupštinama, Vladama i Upravama širom zemlje ne kapiraju kad se igraju sa nazivima ulica. Narod baš briga kako ti se zove ulica. Nego ako oćeš da utičeš i ostaviš neku poruku, napravi spomenik. Napravi nešto što nije čisto oruđe, nego što postoji samo da bi slalo poruku i podsećalo ljude na nešto. A to dal je ulica nazvana po Generalu Ždanovu ili Resavi, dal je Lola Ribar ili Sveta Gora... to je za većinu ljudi apsolutno nebitno i besmisleno. Za njih je to samo ulica. Odnosno most.

Elem, da se vratim na temu - meni su te ideje o mostu kao spomeniku čoveku koji ga je spasio od miniranja... otprilike kao kada bi se uvela zabrana da se bilo koja starinska bolnica u Srbiji preuređuje i adaptira novim potrebama (a kamoli sruši) jer hoćemo da odamo priznanje ljudima koji su ih napravili. A pacijente, lekare, aparate i ostale potrebe ko šiša. :roll:
Ne može tako da se rezonuje u takvim slučajevima. Postoje objekti koji treba da budu spomenici i relikti, a postoje i oni koje treba posmatrati kao oruđe, koje treba zameniti ili izmeniti ili preseliti kad dođe vreme za to. Ne radi se ovde o viševekovnom mostu ili bog zna kakvom trijumfu naše arhitekture pa da se diže pompa i istorijski značaj oko njega. Nego se radi o privremenom mostu koji je trebalo da bude zamenjen još pre 70 godina. Ali usled nedostatka razuma i para nije. I to je sve. A ko hoće da oda priznanje čoveku koji ga je spasio, nek mu napravi kršten spomenik na lokaciji pored. Jer opet ponavljam - spomenici tome i služe.

Uostalom kao što rekoh, da je danas taj Miladin Zarić živ, siguran sam da bi on prvi bio za izgradnju novog mosta. Jer na kraju krajeva, on most i jeste sačuvao zato što je hteo da se održi veza preko reke. A ne da se od sklepanog privremenog vojnog objekta pravi atrakcija i spomenik.
 
Opet prebačen post sa druge teme... malo povedite računa gde i šta pišete.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485535#p485535:qvmblxbz je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Okt 2017 01:01 pm[/url]":qvmblxbz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485484#p485484:qvmblxbz je napisao(la):
Drakche » Uto Okt 17, 2017 6:50 am[/url]":qvmblxbz]Mislim da bi Zaricev Most dosao do najboljeg moguceg izrazaja, kad bi, zapravo, bio na samom Savskom jezeru. Otprilike po sredini Ade, posto bi takav most pesacima i tockasima duplo skratio put s jedne na drugu stranu kupalista.
Tako bi najvise bio posmatran i slikan sa strane i iz blizine, najavise koriscen, a do Novog Beograda moze nov da se projektuje.
Prvo, bio bi preglomazan.
Drugo, odvratno bi izgledalo.
Treće, korist bi bila minimalna.

Jedini drumski most koji bih prihvatio preko Ade (dakle da ide preko, odnosno iznad jezera, plaža i šume) jeste ako bi on služio da spoji Novobeogradsku stranu sa Čukaričkom petljom. Inače svaki vid kolovoza iznad Savskog jezera koji neće dosezati do NBG je čist overkill što bi rekli Ameri.

Dakle može ona varijanta da spaja kraj Ade sa Blokovima, i to samo za pešake, bicikle i vozila hitnih službi. Ali da ide preko samog jezera, to je već preterivanje. Za prelazak preko tog jezera sasvim bi bio dovoljan i jedan mnogo manji i jednostavniji montažni mostić. Ako uopšte ima preke potrebe za time, a ja mislim da i nema.
 
Drakce bar se slazemo da ga treba sacuvati
Oko lokacije dal vamo ili tamo dogovoricemo se :)
Mada Zemun mi nije nista nizi po atraktivnosti cak sta tamo je nuzniji al ajd ima jos vremena.
Sto se tice premestanja
Bg placa pa placa al za sebe demontazu i transport dal do otpada il dr. lokacije....
Znaci 2 trecine troskova su neminovne

A umesto kupovine novog materijala i izrade nekog novog mosta do Lida
placamo uz niske stubive samo montazu

Transport barzzama je kratak velikih komada mosta

Te eto kad se vec on menja za male pare nastavi da bude kiristan da po prvi put VRO bude dostupno cele god a i sacuvali bi ga tako bsr jos 100 god. :)
 
Post sa jedne druge teme, a koji pripada ovde :
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486365#p486365:7379tz96 je napisao(la):
Vocar » 21 Okt 2017 12:47 am[/url]":7379tz96]Most Miladina Zarića je opstao na svom mestu i posle Švaba ( iako ga oni postaviše ) i posle Tita i posle svih nesposobnjakovića od Tita do danas, koji nisu bili u stanju da postave poštenu podlogu i prefarbaju most bar jednom u tri godine, a nadživeće, iskreno se nadam i ove lopurde koje misle da je Zemlja počela da se okreće otkad oni dođoše na vlast.
On treba da ostane upravo tamo gde je sada, a ako je nekome do proširenja ulice, neka pravi identičan poput blizanaca, koji čine "Brankov most". Ovaj most je, zajedno sa kompleksom Starog Sajmišta, stravični podsetnik i opomena šta smo doživeli i preživeli i protiv čega treba da se neprekidno borimo.
 
Da li neko može da me podseti kada je bila poslednja rekonstrukcija kolovoza na ovom mostu? Ima li 5 godina? Danas sam prošao tuda i ne verujem da ću skoro. Kolovoz je u KATASTROFALNOM stanju!
 
Takodje prosao pre neki dan fali asvalta u celoj jednoj traci, zbog kolotraga par puta izgubio kontrolu nad kolima, znaci jezivo
 
Bas se cesto radi taj most, popravlja, krpi...nije do toga vec do podloge preko koje asfalt prosto klizi. A da je haotican, jeste.
 
Pa posto se znalo da ce Brankov most biti delimicno van funkcije duzi period, moglo je letos da se obnovi ili bar popravi podloga na Zarvicevom. Sada je vec kasno osim da se krpi nocu parce po parce.
 
Most je trenutno u najgorem mogucem stanju u poslednje sigurno 2 god. Pre se to s vremena na vreme krpilo ali ubrzo je propadalo. Nikako da se taj asfalt zalepi za kontrukciju. Nemoguce da ne postoji neki nacin,mozda jer ga direktno stavljaju na metal pa logicno i nece ali vidim da fali i hidroizolacija na tom metalu. Mozda i autobusi su preteski za ceo taj potez kao i vibracije tramvaja. I na kraju da kazem svima koji idu ili ce ici preko mosta,da strogo vode racuna jer moze doci do velike stete na svojim automobilima.
 
Ja prođoh preko ovog mosta pre neki dan i lično se uverio u ono što kolege pišu, a ja da ne ponavljam.
 
Мост који истовремено трпи напрезање које узрокују три различита типа трамваја, плус прекрцани аутобуси а за то није ни пројектован и не може бити у бољем стању.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490073#p490073:1n3c03t1 je napisao(la):
stf » 07 Нов 2017 12:17 pm[/url]":1n3c03t1]Мост који истовремено трпи напрезање које узрокују три различита типа трамваја, плус прекрцани аутобуси а за то није ни пројектован и не може бити у бољем стању.

Ako ćemo baš u sitna creva, projektovan je da bi njime išla dušegupka, ali meni mnogo milije da ga arče tramvaji.

O.k. nije projektovan i šta sad? Je li zamišljen tramvaj na mostu preko Ade? Šta je urađeno da se pusti i rastereti Stari most? Slažem se ja da ga urnišu tramvaji, autobusi a do pre neko vremena i kamioni, ali ipak sam slobodan da pomislim i kažem da se ne radi redovno održavanje kakvo ovakav objekat zahteva + ono što je urađeno nije urađeno kako treba.
 
Šta je bilo, bilo je...taj most će biti demontiran i samo je pitanje gde će završiti.
 
Ovom mostu bi trebala betonski a ne asvaltni kolovozi, elem mislim da bi trebao ovde novi most posto je ovaj disfunkcionalan i pravi se usko grlo a i narod ga izbegava zbog stanja kolovoza pa se opterecuju drugi mostovi i saobracajnice koje su preopterecene . Trebalo bi da naprave pontonski most dok se ovaj novi bude gradio , gde su zavrsili pontonci iz NS-a?
 
Moraće hitno da se popravi kolovoz, izuzetno je teško voziti preko mosta, a biće sve gore:

 
Bravo Kartmen, nalupo si se ko maksim po diviziji:betonski kolovoz na mostu....svasta...
Na celik treba da ide liveni asfalt (gus asfalt) koliko god ga krpili asfaltbetonom propasce...
Taj gus asfalt je i bio stavljen 2003 kad je rekonstruisan i Beogradput je kupio novu kohericu bas za taj posao.
E sad sto nam je Bgdput raskrčen i raspiskan od strane političara je posebna tema....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490184#p490184:3kg4acck je napisao(la):
Bukira » 07 Nov 2017 10:01 pm[/url]":3kg4acck]Moraće hitno da se popravi kolovoz, izuzetno je teško voziti preko mosta, a biće sve gore:


file.php
Na ovoj slici se vidi da je asvalt neposredno pre i posle češlja u prilično različitom stanju. To znači da nisu toliko u pitanju veliki promet i opterećenje, nego izrazito velike vibracije konstrukcije i neodgovarajući asvalt na čeliku.
 
Tako je, s druge strane mosta, na sličnom mestu je takođe velika rupa. Propusna moć je značajno smanjena zbog velikog usporenja saobraćaja na ovim mestima.
 
A da prijavi neko da pokrpe to prije minusa nicu da se odradi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490125#p490125:1o70qamy je napisao(la):
Vocar » 07 Nov 2017 04:07 pm[/url]":1o70qamy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490073#p490073:1o70qamy je napisao(la):
stf » 07 Нов 2017 12:17 pm[/url]":1o70qamy]Мост који истовремено трпи напрезање које узрокују три различита типа трамваја, плус прекрцани аутобуси а за то није ни пројектован и не може бити у бољем стању.

Ako ćemo baš u sitna creva, projektovan je da bi njime išla dušegupka, ali meni mnogo milije da ga arče tramvaji.

Zapravo, dušegupka je vozila preko pontonskog mosta, ovaj je montiran malo kasnije.
NIje bio projektovan za Savu kod Beograda. Namenjen je bio za Tisu (kod Titela ili Žablja, zavisi od izvora).
Ja bih rekao da je u pitanju tipska kosntrukcija mosta zamišljena da služi i za kolski, a po potrebi i za železnički saobraćaj.
Naravno, podignut je zato što je nemakčoj vojsci bio neophodan prelaz preko Save, ne kao gradski most već za opšti prevoz vojske i materijala.


A ovakvom je stanju je samo i jedino zbog (ne)održavanja, tu si u pravu.
 
Vrh